Connect with us

Χωρίς κατηγορία

Δεκάδες οδηγοί στο αυτόφωρο-Ο γνωστός συνδικαλιστής της τοπικής ΕΛ.ΑΣ., Γιώργος Μπαλάσης εξηγεί στην «Γ» 

Τι ισχύει για όσους δεν έχουν δίπλωμα, είναι υπό την επήρεια αλκοόλ και οδηγούν επικίνδυνα

Published

on

Tης Ελένης Α. Γεωργοπούλου

Τους τελευταίους μήνες καθημερινά αρκετοί συμπολίτες μας, κυρίως νεαρής ηλικίας, οδηγούνται στο αυτόφωρο για τα αδικήματα της στέρησης διπλώματος, της οδήγησης υπό το καθεστώς μέθης και της επικίνδυνης οδήγησης.

Η «Γνώμη» απευθύνθηκε στον γνωστό συνδικαλιστή της τοπικής ΕΛ.ΑΣ., Γιώργο Μπαλάση, ο οποίος μας περιγράφει το πλαίσιο που ισχύει σήμερα για τους παραβάτες οδηγούς, κυρίως νεαρούς, οι οποίοι βρίσκονται με… χειροπέδες και αντιμέτωποι με το Αυτόφωρο.

«Μετά το τραγικό τροχαίο ατύχημα στα Χανιά τον Ιανουάριο του 2025, οι εντολές που έχουν δοθεί στους Αστυνομικούς είναι σαφείς. Να οδηγούν απαρέγκλιτα στο αυτόφωρο και άμεσα ενώπιον της Δικαιοσύνης οποιονδήποτε οδηγό παραβιάζει τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και του Ποινικού Κώδικα που είναι ποινικά αδικήματα, σε βαθμό πλημμελήματος και κακουργήματος.

Ειδικότερα, για την οδήγηση χωρίς δίπλωμα, αδίκημα πλημμεληματικού χαρακτήρα, που είναι το συνηθέστερο ποινικό αδίκημα που διαπράττουν οι οδηγοί, όσοι το επιχειρούν πια συλλαμβάνονται επί τόπου, οδηγούνται στα κρατητήρια των Αστυνομικών υπηρεσιών και την επόμενη ημέρα μετά από την υποχρεωτική δακτυλοσκόπηση και φωτογράφιση οδηγούνται ενώπιον του Εισαγγελέα και κατόπιν στο ακροατήριο, όπου τους επιβάλλονται ποινές προστίμου και φυλάκισης.

Το δε όχημά τους ακινητοποιείται άμεσα ή παραλαμβάνεται από άλλον οδηγό που κατέχει δίπλωμα οδήγησης. Η ίδια διαδικασία ακολουθείται και για τις περιπτώσεις οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ.

Για τις περιπτώσεις επικίνδυνης οδήγησης, μεταξύ άλλων, όποιος δηλαδή οδηγεί όχημα μετά από κατανάλωση οινοπνεύματος ή χρήσης ναρκωτικών ουσιών ή σε εθνικές ή περιφερειακές οδούς αντίστροφα στο ρεύμα ή σε πεζοδρόμους, πεζοδρόμια ή πλατείες, ή παραβιάζει ερυθρό σηματοδότη, ή οδηγεί όχημα που είναι τεχνικά ανασφαλές (ΚΤΕΟ) ή με ανασφαλή τρόπο φορτωμένο ή προβαίνει κατά την οδήγηση σε επικίνδυνους ελιγμούς ή μετέχει σε αυτοσχέδιους αγώνες, ή κινείται με υπερβολική ταχύτητα ή οδηγεί όχημα στη λωρίδα έκτακτης ανάγκης (Λ.Ε.Α.) και προκαλέσει κίνδυνο σε πράγματα ή σε άνθρωπο, οι ποινές που προβλέπονται από τον Ποινικό Κώδικά πια φτάνουν σε πολυετείς, άνω των 10 ετών, καθείρξεις».
Και καταλήγει λέγοντας: «Ο φόρος αίματος είναι μεγάλος σε ολόκληρη την χώρα αλλά και στην περιοχή μας. Οι νεκροί και οι σοβαρά τραυματίες εκατοντάδες, θύματα της εγκληματικής αμέλειας και της επικίνδυνης εγκληματικής οδικής συμπεριφοράς συγκεκριμένων οδηγών. Ήδη η πολιτεία θα θέσει σε ισχύ το επόμενο χρονικό διάστημα έναν νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, με ακόμα υψηλότερες χρηματικές ποινές και βαρύτερες διοικητικές κυρώσεις».

Οδήγηση δικύκλων με δίπλωμα αυτοκινήτου
Δεν είναι λίγα τα περιστατικά με οδηγούς δικύκλων να βρίσκονται με… χειροπέδες επειδή το δίπλωμα αυτοκινήτου που έχουν δεν καλύπτει τα κυβικά που απαιτεί ο νομοθέτης.
Συγκεκριμένα, ο κ. Μπαλάσης επισημαίνει ότι η οδήγηση δικύκλων με δίπλωμα αυτοκινήτου διέπεται από το παρακάτω πλαίσιο:
-Για την κατηγορία ΑΜ (έως 50cc):
Η κατηγορία Β ισχύει και για την οδήγηση οχημάτων της κατηγορίας ΑΜ υπό τις εξής προϋποθέσεις:
i. κατοχής της κατηγορίας Β πάνω από έξι (6) έτη, και
ii. συμπλήρωσης της ηλικίας των είκοσι επτά (27) ετών.
Δεν απαιτείται η έκδοση νέου εντύπου άδειας οδήγησης.
-Για την κατηγορία Α1 (έως 125cc): Η κατηγορία Β με τον εθνικό κωδικό αριθμό «121», ισχύει και για την οδήγηση οχημάτων της κατηγορίας Α1, μόνο εντός της ελληνικής επικράτειας, υπό τις εξής προϋποθέσεις:
i. κατοχής της κατηγορίας Β πάνω από έξι (6) έτη,
ii. συμπλήρωσης της ηλικίας των είκοσι επτά (27) ετών,
iii. υποχρεωτικής πρακτικής εκπαίδευσης, διάρκειας τουλάχιστον πέντε (5) μαθημάτων των 45’.
Απαιτείται η έκδοση νέου εντύπου άδειας οδήγησης.

 

Ροή ειδήσεων

Advertisement