Connect with us

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

H «μάχη» της ακτογραμμής-Τι προβλέπει η μελέτη που έχει ολοκληρώσει η Περιφέρεια για Ρίο και Ακταίο

Published

on

Της Μαρίας Ορφανού

«Μάχη» σε δύο μέτωπα καλούνται να δώσουν Περιφέρεια και Δήμος Πατρέων για την αντιμετώπιση της κύριας αιτίας των πρόσφατων καταστροφών στο παραλιακό μέτωπο, που είναι το φαινόμενο της διάβρωσης.

Το πρώτο αφορά τη διεκδίκηση χρηματοδότησης των παρεμβάσεων στα σημεία που έχουν ήδη έτοιμη μελέτη και το δεύτερο, η σύνταξη νέων μελετών για το σύνολο της ακτογραμμής της Πάτρας.

Κι αυτό, γιατί σύμφωνα με πληροφορίες, από τα περίπου 40 χλμ του παραλιακού μετώπου της Πάτρας υπάρχει μελέτη μόνο για τα 4(!) στην περιοχή Ρίου και αυτή έγινε μέσα στον τελευταίο χρόνο από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος.

Συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε και ο Δήμαρχος Πατρέων Κώστας Πελετίδης στο χθεσινό Δημοτικό Συμβούλιο, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδα έχει ολοκληρώσει μελέτη με τίτλο «Λειτουργική Αναβάθμιση των Παραλιακών Οδών Ρίου και Ακταίου Πατρών», με στόχο την αντιμετώπιση της διάβρωσης των ακτών αλλά και την ανάπλαση της παράκτιας ζώνης στην βόρεια πλευρά της Πάτρας, η οποία έχει κηρυχθεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Το έργο είναι προϋπολογισμού 15 εκατ. ευρώ περίπου και η Περιφέρεια κινείται στην κατεύθυνση αναζήτησης πόρων για την υλοποίηση του έργου.

Η μελέτη ως αντικείμενο έχει την μελέτη αποκατάστασης των παράκτιων τεχνικών έργων (Οδοποιία) που έχουν υποστεί δομική αστοχία καθώς και την μελέτη τεχνικού έργου προστασίας ακτής και μετριασμού της διάβρωσης σε επιμέρους τμήματα για την τεχνική και λειτουργική αναβάθμιση των εν λόγω παράκτιων περιοχών αλλά και για εξυπηρέτηση των κοινωνικών και εμπορικών-οικονομικών δραστηριοτήτων. Συνοπτικά το έργο περιλαμβάνει οδοποιία (βελτίωση των χαρακτηριστικών υπάρχουσας οδού) μήκους 4000m και έργα προστασίας της παράκτιας οδοποιίας & της ακτής μήκους περί τα 1200m (έργα παράλληλα και κάθετα στην ακτή) σε συνδυασμό με περιορισμένο τεχνητό εμπλουτισμό.

ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ ΟΙ ΕΡΓΑΣΙΕΣ

Συνοπτικά οι εργασίες που περιλαμβάνει το προτεινόμενο έργο προστασίας της ακτής είναι:
Καθαιρέσεις των επικίνδυνων για την Δημόσια ασφάλεια παλαιών κατασκευών (τσιμεντένιοι αγωγοί ομβρίων, μεταλλικές κατασκευές, ογκόλιθοι κα) που βρίσκονται στην ζώνη ανάπτυξης του έργου
•Εμπλουτισμός της παραλίας και του παράκτιου πυθμένα με χάλικες και άμμο σε όλη την ζώνη τοποθέτησης του έργου προστασίας – τοποθέτηση τεχνητού ύφαλου αναβαθμού απόσταση 20m από την ακτή.
•Επί τόπου κατασκευή των ύφαλων προβόλων από σκυρόδεμα

ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΩΝ ΑΝΤΙΔΙΑΒΡΩΤΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ

1. Κατασκευή φρεατοπασσάλων για την αντιστήριξη της οδού
2. Καθαιρέσεις των παλαιών κατασκευών (τοιχία αντιστήριξης της οδού, τσιμεντένιοι
αγωγοί ομβρίων & χειμαρρικής απορροής, ογκόλιθοι κα) που βρίσκονται στην ζώνη
ανάπτυξης του έργου
3. Ανακατασκευή της οδοποιίας με βάση την Συγκοινωνιακή Μελέτη και θωράκιση των
τοιχίων σε επιλεγμένα σημεία που έχει καθορίσει η Ακτομηχανική Μελέτη
4. Κατασκευή ποδηλατοδρόμου & διάστρωση με κυβόλιθους
5. Τοποθέτηση των προκατασκευασμένων κυλίνδρων από Γεωύφασμα στην προσδιορισμένη από την μελέτη, θέση & Πλήρωση του κυλίνδρου με ειδικό σκυρόδεμα
6. Τοποθέτηση τεχνητού αναβαθμού και Εμπλουτισμός της παραλίας και του παράκτιου πυθμένα με άμμο/χάλικες σε όλη την ζώνη τοποθέτησης του έργου προστασίας.

