Πέμπτη 21 Οκτωβρίου 2021
Connect with us

Υγεία

Απώλεια βάρους στην Εμμηνόπαυση γίνεται;- Γράφει η Αναστασία Κόκκαλη

Δημοσιεύθηκε

στις

Γίνεται! Η εμμηνόπαυση αποτελεί μία πολύ ιδιαίτερη χρονική περίοδο στον γυναικείο οργανισμό. Παρατηρούνται πλήθος ορμονικών αλλαγών, με αποτέλεσμα να επιβραδύνεται ο μεταβολισμός, να διαταράσσεται ο ύπνος, να εμφανίζεται ινσουλινοαντίσταση και να αυξάνεται η επιθυμία για φαγητό. Αυτά αρκούν για να οδηγήσουν σε μία προσθήκη βάρους.

Η υγιεινή διατροφή είναι φυσικά ο απαραίτητος σύμμαχος στην ορθή απώλεια βάρους. Είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι μία διατροφή πλούσια σε τρόφιμα υψηλής θρεπτικής αξίας, με αντιοξειδωτικά, καλά λιπαρά και πρωτεΐνες θα αποδώσει τα καλύτερα αποτελέσματα στην σωστή απώλεια βάρους. Η διατροφή θα πρέπει να είναι εξατομικευμένη και να καλύπτει τις ανάγκες του οργανισμού. Τα 5 τακτικά γεύματα θα ενισχύσουν τον μεταβολισμό και θα συμβάλλουν στην επαρκή θρέψη.

Συνήθως σε αυτές τις ηλικιες, παρατηρούνται ανεπάρκειες βιταμινών όπως π.χ. βιταμίνη D, βιταμίνη Β12 κλπ. Επομένως είναι απαραίτητος ο εργαστηριακός έλεγχος και αν τα επίπεδα είναι χαμηλά, τοτε τα κατάλληλα τρόφιμα και ίσως και συμπληρώματα θα ενισχύσουν την θρεπτική κατάσταση του οργανισμού και κατ’επέκταση τον ρυθμό του μεταβολισμού. Η σωστή σωματική ανάλυση επίσης θα

δείξει τα επίπεδα μυικής μάζας, κατακράτησης και σπλαχνικού λίπους, οπότε και θα διαμορφωθεί αντίστοιχα και το διατροφικό σχήμα Οι θερμίδες είναι σημαντικές, αλλά οι δίαιτες πολύ χαμηλών θερμίδων δεν λειτουργούν καλά μακροπρόθεσμα. Αν και μπορεί να είναι δελεαστικό να δοκιμάσετε μια δίαιτα πολύ χαμηλών θερμίδων για να χάσετε βάρος γρήγορα, αυτό είναι στην πραγματικότητα το χειρότερο πράγμα που μπορείτε να κάνετε. Η έρευνα δείχνει ότι ο περιορισμός των θερμίδων σε χαμηλά επίπεδα προκαλεί απώλεια μυϊκής μάζας και μια περαιτέρω μείωση του μεταβολικού ρυθμού. Έτσι, ενώ οι δίαιτες με χαμηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες μπορεί να οδηγήσουν σε γρήγορη απώλεια βάρους, οι επιπτώσεις τους στη μυϊκή μάζα και στο μεταβολικό ρυθμό θα καταστήσουν δύσκολο να διατηρηθεί το βάρος μακροπρόθεσμα. Επιπλέον, η ανεπαρκής πρόσληψη θερμίδων και η μειωμένη μυϊκή μάζα μπορεί να οδηγήσουν σε απώλεια οστών. Αυτό μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο οστεοπόρωσης. Ο «διατροφικός περιορισμός», δηλαδή το σωστό μέγεθος των μερίδων είναι αποτελεσματικός τρόπος αδυνατίσματος.

Ποιες δίαιτες λειτουργούν

καλά κατά την εμμηνόπαυση;

Εδώ είναι 3 υγιεινές δίαιτες που έχουν αποδειχθεί ότι βοηθούν στην απώλεια βάρους κατά τη διάρκεια και μετά τη μετάβαση στην εμμηνόπαυση.

Η δίαιτα χαμηλών υδατανθράκων

Πολλές μελέτες έχουν δείξει ότι οι δίαιτες με χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες είναι εξαιρετικές για την απώλεια βάρους και απώλεια κοιλιακού λίπους. Η πρόσληψη υδατανθράκων δεν χρειάζεται να είναι εξαιρετικά χαμηλή για να προκαλέσει απώλεια βάρους. Αρκεί να παρέχει το 30% των θερμίδων από υδατάνθρακες.

