Πάτρα - Δ. Ελλάδα
Μέτωπο φορέων για την Κρουαζιέρα

Στο μεταξύ, έως τα τέλη Φεβρουαρίου που λήγει η προθεσμία υποβολής ενδιαφέροντος στα πλαίσια του σχετικού διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ, θα ξέρουμε σχετικά με την πιθανότητα ύπαρξης ενδιαφέροντος από επενδυτές για την ανάπτυξη υποδομών κρουαζιέρας σε Πάτρα και Κατάκολο. Το σχέδιο αφορά στην εύρεση κοινού επενδυτή για τα δύο λιμάνια και «πατά» βέβαια στην επικείμενη ολοκλήρωση του οδικού άξονα Πάτρας – Πύργου, που υλοποιείται πυρετωδώς, καθώς η πρόσβαση, είτε από τη μία, είτε από την άλλη πλευρά, θα φέρει τουρίστες και στους δύο προορισμούς.
Τα στατιστικά στοιχεία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδας, που δείχνουν έναν φτωχό απολογισμό για την κρουαζιέρα, στο λιμάνι της Πάτρας (την περίοδο 2.019-23 ,είχαμε συνολικά 50 κρουαζιερόπλοια με 2.931 επιβάτες, όταν το Κατάκολο, την ίδια πενταετία είχε 739 κρουζιερόπλοια και 1.185.760 τουρίστες) αξιολογούνται το τελευταίο διάστημα από τον ΟΛΠΑ και τους φορείς (Περιφέρεια, Επιμελητήριο Αχαΐας, Ναυτιλιακούς Πράκτορες).
Είναι πολύ πιθανό να συγκροτηθεί ένα μέτωπο φορέων για την Κρουαζιέρα στην Πάτρα, με συντονιστή τον ΟΛΠΑ Α.Ε. Ωστόσο, προβληματισμός επικρατεί σε σχέση με τη στάση του Δήμου Πατρέων, τόσο όσον αφορά την Κρουαζιέρα όσο και την «Patradise Mega Yacht Marina».
Η Δημοτική Αρχή θεωρεί ότι θα πρέπει να προηγηθεί η διαχρονική διεκδίκηση της πόλης, να αποδοθεί το σύνολο του παραλιακού μετώπου στον Δήμο γι’ αυτό και θα επιχειρηθεί να μπλοκάρει το σχέδιο του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση τμήματος της λιμενικής ζώνης σε επενδυτές για την ανάπτυξη της Κρουαζιέρας.
Ο Δήμος σχεδιάζει να προβεί και σε κινητοποιήσεις, γεγονός που προκαλεί φόβους για την πορεία του διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ.