Connect with us

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Μόνιμη…βλάβη στις μετακινήσεις με τον Προαστιακό, εκατοντάδες εργαζόμενοι σε ΠΓΝΠ και Πανεπιστήμιο περιμένουν μέσα στο κρύο 

Published

on

ΤΟΥ ΠΑΝΟΥ ΣΑΚΕΛΛΑΡΟΠΟΥΛΟΥ

 Ο συρμός του Προαστιακού Σιδηροδρόμου εκτροχιάστηκε στο κέντρο της πόλης στις 23 Νοεμβρίου και επέστρεψε στις ράγες λίγες μέρες αργότερα, με στόχο ανακάμψει γρήγορα σε ρυθμούς κανονικότητας, στη ροή της μετακίνησης χιλιάδων συμπολιτών.

Δυστυχώς όμως η καθημερινότητα για εκατοντάδες εργαζόμενους στο Νοσοκομείο του Ρίου αλλά και το Πανεπιστήμιο, ένα μήνα τώρα μετά την αλλαγή των δρομολογίων, δεν έχει επανέλθει ακόμη όμως όσον αφορά στις μετακινήσεις τους. Πρόκειται για μόνιμους χρήστες του τρένου κατόχους μηνιαίων προπληρωμένων καρτών οι οποίοι έχουν εγκλωβιστεί στην ασυνέπεια της Hellenic Train και συνεργατών της.

Το «πλάνο» της εξυπηρέτησης δεν είναι πια το ίδιο καθώς η συνεργασία μεταξύ του Προαστιακού στο Ρίο, στη στάση του τρένου, με τα μισθωμένα λεωφορεία της γραμμής που μετακινούν χιλιάδες άτομα σε μηναία βάση, από και προς την εργασία τους, σε Πανεπιστήμιο και Νοσοκομείο, έχει ανατραπεί.

Οι αρρυθμίες στην ανταπόκριση των συρμών με τις λεωφορειακές γραμμές που έχει μισθώσεις η Hellenic Train δεν φάνηκαν εξ αρχής ενώ μέσα στις γιορτές το πρόβλημα υποεκτιμήθηκε.

Aρχικά, μετά τον εκτροχιασμό, τα λεωφορεία που μίσθωσε το Αστικό ΚΤΕΛ της Πάτρας σήκωσαν όλο το βάρος της εξυπηρέτησης του κόσμου. Εν συνεχεία όταν παραμονές των Χριστουγέννων το τρένο επανέκαμψε, τα πράγματα άλλαξαν ριζικά. Το τρένο επέστρεψε μεν στις ράγες αλλά με αλλαγμένα τα ωρολόγια προγράμματα.

Τα λεωφορεία αναχωρούν από Νοσοκομείο και Πανεπιστήμιο 14’-20’ πριν την ωριαία αναχώρηση του τρένου από το Νοσοκομείο και το Πανεπιστήμιο από τις 6:40 πμ. έως τις 22:46 μ.μ.

Ο κόσμος που μετακινείται όμως πλέον στις τρεις βασικές αναχωρήσεις του τρένου, στην πρώτη αναχώρηση από Ρίο 7:00, το μεσημέρι στις 15:00 και με το τελευταίο τρένο προς Πάτρα, στις 23:00, είναι μόνο περίοικοι.

Οι βάρδιες στο Νοσοκομείο αλλάζουν στις 7:00, 15:00, 23:00 ενώ τα λεωφορεία έχουν φύγει 20’ νωρίτερα!

«Υπάρχει μια αναστάτωση για εκατοντάδες εργαζομένους που σε καθημερινή βάση είτε ζητούν να αλλάξουν βάρδιες είτε εκλιπαρούν να φύγουν νωρίτερα.

Θα πρέπει να περιμένουμε τα επόμενα λεωφορεία και τρένα, να παγώνουμε στη στάση και να φτάνουμε στα σπίτια μας ώρα αργότερα. Πολλοί συνάδελφοι ψάχνουν για Ταξί, άλλοι καθυστερούν με τα λεωφορεία στην Πάτρα. Έχει ανατραπεί η καθημερινότητά μας για 10’ που θα μπορούσε να αναχωρεί αργότερα το λεωφορείο, χωρίς να χρειαστεί να αλλάξει δρομολόγιο το τρένο… Είμαστε κάτοχοι προπληρωμένων καρτών, χρήστες έως και 20 χρόνια τώρα ενός μέσου σταθερής τροχιάς. Μετά από χρόνια η εξυπηρέτηση εκτροχιάστηκε, κανείς δεν δεσμεύεται ότι μπορεί να επανέλθει» αναφέρει στην «Γ» η Σ.Κ. νοσηλεύτρια στη Δερματολογική στο ΠΓΝΠ Ρίου.

Εργαζόμενοι απέστειλαν μάλιστα στη «Γ» φωτογραφίες από την Παρασκευή που μας πέρασε 12 του μήνα να στέκονται στην στάση του τρένου στο Ρίο ξημερώματα με θερμοκρασία 5 βαθμούς Κελσίου.