Αποφύγετε αυστηρά:

Ζάχαρη π.χ. Αναψυκτικά, χυμούς φρούτων, γλυκίσματα,

μπισκότα, παγωτό

Επεξεργασμένα δημητριακά: σιτάρι, λευκό ρύζι, ζυμαρικά, λευκό ψωμί, δημητριακά

Trans λιπαρά: Υδρογονωμένα ή μερικώς υδρογονωμένα έλαια.

Προϊόντα διατροφής και χαμηλών λιπαρών: Πολλά γαλακτοκομικά προϊόντα, δημητριακά ή κράκερ έχουν μειωμένη  περιεκτικότητα σε λιπαρά, αλλά περιέχουν πρόσθετη ζάχαρη.

Η μεσογειακή διατροφή

Παρόλο που η μεσογειακή διατροφή είναι πιο γνωστή για τη βελτίωση της υγείας και τη μείωση του κινδύνου καρδιακών παθήσεων, μελέτες δείχνουν ότι μπορεί επίσης να σας βοηθήσει να χάσετε βάρος.

Χορτοφαγική δίαιτα

Οι δίαιτες για vegan και χορτοφάγους έχουν πολύ καλά αποτελέσματα στην απώλεια βάρους. Ωστόσο, μια πιο ευέλικτη προσέγγιση για χορτοφάγους που περιλαμβάνει γαλακτοκομικά προϊόντα και αυγά έχει αποδειχθεί ότι λειτουργεί καλύτερα σε μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες.

Εδώ είναι διάφοροι τρόποι για να βελτιώσετε την ποιότητα ζωής σας και να κάνετε την απώλεια βάρους ευκολότερη κατά την εμμηνόπαυση.

1. Κοιμηθείτε! Απολαύστε ξεκούραστο, ποιοτικό ύπνο. Η απόκτηση επαρκούς ύπνου υψηλής ποιότητας είναι σημαντική για την επίτευξη και τη διατήρηση ενός υγιούς βάρους. Τα άτομα που κοιμούνται πολύ λίγο έχουν υψηλότερα επίπεδα γκρελίνης «ορμόνης πείνας», χαμηλότερα επίπεδα λεπτίνης «ορμόνης πληρότητας» και είναι πιο πιθανό να είναι υπέρβαρα.

2. Χαλαρώστε! Βρείτε έναν τρόπο για να ανακουφίσετε το άγχος. Η ανακούφιση από το άγχος είναι επίσης σημαντική κατά τη μετάβαση στην εμμηνόπαυση.

Εκτός από την αύξηση του κινδύνου καρδιακών παθήσεων, το στρες οδηγεί σε αυξημένα επίπεδα κορτιζόλης, τα οποία σχετίζονται με αυξημένο κοιλιακό λίπος. Μελέτες έχουν διαπιστώσει ότι η γιόγκα μπορεί να μειώσει το άγχος και να ανακουφίσει τα συμπτώματα σε γυναίκες σε εμμηνοπαυση

3. Τρώτε ισορροπημένα και συμβουλευτείτε τον ειδικό διαιτολόγο

4. Γυμναστείτε με όποιον τρόπο σας ευχαριστεί!

Η διατήρηση ενός υγιούς τρόπου ζωής με την άσκηση, τον επαρκή ύπνο, την εστίαση σε μια ισορροπημένη διατροφή και το να τρώτε προσεκτικά θα σας βοηθήσει να νιώσετε καλύτερα κατά την εμμηνόπαυση και μετά. Η υπομονή και επιμονή θα σας βοηθήσουν να πετύχετε τον στόχο σας!

(*) Η Αναστασία Κόκκαλη είναι Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

Επιστημονικός Συνεργάτης της ΕΛΕΤΕΜ (www.kokkalidiet.gr, info@kokkalidiet.gr)

Ελλάδα

Κορονοϊός: Συναγερμός στον ΕΟΔΥ – Περισσότερα από 3.500 κρούσματα σήμερα, αναμένεται έκρηξη εντός της εβδομάδας

Δημοσιεύθηκε

στις

Κορονοϊός: Σημαντική αύξηση κρουσμάτων αναμένεται σήμερα Τρίτη (19/10/2021), καθώς σύμφωνα με πληροφορίες , οι νέες μολύνσεις πιθανότατα θα ξεπεράσουν τις 3.500, με τους ειδικούς να βλέπουν αύξηση στις 4.000 έως το τέλος της εβδομάδας.

Υπενθυμίζεται ότι χθες, τα κρούσματα ήταν πάνω από 3.100.

Σημειώνεται ότι σήμερα συνεδριάζει η Επιτροπή Επιδημιολόγων για να σταθμίσει τα δεδομένα ανά περιοχή, ενώ αύριο οι λοιμωξιολόγοι θα αναλύσουν τους επιδημιολογικούς δείκτες των τελευταίων ημερών και θα αξιολογήσουν την επίδραση των τελευταίων μέτρων που επιβλήθηκαν αναφορικά με τους εμβολιασμένους και τους μη εμβολιασμένους.

