Connect with us

Άρθρα-Συνεργασίες

Για μια βιώσιμη κινητικά Πάτρα -Του Τάκη Χρονόπουλου (*)

Published

on

Εν έτει 2023, και με προφανή ευθύνη της Δημοτικής Αρχής, η Πάτρα δεν έχει καταφέρει να αντιμετωπίσει, έστω με σχετική επάρκεια, δομικά προβλήματα για την εύρυθμη λειτουργικότητα της. Το κυκλοφοριακό, που μας ταλαιπωρεί, είναι ένα από αυτά.

Ομολογουμένως, τη Μικρή Περιμετρική την περιμέναμε για πολλά χρόνια με ανυπομονησία. Καλώς ή κακώς, πιστεύαμε ότι με την παράδοση της στην κυκλοφορία το κέντρο θα έπαιρνε βαθιές ανάσες.

Δυστυχώς, όμως, εκ των πραγμάτων, αποδεικνύεται ότι η εν λόγω προσδοκία έπεσε στο κενό. Σε ώρες αιχμής η κατάσταση καθίσταται χαοτική, ενώ επιδεινώνεται κατά τη χειμερινή περίοδο.

Το γεγονός αυτό μάς δίνει το ερέθισμα να σκεφτούμε ότι κανένα έργο από μόνο του δεν αρκεί για την άμβλυνση των επιπτώσεων του κυκλοφοριακού, αν δεν εντάσσεται σε ένα πλαίσιο συνδυασμένων πολιτικών. Έγινε, λοιπόν, η Μικρή Περιμετρική, αλλά δεν μεριμνήσαμε να υποστηριχθεί από ανάλογες παρεμβάσεις.

Παράλληλα, εξακολουθούμε να υστερούμε σε χώρους στάθμευσης, ενώ την ίδια ώρα τα μέσα μαζικής μεταφοράς περιορίζονται στο Αστικό ΚΤΕΛ και στον Προαστιακό.

Ωστόσο, οι διαπιστώσεις δεν αρκούν, ούτε ασφαλώς προσφέρουν λύσεις. Απαιτούνται εμπεριστατωμένες και τεκμηριωμένες προτάσεις, στο πλαίσιο της αναβάθμισης των κυκλοφοριακών μετακινήσεων, μέσω προηγμένων αστικών συγκοινωνιακών υποδομών.

Προϋπόθεση για την επιτυχημένη εφαρμογή του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) της Πάτρας, που έχει ήδη δρομολογηθεί, είναι η συνεργασία του Δήμου με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και η ισχυρή βούληση της Δημοτικής Αρχής, η οποία σήμερα δεν υφίσταται, πέραν της πιστής τήρησης της πολιτικής της ατζέντας, για την ουσιαστική αντιμετώπιση των προβλημάτων της πόλης.

Ως σπιράλ, δεσμευόμαστε ότι ως Δημοτική Αρχή, με δήμαρχο τον Πέτρο Ψωμά, θα δρομολογήσουμε τα εξής:

*Δημιουργία περιφερειακών πάρκινγκ και λειτουργία mini bus για σύνδεση με το κέντρο.

*Ολοκλήρωση δικτύου ποδηλατοδρόμων – χρήση ποδηλάτων και πατινιών ως μέσων μετακίνησης και όχι μόνο για αναψυχή.

*Διαπλάτυνση, απελευθέρωση των πεζοδρομίων για διευκόλυνση και ασφαλή χρήση από πεζούς και ΑμεΑ.

*Προσβασιμότητα των ΑμεΑ σε δημοτικές υπηρεσίες και δημόσιους χώρους.

*Δημιουργία μητροπολιτικού συγκοινωνιακού φορέα για τον Δήμο Πατρέων με ενιαίο εισιτήριο και συνδυασμένες επιβατικές μεταφορές.

*Θέσπιση μόνιμου παρατηρητηρίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, σε συνεργασία με το επιστημονικό δυναμικό της πόλης και των Πανεπιστημίων της, με στρατηγική προτεραιότητα τη λειτουργία μέσων σταθερής τροχιάς.

*Μετεξέλιξη του σημερινού Προαστιακού σε τραμ με πυκνές στάσεις, με κλάδο προς Πανεπιστημιούπολη Ρίου και Κουκούλι και εξυπηρέτηση των αθλητικών εγκαταστάσεων και χώρων αναψυχής.

*Εκπόνηση κυκλοφοριακών μελετών, σύμφωνα με τις προτάσεις του ΣΒΑΚ.

*Αναδιοργάνωση των αστικών γραμμών των λεωφορείων για την καλύτερη εξυπηρέτηση των συνοικιών.

*Αναβάθμιση και εκσυγχρονισμό στάσεων, χρήση τηλεματικής για όλα τα μέσα και επέκταση ωραρίου αστικής συγκοινωνίας.

*Διασφάλιση θέσεων παρκαρίσματος για τους μόνιμους κατοίκους.

*Αστυνόμευση από τη Δημοτική Αστυνομία (που δεν θέλει η σημερινή Δημοτική Αρχή) για την αντιμετώπιση του διπλοπαρκαρίσματος και την κατάληψη πεζοδρομίων.

Χρωστάμε μια άλλη Πάτρα στα παιδιά μας και στις επόμενες γενιές. Κι αυτήν την Πάτρα την έχουμε ονειρευτεί, την έχουμε μελετήσει, την έχουμε σχεδιάσει και θα την κάνουμε μια απτή πραγματικότητα. Διότι θέλουμε και μπορούμε!

 

(*) Ο Τάκης Χρονόπουλος είναι  χειρουργός οδοντίατρος, υποψήφιος διαμερισματικός σύμβουλος στο 4ο (Κεντρικό) Διαμέρισμα με την παράταξη του Πέτρου Ψωμά «σπιράλ»

Ροή ειδήσεων

Advertisement