Connect with us

Άρθρα-Συνεργασίες

Το Επιμελητήριο Αχαΐας στην πρώτη γραμμή της οικονομικής ανάπτυξης.

Published

on

ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΗ ΠΑΝΤΕΛΗ
(ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ)

Διαπιστώσεις που καθιστούν προβληματική την τουριστική ανάπτυξη, την κυκλοφορία των οχημάτων και την ελευθερία κινήσεων των συμπολιτών μας στο κέντρο της πόλης. Ενδεικτικά αναφέρω:
1. Την κυκλοφοριακή ασφυξία, την οποία προκαλούν τα μονίμως παρκαρισμένα και διπλοπαρκαρισμένα οχήματα στις κεντρικές οδικές αρτηρίες, με αποτέλεσμα τόσο την ασφυκτική κυκλοφορία εντός του κέντρου, όσο και την ατμοσφαιρική ρύπανση.
2. Την αδυναμία πρόσβασης ειδικότερα των ηλικιωμένων ατόμων και ατόμων με ειδικές ανάγκες στο κέντρο της πόλης και την ως εκ τούτου μη εξυπηρέτησης των από δημόσιες Υπηρεσίες , ιατρικά κέντρα, εμπορικά καταστήματα του κέντρου, και πληθώρα γραφείων δικηγόρων, μηχανικών κ.α.
3. Την απαράδεκτη εντός του κέντρου της πόλης λειτουργία των Κ.Τ.Ε.Λ. τα οποία προκαλούν επιδείνωση του κυκλοφοριακού μας προβλήματος , δυσκολεύουν τους χρήστες αυτών να τα προσεγγίσουν και συμβάλλουν σε περεταίρω ατμοσφαιρική ρύπανση.
4. Την καταστροφική απόφαση της Δημοτικής αρχής να κατασκευάσει τον ποδηλατόδρομο της οδού Όθωνος Αμαλίας που εκτός της άνευ λόγου σπατάλησης χρημάτων συμβάλλει στην επιδείνωση του κυκλοφοριακού, στην έκθεση τροχαίων ατυχημάτων, εμποδίζει την αισθητική ανάπτυξη της παραλιακής ζώνης και της αμφίπλευρης κυκλοφορίας της οδού Όθωνος Αμαλίας μετά των οδών Ακτής Δημαίων και Ηρώων Πολυτεχνείου.
5. Την αδυναμία της Δημοτικής Αρχής να ιεραρχήσει χρονικά τον προγραμματισμό των εκτελουμένων υπ΄αυτής έργων.
Θα έπρεπε να προηγηθεί η ανάπλαση της παραλιακής ζώνης η οποία θα προσέφερε ένα ιδανικό παραθαλάσσιο πεζόδρομο. Έτσι θα αποφεύγοντο οι δαπάνες της πεζοδρόμησης της οδού Μαιζώνος, οι αναπόφευκτες εξ αυτής δυσμενείς επιπτώσεις που βιώνει η πόλις στο κυκλοφοριακό, η μείωση του τζίρου των καταστημάτων και η αύξηση των ενοικίων αυτών.
6. Την πέραν του κέντρου της πόλης συνεχιζόμενη κατάληψη των οδών από οχήματα εξ αιτίας ενός αναχρονιστικού πολεοδομικού σχεδίου που επιτρέπει την κατάτμηση μεγάλων οικοπέδων σε μικρά τα οποία αδυνατούν να συμπεριλάβουν τα οχήματα και να αναπτύξουν μία αξιοπρεπή πράσινη βλάστηση.
Οι παραπάνω αναφερόμενες διαπιστώσεις είχαν σαν αποτέλεσμα να χαρακτηριστεί η Πάτρα από διεθνές δημοσίευμα ως μία από τις χειρότερες πόλεις του κόσμου.
Η ΘΛΙΒΕΡΗ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΗ
Η θλιβερή αυτή διαπίστωση λαμβανομένης υπόψιν τις πάλαι ποτέ διαπιστώσεις επιφανών πολιτικών συγγραφέων και ποιητών που υμνούσαν τον άψογο πολεοδομικό σχεδιασμό της, το όμορφο περιβάλλον, και την ευχαρίστηση και θαλπωρή που προσέφερε στους επισκέπτες πιστοποιεί την αδυναμία των Δημοτικών Αρχών και ειδικότερα της σημερινής να αξιοποιεί τις δυνατότητες ανάπτυξης της πόλης μας.
Δυστυχώς από τις αρχές της δεκαετίας του 1960, η έλλειψη προνοητικότητας της εξουσίας και η συμπαράσταση αυτής στα συμφέροντα των οικοπεδούχων, έφερε την καταστροφή του άλλοτε υμνηθέντος όμορφου ιστορικού κέντρου της.
ΤΟ ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΟ
Τη εποχή εκείνη, λόγω της αύξησης του πληθυσμού επιβάλλετο ένα νέο γενικό πολεοδομικό σχέδιο, το οποίο θα καθόριζε με ορθολογικά κριτήρια τους όρους δόμησης και τις κοινωνικές υποδομές. Έπρεπε το ιστορικό κέντρο, ως πολιτιστική κληρονομιά, να παραμείνει ανέπαφο όπως ακριβώς συνέβη σε πόλεις του εξωτερικού αλλά και της χώρας μας. Οι αυθαίρετες πολεοδομικές επεμβάσεις που έγιναν στο ιστορικό κέντρο αποτελούν μία «εγκληματική» ενέργεια που μας εκθέτει διεθνώς.
