Connect with us

Διεθνή

«Η πτήση είχε καθυστερήσει δύο ώρες, τώρα ακυρώθηκε» – Συνεχίζεται η ταλαιπωρία στα αεροδρόμια του Ηνωμένου Βασιλείου

Published

on

Χιλιάδες επιβάτες αεροπορικών πτήσεων υπέστησαν μεγάλες καθυστερήσεις και ακυρώσεις στα ταξίδια τους, μετά από ένα «τεχνικό πρόβλημα» που έπληξε τα συστήματα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας του Ηνωμένου Βασιλείου. Άνθρωποι έχουν κολλήσει σε αεροδρόμια του Ηνωμένου Βασιλείου και άλλων χωρών, αφού οι Εθνικές Υπηρεσίες Εναέριας Κυκλοφορίας περιόρισαν τον αριθμό των αεροσκαφών που προσγειώνονται.

Οι αεροπορικές εταιρείες και τα αεροδρόμια προειδοποίησαν ότι εξακολουθούν να υπάρχουν «σημαντικές καθυστερήσεις», παρά το γεγονός ότι το πρόβλημα διορθώθηκε μέσα σε λίγες ώρες. Το αεροδρόμιο του Χίθροου δήλωσε αργά το βράδυ της Δευτέρας ότι τα δρομολόγια δεν είχαν σταθεροποιηθεί, προσθέτοντας ότι όσοι ταξιδεύουν την Τρίτη θα πρέπει να επικοινωνήσουν με την αεροπορική τους εταιρεία πριν πάνε στο αεροδρόμιο.

Το αεροδρόμιο Gatwick δήλωσε ότι σχεδιάζει να λειτουργήσει κανονικά σήμερα, Τρίτη, αλλά συμβούλευσε τους επιβάτες να ελέγξουν την κατάσταση της πτήσης τους με την αεροπορική τους εταιρεία πριν πάνε στο αεροδρόμιο. Το αεροδρόμιο Luton του Λονδίνου δήλωσε, επίσης, το βράδυ της Δευτέρας ότι οι πτήσεις σε όλο τον εναέριο χώρο του Ηνωμένου Βασιλείου εξακολουθούν να υπόκεινται σε καθυστερήσεις και ακυρώσεις και οι άνθρωποι θα πρέπει να ελέγχουν την κατάσταση της πτήσης τους με την αεροπορική τους εταιρεία.

Η Nats, εταιρεία που παρέχει ασφαλείς και αποτελεσματικές υπηρεσίες εναέριας κυκλοφορίας και καινοτόμες λύσεις σε βρετανικά και διεθνή αεροδρόμια, αεροπορικές εταιρείες και κυβερνήσεις, επιβεβαίωσε τη βλάβη λίγο μετά το μεσημέρι της Δευτέρας, προτού ανακοινώσει ότι είχε εντοπίσει και αποκαταστήσει το πρόβλημα. Είπε ότι «θα χρειαστεί κάποιος χρόνος για να επανέλθουν οι πτήσεις στο κανονικό τους επίπεδο».

Αρκετά βρετανικά αεροδρόμια και αεροπορικές εταιρείες, όπως η British Airways, η Virgin Atlantic και η TUI, επλήγησαν από καθυστερήσεις και ακυρώσεις τη Δευτέρα. Η British Airways δήλωσε ότι υπήρξαν «σημαντικές και αναπόφευκτες καθυστερήσεις και ακυρώσεις» και ζήτησε συγγνώμη για την ταλαιπωρία που προκλήθηκε. Συνέστησε στους πελάτες που ταξίδευαν να ελέγξουν ότι η πτήση τους εκτελούσε ακόμη δρομολόγια πριν μεταβούν στο αεροδρόμιο. Η αεροπορική εταιρεία πρόσθεσε ότι οι πελάτες που επρόκειτο να ταξιδέψουν τη Δευτέρα και την Τρίτη μπορεί να είναι σε θέση να μεταφέρουν τις πτήσεις τους δωρεάν σε μεταγενέστερη ημερομηνία.

Η αναλυτής αεροπορικών μεταφορών Sally Gethin δήλωσε ότι η αναστάτωση μετά την τεχνική βλάβη θα διαρκέσει για ημέρες. «Οι αεροπορικές εταιρείες θα έχουν μεγάλο πρόβλημα τώρα, φροντίζοντας τους πελάτες και επαναφέροντας τα αεροπλάνα πάλι σε κάποιο κανονικό πρόγραμμα», δήλωσε η ίδια στο BBC News. «Νομίζω ότι θα δούμε σημαντικές διαταραχές τις επόμενες ώρες, και νομίζω ότι για ορισμένους ανθρώπους θα μπορούσε να υπάρξει αντίκτυπος μέχρι και αργότερα αυτή την εβδομάδα».

Μαρτυρίες των ταλαίπωρων επιβατών

Επιβάτες μιλούν για την ταλαιπωρία που βίωσαν από χτες, Δευτέρα, όταν ξεκίνησαν τα προβλήματα στον εναέριο χώρο. Μάλιστα, διηγήθηκαν πώς αντιμετώπισαν την τεράστια αναστάτωση, καθώς ο έλεγχος της εναέριας κυκλοφορίας ουσιαστικά σταμάτησε.

