Connect with us

Πολιτισμός

«Ανανέωση» με πάγιες διεκδικήσεις-Η νέα πρόεδρος του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, Λυδία Καραθανασοπούλου μιλά στη «Γ»

Published

on

Η περαιτέρω αξιοποίηση του θεάτρου στο Μπάρρυ, η άσκηση πιέσεων στο Υπουργείο Πολιτισμού για την έγκαιρη ολοκλήρωση της ανακαίνισης του «Απόλλωνα», η «σύνδεση» της Δραματικής Σχολής με την κοινωνία, αλλά και η διεκδίκηση πόρων για την παραγωγή νέων πολιτιστικών δράσεων είναι οι βασικοί στόχοι της νέας διοίκησης του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας.

Η νέα πρόεδρος του ΔΗΠΕΘΕ, Λυδία Καραθανασοπούλου μίλησε στη «Γ» για τις προτεραιότητες και τον σχεδιασμό του θέατρου.

 

EΡ.: Είστε ένα νέο πρόσωπο, που αναλαμβάνετε ωστόσο μία επιτελική θέση. Έχετε αγωνία;

Προφανώς και υπάρχει παραγωγικό άγχος, καθώς πρέπει να σταθούμε στο ύψος των απαιτήσεων του πατραϊκού λαού. Όλοι μας όμως, όπως και εγώ, δεν ξεκινάμε από το μηδέν. Είμαστε η συνέχεια μια πορείας που έχει ξεκινήσει με τη δημοτική αρχή της Λαϊκής Συσπείρωσης το 2014 και αξιοποιώντας τη θετική πείρα, συνεκτιμώντας τις αδυναμίες και τις δυσκολίες του προηγούμενου διαστήματος, να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε στις προκλήσεις της νέας θητείας.

ΕΡ.: Αναλαμβάνετε το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας εν μέσω μίας δύσκολης συγκυρίας εξαιτίας της έλλειψης στέγης. Η κεντρική σκηνή του «Απόλλωνα» έχει κλείσει λόγω εργασιών και οι φετινές παραγωγές φιλοξενήθηκαν σε άλλους χώρους. Ποιες είναι οι σκέψεις σας για την αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος;

Είναι γνωστή η δύσκολη συγκυρία, η οποία βέβαια δεν σχετίζεται μόνο με την έλλειψη στέγης, αλλά και με τα μειωμένα οικονομικά και την υποστελέχωση που υπάρχει. Θεωρούμε θετική την εξέλιξη με το έργο στο «Απόλλων», για το οποίο μάλιστα αγωνιστήκαμε, καθώς οι παρεμβάσεις που θα γίνουν θα αναδείξουν ακόμα περισσότερο το κτίριο του Τσίλερ σ’ ένα μνημείο νεότερου πολιτισμού για την πόλη μας. Παρότι το θέατρο «Απόλλων» είναι κλειστό από τον περασμένο Οκτώβρη με απόφαση του Υπουργείου Πολιτισμού, φιλοξενήθηκαν παραγωγές του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. σε θεατρικές σκηνές και είμαστε σε διαδικασία προσαρμογής του προγραμματισμού στις υπάρχουσες συνθήκες και σε συζητήσεις για την καλύτερη αξιοποίηση του θεάτρου του Μπάρρυ. Ταυτόχρονα, παρακολουθούμε και θα πιέσουμε το Υπουργείο, που έχει την ευθύνη του έργου του «Απόλλων», για την έγκαιρη και ομαλή πορεία των εργασιών.

ΕΡ.: Φέτος ο προϋπολογισμός του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας είναι μειωμένος. Πιστεύετε ότι η έλλειψη πιστώσεων θα δυσκολέψει τον προγραμματισμό σας και θα χρειαστεί να κάνετε περικοπές;

Σίγουρα ο μειωμένος προϋπολογισμός βάζει εμπόδια στο έργο που θέλουμε να παράξουμε, αλλά δε μας σταματάει. Εδώ πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι ο μειωμένος προϋπολογισμός δεν είναι ζήτημα που προέκυψε από τον Δήμο. Τόσο η υποχρηματοδότηση, όσο και η υποστελέχωση του Δήμου και κατά συνέπεια και του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ., είναι ευθύνη της τωρινής αλλά και τον προηγούμενων κυβερνήσεων. Ως δημοτική αρχή και ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ., το αντιμετωπίζουμε διεκδικητικά, ώστε να μη χρειαστεί να «βαρύνουμε» το λαό τις Πάτρας για τις ανάγκες που έχει, όπως για παράδειγμα, με αυξήσεις στην τιμολογιακή πολιτική των εισιτηρίων μας.

Και σε αυτά τα ασφυκτικά βέβαια πλαίσια, θέλουμε να σχεδιάσουμε και να δουλέψουμε σε όλες τις δομές και τους τομείς μας, την κεντρική σκηνή, το παιδικό-εφηβικό θέατρο, το Άρμα Θέσπιδος, τη Δραματική σχολή κ.λπ. Επιδίωξή μας να προσφέρουμε ένα ποιοτικό αποτέλεσμα, που θα αγγίξει και θα φτάσει σε όσο περισσότερο κόσμο της περιφέρειάς μας, θα αγκαλιάσει ευαίσθητες κοινωνικά ομάδες που είναι αποκομμένες από το θέατρο και θα στηρίξει τις ανάγκες των ανθρώπων της τέχνης και του πολιτισμού.

