Τρίτη 19 Μαρτίου 2024
Connect with us

Τεχνολογία

Η εξέλιξη των βιντεοπαιχνιδιών από τη δεκαετία του ’50 έως σήμερα

Δημοσιεύθηκε

στις

Τα βιντεοπαιχνίδια έκαναν την εμφάνισή τους για πρώτη φορά τη δεκαετία του ’50, όταν ο Ralph Baer, ο πραγματικός δημιουργός βιντεοπαιχνιδιών, εμπνευσμένος από τις τηλεοράσεις και την όλο και αυξανόμενη ζήτησή τους, βρήκε την ευκαιρία να δημιουργήσει τις πρώτες κονσόλες. Δημιούργησε ένα μοναδικό καφέ κουτί που ξεκίνησε το παιχνίδι Magnavox Odyssey, το οποίο πούλησε πάνω από 100 χιλιάδες αντίτυπα τον πρώτο χρόνο.

Αργότερα, στις αρχές της δεκαετίας του ’70, ο Nolan Bushnell και ο Τed Dabney δημιούργησαν το πρώτο παιχνίδι arcade με το όνομα Computer Space. Τον ίδιο χρόνο ίδρυσαν την πλέον γνωστή εταιρία Atari. Αυτό που πραγματικά έδωσε ώθηση στη βιομηχανία ήταν η παιχνιδομηχανή Pong, που κατασκευάστηκε το 1972, και μέσα σε ένα χρόνο βρισκόταν παντού, τόσο στις ΗΠΑ όσο και σε άλλες χώρες. Το Pong λοιπόν έγινε το σύμβολο των βιντεοπαιχνιδιών, μαζί με το Tetris και το Packman αργότερα.

Σχεδόν μία δεκαετία αργότερα, το 1985, η εταιρία Nintendo κυκλοφορεί την ομώνυμη οικιακή κονσόλα, δίνοντας προτεραιότητα στα παιχνίδια υψηλής ποιότητας και στο συνεχές μάρκετινγκ, για να ανακτήσει την διστακτική αγορά της εποχής εκείνης. Η τεράστια επιτυχία της Nintendo κατάφερε να ξαναζωντανέψει την κονσόλα, χάρη σε παιχνίδια όπως το γνωστό σε όλους Super Mario Bros.

Το 1994, η εταιρία Sony κυκλοφόρησε την κονσόλα Playstation, η οποία χρησιμοποιούσε CD-ROMs αντί για κασέτες, γεγονός το οποίο έδινε τη δυνατότητα στους παίκτες να έχουν περισσότερο αποθηκευτικό χώρο για τα παιχνίδια τους. Ήταν η πρώτη κονσόλα στην ιστορία που πούλησε πάνω από 100 εκατομμύρια αντίτυπα και, σε συνδυασμό με την άνοδο του διαδικτύου, η εταιρία κατάφερε να αυξήσει τα κέρδη της σε δισεκατομμύρια.

Μόλις λίγα χρόνια αργότερα, αφού πλέον η τεχνολογία είχε μπει για τα καλά στη ζωή μας, το 2001, η Microsoft έβγαλε σε κυκλοφορία τo Xbox Live, στο οποίο με μια μηνιαία συνδρομή οι παίκτες μπορούσαν να παίξουν παιχνίδια με διάφορους παίκτες την ίδια στιγμή και να επικοινωνήσουν μεταξύ τους με φωνητική συνομιλία, λειτουργίες τις οποίες δεν προσέφερε καμία άλλη κονσόλα ως τότε. Το Xbox Live λοιπόν έγινε must-have για τους καταναλωτές και λάτρεις των βιντεοπαιχνιδιών.

Εν συνεχεία, η εταιρία Blizzard κυκλοφόρησε το παιχνίδι World of Warcraft το 2004, συνδρομητικό παιχνίδι στρατηγικής, το οποίο παίζεται στον υπολογιστή. Το 2007 κάνει την εμφάνιση του το μουσικό βιντεοπαιχνίδι Rock Band από την MTV Games και δύο χρόνια αργότερα εμφανίζεται το παιχνίδι για smartphones, Angry Birds, που κάνει τεράστια επιτυχία. Η βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών από τότε και έπειτα ανεβαίνει σταδιακά και αποφέρει πολύ μεγάλα κέρδη.

 

Ερχόμενοι στο σήμερα, οι κονσόλες που κυριαρχούν είναι το Playstation 5 και το Nintendo Switch, των εταιριών Sony και Microsoft αντίστοιχα, τα οποία βασιζόμενα στη νέα τεχνολογία της εικονικής πραγματικότητας προσφέρουν μια νέα, πιο εξελιγμένη εμπειρία στο χρήστη. Κάποια χαρακτηριστικά παραδείγματα παιχνιδιών είναι το Captain Toad Treasure Tracker, Super Mario Odyssey, The Legend of Zelda: Breath of the Wild και το Μinecraft.

Εκτός βέβαια από τα βιντεοπαιχνίδια, άνοδο βλέπουμε και στις online εκδοχές κλασσικών επιτραπέζιων παιχνιδιών και παιχνιδιών με τράπουλα, τα οποία φιλοξενούνται σε διάφορες ιστοσελίδες. Κάποια από τα παραδείγματα είναι η Μοnopoly στο Freegames, το πόκερ στο PokerStars, και το Uno στο CrazyGames. Αυτή η αλλαγή έχει δημιουργήσει μια ευρύτερη κοινότητα παικτών, έδωσε την ευκαιρία στους χρήστες να συνδέονται και να επικοινωνούν με παίκτες από όλο τον κόσμο, να παίζουν από οπουδήποτε με οποιονδήποτε άλλο χρήστη που είναι συνδεδεμένος την ίδια στιγμή, και έκανε αυτά τα παιχνίδια ακόμα πιο δημοφιλή. Το μέλλον αυτού του είδους των παιχνιδιών φαίνεται λαμπρό, καθώς όλο και περισσότεροι άνθρωποι επιλέγουν να παίζουν online.

Από την άλλη, κάποιες χώρες όπως η Κίνα, ξεκίνησαν να βάζουν περιορισμούς σε άτομα νεαρής ηλικίας σχετικά με το χρόνο χρήσης τον βιντεοπαιχνιδιών. Ο καιρός θα δείξει αν αυτού του είδους οι περιορισμοί είναι λειτουργικοί και αν θα επιφέρουν θετικές αλλαγές. Το μόνο σίγουρο είναι πως η βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών γνωρίζει μεγάλη άνθηση, αποφέρει τεράστια κέρδη στις εταιρίες που τα παράγουν, πάει χέρι-χέρι με τις νέες τεχνολογίες και θα συνεχίσει να γνωρίζει άνοδο στο εγγύς μέλλον αφού η ζήτηση για online διασκέδαση είναι τεράστια.

 


Ροή ειδήσεων

Advertisement