Δευτέρα 15 Απριλίου 2024
Connect with us

Υγεία

Τα διατροφικά οφέλη των οσπρίων και tips να τα εντάξετε στη διατροφή σας

Δημοσιεύθηκε

στις

Τα όσπρια αποτελούν βασικό κομμάτι της διατροφικής πυραμίδας και πρέπει να καταλαμβάνουν σημαντική θέση στις διατροφικές μας επιλογές.

Είτε πρόκειται για ένα κυρίως πιάτο με φακές, είτε για μία συνοδευτική κουταλιά φάβας, η ένταξη των οσπρίων στο τραπέζι μας μόνο θετικά μπορεί να φέρει. Η θρεπτική τους αξία είναι τεράστια και αυτό οφείλεται στην πληθώρα στοιχείων που περιέχουν. Παρακάτω σας παρουσιάζουμε τα διατροφικά οφέλη της κατανάλωσης οσπρίων και χρήσιμες συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να τα συμπεριλάβετε στο διατροφικό σας πλάνο.

Ποια είναι τα κυριότερα οφέλη των οσπρίων

Η λίστα με τα διατροφικά οφέλη των οσπρίων είναι πολύ μεγάλη, καθώς περιλαμβάνουν θρεπτικές ουσίες όπως υδατάνθρακες, φυτικές ίνες, πρωτεΐνες και βιταμίνες του συμπλέγματος Β. Πιο συγκεκριμένα λοιπόν,

●     Βοηθούν στη διατήρηση ή μείωση του σωματικού βάρους

Τα όσπρια είναι πλούσια σε πρωτεΐνη και φυτικές ίνες και παίζουν σημαντικό ρόλο στη ρύθμιση του βάρους. Ενδεικτικά, η φυσική πρωτεΐνη που περιέχουν μπορεί να φτάσει μέχρι και το 25%, κάνοντάς τα άξιο αντίπαλο του μοσχαρίσιου κρέατος που δίνει περίπου 21% ζωική πρωτεΐνη. Οι αυξημένες αυτές τιμές εξασφαλίζουν την αύξηση του κορεσμού και κρατάνε τα επίπεδα γλυκόζης χαμηλά, συμβάλλοντας έτσι σημαντικά στη σταθεροποίηση (ή και μείωση!) του σωματικού βάρους.

 

Αν λοιπόν ακολουθείτε κάποια διατροφή ή απλά θέλετε να διατηρήσετε τη σωματική σας ευεξία, καιρός να βάλετε αυτή τη μαγική τροφή στο καθημερινό σας τραπέζι. Είτε τα μαγειρεύετε μόνοι σας, είτε προτιμάτε συσκευασίες με έτοιμα όσπρια, η συχνή τους κατανάλωση θα κάνει θαύματα στην υγεία σας.

●     Μειώνουν τα καρδιαγγειακά νοσήματα

Όπως είδαμε και παραπάνω, τα όσπρια είναι εξαιρετική πηγή φυτικών ινών. Αυτό σε συνδυασμό με το φυλλικό οξύ που περιέχουν, καθώς και την απουσία κορεσμένου λίπους, αποτρέπουν όλους τους παράγοντες εκείνους που δημιουργούν τα προβλήματα στην καρδιά. Βοηθούν επίσης στη μείωση της “κακής” χοληστερόλης (LDL), κάτι που τα καθιστά ισχυρό σύμμαχο στη μάχη με τα καρδιαγγειακά νοσήματα.

●     Ρυθμίζουν το σάκχαρο στο αίμα

 

Το υψηλό ποσοστό σε φυτικές ίνες σε συνδυασμό με το χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη των οσπρίων, ρυθμίζουν αποτελεσματικά το σάκχαρο στο αίμα, αποτρέποντας την εμφάνιση του σακχαρώδη διαβήτη. Σε αντίθεση με πολλές κατηγορίες τροφίμων, ένα πιάτο όσπρια δεν αυξάνει απότομα τις τιμές σακχάρου στο αίμα και έτσι δίνει στον οργανισμό τη δυνατότητα και το χρόνο να χορτάσει και να απορροφήσει όλες τις θρεπτικές ουσίες. Μία ισορροπημένη διατροφή με όσπρια συνεπώς, μπορεί να καταναλωθεί άφοβα από ανθρώπους με σακχαρώδη διαβήτη. Αν ανήκετε σε αυτήν την κατηγορία, απευθυνθείτε σε ειδικούς, οι οποίοι θα σας καθοδηγήσουν κατάλληλα.

●     Ευνοούν την εντερική υγεία

Οι διαλυτές και αδιάλυτες φυτικές ίνες των οσπρίων αντιμετωπίζουν αποτελεσματικά προβλήματα δυσκοιλιότητας και βελτιώνουν σημαντικά την εντερική υγεία. Επιπλέον το ανθεκτικό άμυλο που περιέχουν τα καθιστούν πρώτης τάξεως πρεβιοτικά για τα εντερικά βακτήρια και βοηθά στην ομαλή λειτουργία του εντέρου.

●     Έχουν αντικαρκινική δράση

Τα όσπρια, όπως γνωρίζουμε, είναι βασικό συστατικό της μεσογειακής κουζίνας, η οποία συνδέεται με τη μείωση του ρίσκου της εμφάνισης καρκίνου. Αν και η πολυπλοκότητα της νόσου δε μας αφήνει να βγάζουμε απόλυτα συμπεράσματα, κάποια από τα συστατικά των οσπρίων είναι σίγουρο ότι είναι αντικαρκινικά και λειτουργούν ενάντια στα καρκινικά κύτταρα.

Πώς να εντάξετε τα όσπρια στη διατροφή σας

Όπως διαπιστώσατε, τα διατροφικά οφέλη των οσπρίων είναι πολλά και αξίζουν μία καθημερινή θέση στο πιάτο μας. Σίγουρα, στο μυαλό πολλών τα τρόφιμα αυτά έχουν συνδεθεί με την απλή σούπα, αλλά οι εναλλακτικές είναι πιο πολλές από ότι φαντάζεστε. Με μία απλή έρευνα στο διαδίκτυο μπορείτε να βρείτε νόστιμες συνταγές για:

 

  • Χούμους ρεβιθιών και ντιπ από όσπρια
  • Μπιφτέκια από φακές ή και άλλα όσπρια
  • Φακοσαλάτα
  • Μακαρόνια οσπρίων
  • Πίτες με διάφορα όσπρια κ.α.

 

Εξερευνήστε λοιπόν όλες τις επιλογές και κάντε θρεπτικούς συνδυασμούς που θα σας χαρίσουν τα οφέλη αυτής της υπερτροφής. Για καλύτερη πρόσληψη των θρεπτικών στοιχείων τους, προτείνουμε να τα καταναλώνετε με τη συνοδεία τουλάχιστον μιας πηγής βιταμίνης C, όπως λεμόνι, ντομάτα, πιπεριά, πορτοκάλι, καρότο κ.α.

 

Τα όσπρια είναι ένας αναμφισβήτητος θησαυρός για την υγεία μας. Με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες, φυτικές ίνες και άφθονες βιταμίνες και μέταλλα, είναι η ιδανική απάντηση στην ερώτηση “Τι τρώμε αύριο;”. Βάλτε τα λοιπόν στο διατροφικό σας πλάνο και νιώστε την ευεξία που σας προσφέρουν!

Ροή ειδήσεων

Advertisement