Connect with us

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Μαθητές του Προτύπου Γυμνασίου Πάτρας: Έμαθαν για την ευρωπαϊκή εκπαίδευση, τίμησαν τον Θερβάντες

Published

on

Για τα εκπαιδευτικά συστήματα άλλων χωρών ενημερώθηκαν οι μαθητές της Γ’ τάξης του Προτύπου Γυμνασίου Πάτρας στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ KA3 “Teachers 4 Europe: Setting an Agora for Democratic Culture” (T4E).

Υπεύθυνη καθηγήτρια του Προγράμματος για το σχολείο είναι η φιλόλογος Νίκη Ευσταθοπούλου, ενώ πρεσβευτής του Προγράμματος είναι ο καθηγητής Πληροφορικής Γιώργος Γιωτόπουλος.

Σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα (https://teachers4europe.eu/el), το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα “Teachers 4 Europe (T4E)” στοχεύει σε πολλές προκλήσεις με τον ίδιο τρόπο. Κάνει χρήση της εκπαίδευσης ως μέσου για την προώθηση αρχών και αξιών που περιλαμβάνονται στην δημοκρατική κουλτούρα της Ε.Ε., η οποία μπορεί να συμβάλει στην καλύτερη εκτίμηση της Ε.Ε. ως οντότητας που λειτουργεί σε πολλά διαφορετικά επίπεδα υπέρ όλων των ανθρώπων, ανεξάρτητα από την ταυτότητά τους.

Παρά τους εξαιρετικά δύσκολους καιρούς που διανύουμε και τη γεμάτη προκλήσεις συνθήκη της τηλεκπαίδευσης, δέκα μαθητές της Γ’ Γυμνασίου του Προτύπου Γυμνασίου Πάτρας την Τετάρτη 10 Μαρτίου ενημέρωσαν τους συμμαθητές τους για τα εκπαιδευτικά συστήματα της Γαλλίας, της Δανίας, της Σουηδίας, της Φιλανδίας, της Λετονίας, αλλά και της Ιαπωνίας.

-Η Νεκταρία Κανέλλη και η Τάνια Λεοντίτση επέλεξαν να απεικονίσουν την εκπαίδευση στη Δανία: Ένα σύστημα που δεν έχει εξετάσεις, αλλά αξιολόγηση των μαθητών μέσω εργασιών. Οι μαθητές εντυπωσιάστηκαν από τα μηδενικά ποσοστά μαθητικής αποτυχίας, αλλά και την πληρωμή των φοιτητών ως εργαζομένων.

-Η Ελένη Τριάντη και η Έλλη Σωτηροπούλου παρουσίασαν το γαλλικό εκπαιδευτικό σύστημα που θυμίζει το ελληνικό στο πρόγραμμα σπουδών, αλλά και τις τελικές εξετάσεις σε κρατικό επίπεδο που κρίνουν την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο. -Ο Γιώργος Πανοβράκος παρουσίασε το σύστημα της Φιλανδίας που αποτελεί διεθνώς πρότυπο προς μίμηση. Χωρίς να δίνει βαθμολογίες στους μαθητές παρά μόνο περιγραφική αξιολόγηση, αποτρέπει κάθε σύγκριση μεταξύ μαθητών, αλλά και σχολείων. Οι μαθητές δεν επιβαρύνονται με εργασίες για το σπίτι ή φροντιστήρια προετοιμασίας, όπως στην Ελλάδα.

-Η Άννα Παπαχρήστου σημείωσε ότι η Σουηδία προσφέρει δωρεάν εξωσχολική φροντίδα πριν και μετά τη λήξη του σχολικού προγράμματος, ενώ δωρεάν είναι τα σχολικά γεύματα. Το μάθημα ξεκινά και τελειώνει στο σχολείο χωρίς οι μαθητές να φορτώνονται δουλειά για το σπίτι. Τα διαγωνίσματα απαγορεύονται, ενώ μόνο στην τελευταία τάξη της υποχρεωτικής εκπαίδευσης επιτρέπεται μια περιγραφική αξιολόγηση. Η μέθοδος διδασκαλίας στοχεύει οι μαθητές να μάθουν τον τρόπο να μαθαίνουν.

