Connect with us

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Nέο μοντέλο αποκρατικοποίησης; Το ενδιαφέρον Γκριμάλντι – Μινωικών και οι αλλαγές στα σχέδια της κυβέρνησης για την αναβάθμιση του λιμανιού της Πάτρας

Published

on

Εν αναμονή των ανακοινώσεων της κυβέρνησης σχετικά με την έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας για την πώληση πλειοψηφικού ποσοστού στο λιμάνι βρίσκεται ο Οργανισμός Λιμένος Πάτρας, διαδικασία η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη σε όλα τα μεγάλα λιμάνια της χώρας, με εξαίρεση Πειραιά, Θεσσαλονίκη και Ηγουμενίτσα όπου ήδη έχει ολοκληρωθεί.

Προς το παρόν, μέσω του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ολοκληρώνεται η διαδικασία πώλησης πλειοψηφικού ποσοστού 67% στο Λιμάνι του Ηρακλείου και στις αρχές του 2023 αναμένεται να δημοσιοποιηθεί το ενδιαφέρον σχετικά με το λιμάνι του Βόλου.
Η Πάτρα φαινόταν ότι θα ακολουθούσε το λιμάνι του Βόλου όμως, με βάση τις τελευταίες εξελίξεις -την ακύρωση του διαγωνισμού παραχώρησης πλειοψηφικού πακέτου για την Αλεξανδρούπολη και την Καβάλα- η διαδικασία είναι πιθανό να αναθεωρηθεί.

Ουσιαστικά η κυβέρνηση εξετάζει, εναλλακτικά στην πώληση πλειοψηφικού πακέτου μέσω του ΤΑΙΠΕΔ, να μετατρέψει το ίδιο το ΤΑΙΠΕΔ σε επενδυτή.

Για την Πάτρα, ασχέτως με τις αλλαγές που σχεδιάζονται, οι πληροφορίες αναφέρουν το ενδιαφέρον για συμμετοχή στην αποκρατικοποίηση εστιάζεται σήμερα σε δύο εγχώριους ομίλους, Γκριμάλντι – Μινωικές, κοινοπραξία Άκτωρ – Αttica.

Το ενδιαφέρον του ομίλου Γκριμάλντι για την Πάτρα θα πρέπει να είναι δεδομένο καθώς ο επικεφαλής του (Εμμ. Γκριμάλντι) δήλωσε πρόσφατα ότι τον αφορούν οι επενδύσεις σε όλα τα λιμάνια όπου υπάρχει παρουσία μέσω των Μινωικών.

Ο ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ

Παρά το φαινομενικό επενδυτικό πλεονέκτημα της Ηγουμενίτσας όπου ο όμιλος Γκριμάλντο απέκτησε ήδη το 67% με ποσό 82,4 εκατ. ευρώ και δρομολογεί μεγάλες επενδύσεις, η Πάτρα απαντά με το δικό της «οπλοστάσιο» που είναι οι υποδομές και κυρίως η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο-Πάτρα.
Δεδομένο πρέπει να θεωρείται πλέον ότι μέσα στην επόμενη πενταετία θα έχει αναβαθμιστεί το τμήμα εμπορευματικών μεταφορών του λιμανιού καθώς το 2023 αναμένεται να ξεκινήσει το τελευταίο έργο της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Ρίο-νέος λιμένας Πατρών, με προϋπολογισμό 476,5 εκατ. ευρώ.
ΤΟ ΤΑΙΠΕΔ
Από τα τέλη της άνοιξης το ΤΑΙΠΕΔ, μέσω του οποίου γίνονται οι παραχωρήσεις στα λιμάνια έχει προικοδοτηθεί με επιπλέον με αρμοδιότητες γεγονός το οποίο το μετατρέπει ήδη σε, δυνάμει, επενδυτή, ακόμη και αν δεν προχωρήσει σε παραχώρηση πλειοψηφικού ποσοστού.
Το ΤΑΙΠΕΔ έχει ήδη προχωρήσει στην εκπόνηση των περιβαλλοντικών μελετών και στην κατάρτιση ολοκληρωμένου σχεδίου ανάπτυξης (master plan) και business plan για Πάτρα, Αλεξανδρούπολη, Καβάλα κ.ά.
Εκτός από το λιμάνι της Πάτρας και την Καβάλα – Αλεξανδρούπολη που προέκυψαν πρόσφαταμ το ΤΑΙΠΕΔ δρομολογεί άμεσα τις εγκριτικές διαδικασίες και για τα λιμάνια του Λαυρίου – Ραφήνας.

ΤΣΩΝΗΣ:«Ο ΟΛΠΑ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΜΠΡΟΣΤΑ»
Ο Οργανισμός Λιμένος Πάτρας έλαβε από καιρό την προέγκριση για το νέο Master Plan του Λιμένα. Στην επικαιροποίηση του Master Plan που ήδη πέρασε από το ΕΣΑΛ (Εθνικού Συμβούλιο Λιμένων) προβλέπονται οι επόμενες φάσεις του σχεδιασμού έργων που αφορούν την εγκατάσταση δεξαμενών υγροποιημένου αερίου και τις λιμενικές εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης πλοίων και οχημάτων διακίνησης του LNG.
Αυτή την περίοδο βρίσκεται σε διαβούλευση η ΣΜΠΕ (Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων). Η μελέτη αναρτήθηκε εδώ και ένα 15ημερο, πρώτα απ όλα τα υπόλοιπα λιμάνια της χώρας, από το ΤΑΙΠΕΔ και ολοκληρώνεται μέσα στο 2022. «Η στρατηγική μας επικεντρώνεται στην ενίσχυση της ηγετικής θέσης του λιμένα Πατρών μεταξύ των λιμένων ιδιαίτερα της Δυτικής Ελλάδας, στην είσοδό του λιμανιού της Πάτρας στην τουριστική αγορά με την ανάδειξή του και ως τουριστικού λιμένα, αλλά και την επέκταση σε νέες αγορές. Με την τελική έγκριση του Master Plan και της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, θα γίνουν πράξη τα σχέδιά μας για επιχειρηματικές κινήσεις και επενδύσεις με στόχο την ανταγωνιστικότητα του λιμένα και την συμβολή του στις ολοκληρωμένες θαλάσσιες μεταφορές, με παράλληλα έργα που ενθαρρύνουν την περιβαλλοντική υπευθυνότητα» αναφέρει ο Πρόεδρος του ΟΛΠΑ Παναγιώτης Τσώνης.

 

Ροή ειδήσεων

Advertisement