Connect with us

Ελλάδα

Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης: Μέσω κινητού οι αριθμοί προτεραιότητας στο Κτηματολόγιο, για να σταματήσουν οι ουρές

Published

on

Για το θέμα που έχει ανακύψει τις τελευταίες ώρες με το Κτηματολόγιο και τις τεράστιες ουρές έξω από την υπηρεσία της Αθήνας, στο παλαιό Υποθηκοφυλακείο, τοποθετήθηκε το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Σε ενημερωτικό σημείωμα που διένειμε, επισημαίνεται η δυνατότητα που έχουν οι πολίτες, από τις 25 Ιουλίου, να υποβάλουν οι ίδιοι, ψηφιακά, τα συμβόλαια, μέσω του ktimatologio.gr. Παράλληλα, γίνεται γνωστό ότι ετοιμάζεται μια νέα πλατφόρμα, «που θα δίνει αριθμό προτεραιότητας ψηφιακά και ο πολίτης θα μπορεί να την παρακολουθήσει από το κινητό του τηλέφωνο, χωρίς να απαιτείται αναμονή στην ουρά».

Παράλληλα, το υπουργείο αφήνει αιχμές, εμμέσως πλην σαφώς, κατά των δικηγορικών και συμβολαιογραφικών συλλόγων, επισημαίνοντας ότι χρειάζεται η σωστή συνεργασία τους, προκειμένου να διευκολυνθούν έτι περαιτέρω οι πολίτες

Σύμφωνα με όσα αναφέρει το υπουργείο, «από τις 25 Ιουλίου υπάρχει η δυνατότητα ψηφιακής υποβολής συμβολαίων από τους ίδιους τους πολίτες, μέσω του ktimatologio.gov.gr».

«Αν λάβει κανείς υπόψη ότι άνω του 70% των πράξεων καταχώρισης αφορούν σε συμβόλαια, με τη σωστή συνεργασία των Δικηγορικών και Συμβολαιογραφικών Συλλόγων, η διευκόλυνση για πολίτες και επαγγελματίες, θα είναι πολύ σημαντική. Για τους πολίτες που επιθυμούν να εξυπηρετηθούν δια ζώσης βρίσκεται σε στάδιο τελικών δοκιμών μια νέα πλατφόρμα που θα δίνει αριθμό προτεραιότητας ψηφιακά και ο πολίτης θα μπορεί να την παρακολουθήσει από το κινητό του τηλέφωνο, χωρίς να απαιτείται αναμονή στην ουρά» τονίζεται από το υπουργείο.

«Στόχος του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και του Φορέα «Ελληνικό Κτηματολόγιο» είναι η διεύρυνση των ψηφιακών υπηρεσιών, όπως και η περαιτέρω ενίσχυση και στελέχωση των Κτηματολογικών Γραφείων» συμπληρώνουν πηγές του υπουργείου στην ενημέρωσή τους για το θέμα του Κτηματολογίου.

Δεν εξηγούν, ωστόσο, γιατί οι πολίτες αναγκάζονται να υποστούν τόσο μεγάλη ταλαιπωρία για τη μεταβίβαση ακινήτων, που βρίσκονται ήδη στις δηλώσεις Ε9 τους, έχουν καταχωρηθεί στη βάση δεδομένων του Κτηματολογίου και είναι και ρυθμισμένα.

Εικόνες ντροπής έξω από το Κτηματολόγιο Αθηνών

Ολονύχτιες ουρές, λίστες προτεραιότητας και πολίτες που περνούν τη νύχτα τους στα αυτοκίνητα είναι μερικές από τις εικόνες ντροπής που συναντά κανείς έξω από το Κτηματολόγιο Αθηνών, το παλαιό Υποθηκοφυλακείο, στην οδό Αριστοτέλους, χωρίς να λείπουν και οι καβγάδες, μεταξύ αυτών που θέλουν να εξυπηρετηθούν.

Τα βίντεο και οι φωτογραφίες που δημοσιεύει το protothema.gr είναι από χθες το βράδυ, λίγο μετά τα μεσάνυχτα.