Παράλληλα όμως με την καταστροφή του ιστορικού κέντρου, επιδεινώθηκαν τα προβλήματα της πόλης λόγω των ανορθόδοξων τρόπων και όρων του πολεοδομικού σχεδιασμού που επεβλήθησαν στις επεκτάσεις του σχεδίου πόλεως. Θεσπίστηκαν πολεοδομικοί όροι ανέγερσης κτιρίων-κατοικιών σε μικρά οικόπεδα, με μεγάλο συντελεστή κάλυψης, μικρό συντελεστή δόμησης, χαμηλού ύψους χωρίς απαιτούμενες κοινωνικές υποδομές, και πολεοδομικούς όρους που θα ανταποκρίνοντο σε μια σύγχρονη έξυπνη πόλη.
ΔΕΝ ΔΙΔΑΧΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ
Η σημερινή Δημοτική αρχή δεν εδιδάχθει από τα λάθη του παρελθόντος και συνεχίζει να επιβαρύνει την ποιοτική ζωή των συμπολιτών μας και ειδικότερα των αδυνάμων. Δεν λαμβάνει κανένα μέτρο για τη λύση των συσσωρευμένων προβλημάτων της πόλης όπως, η εξεύρεση θέσεων πάρκινγκ, το κυκλοφοριακό, και η αναμόρφωση των όρων δόμησης όπως έχω προτείνει κατ΄επανάληψη με άρθρα μου.
ΙΔΑΝΙΚΟΣ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ
Θα πρέπει να επισημανθεί ότι η Πάτρα θα μπορούσε να αποτελέσει ένα ιδανικό προορισμό προσέλευσης κρουαζιερόπλοιων λόγω των αξιόλογων αρχαιολογικών ευρημάτων της, και επί πλέον της μικρής απόστασης που τη συνδέει με την αρχαία Ολυμπία και τους Δελφούς. Παρά ταύτα η απωθητική εμφάνιση του παραλιακού μετώπου, η έλλειψη των κατάλληλων υποδομών υποδοχής και οι δυσμενείς συνθήκες ξενάγησης των επισκεπτών καθιστούν προβληματική την προσέλευση κρουαζιερόπλοιων αλλά και ντόπιου τουρισμού. Η Δημοτική Αρχή ζει στον κόσμο της και δεν λαμβάνει, παρά τις κατ΄επανάληψη επισημάνσεις μου, τα κατάλληλα μέτρα θεραπείας των προβλημάτων που ταλαιπωρούν το λαό της πόλης.
Με γνώμονα την οικονομική ανάπτυξη της πόλης μας, το Επιμελητήριο του Ν. Αχαΐας επιδεικνύει μία ευχάριστη έντονη κινητικότητα για την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής προβάλλοντας την ανάγκη προσέγγισης κρουαζιερόπλοιων, την κατασκευή μεγάλης σύγχρονης μαρίνας, την τουριστική αξιοποίηση του αεροδρομίου του Αράξου.
Η επιτυχία του σκοπού της προσέλευσης τους, και η κατασκευή μεγάλης μαρίνας είναι κυρίως άρρηκτα συνδεδεμένη με μία καινοτόμα ανάπλαση του παραλιακού μετώπου, η οποία θα αποτελέσει τον κράχτη προσέλευσης των.
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ-ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ-ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ
Επομένως επιβάλλεται όπως το Επιμελητήριο, το Πανεπιστήμιο και η Περιφέρεια να επικεντρωθούν και να διεκδικήσουν τις εύλογες απαιτήσεις για την Τρίτη σε μέγεθος πόλη της χώρας μας, που συνίστανται κυρίως στην πλήρη υπογειοποίηση του τρένου, την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου και την θεραπεία του αβάσταχτου κυκλοφοριακού προβλήματος που βιώνουμε.
Θα πρέπει να γίνει κατανοητό ότι η οικονομική ανάπτυξη της πόλης μας και η αδυναμία έλευσης κρουαζιερόπλοιων είναι συνυφασμένη με την αισθητική και λειτουργική ανάπτυξη της.
Προς επίτευξη του σκοπού αυτού θα πρέπει πέραν των άλλων ενεργειών του, το Επιμελητήριο της Αχαΐας να αναλάβει μια πρωτοβουλία για μία ευρεία διάσκεψη προκειμένου να κατατεθούν συγκεκριμένες και αιτιολογημένες προτάσεις για τον τρόπο θεραπείας των χρονιζόντων προβλημάτων της πόλης μας που την έχουν φέρει στο σημερινό κατάντημά της και υπονομεύουν την ανάπτυξή της.

