Connect with us

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

«Ξεμένει» από πιστοποίηση;-ΥΠΑ και Άραξος εκτός του προγράμματος αναβάθμισης με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης

Published

on

Παρά τις διαπιστωμένες ελλείψεις αλλά και τις δεκάδες αναφορές για προβλήματα στη λειτουργία και ελλείψεις προσωπικού, το Αεροδρόμιο του Αράξου μαζί με άλλα περιφερειακά αεροδρόμια παραμένει εκτός του προγράμματος αναβάθμισης των 144 εκατ. ευρώ το οποίο χρηματοδοτείται κατά βάση (106 εκατ. ευρώ) με πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης αλλά και το πρόγραμμα “Ελλάδα 2.0”.

Το σχέδιο αναβάθμισης έχει ήδη εκπονηθεί αλλά περιλαμβάνει προς το παρόν μόνο τους αερολιμένες που έχουν παραχωρηθεί στη Fraport, μεταξύ των οποίων είναι Άκτιο, Ζάκυνθος, Κεφαλλονιά και Κέρκυρα.

Πρόκειται για το σχέδιο συμμόρφωσης με τον EASA (Οργανισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Αεροπορική Ασφάλεια) το οποίο περιλαμβάνει ευρείς παρεμβάσεις αναβάθμισης σε13 περιφερειακά αεροδρόμια προκειμένου να γίνουν απολύτως συμβατά με τις απαιτήσεις του Κανονισμού (ΕΕ) 2018/1139.

Ο Κανονισμός αποτελεί “όχημα” πιστοποίησης των αεροδρομίων σε μια σειρά από κοινούς ευρωπαϊκούς κανόνες ασφάλειας στον τομέα της πολιτικής αεροπορίας. Το άρθρο (34 )του εν λόγω Κανονισμού απαιτεί να υπάρχει πιστοποιητικό για τα αεροδρόμια, ήδη από το 2014.
Αισίως βρισκόμαστε στο 2024 με το Υπουργείο Μεταφορών να προωθεί έργα μόνο για επιλεγμένα αεροδρόμια με μελέτες κατασκευής ζωνών ασφαλείας διαδρόμου κυκλοφορίες, απογείωσης και προσγείωσης αεροσκαφών, μελέτες αξιολόγησης ασφαλείας για αρχική πιστοποίηση στον EASA, απαλλοτριώσεις για επεκτάσεις αεροδιαδρόμων, αποκαταστάσεις και μεταφορές δικτύων ΟΚΩ (ρεύμα, τηλεπικοινωνίες, ύδρευση) και άλλα επικουρικά έργα.

Η συμμόρφωση με τις απαιτήσεις του EASA υφίσταται για την ΥΠΑ (Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας) αλλά μόνο τα αεροδρόμια της Fraport τηρούν τις συγκεκριμένες προϋποθέσεις , με ορίζοντα ολοκλήρωσης το επόμενο καλοκαίρι (2025).

Από τον Οκτώβριο του 2023 η ΑΠΑ (Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας) σε συνεργασία με το ΓΕΑ έχει δεσμευθεί για την ολοκλήρωση της επιθεώρησης και καταγραφής των αναγκών στον Άραξο και τα λοιπά αεροδρόμια κοινής χρήσης (στρατιωτικά) αλλά και τα 21 ακόμη αεροδρόμια (σύνολο 25) που ανήκουν στο Υπερταμείο και προορίζονται προς παραχώρηση.

Εκτός από την επιδιόρθωση των πυλώνων νυκτερινού φωτισμού που έγινε μέσα στο 2024, ο Άραξος καλύπτει ελάχιστα τις λοιπές προδιαγραφές πιστοποίησης κατά ΕΑSA, για διεθνείς πτήσεις σε πολιτικά αεροδρόμια.

Ροή ειδήσεων

Advertisement