Ελλάδα
Σε εξέλιξη η ακρόαση του Τζιτζικώστα για την ανάληψη καθηκόντων του επιτρόπου Μεταφορών

Δείτε ζωντανά την ακρόαση του επιτρόπου:
Η ακρόαση κάθε επιτρόπου κρατά περίπου τρεις ώρες.
Τα βασικά ζητήματα που αναμένεται να τεθούν είναι το μέλλον των μεταφορών στην ΕΕ, η μετακίνηση του στόλου των αυτοκινήτων προς περισσότερες φιλικές στο περιβάλλον τεχνολογίες, όπως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και η τραγωδία στα Τέμπη.
Ο Τζιτζικώστας αναφέρθηκε στα Τέμπη στο τέλος της εναρκτήριας ομιλίας του, όπως σημειώνει το Politico: «Στην Ελλάδα έχουμε υποστεί μια αβάσταχτη τραγωδία. Το δυστύχημα του 2023 δεν έπρεπε να είχε συμβεί. Ένα τέτοιο δυστύχημα δεν πρέπει να ξανασυμβεί ποτέ πουθενά στην Ευρώπη».
Αναφέρθηκε ακόμη έμμεσα και στις ανησυχίες ότι ο διορισμός του ενέχει σύγκρουση συμφερόντων καθώς η έρευνα βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη. Ο Έλληνας επίτροπος έκλεισε την ομιλία του λέγοντας ότι «η ασφάλεια θα είναι η Νο1 προτεραιότητά μου και θα είμαι αυστηρός με όλα τα κράτη μέλη».
Αναφέρθηκε ακόμη, σε άλλο σημείο, στην ενίσχυση των ευρωπαϊκών σιδηροδρόμων.
Αναφέρθηκε ακόμη σε ένα προσχέδιο για τη σύνδεση των πρωτευουσών με σιδηροδρομικές γραμμές υψηλής ταχύτητας (αναμένεται να κατατεθεί το 2025) και νομοθεσία που θα διευκολύνει τις κρατήσεις για διεθνή σιδηροδρομικά ταξίδια.
Σχετικά με τα αυτοκίνητα, ο επίτροπος είπε ότι οι Ευρωπαίοι επιβαρύνονται με υπερβολικό κόστος αν κινηθούν με το νοικιασμένο αυτοκίνητό τους από τη μια χώρα στην άλλη. Αν νοικιάσετε ένα αυτοκίνητο στην Ιταλία και το αφήσετε στη γειτονική Σλοβενία, η επιβάρυνση μπορεί να φτάσει τα 1.000 ευρώ – αυτό θα πρέπει να αλλάξει, δήλωσε και πρόσθεσε ότι «η Επιτροπή πρέπει να γκρεμίσει τα εθνικά ρυθμιστικά εμπόδια όπου υπάρχουν … Είναι καιρός να κάνουμε την ενιαία αγορά μας πραγματικά ενιαία».
Είπε ακόμη ότι «οι μεταφορές είναι ο μόνος τομέας του οποίου οι εκπομπές [ενν. αερίων του θερμοκηπίου] συνεχίζουν να αυξάνονται σε σχέση με το 1990».