Πάτρα - Δ. Ελλάδα
«Ο Δήμος πετά το μπαλάκι στην Τροχαία»-Νέα παρέμβαση της Συντονιστικής Επιτροπή για το κυκλοφοριακό
Με αφορμή την έξαρση του κυκλοφοριακού στην Πάτρα και τις νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για τις αντιδρομήσεις, η Συντονιστική Επιτροπή επανέρχεται στο θέμα, επισημαίνοντας πως για τα προβλήματα ευθύνονται οι βεβιασμένες και άστοχες κινήσεις και οι ελλιπείς μελέτες.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της Επιτροπής, «επιχειρείται από την Δημοτική Αρχή να επιρριφθούν ευθύνες στην Τροχαία και να αναλάβει η ίδια η Τροχαία την ευθύνη των αντιδρομήσεων για τα όσα στραβά και απαράδεκτα προσπαθεί να εφαρμόσει ο Δήμος.
Και σε αυτή την περίπτωση, τι χρειάζονται οι μελέτες, εάν η Τροχαία και η Διεύθυνση Συγκοινωνιών της Περιφέρειας μπορούν να επιλύσουν το πρόβλημα του μποτιλιαρίσματος, το οποίο η ίδια Δημοτική Αρχή προξένησε και επιμένει να προξενεί; Επιπλέον, μετά και την απάντηση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ότι η οδός Κορίνθου είναι τμήμα του Εθνικού Οδικού Δικτύου, τι θα κληθεί να αποφασίσει η Αποκεντρωμένη Διοίκηση, όταν οι επεμβάσεις, η τοποθέτηση των αντίθετων Φαναριών επί της Εθνικής οδού Κορίνθου έγινε το έτος 2018, χωρίς να τηρηθεί η νόμιμος διαδικασία;
Ποια μελέτη εφαρμόστηκε, πώς εγκρίθηκε και χρηματοδοτήθηκε από την ΠΔΕ;
Δηλαδή κατηγορήθηκε η Αποκεντρωμένη Διοίκηση που εφάρμοσε την κείμενη νομοθεσία και αφήνουμε στο απυρόβλητο την Δημοτική Αρχή, που εκτελεί έργα στην πόλη, χωρίς μελέτες, χωρίς την σχετική άδεια, όπως προβλέπεται από τον νόμο;
Τα τροχαία είναι καθημερινά και αναρωτιόμαστε πόσα θα συμβούν, όταν μέσα σε μια πρωία, θα υλοποιηθούν οι προβλεπόμενες αντιδρομήσεις σε επτά κεντρικούς δρόμους και σε πάνω από 120 διασταυρώσεις που τα οχήματα θα πρέπει να στρίβουν δεξιά και όχι αριστερά, και τανάπαλιν, δηλ. αντιδρομήσεις και αμφιδρομήσεις στις ανωτέρω οδούς;
Είναι δυνατόν μετά από αυτό το φιάσκο, η Δημοτικής Αρχή να ζητήσει από την Τροχαία την αδειοδότηση για να εφαρμόσει τις μεγάλες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για τις αντιδρομήσεις της πόλης; Θα αναλάβει η Τροχαία την ολική ευθύνη των αντιδρομήσεων; Μάλλον θα πρόκειται για αστείο.
Και τέλος ποιο σοβαρό τροχαίο ή μη μπορεί να συμβεί, στο στενό τμήμα της οδού Κανακάρη, με ανύπαρκτα πεζοδρόμια, με ανηφόρες και κατηφόρες και με την τεράστια πλέον ηχορρύπανση, σε μια περιοχή πυκνοκατοικημένη από μόνιμους κατοίκους; Οι Αρχές και οι Φορείς της πόλης θα πρέπει να επιληφθούν του θέματος, να ασχοληθούν σοβαρά, εφόσον οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα επηρεάσουν την οικονομική δραστηριότητα και το μέλλον της πόλης, την ασφάλεια, την ποιότητα ζωής των κατοίκων κατά μήκος των οδών Κανακάρη και Κορίνθου από το μεγαλύτερο όγκο διέλευσης οχημάτων.
Ίδωμεν…».