Connect with us

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Η σύνδεση Αιτωλοακαρνανίας-Λευκάδας θα βελτιώσει τις μετακινήσεις των πολιτών

Published

on

Ζωντανό παραμένει το όραμα για την κατασκευή δύο ακόμα υποθαλάσσιων σηραγγών που θα βελτιώσουν σε θεαματικό βαθμό τις μετακινήσεις των πολιτών.

Η κατασκευή κάθε σήραγγας αποτελεί μια δύσκολη εξίσωση, καθώς πρέπει να γίνουν εκτενείς μελέτες και να συνυπολογιστούν δεκάδες παράγοντες. Ο βαθμός δυσκολίας, εκτοξεύεται εφόσον το τούνελ βρίσκεται μέσα στη θάλασσα, μιας και απαιτούνται ειδικές έρευνες, τεχνογνωσία και ο απαραίτητος εξοπλισμός.

Σε παγκόσμιο επίπεδο εκτιμάται ότι υπάρχουν περί τις 200 υποθαλάσσιες σήραγγες. Από τη λίστα δεν θα μπορούσε να απουσιάζει η χώρα μας, καθώς για την εκπροσώπησή της φροντίζει η υποθαλάσσια σήραγγα Πρέβεζας-Ακτίου που ολοκληρώθηκε το 2002 και συνδέει το θαλάσσιο στενό που χωρίζει τη Στερεά Ελλάδα από την Ήπειρο, στο άνοιγμα του Αμβρακικού Κόλπου.

Ο αριθμός, ωστόσο, των υποθαλάσσιων τούνελ στην Ελλάδα θα αυξηθεί, εφόσον πάρουν σάρκα και οστά τα δύο εμβληματικά κατασκευαστικά πρότζεκτ που μας απασχολούν επί χρόνια. Πρόκειται για τις υποθαλάσσιες ζεύξεις Λευκάδας-Αιτωλοακαρνανίας και Σαλαμίνας-Περάματος.

ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΑ ΖΕΥΞΗ ΛΕΥΚΑΔΑΣ-ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ

Το έργο ΣΔΙΤ το οποίο φέρει τον χαρακτηρισμό «Εθνικού Επιπέδου» (σ.σ. αυτό σημαίνει ότι εντάσσεται στον κυβερνητικό προγραμματισμό και σχεδιασμό) αποτελεί μια φυσική συνέχεια της Αμβρακίας Οδού (Άκτιο-Αμβρακία).

Προσώρας συνεχίζεται η ωρίμανση του έργου, η οποία είναι απαραίτητη για να πάρουν σειρά τα τεύχη δημοπράτησης που αποτελούν το αποφασιστικό στάδιο για την εκκίνηση της διαγωνιστικής διαδικασίας.

Για τη σύνδεση της Λευκάδας με το εθνικό δίκτυο της Αιτωλοακαρνανίας θα εκτελεστούν έργα συνολικού μήκους 3,11 χλμ., εκ των οποίων τα 1,24 χλμ. σε επίχωμα με χαλικοπασσάλους, ενώ για τη διέλευση κάτω από το δίαυλο Λευκάδας προβλέπεται υποθαλάσσια σήραγγα συνολικού μήκους άνω του ενός χιλιομέτρου, εκ των οποίων 450 μ. αφορούν το τμήμα κλειστής διατομής, ενώ 310 μ. και 270 μ. αφορούν τις προσβάσεις εισόδου και εξόδου αντίστοιχα.

Η μόνιμη οδική σύνδεση της Λευκάδας με την ηπειρωτική χώρα είναι επιβεβλημένη για τη βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης των χρηστών (μόνιμων κατοίκων και επισκεπτών). Εξίσου σημαντική θα είναι η τουριστική αναβάθμιση της περιοχής και την αναβάθμιση του προσφερόμενου τουριστικού προϊόντος με τη διασφάλιση γρήγορων και ασφαλών μετακινήσεων.

Το έτερο μεγάλο υποθαλάσσιο οδικό έργο αφορά τη ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος το οποίο ουσιαστικά θα σηματοδοτήσει τη μείωση του χρόνου ταξιδιού στα 5 λεπτά, από τη μισή ώρα που απαιτείται σήμερα μέσω των φέρι μποτ που κάνουν την εν λόγω διαδρομή.

Παράλληλα, θα αποσυμφορήσει το Πέραμα και την ευρύτερη περιοχή, ενώ την ίδια ώρα θα αναβαθμίσει το ίδιο το νησί της Σαλαμίνας, αφού καθημερινά θα προσφέρεται απρόσκοπτη πρόσβαση σε αυτό.

(Πηγή: CAR & MOTOR TEAM)

Ροή ειδήσεων

Advertisement