Άρθρα-Συνεργασίες
ΑΠΟΨΗ: Άλλη μία χαμένη ευκαιρία για το ΠΑΣΟΚ

Αρκούσε μία και μόνο κίνηση, η κίνηση του… αυτονόητου, για να αποδειχθεί ότι ο ΣΥΡΙΖΑ και κυρίως το ΠΑΣΟΚ, που είναι το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης αλλά και το κόμμα που έχει ισχυρότατο κυβερνητικό παρελθόν και επιδιώκει να εμφανίζεται ως το πλέον αξιόπιστο και «θεσμικό» στον χώρο της κεντροαριστεράς, δεν έχουν ισχυρή στρατηγική, ούτε και τα απαραίτητα αντανακλαστικά που θα μπορούσαν να τα επαναφέρουν σε πραγματική θέση ισχύος και μάλιστα, στην πιο δύσκολη ίσως περίοδο της κυβερνητικής θητείας του Κυριάκου Μητσοτάκη, από το 2019 μέχρι σήμερα.
Οι δημοσκοπήσεις που γίνονται δεν λένε ψέματα. Και εδώ που τα λέμε, οι δημοσκοπήσεις ποτέ δεν λένε ψέματα, όσο και αν τα ποσοστά μπορεί να αποκλίνουν από την πραγματικότητα, αν κάποιος αντιλαμβάνεται ότι αποδίδουν τάσεις και μάλιστα, τις τάσεις της χρονικής περιόδου που γίνονται.
Και οι δημοσκοπήσεις αυτές δείχνουν ότι το ΠΑΣΟΚ, αντί να… καλπάζει, ασθμαίνει! Ακόμα και αν το δημοσκοπικό προβάδισμα της Ζωής Κωνσταντοπούλου στην πορεία του χρόνου υποχωρήσει, το ΠΑΣΟΚ «χάνει». Και χάνει επειδή έριξε νερό στον μύλο της μονοδιάστατης διαμαρτυρίας, της άκριτης υιοθέτησης σεναρίων και της αμφισβήτησης των θεσμών. Χάνει ακόμα και επειδή προσπαθεί να πείσει ότι είναι θεσμικό ατόπημα να καταφύγει ο Τριαντόπουλος απευθείας στη Δικαιοσύνη, αντί να επικροτήσει ευθέως το αίτημα του και να πει «αυτό θέλαμε και το πετύχαμε». Λανθασμένες επιλογές, λανθασμένες σκέψεις, λανθασμένες στρατηγικές… Και δυστυχώς για το ΠΑΣΟΚ, χάνεται μία σημαντική ευκαιρία να δείξει ότι είναι ο μεγάλος αντίπαλος της ΝΔ. Μάλιστα, δεν είναι η πρώτη… Παλαιότερα δεν καταλάβαινε ότι ο κόσμος στον οποίο απευθύνεται, σε μεγάλο βαθμό είχε καταφύγει στον ΣΥΡΙΖΑ. Και όταν ο ΣΥΡΙΖΑ αυτοδιαλύθηκε, αποκαλύπτοντας τις δικές του δομικές αδυναμίες, δεν κατάλαβε ότι αυτός ο κόσμος αναζητάει μία «σοβαρή εναλλακτική», μακριά από λαϊκισμούς που πλήγωσαν πολλούς. Στο ΠΑΣΟΚ δείχνουν να μην έχουν καταλάβει σε ποιον κόσμο πρέπει να απευθυνθούν. Και αυτό είναι ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα. Γιατί, μπορεί κάποιο κόμμα να ενισχυθεί πρόσκαιρα αξιοποιώντας το ρεύμα της εποχής, αλλά κανένα κόμμα δεν γίνεται πραγματικά μεγάλο, αν δεν μπορεί να σταθεί πάνω από πρόσκαιρα ρεύματα και να πείσει τον πολίτη με συγκεκριμένο πρόγραμμα και πειστικές προτάσεις για την «επόμενη εποχή».