Πώς θα δημιουργηθούν θέσεις στάθμευσης
Οι πλήρως αιτιολογημένες προτάσεις θα πρέπει να δίδουν συγκεκριμένες απαντήσεις,
α) Στον τρόπο δημιουργίας 15000 τουλάχιστον θέσεων πάρκινγκ προκειμένου να ελευθερωθούν πλήρως όλα τα σταθμευμένα οχήματα στις βασικές οδικές αρτηρίες της πόλης όπως οι οδοί Κανακάρη, Κορίνθου, Μαιζώνος, Αγ. Ανδρέου, Όθωνος Αμαλίας, Γούναρη και της παραλιακής ζώνης.
β) Στον τρόπο δημιουργίας 100 τουλάχιστον θέσεων τουριστικών λεωφορείων που θα διευκολύνει την επισκεψιμότητα-προσέλευση εγχωρίου τουρισμού και θα ανατρέψει τον χαρακτηρισμό της πόλης μας ως αφιλόξενης
γ) Πέραν των σωστά επιδιώξεων κατασκευής μιας μεγάλης μαρίνας θα πρέπει να υποδειχθεί και μελετηθεί συγκεκριμένος τρόπος ανακατασκευής και διεύρυνσης της υπάρχουσας ημικατεστραμένης μαρίνας που ντροπιάζει την πόλη. Η αθρόα προσέλευση μεγάλων και μικρών τουριστικών σκαφών θα συμβάλει στην αισθητική και οικονομική αναβάθμιση της πόλης μας.
δ) επί πλέον θα πρέπει να υποβληθούν συγκεκριμένες προτάσεις μεταβολής των όρων δόμησης πέραν του ευρύτερου ιστορικού κέντρου προς άρση της συνεχιζόμενης κακοδαιμονίας που έχει σαν αποτέλεσμα τα οχήματα να καταλαμβάνουν τα κοινόχρηστα οδοστρώματα εις βάρος του κυκλοφοριακού και η πόλη να στερείται μιας σημαντικής πράσινης βλάστησης που μπορεί αδαπάνως να της προσφερθεί.
Για τα παραπάνω με άρθρα μου έχω προτείνει λύσεις προς μελέτη και επεξεργασία, δυστυχώς σε ώτα μη ακουόντων.
Η Περιφέρεια είναι ενήμερη των προτάσεων μου και έχει τη δύναμη αλλά και την υποχρέωση να προωθήσει στο αρμόδιο Υπουργείο Οικονομικών-Υποδομών-περιβάλλοντος προτάσεις που θα αναβαθμίσουν την οικονομική, ποιοτική, αισθητική ανάπτυξη της πόλης και να αποδείξει ότι την αγαπά. Τα λόγια δεν πρέπει να παραμένουν χωρίς αντίκρισμα αλλά να αποδεικνύονται με πράξεις και έργα.

Ροή ειδήσεων

Advertisement