Connect with us

Ελλάδα

Αναζητούνται κίνητρα-Απαισιόδοξες προβλέψεις για την αύξηση του μεριδίου της ηλεκτροκίνησης στην Δυτική Ελλάδα 

Published

on

Πολύ χαμηλά, μεταξύ των τριών περιφερειών με τις χειρότερες προοπτικές έως το 2030, βαθμολογείται η Δυτική Ελλάδα στην ηλεκτροκίνηση καθώς τόσο το δίκτυο φόρτισης όσο και η ταχύτητα αντικατάστασης παλαιού οχήματος με βενζινοκινητήρα με νέο, πλήρως ηλεκτροκινούμενο ή «υβριδικό», είναι παράγοντες που δεν ευνοούν την επέκταση της ηλεκτροκίνησης στην περιοχή.

Τη σχετική μελέτη για την εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα, το επόμενο διάστημα περιλαμβάνει έκθεση που εκπονήθηκε με τη στήριξη της Deloitte.

Με βάση μια μέση ηλικία απόσυρσης οχήματος τα 15 έτη και την ύπαρξη αποθεμάτων από ηλεκτροκινούμενα οχήματα (EV), στη Δυτική Ελλάδα, με βάση το πιο αισιόδοξο σενάριο, το 2030 θα έχουμε 2.805 EV τα οποία αντιστοιχούν μόλις στο 1,55 των ηλεκτροκινούμενων οχημάτων που θα υπάρχουν στη χώρα. Στις πρώτες θέσεις του αισιόδοξου σεναρίου είναι Αττική, Δυτική Μακεδονία και Κρήτη ενώ στις τελευταίες θέσεις, με την περιφέρειά μας, είναι η Στερεά και το Ιόνιο.

Οι μελετητές της Deloitte έφτιαξαν και μια κλίμακα κατάταξης των περιφερειών της χώρας με παραμέτρους την πυκνότητα του δικτύου φορτιστών για EV, την εκπαίδευση στις νέες τεχνολογίες και το κατά κεφαλήν ΑΕΠ, σύμφωνα με την οποία η Δυτική Ελλάδα βρίσκεται μόλις στο 25% της δυναμικής επέκτασης της ηλεκτροκίνησης στην Αττική!

Οι βασικές αιτίες σε σχέση με την μεγάλη απόσταση που υπάρχει μεταξύ περιφερειών σε σχέση με τις προοπτικές της αγοράς  EV,  σύμφωνα με την Deloitte, εντοπίζονται σε σημαντικές διαφορές στο διαθέσιμο εισόδημα, στην απουσία επαρκούς ενημέρωσης σε θέματα ενεργειακής μετάβασης αλλά και σε περιορισμένη διαθεσιμότητα υποδομών.

Η έρευνα καταλήγει στο συμπέρασμα ότι απαιτείται ο σχεδιασμός και η εισαγωγή στόχων και πολιτικών προσαρμοσμένων στα χαρακτηριστικά κάθε περιφέρειας. Καλείται επίσης ο διαχειριστής του δικτύου διανομής ηλεκτρικής ενέργειας (ΑΔΜΗΕ) να κατανείμει με αποτελεσματικό τρόπο τους πόρους για την ενίσχυση και εκμοντερνισμό του δικτύου για την κάλυψη της προσδοκώμενης ζήτησης ενέργειας από EV.

Η αντικατάσταση του τρέχοντος στόλου αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) από ηλεκτρικά οχήματα είναι μια μακρά διαδικασία που απαιτεί όχι μόνο την παροχή κινήτρων για απόκτηση ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά και την εισαγωγή αντικινήτρων για τα οχήματα εσωτερικής καύσης και την προώθηση της απόσυρσης και αντικατάστασης παλαιών οχημάτων με νέα EV, αναφέρει η Deloitte. Τονίζοντας ακόνη ότι είναι σημαντικό να προωθηθεί η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης ταυτόχρονα με την ταχύτερη ανανέωση του στόλου επιβατικών αυτοκινήτων σε επίπεδο περιφερειών, για την αποτελεσματική και εναρμονισμένη διείσδυση ηλεκτρικών οχημάτων στην ελληνική αγορά.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του Erasmus (EMJMDs), με πρωτοβουλία του Άγη Παπαστεργίου της Deloitte και του Αναπληρωτή Καθηγητή του Τμήματος Επιστήμης και Τεχνολογίας του Διεθνούς Πανεπιστημίου Χρήστου Τζώρτζη.

ευρήματα της εργασίας δημοσιεύθηκαν στο διεθνές επιστημονικό περιοδικό «Energies».

ΕΝΘΕΤΟ

Νέες επιδοτήσεις από το “Κινούμαι Ηλεκτρικά 2”

Σε δεύτερο γύρο υπαγωγών στο πρόγραμμα “Κινούμαι Ηλεκτρικά 2” με επιδότηση για αγορά ηλεκτρικού οχήματος και έξυπνου οικιακού φορτιστή προχώρησε τον Οκτώβριο το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με την έγκριση 3.767 νέων αιτήσεων. Από τις 3.767 νέες αιτήσεις, οι 3.214 αιτήσεις αφορούν φυσικά πρόσωπα, με τη συνολική δημόσια δαπάνη να ανέρχεται σε 12,1 εκ ευρώ, ενώ οι υπόλοιπες 553 αιτήσεις αφορούν επιχειρήσεις, με δημόσια δαπάνη ύψους 6,1 εκ. ευρώ, αντίστοιχα.  Έως τώρα έχουν υποβληθεί συνολικά 19.816 αιτήσεις για το τρέχον Πρόγραμμα, από τις οποίες ως το τέλος του Οκτωβρίου θα έχουν εγκριθεί και συμπεριληφθεί σε αποφάσεις υπαγωγής 17.571 αιτήσεις. Με αυτές, το ποσοστό των αιτήσεων που θα έχουν ενταχθεί σε υπαγωγή αγγίζει το 89% των συνολικών αιτήσεων. Επίσης, εγκρίθηκε η πληρωμή επιπλέον 676 αιτήσεων προς τους δικαιούχους, η οποία εκτιμάται να πραγματοποιηθεί την επόμενη εβδομάδα. Σημειώνεται ότι για το “Κινούμαι Ηλεκτρικά 2”, μέχρι τώρα, έχουν πληρωθεί 2.585 αιτήσεις, ενώ προγραμματίζονται άλλες δύο πληρωμές σε μηνιαία βάση, έως το τέλος του έτους.

 

Ροή ειδήσεων

Advertisement