-Η Τατιάνα Καλτσονούδη αποκάλυψε ότι η Λετονία έχει από τις υψηλότερες κρατικές δαπάνες για την εκπαίδευση μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών θέτοντας ως προτεραιότητες την ισότητα ευκαιριών, αλλά και τη διά βίου μάθηση.

-Η εξωτική Ιαπωνία κέντρισε το ενδιαφέρον των Δημήτρη Ηλιόπουλου, Φωτεινής Μπαλκάμου και Αναστασίας Λιόλιου, γιατί εκεί η εκπαίδευση προκρίνει τη διδασκαλία του σεβασμού, της σκληραγώγησης, της αυτοκυριαρχίας και της ανάληψης ευθυνών από τους μαθητές, εμπλέκοντάς τους ακόμη και στον καθαρισμό του σχολείου τους. Όμως εκεί η εισαγωγή στο πανεπιστήμιο κρίνεται από μία μόνο εξέταση, οι μαθητές φορούν στολές, δεν κάνουν κοπάνες και συχνά έχουν μαθητικές υποχρεώσεις ώς και τις 8 ή 9 το βράδυ.

Συνοψίζοντας, οι μαθητές παρατήρησαν ότι όλα τα συστήματα που μελέτησαν προσέφεραν δωρεάν εννιάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση, όπως και η Ελλάδα, αλλά εκεί υπάρχει η επιλογή της κατ’ οίκον εκπαίδευσης, η επαγγελματική εκπαίδευση είναι προτιμητέα και όχι υποτιμημένη επιλογή, ενώ συχνά η προσχολική εκπαίδευση είναι προαιρετική.

Από την εκδήλωση αυτή οι μαθητές του Προτύπου Γυμνασίου απέκτησαν ενδιαφέρον να εξερευνήσουν περισσότερο τα εκπαιδευτικά συστήματα ανά την Ευρώπη, αλλά και ερωτηματικά γιατί το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα δεν αναμορφώνεται αποτελεσματικά αντιγράφοντας τα επιτυχημένα πρότυπα του εξωτερικού.

 

«CROWDDREAMING»: ΕΥΧΑΡΙΣΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΙΣΠΑΝΙΑ

Ένα άλλο πρόγραμμα στο οποίο λαμβάνει μέρος το Πρότυπο Γυμνάσιο είναι το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+ KA3: “Crowddreaming: Youth co-create Digital Culture” (https://crowddreaming.eu/el/) που στοχεύει στην ανάδειξη της ψηφιακής πολιτιστικής κληρονομιάς με συμμετέχουσες χώρες την Ιταλία, την Λετονία, την Κροατία και την Ελλάδα και με εταίρο το ΕΑΠ.

Υπό την καθοδήγηση της φιλολόγου, Νίκης Ευσταθοπούλου, οι μαθήτριες του Πολιτιστικού Προγράμματος «Ελληνικές καστροπολιτείες στο διαδικτυακό ραδιόφωνο», Αναστασία Σγούρα, Μαρία Παλούμπη, Ελευθερία-Μαρία Πούλιου και Δανάη-Θεοδώρα Χαρίτου συμμετείχαν με το έργο τους που ευχαριστεί την Ισπανία. Επέλεξαν να τιμήσουν τον Μιγέλ ντε Θερβάντες, τον συγγραφέα του “Δον Κιχώτη”, τονίζοντας τη συσχέτισή του με την περιοχή μας, καθώς πολέμησε και τραυματίστηκε σοβαρά στη Ναυμαχία της Ναυπάκτου το 1571. Μπορείτε να αναζητήσετε τη συμμετοχή του Προτύπου Γυμνασίου στο Ψηφιακό Μνημείο της Europa Square, της πλατφόρμας επαυξημένης πραγματικότητας που παρουσιάστηκε επίσημα στο Τελικό Διεθνές Συνέδριο του Προγράμματος στις 25 Μαρτίου 2021 στο

Ροή ειδήσεων

Advertisement