Connect with us

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Η επικοινωνία δεν κερδίζει από μόνη της τις εκλογές

Published

on

ΤOY ΔΙΟΝΥΣΗ ΖΑΚΥΝΘΙΝΟΥ

Αυξάνονται και πληθύνονται τα σποτ των κομμάτων, όσο πλησιάζουμε στις ευρωεκλογές της 9ης Ιουνίου, αλλά ένα καλό ερώτημα είναι εάν και σε ποιο βαθμό μπορούν να επηρεάσουν τους αναποφάσιστους του εκλογικού σώματος. Γιατί σ’ αυτούς, πρωτίστως, απευθύνονται.

«Ακολουθεί πολιτική διαφήμιση», αναφέρει η ένδειξη που προηγείται της μετάδοσης τους. Και το ένα σποτ διαδέχεται το άλλο, με τους αποδέκτες τους να είναι αντιμέτωποι με αλλεπάλληλα και αντικρουόμενα μηνύματα. Κόσμος και κοσμάκης επιστρατεύεται και δουλεύει για το γύρισμα ενός πολιτικού σποτ. Επικοινωνιολόγοι, διαφημιστές, σκηνοθέτες, μοντέρ και πολλοί άλλοι, συμμετέχουν σε μια διαδικασία που έχει ως κύριο αντίπαλο της τον χρόνο. Από τη στιγμή που θα επιλεγεί από το κομματικό επιτελείο το σχετικό κόνσεπτ, το τελικό προϊόν πρέπει να είναι έτοιμο μέσα σε ελάχιστα εικοσιτετράωρα.
Φτάνοντας μια «ανάσα» από τις κάλπες κι ενώ τα πράγματα έχουν σφίξει, η μετάδοση των σποτ προσλαμβάνει πλέον μια καταιγιστική μορφή με στόχο ένα κοινό που το μεγαλύτερο μέρος του, ωστόσο, δεν περιμένει καμία πολιτική διαφήμιση για να αποφασίσει τι θα κάνει στην κάλπη.
Κανένας Νεοδημοκράτης δεν πρόκειται να ψηφίσει τον ΣΥΡΙΖΑ, όπως και κανένας προσκείμενος στον ΣΥΡΙΖΑ δεν θα ψηφίσει τον Κυριάκο Μητσοτάκη, όσο πετυχημένα κι αν είναι τα σποτ τους.
Αναμφίβολα, η επικοινωνία διαδραματίζει έναν ρόλο στην προεκλογική εκστρατεία. Όμως, όσο εύστοχη κι αν είναι, δεν κερδίζει από μόνη της τις εκλογές ούτε μεταβάλλει θεαματικά τα εκλογικά ποσοστά των κομμάτων. Η αποστολή της είναι να «ωραιοποιήσει» προτάσεις και θέσεις, σε συνδυασμό με την ενίσχυση των επιχειρημάτων κατά των αντιπάλων, που «πατάνε» κυρίως πάνω στα λεγόμενα τους.

Επομένως, ας έχουμε στο πίσω μέρος του μυαλού μας ότι σε κάθε περίπτωση και σε όλες τις εκλογικές αναμετρήσεις, η επικοινωνία, αν και ενισχυτικός παράγοντας, δεν μπορεί να υπερισχύσει της πολιτικής και της ουσίας.

 

Ροή ειδήσεων

Advertisement