Η Serena Hamilton στο Διεθνές Αεροδρόμιο του Μπέλφαστ δήλωσε ότι ήταν πιθανό να χάσει την εξέτασή της για μεταμόσχευση καρδιάς, μετά την ακύρωση της πτήσης της για το Newcastle-upon-Tyne. «Έκανα μεταμόσχευση πριν από 15 μήνες και αυτά τα ραντεβού είναι πολύ σημαντικά», δήλωσε σύμφωνα με το bbc.com.

Η 60χρονη Irene Franklin δήλωσε ότι η ίδια, η κόρη της, ο γαμπρός της και οι φίλοι της αναγκάστηκαν να πληρώσουν για ένα ξενοδοχείο μετά την ακύρωση της πτήσης της Delta από το Χίθροου στο Τέξας την τελευταία στιγμή. «Η πτήση είχε καθυστερήσει δύο ώρες, τώρα ακυρώθηκε. Τώρα δεν θα πραγματοποιηθεί μέχρι αύριο το πρωί στις 10», είπε.

Η Daniela Walther δήλωσε ότι υποτίθεται ότι θα έπαιρνε την πτήση από το Χίθροου για τη Στουτγάρδη της Γερμανίας στις 17:25, αλλά μετά ορίστηκε να φύγει μετά τη 01:00. Η ίδια πρόσθεσε: «Ξέρω ότι θα είναι πολλή ώρα, αλλά από την άλλη δεν τολμώ να φύγω γιατί δεν θέλω να χάσω πληροφορίες που ανακοινώνονται και δεν ξέρω αν θα τις πάρω στο τηλέφωνό μου».

Ο δημοσιογράφος Rory Dollard δήλωσε ότι ο ίδιος και η οικογένειά του αντιμετωπίζουν το ενδεχόμενο να μείνουν εγκλωβισμένοι στη Γαλλία έως και έξι ημέρες μετά την ακύρωση της πτήσης τους.

Σύμφωνα με το skynews.com, ο τηλεοπτικός παρουσιαστής Ore Oduba δημοσίευσε στο Instagram μια ανάρτηση, λέγοντας ότι η ακυρωμένη πτήση της easyJet από την Ελλάδα τους άφησε «ξεκρέμαστους», χωρίς προμήθειες για τα δύο μικρά παιδιά τους, κοροϊδεύοντας το κουπόνι που τους είχε προσφερθεί από την αεροπορική εταιρεία.

Εν τω μεταξύ, αθλητές και ραδιοτηλεοπτικοί φορείς που βρίσκονταν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Στίβου στη Βουδαπέστη της Ουγγαρίας, ανέφεραν επίσης καθυστερήσεις, με την αθλητική παρουσιάστρια Jeanette Kwakye να γράφει στο Twitter: «Δεν έχω ιδέα πότε θα επιστρέψω, οποιαδήποτε πρόταση για τρόπους επιστροφής που δεν περιλαμβάνουν 36 ώρες ταξιδιού ή να θέσω σε κίνδυνο τη ζωή μου είναι ευπρόσδεκτη». Και πρόσθεσε: «Δεν μου αρέσει το τέλος αυτής της ιστορίας».

Επηρεάζονται χιλιάδες πτήσεις

Η Cirium, μια εταιρεία παροχής αεροπορικών δεδομένων, δήλωσε ότι 3.049 πτήσεις θα έπρεπε να αναχωρήσουν από τα αεροδρόμια του Ηνωμένου Βασιλείου τη Δευτέρα και άλλες 3.054 πτήσεις είχαν προγραμματιστεί να φτάσουν. Μέχρι τις 14:30 τοπική ώρα Ηνωμένου Βασιλείου, τα δεδομένα έδειχναν ότι 232 πτήσεις είχαν ακυρωθεί, κάτι που, όπως είπε, ισοδυναμεί με το 8% όλων των αναχωρήσεων, και 271 ή 9%, των εισερχόμενων πτήσεων.

Ο υπουργός Μεταφορών Μαρκ Χάρπερ ενημέρωσε ότι «οι επιβάτες θα πρέπει να επικοινωνούν με την αεροπορική τους εταιρεία για ενημερωμένες πληροφορίες σχετικά με τις πτήσεις» και δήλωσε ότι θα ενθαρρύνει τους επιβάτες να διαβάσουν τις οδηγίες της βρετανικής Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας για να γνωρίζουν τα δικαιώματά τους όταν οι πτήσεις καθυστερούν ή ακυρώνονται.

Η Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας της χώρας αναφέρει ότι η αεροπορική εταιρεία έχει καθήκον να παρέχει φαγητό, ποτό και διαμονή εάν οι καθυστερήσεις εκτείνονται κατά τη διάρκεια της νύχτας. Εάν μια πτήση ακυρωθεί, θα πρέπει να προσφέρεται στους επιβάτες η δυνατότητα επιλογής επιστροφής χρημάτων ή εναλλακτικών ταξιδιωτικών ρυθμίσεων με την πρώτη ευκαιρία.

Ροή ειδήσεων

Advertisement