Connect with us

Ελλάδα

Απεγκλωβισμός από το ‘σπιράλ’ των αυξήσεων-Πρώτη προσπάθεια της κυβέρνησης να ελέγξει ανατιμήσεις στα τρόφιμα

Published

on

Με ένα νέο όπλο, σταθερές μειώσεις στο ράφι, σε συνδυασμό με αυστηροποίηση των ελέγχων κατά της αισχροκέρδειάς -η οποία ακολουθεί μάλιστα και μια νέα πολιτική ποινών, με προστίμα που ήδη ξεπέρασαν τα 5 εκατομμύρια ευρώ σε μεγάλες αλυσίδες του λιανεμπορίου- η νέα ηγεσία του Υπουργείου Ανάπτυξης, υπό τον Κώστα, προσπαθεί να τιθασεύσει τον πληθωρισμό στα τρόφιμα ο οποίος «τρέχει» με διψήφιο ποσοστό για πάνω από 1,5 χρόνο.

Πρόκειται ουσιαστικά μια στροφή της νέας Κυβέρνησης η οποία διαπιστώνει ότι όλες οι κινήσεις της και κυρίως οι μισθολογικές αυξήσεις, χάνονται μέσα στη θύελλα της ακρίβειας.

Πλέον, μετά και την μεγάλη καταστροφή στη Θεσσαλία, ένα νέο κύμα ανατιμήσεων στα τρόφιμα επιβάλει μια πολύ πιο αυστηρή πολιτική η οποία θα πρέπει να έχει αποδώσει πριν ψηφιστεί ο νέος Προϋπολογισμός.

Σταθερά εκπτωτικά είδη …

Το πρώτο μέτρο που ανακοίνωσε χθες ο υπουργός κ. Σκρέκας είναι η μόνιμη μείωση τιμής προϊόντων στο ράφι η οποία αντικαθιστά σταδιακά το «Καλάθι του Νοικοκυριού».
«Ειδική σήμανση θα δείχνει πως το προϊόν έχει μειωμένη τιμή κατά τουλάχιστον 5% σε σχέση με τη μέση τιμή κατ’ ελάχιστον 6 μηνών. Σε περίπτωση που κάποια εταιρεία δηλώσει ψευδώς ότι προχώρησε σε μείωση, το πρόστιμο θα είναι 20.000 ευρώ ανά κωδικό προϊόντος» τόνισε χθες ο Υπουργός.

Επόμενο μέτρο ο αυστηρός έλεγχος των προμηθευτών και όλης της εφοδιαστικής αλυσίδας. Τα σούπερ μάρκετ με ετήσιο τζίρο πάνω από 90 εκατ. ευρώ το χρόνο, θα υποχρεούνται πλέον να δημοσιεύουν τον τιμοτακατάλογο με την καθαρή τιμή των όσων προμηθεύονται, πριν τα πουλήσουν στους καταναλωτές. Το μέτρο αυτό θα έπρεπε να έχει ήδη εφαρμοστεί από καιρό, σχολιάζουν παράγοντες της αγοράς. Τα σούπερ μάρκετ θα υποχρεούνται να κοινοποιούν τις τιμές λιανικής και στα φρούτα και λαχανικά, στο e-katanalotis από το υπουργείο Aνάπτυξης.

Ψηφιακό όπλο στον καταναλωτή

Ο κ. Σκρέκας ανακοίνωσε χθες την αναβάθμιση της τηλεφωνικής γραμμής καταγγελιών 1520, του με τη δημιουργία εφαρμογής και στα κινητά. Το application αυτό θα είναι έτοιμο πριν τα Χριστούγεννα.
Σημειώνεται ότι το μέτρο του Καλαθιού του Νοικοκυριού θα συνεχιστεί καθώς και το Καλάθι των Μαθητών, το οποίος, σύμφωνα με τον κ. Σκρέκα, είχε θετική επίπτωση με μεσοσταθμική μείωση μέχρι και 20% στα σχολικά καθώς οι πωλήσεις ειδών που περιλαμβάνει ήταν αυξημένες σε σχέση με πέρυσι. Παράγοντες της αγοράς υποστηρίζουν ότι το κόστος στα σχολικά έπεσε λόγω και της μείωσης του ενεργειακού και των πρώτων υλών όπως το χαρτί.

Ροή ειδήσεων

Advertisement