Εικόνες ντροπής στο Κτηματολόγιο Αθηνών με ουρές 12 ώρες πριν ανοίξει (1)

Όμως ανάλογες σκηνές επικρατούν καθημερινά, καθώς υπάρχουν διαδικασίες που δεν έχουν ψηφιοποιηθεί, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις, από δικηγόρους, συμβολαιογράφους, πολίτες και… διεκπεραιωτές, το «επάγγελμα» των οποίων «ανθίζει» ξανά, καθώς έναντι αμοιβής αναλαμβάνουν να ολοκληρώσουν τη διαδικασία.

Παρά τις εκκλήσεις του δικηγορικού κόσμου, που κάνει λόγο για τριτοκοσμικές καταστάσεις,  λύση στο πρόβλημα δεν έχει βρεθεί.

Οι λίστες για τη σειρά προτεραιότητας και τα «χαρτάκια» των υπαλλήλων

Όποιος θελήσει να εξυπηρετηθεί από το Κτηματολόγιο, σπεύδει από πολύ νωρίς και βάζει το όνομά του στη λίστα, για να πάρει σειρά προτεραιότητας. Χθες, το Νο1 της λίστας βρισκόταν έξω από το παλαιό Υποθηκοφυλακείο από τις 20:30 το βράδυ, ενώ το Νο13 από τις 00:15 π.μ. Μέχρι τις 8:30 το πρωί που ανοίγει η υπηρεσία, ήδη έχουν σχηματιστεί ατελείωτες ουρές.

Όποιος νομίζει όμως ότι βάζοντας το όνομά του στη λίστα ολοκλήρωσε τις διαδικασίες προτεραιότητας, κάνει λάθος. Στις 8:30 το πρωί, υπάλληλοι του Κτηματολογίου, που έχουν πάρει το αυτοσχέδιο χαρτί, βγαίνουν στην είσοδο, φωνάζουν τα ονόματα της πρώτης λίστας  με τη σειρά, ελέγχουν τα χαρτιά και δίνουν νέα χαρτάκια αναμονής, με βάση τον αριθμό των συμβολαίων που έχει ο κάθε συναλλασσόμενος.

Κάθε χαρτάκι αφορά ένα συμβόλαιο, ενώ ο κάθε συναλλασσόμενος μπορεί να εξυπηρετηθεί για μέχρι τέσσερα συμβόλαια, με αποτέλεσμα η σειρά να αλλάζει και φυσικά η αναμονή να παρατείνεται. Κάθε μέρα οι υπάλληλοι εξυπηρετούν μέχρι 150 πράξεις. Ως εκ τούτου, οι πολίτες της πρώτης λίστας εξυπηρετούνται εφόσον υπάρχουν διαθέσιμοι αριθμοί στη δεύτερη «διανομή».

ypothikofylakeio-2px
Το χαρτί που οι συναλλασσόμενοι συμπληρώνουν μόλις φτάνουν για να πάρουν σειρά προτεραιότητας

Χθες, για παράδειγμα, ο πολίτης με το Νο 13 στην αρχική λίστα, πήρε τα χαρτάκια με τα νούμερα 35 και 36.

ypothikofylakeio-4b
Με βάση την πρώτη λίστα, οι υπάλληλοι μοιράζουν «χαρτάκια», με αποτέλεσμα η αναμονή να μεγαλώνει. Σε κάθε «χαρτάκι» αντιστοιχεί μία συμβολαιογραφική πράξη

Το πρόβλημα οφείλεται στη στελέχωση του κτηματολογικού γραφείου, που από το υπουργείο Δικαιοσύνης πλέον πέρασε στο «Κτηματολόγιο Α.Ε.» που υπάγεται στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Οι παλαιότεροι υπάλληλοι μεταφέρθηκαν σε άλλες υπηρεσίες του υπουργείου Δικαιοσύνης, ενώ οι καινούριοι μάλλον δεν είναι αρκετοί, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την εξυπηρέτηση των πολιτών.

Κι ενώ οι διαδικασίες γενικώς απλοποιούνται, στο Κτηματολόγιο η γραφειοκρατία, όπως όλα δείχνουν, καλά κρατεί.

ypothikofylakeio-3
Οι υπάλληλοι μοιράζουν «χαρτάκια» αναμονής με βάση τον αριθμό των συμβολαίων που έχει ο κάθε συναλλασσόμενος. Καθημερινά γίνονται μέχρι 150 πράξεις

Ροή ειδήσεων

Advertisement