ΕΡ.: Το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας είναι από τα πρώτα περιφερειακά θέατρα πανελλαδικά που εφαρμόζει τη συλλογική σύμβαση εργασίας με τους ηθοποιούς. Κατάκτηση και ταυτόχρονα αναγκαιότητα.

Ως Δημοτική αρχή στηρίζουμε τα δίκαια αιτήματα των εργαζομένων του δήμου μας και άρα και των καλλιτεχνών. Στο πλαίσιο αυτό, το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας είναι όντως το μόνο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ που από το 2016 ανταποκρίθηκε και συνεχίζει να ανταποκρίνεται στην υπογραφή και εφαρμογή της συλλογικής σύμβασης εργασίας σε όλες τις παραγωγές μας. Είναι κατάκτηση που πρέπει να ακολουθήσουν και τα υπόλοιπα ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. παρά τα ασφυκτικά οικονομικά τους.

 ΕΡ.: Πώς θα διαχειριστείτε τη Δραματική Σχολή και ποιος είναι ο σχεδιασμός σας για την περαιτέρω αναβάθμισή της;

Το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας είναι το μόνο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. που λειτουργεί Δραματική Σχολή υψηλού επιπέδου και τη στηρίζει παρά τις μεγάλες δυσκολίες που συνεπάγεται η ύπαρξή της, με συνεχή μάλιστα έγνοια για την αναβάθμιση της λειτουργίας της. Μάλιστα, τα τελευταία χρόνια, έχουμε αγωνιστεί, από κοινού με τους καθηγητές και τους σπουδαστές της σχολής, ενάντια σε μια σειρά νομοθετικές ρυθμίσεις της κυβέρνησης, όπως αυτό που συνέβη στην αρχή της φετινής της χρονιά με το μισθολόγιο των καθηγητών της Σχολής.

Θεωρώ πως από δω και στο εξής, η Σχολή και το έργο της χρειάζεται να ξεφύγει από τα αποκλειστικά «όρια» των αιθουσών του Μπάρρυ, να απλωθεί και να δεθεί, μέσα από διάφορες δράσεις με την κοινωνία μας, με δομές που υπάρχουν στην Πάτρα, με τον πατραϊκό λαό, με κόσμο που μπορεί να έχει δυσκολία να έρθει στο θέατρο.

Το γεγονός ότι παλεύουμε για να λειτουργεί σωστά η Σχολή, δεν σημαίνει ότι σταματάμε να διεκδικούμε ενιαία, δημόσια και δωρεάν καλλιτεχνική εκπαίδευση, με αποκλειστική ευθύνη του κράτους, καθώς και μεταδευτεροβάθμια καλλιτεχνική εκπαίδευση αποκλειστικά ανώτατου πανεπιστημιακού επιπέδου.

ΕΡ.: Άρμα Θέσπιδος. Ένας θεσμός που δημιουργήθηκε πριν μερικά χρόνια και κατάφερε να πάει το θέατρο παντού… Θα αξιοποιηθεί ακόμη περισσότερο η δυναμική του;

Το Άρμα Θέσπιδος, μια δημιουργία του Κώστα Καζάκου, την περίοδο που διετέλεσε καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, είναι ίσως το μοναδικό θεατρικό σχήμα στην Ελλάδα που πηγαίνει παντού, σε γειτονιές, χωριά, σχολεία και ιδρύματα. Είμαστε πολύ περήφανοι για τη λειτουργία του, για τα μηνύματα που λαμβάνουμε απ’ τον κόσμο που έρχεται στις παραστάσεις.

Δεν λέμε στον κόσμο «έλα στο θέατρο», αλλά το θέατρο έρχεται εκεί που ζεις και εργάζεσαι. Η συμβολή του «Άρματος» στην επαφή του θεάτρου με κόσμο που του στερούν την θεατρική παιδεία και εκπαίδευση, με παιδιά, με κόσμο που ζει σε χωριά και δυσκολεύεται να πάει στην πόλη για να παρακολουθήσει μια θεατρική παράσταση, είναι ανεκτίμητη.

ΕΡ.: Η θέση του Καλλιτεχνικού Διευθυντή παραμένει «ορφανή». Τι να περιμένουμε;

Η καθυστέρηση στην διαδικασία προκήρυξης για τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή το προηγούμενο διάστημα, οφειλόταν στο ότι η λήξη της σύμβασης του κ. Θάνου, προέκυψε χρονικά πολύ κοντά στις δημοτικές εκλογές του Οκτωβρίου και με αυτήν την έννοια δεν μπορούσαμε να προκαταβάλουμε κανένα αποτέλεσμα. Πλέον, έχουμε συγκροτημένο το καινούριο διοικητικό συμβούλιο του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. και η διαδικασία θα τρέξει άμεσα, έτσι ώστε σύμφωνα και με τις νόμιμες διαδικασίες, να έχουμε όσο το δυνατόν συντομότερα την επιλογή νέου Καλλιτεχνικού Διευθυντή.

 

Ροή ειδήσεων

Advertisement