Connect with us

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

«Γιατί καταψηφίσαμε τις αντιδρομήσεις»-Ο Κώστας Σβόλης εξηγεί

Published

on

Ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Πάτρα Ενωμένη», Κώστας Σβόλης, παραθέτει τα επιχειρήματά του, βάσει των οποίων καταψήφισε ο ίδιος και η ομάδα του τις αντιδρομήσεις στις οδούς Κορίνθου και Κανακάρη.

Συγκεκριμένα, στην ανακοίνωσή του, ο κ. Σβόλης επισημαίνει τα εξής:
«Στο πρόσφατο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Πατρέων, στις 14/4/2025, καταψηφίσαμε την εισήγηση που αφορούσε τις αντιδρομήσεις των οδών Κορίνθου και Κανακάρη για τους εξής λόγους:

1. Γιατί αποτελούσαν μέρος της μελέτης του γραφείου «ΔΟΞΙΑΔΗ» (έτος 1999), η οποία έχει ακυρωθεί στην πράξη, αφού η μελέτη: α) Προέβλεπε την οδό Ρήγα Φεραίου ως λεωφορειόδρομο και όχι ως πεζόδρομο. β) Προέβλεπε 1.920 θέσεις στάθμευσης (υπόγειες και υπέργειες) στις πλατείες Υψηλών Αλωνίων και Γεωργίου Α΄, καθώς και στη λιμενική ζώνη, οι οποίες ποτέ δεν κατασκευάστηκαν. γ) Δεν προέβλεπε το έκτρωμα του ποδηλατόδρομου στην οδό Όθωνος Αμαλίας, που θεωρείται οδός κύριας κυκλοφορίας. δ) Προέβλεπε την απαγόρευση στάθμευσης κατά μήκος της οδού Κανακάρη και από τις δύο πλευρές του δρόμου.

2. Γιατί δεν υπάρχει καμία μελέτη κυκλοφοριακών ρυθμίσεων και επιπτώσεων, που να κάνει το αυτονόητο: Να συγκρίνει την υφιστάμενη κατάσταση με τη μελλοντική κυκλοφορία.
Υπάρχει η μελέτη του γραφείου μελετών «ΕΡΑΣΜΟΣ», στην οποία αποτυπώνεται, στα σχέδια με το κυκλοφοριακό φορτίο, ως υφιστάμενη κατάσταση η κυκλοφορία πριν τη πεζοδρόμηση της οδού Μαιζώνος. Να σημειωθεί ότι οι μετρήσεις έγιναν τον Σεπτέμβριο του 2020, την περίοδο της πανδημίας. Ακόμη όμως και σε αυτή τη μελέτη, η πρόβλεψη για το 2026 είναι, δυστυχώς, απογοητευτική. Σε κανένα σχέδιο δεν αποτυπώνεται η σημερινή κατάσταση, όπως διαμορφώθηκε με την πεζοδρόμηση της οδού Μαιζώνος.

3. Επειδή δεν είμαστε συγκοινωνιολόγοι, ζητήσαμε επικαιροποίηση της μελέτης του γραφείου μελετών «ΕΡΑΣΜΟΣ» για να αποτυπωθούν τα σημερινά δεδομένα.
Μία καθυστέρηση τριών μηνών, μετά από 15 χρόνια καθυστερήσεων, προφανώς δεν μπορεί να την αρνηθεί κάποιος νοήμων. Ωστόσο, στην πόλη μας πάσχουμε τελικά από έλλειψη κοινής λογικής. Ας αναλάβουν τις ευθύνες η Δημοτική Αρχή και όποιος φορέας σιωπά. Δεν αντιλαμβάνονται ότι πρώτα δημιουργείς προϋποθέσεις απομείωσης της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων, με θέσεις στάθμευσης περιφερειακά και αξιοποίηση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, και μετά προχωράς σε πεζοδρομήσεις και αντιδρομήσεις.

Ευχόμαστε οι αντιδρομήσεις να μην δημιουργήσουν μεγαλύτερο πρόβλημα από ό,τι υπάρχει σήμερα. Η οποιαδήποτε αστοχία, δυστυχώς, θα έχει μόνιμο χαρακτήρα και δεν θα υπάρχει δυνατότητα επιστροφής».

Ροή ειδήσεων

Advertisement