Επί τάπητος θα τεθούν νέες παρεμβάσεις που θα αφορούν τις περιοχές με αυξημένο ιικό φορτίο και πιθανότατα να αποφασιστεί η χρήση διπλής μάσκας στα ΜΜΜ, η χρήση μάσκας για εμβολιασμένους και μη εμβολιασμένους στους εξωτερικούς χώρους, ενώ μελετάται να απαγορευθούν οι εκδηλώσεις και οι συναθροίσεις.

ΚΟΡΟΝΟΪΟΣ – ΣΑΡΗΓΙΑΝΝΗΣ: ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΝΟΕΜΒΡΙΟ 5.000 ΚΡΟΥΣΜΑΤΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ, ΑΝ ΔΕΝ ΠΑΡΟΥΜΕ ΝΕΑ ΜΕΤΡΑ

Ο καθηγητής Περιβαλλοντικής Μηχανικής του ΑΠΘ Δημοσθένης Σαρηγιάννης, μιλώντας στον ΣΚΑΪ, τόνισε πως πρέπει και οι νέοι να εμβολιαστούν γρήγορα.

Επεσήμανε, επίσης, πως και οι γονείς πρέπει να πάνε τα παιδιά τους να εμβολιαστούν.

«Ακόμα η πανδημία κινείται. Πρέπει να δράσουμε όπως μπορούμε», ξεκαθάρισε, ενώ ανέφερε ότι αναμένεται σημαντική αύξηση των κρουσμάτων, με τα μέτρα που ισχύουν τώρα.

«Μέσα στο Νοέμβριο θα φτάσουμε 5.000 κρούσματα την ημέρα, αν δεν πάρουμε νέα μέτρα», τόνισε ο καθηγητής.

Ωστόσο, εκτίμησε ότι τα νούμερα αυτά δεν θα ισχύσουν, γιατί στο ενδιάμεσο θα ληφθούν μέτρα.

Στην περίπτωση, όμως, που αυξηθούν τόσο πολύ τα κρούσματα θα δούμε μεγαλύτερη πίεση στις ΜΕΘ και περισσότερους θανάτους, γι’ αυτό «πρέπει να το προλάβουμε».

Ο καθηγητής είπε πως από 25 Οκτωβρίου θα αρχίσουμε να βλέπουμε μια αυξητική πορεία.

Τέλος, πρότεινε να αυξηθούν τα τεστ που διενεργούνται από τον ΕΟΔΥ, έτσι ώστε να μπορούν να σταματούν νωρίτερα τις εστίες διασποράς του ιού.

Πηγή: eleftherostypos.gr

Περισσότερα

Υγεία

Όσα περισσότερα χρόνια κάποιος έχει υψηλή «κακή» χοληστερίνη, τόσο αυξάνεται ο κίνδυνος για την καρδιά του

Δημοσιεύθηκε

στις

Ο κίνδυνος να πάθει κάποιος έμφραγμα ή ανακοπή είναι τόσο μεγαλύτερος όσο μεγαλύτερο είναι το χρονικό διάστημα που έχει υψηλή «κακή» χοληστερίνη (LDL), σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα.

Η LDL αποτελεί γνωστό σημαντικό παράγοντα καρδιαγγειακού κινδύνου. Η νέα μελέτη δείχνει ότι, όπως συμβαίνει και με το κάπνισμα, η «κακή» χοληστερίνη έχει σωρευτική αρνητική επίπτωση στην καρδιά, οδηγώντας σε στεφανιαία νόσο και σκλήρυνση των αρτηριών, βασική αιτία θανάτου διεθνώς.

Η δημιουργία πλάκας στις αρτηρίες στενεύει τη δίοδο και μπλοκάρει την ομαλή ροή του αίματος και του οξυγόνου προς την καρδιά. Συχνά οι άνθρωποι δεν έχουν καθόλου συμπτώματα και δεν μαθαίνουν ότι έχουν πρόβλημα, προτού νιώσουν πόνους στο στήθος ή πάθουν κάποιο καρδιαγγειακό επεισόδιο.

Η δημοσίευση
Οι ερευνητές, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό καρδιολογικό περιοδικό «JAMA Cardiology», σύμφωνα με τους «Τάιμς της Νέας Υόρκης», μελέτησαν σε βάθος χρόνου 18.288 ανθρώπους, που είχαν κάνει πολλά τεστ αίματος για LDL σε διαφορετικές ηλικίες. Υπολογίστηκε έτσι η σωρευτική επίδραση της LDL και παρακολουθήθηκε η υγεία των συμμετεχόντων κατά μέσο όρο επί 16 χρόνια.