Συγκεντρώνουν και υπογραφές καθώς η Hellenic Train δεν έχε ακόμη εισακούσει τα παράπονά τους και την απορρύθμιση της συνεργασίας.

Πρέπει να σημειωθεί ότι μετά τν εκτροχιασμό του συρμού τον περασμένο Νοέμβριο, υπάρχουν και άλλες «αρρυθμίες». Το Υπουργείο Υποδομών, όπως καταγγέλλουν οι «Φίλοι του Προαστιακού», παρά την «εμπειρία» των Τεμπών, δεν κινητοποίησε ποτέ τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ (Εθνικό Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών).

Το πρόβλημα δεν αφορά μόνο την ανταπόκριση των λεωφορείων με το τρένο.

Ενόψει της έναρξης εργασιών της εργολαβίας για την ανάταξη της γραμμής, δεν υπάρχει ανταπόκριση του τρένου από τον βόρειο κλάδο προς τον νότιο (Κέντρο Πάτρας, Άγιος Ανδρέας).

Οι καθυστερήσεις και οι επιπτώσεις

Ο χρόνος μετάβασης από το Ρίο στην Πάτρα έχει αυξηθεί και ο κίνδυνος πολλοί από τους χρήστες του βόρειου κλάδου, που είναι οι παλαιότεροι, να αλλάξουν μέσο μεταφοράς, είναι πλέον στον άμεσο ορίζοντα.

Ήδη πολλοί εργαζόμενοι από Νοσοκομείο και Πανεπιστήμιο πληρώνουν έως και 10 ευρώ την ημέρα σε ταξί για να μπαίνουν στο τρένο, γεγονός που ήδη είναι οικονομικά ασύμφορο.

Υπενθυμίζεται ότι οι περισσότεροι κάτοχοι των μηνιαίων καρτών του τρένου είναι εργαζόμενοι και φοιτητές.

Οι ελπίδες στον «Νέο ΟΣΕ»

Οι προσδοκίες για βελτίωση της κατάστασης στρέφονται πλέον στον «Νέο ΟΣΕ» που παρουσίασε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, στο πρόσφατο υπουργικό συμβούλιο.

Με δήλωσή του στο Αθηναϊκό -Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο κ. Σταϊκούρας επισημαίνει την επιτακτική ανάγκη να καταστεί ο ελληνικός σιδηρόδρομος σύγχρονο γρήγορο και ασφαλές μέσο μεταφοράς αλλά και ένας βιώσιμος και νευραλγικός βραχίονας του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών στη Νοτιανατολική Ευρώπη.

Σύμφωνα με τον κ. Σταϊκούρα, το επενδυτικό σχέδιο, συνολικού ύψους περίπου 12 δισ. ευρώ για την επόμενη 20ετία, σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ως εξής:

-‘Αμεσο ορίζοντα περίπου 530 εκατ. ευρώ, στην 5ετία προβλέπονται επενδύσεις 2,75 δισ. ευρώ, στη 10ετία 1,4 δισ. ευρώ και σε 20 έτη επενδύσεις που θα ξεπερνούν τα 7 δισ. ευρώ.

-‘Αμεση προτεραιότητα έως 2026 είναι η αποκατάσταση δικτύου από καταστροφές λόγω Daniel στην Κεντρική Ελλάδα.

-Στο βραχυπρόθεσμο πρόγραμμα (έως 2029) είναι έργα ήδη ενταγμένα σε χρηματοδοτικά πλαίσια, έργα προς ένταξη σε Μεταφορές 2021-2027 και CEF2 (Connecting Europe Facility), έργα προς εξεύρεση χρηματοδότησης.

-Στο μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα (έως 2034, ύψους 1,4 δισ.) εντάσσονται έργα αναβάθμισης Ανατολικής Εγνατίας, η Παράκαμψη Αθηνών (Ικόνιο – Σφίγγα), έργα συνδέσεως με λιμένες και ΒΙ.ΠΕ., έργα αναβάθμισης Δυτικής Εγνατίας.

-Στο μακροπρόθεσμο πρόγραμμα (έως 2044) εντάσσονται νέα Έργα Δυτικής Εγνατίας (Καλαμπάκα -Ηγουμενίτσα &Καλαμπάκα -Κοζάνη) και Ανατολικής Εγνατίας (Θεσσαλονίκη- Ν.Καρβάλη), η αναβάθμιση δικτύου Δυτικής Μακεδονίας και δικτύου Πελοποννήσου, νέα έργα Δυτικής Ελλάδας.

Στη χρονολογική σειρά των έργων περιλαμβάνεται, μεταξύ άλλων, το τμήμα Ρίο – Πάτρα με 477 εκατ. ευρώ και χρηματοδότηση 366 εκατ. ευρώ και μακροπρόθεσμα η επέκταση του Προαστιακού προς Πύργου, αλλά και η γενικότερη αναβάθμιση του δικτύου Πελοποννήσου.

 

Ροή ειδήσεων

Advertisement