Η ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΤΟΥ ΠΑΡΑΛΙΑΚΟΥ ΜΕΤΩΠΟΥ

Η περιοχή μελέτης περιλαμβάνει τον οδικό άξονα της οδού Ποσειδώνος (από τη συμβολή της με την οδό Συρογιάννη) και της οδού Ελευθερίας έως τη συμβολή της με την οδό Γεωργίου Παπανδρέου.
Πρόκειται για την παραλιακή οδό του Ρίου συνολικού μήκους 4,3 km που ενώνει το Πόρτο Ρίο με την περιοχή Περιβολάκια. Κατά μήκος του άξονα εντοπίζεται παρόδια στάθμευση, λόγω των υφιστάμενων χρήσεων γης και καταγράφονται υψηλές ταχύτητες σε τμήματα των οδών, όπου τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά το επιτρέπουν.
Στόχος της πρότασης είναι η ασφαλής ενσωμάτωση του πεζού και του ποδηλάτου στο παραλιακό μέτωπο του Ρίου χωρίς ωστόσο να δημιουργηθούν προβλήματα προσπέλασης στους χρήστες του αυτοκινήτου.
Να σημειωθεί, πως ήδη Περιφέρεια και Δήμος βρίσκονται σε επαφή με το Υπουργείο Εσωτερικών για να εξασφαλιστεί η απαιτούμενη χρηματοδότηση του έργου.

Η ΜΕΛΕΤΗ ΡΟΓΚΑΝ

Την ίδια ώρα, υπάρχει και η περίφημη μελέτη Ρογκάν, η οποία όπως τόνισε ο κ. Πελετίδης έχει επικαιροποιηθεί και ήδη βρίσκεται στη Διαχειριστική της Περιφέρειας για να αναζητηθεί πίστωση μέσω του ΕΣΠΑ. Όπως είπε, ο Δήμαρχος στο Συμβούλιο πρόκειται για μία μελέτη πολλών εκατομμυρίων ευρώ που προβλέπει ουσιαστικές παρεμβάσεις σε όλη την ακτογραμμή από τα Καμίνια έως την Παραλία.
«Ζητάμε να κηρυχθεί η περιοχή σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης για να μπορέσουμε άμεσα να προχωρήσουμε σε δράσεις αποκατάστασης των ζημιών μέχρι να προχωρήσουν τα έργα προστασίας που διεκδικεί η πόλη μας εδώ και χρόνια. Από τις προηγούμενες ζημιές είχαμε συναποφασίσει με την Περιφέρεια να αναλάβει τη μελέτη για το Ρίο, την οποία και έχουμε, διεκδικώντας από το Υπουργείο Εσωτερικών χρηματοδότηση», τόνισε ο κ. Πελετίδης και προσέθεσε πως άμεσα πρέπει να ενταχθούν προς αποκατάσταση και τμήματα των Αραχωβιτίκων και των Βραχνεΐκων που υπέστησαν μεγάλες ζημιές.

ΧΩΡΙΣ ΑΔΕΙΑ Η ΜΑΡΙΝΑ

Στη χθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου ο Δήμαρχος αναφέρθηκε ιδιαίτερα στις ζημιές που υπέστη η Μαρίνα της Πάτρας. «Η Μαρίνα δεν έχει καν αδειοδότηση ως τουριστικός λιμένας. Πρόσφατα κάναμε σημαντικές παρεμβάσεις για να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες ώστε να έχουμε χωροθέτηση και νομιμοποίηση της Μαρίνας, ενώ έχουν ολοκληρωθεί και οι στατικές μελέτες για τα περιφερειακά της κτίρια. Η Μαρίνα και η αποκατάσταση των ζημιών μας απασχολεί ιδιαίτερα», τόνισε ο κ. Πελετίδης.

 

Ροή ειδήσεων

Advertisement