Connect with us

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

«Το λιμάνι ο μεγαλύτερος εργοδότης»

Η Μαρία Φιλοπούλου, υποψήφια με τον συνδυασμό «Επιμελητήριο Για Όλους», μιλάει στην «Γ» για την προοπτική της κρουαζιέρας στην Πάτρα

Published

on

Με εμπειρία στα επιμελητηριακά, η Μαρία Φιλοπούλου είναι εκ νέου υποψήφια στις προσεχείς εκλογές.

Με πολύχρονη παρουσία και παραστάσεις από τον ναυτιλιακό χώρο, η κ. Φιλοπούλου συμμετέχει στον συνδυασμό «Επιμελητήριο Για Όλους» με επικεφαλής τον Αντώνη Κουνάβη και επιθυμεί -όπως αναφέρει στην «Γ»- να βάλει το δικό της λιθαράκι, ώστε το Επιμελητήριο να γίνει μοχλός ανάπτυξης.

Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
-Τι σας ώθησε να θέσετε εκ νέου υποψηφιότητα για το Επιμελητήριο;
Νομίζω ότι έχω ακόμα πράγματα να δώσω. Αν και εκλέγομαι αρκετά χρόνια, νιώθω ότι υπάρχουν πολλά ζητήματα ανοιχτά. Στόχος μου είναι την επόμενη πενταετία, σαν μέλος της διοίκησης, να βάλω το λιθαράκι μου ώστε το Επιμελητήριο να γίνει πραγματικός μοχλός ανάπτυξης των επιχειρήσεων και των επαγγελματιών και όχι ένα κλειστό κλαμπ.

– Είστε υποψήφια με τον συνδυασμό « Επιμελητήριο Για Όλους». Ποιες είναι οι βασικές σας θέσεις και ποιες οι προτεραιότητες που θα πρέπει να έχει το νέο ΔΣ του Επιμελητηρίου Αχαΐας;

Έχουμε αναφερθεί στο πρόγραμμά μας με πολλές λεπτομέρειες. Επιγραμματικά να σας αναφέρω:
– Δημιουργία γραφείου ενημέρωσης των μελών.
– Διασύνδεση του επιμελητηρίου με όλους τους φορείς.
– Δημιουργία νομικής υπηρεσίας με συμβουλευτικό χαρακτήρα.
– Προσέλκυση νέων επενδύσεων.
– Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας.
Θα απαντήσω και με κάποιες λέξεις-κλειδιά που θα χαρακτηρίζουν την αυριανή διοίκηση: εξωστρέφεια, ενημέρωση, συμπερίληψη, υποστήριξη, αξιοποίηση, διαφάνεια.

– Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές επιχειρήσεις έχουν βαθιές ρίζες. Ποιες είναι οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν και πώς μπορεί να βοηθήσει το Επιμελητήριο;

Η καθημερινότητα του επιχειρηματία έχει δυσκολέψει σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Από τη μία τα αυξανόμενα έξοδα και από την άλλη ένας συνεχής αγώνας για απαραίτητα έσοδα που θα κάνουν την επιχείρηση βιώσιμη. Επιπλέον αυτού, προκύπτουν συνεχώς νέες απαιτήσεις. Η ψηφιακή κάρτα εργασίας, οι ταμειακές μηχανές που έχουν αλλάξει 2-3 φορές κ.ά. Για τις μικρές επιχειρήσεις είναι πολύ δύσκολο να παρακολουθήσουν τις συνεχείς αλλαγές. Το Επιμελητήριο μπορεί να παίξει έναν συμβουλευτικό και υποστηρικτικό ρόλο. Χρειάζονται δράσεις ενημέρωσης και επιμόρφωσης, χρειάζεται μια διοίκηση που θα παλέψει για τα προβλήματα των επιχειρηματιών και θα προτείνει λύσεις.

– Είναι γνωστό ότι στις επιμελητηριακές εκλογές η συμμετοχή δεν είναι μεγάλη. Παρ’ όλα αυτά, φέτος διαφαίνεται μεγαλύτερη κινητοποίηση. Γιατί πιστεύετε ότι πρέπει ο επιχειρηματικός κόσμος να προσέλθει στις κάλπες, σε μια αναμέτρηση που χαρακτηρίζεται απ’ όλους καθοριστική;

Πράγματι, η συμμετοχή δεν είναι πολύ μεγάλη. Σε αυτό θεωρώ ότι σε έναν βαθμό φταίει και η λειτουργία της διοίκησης του Επιμελητηρίου τα τελευταία χρόνια. Ο επιχειρηματικός κόσμος δεν έβλεπε κάποιο όφελος, δεν είχαν γίνει γνωστές οι λειτουργίες του στο ευρύ κοινό. Μια μεγάλη συμμετοχή θα δυναμώσει τη φωνή του Επιμελητηρίου, η οποία θα είναι πλέον η φωνή του επιχειρηματία.

– Έχετε πολύχρονη επιχειρηματική δραστηριότητα στον χώρο της ναυτιλίας. Από τις προγραμματικές θέσεις του συνδυασμού σας είναι η προσέλκυση της κρουαζιέρας. Πιστεύετε ότι είναι εφικτό;

Φυσικά και είναι εφικτό. Να πω ότι, πέρα από την κρουαζιέρα, πρέπει να αναδειχθεί και το σημαντικό οικονομικό αποτύπωμα του λιμανιού. Είναι πάρα πολλές οι οικογένειες που βιοπορίζονται άμεσα και έμμεσα, ενώ ο κύκλος εργασιών της δραστηριότητας του λιμανιού είναι ιδιαίτερα μεγάλος. Χαριτολογώντας, θα έλεγα ότι το λιμάνι είναι ο μεγαλύτερος εργοδότης της πόλης μας.
Για την κρουαζιέρα πρέπει να βάλουμε συγκεκριμένο στόχο και να δουλέψουμε συστηματικά. Το Επιμελητήριο μπορεί να παίξει έναν συντονιστικό ρόλο για να προχωρήσουμε στις απαραίτητες ενέργειες. Οι βασικές προϋποθέσεις – λιμάνι, αξιοθέατα – υπάρχουν. Πρέπει να δημιουργηθεί ένα ολοκληρωμένο πακέτο, το οποίο αρχικά θα παρουσιαστεί στις εταιρείες, και έπειτα να εντάξουμε την πόλη στα δρομολόγια των πλοίων.

 

Ροή ειδήσεων

Advertisement