Διαπιστώθηκε ότι όσο υψηλότερα ήταν διαχρονικά τα επίπεδα της «κακής» χοληστερίνης, τόσο μεγαλύτερος ήταν ο κίνδυνος διάγνωσης με στεφανιαία νόσο. Σε σύγκριση με όσους είχαν σε βάθος χρόνου τα μικρότερα σωρευτικά επίπεδα LDL, εκείνοι με τα υψηλότερα επίπεδα είχαν 57% μεγαλύτερο κίνδυνο. Από την άλλη, δεν βρέθηκε καμία αύξηση του κινδύνου για εγκεφαλικό ή για καρδιακή ανεπάρκεια.

Στατίνες
Με βάση τις ισχύουσες συστάσεις, οι άνθρωποι κάτω των 40 ετών καλούνται να πάρουν φάρμακα (στατίνες) μόνο όταν η LDL τους είναι πάνω από 190. Όμως οι ερευνητές βρήκαν ότι ο αυξημένος κίνδυνος για στεφανιαία νόσο μπορεί να ξεκινήσει από πολύ χαμηλότερο επίπεδο (πάντως τα επίπεδα LDL κάτω του 100 θεωρούνται σίγουρα φυσιολογικά).

«Τα ευρήματα μας δείχνουν ότι ο κίνδυνος ξεκινά σε επίπεδα LDL τόσο χαμηλά όσο το 100. Αυτό δεν σημαίνει κατ’ ανάγκη ότι ένας άνθρωπος κάτω των 40 ετών με LDL 100 θα πρέπει να αρχίσει αμέσως θεραπεία. Χρειαζόμαστε περισσότερα στοιχεία για να προσδιορίσουμε τον καλύτερο δυνατό συνδυασμό ηλικίας και επιπέδου LDL», δήλωσε η επικεφαλής ερευνήτρια ΓιΓι Ζανγκ, επίκουρη καθηγήτρια καρδιαγγειακής επιδημιολογίας του Πανεπιστημίου Κολούμπια της Νέας Υόρκης. «Το κεντρικό μήνυμα είναι να προσπαθήσετε να διατηρήσετε χαμηλή LDL καθ’ όλη τη μέση ηλικία. Αυτό θα μειώσει τον κίνδυνο για την καρδιά σας», πρόσθεσε.

Για την επιστημονική δημοσίευση πατήστε εδώ

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Περισσότερα

Υγεία

Εβδομάδα Αιμοδοσίας με τη συμμετοχή της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας

Δημοσιεύθηκε

στις

Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας με πίστη στην συλλογική δράση και στην κοινή προσπάθεια, συμμετέχει ενεργά, στις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνει το κίνημα της εθελοντικής αιμοδοσίας στην Πάτρα και στην περιοχή μας.

Αυτή την φορά, συμμετέχει στη διοργάνωση της εβδομαδιαίας αιμοδοσίας από 18-22 Οκτωβρίου στην πλατεία Γεωργίου μετά από πρωτοβουλία του συλλόγου εθελοντών αιμοδοτών Καραμανδανείου και την σύμπραξη του Πανηπειρωτικού Συλλόγου Πατρών, του Λυκείου Ελληνίδων Πατρών, της Στέγης Καλαβρυτινών Αγίας Λαύρας και του ράδιο ΤΑΞΙ EXPRESS Πάτρας.

Η αιμοδοσία αυτή, αφιερωμένη στα 200 χρόνια ελευθερίας, συμβολίζει την αναγκαιότητα του κοινού αγώνα, για να απαλλαγεί η Ελληνική κοινωνίας από την «τυραννία»  της έλλειψης αίματος και την αγωνιώδη αναζήτηση μίας μονάδας  για τον συγγενή ή τον φίλο που έχει ανάγκη.

«Στις δύσκολες ημέρες που βιώνουμε είναι ιδιαίτερα σημαντικό να μην ξεχνάμε ότι το αίμα δεν παράγεται, δεν αγοράζεται και δεν πουλιέται. Είναι το υπέρτατο αγαθό και καθένας από εμάς μπορεί να χαρίσει ζωή σε ένα συνάνθρωπό του μέσω της εθελοντικής του προσφοράς. Να μην αφήσουμε καμία ζωή να κινδυνέψει. Να είμαστε εκεί για τον διπλανό μας και στα εύκολα και στα δύσκολα» δηλώνει ο Αντιπεριφερεάρχης ΠΕ Αχαΐας και υπεύθυνος για θέματα δημόσιας υγείας Χαράλαμπος Μπονάνος

 

Περισσότερα
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement

Αυτή την εβδομάδα