Connect with us

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Με ορίζοντα το ‘29 τρένο στην Πάτρα-Εμπλοκή στην εξέλιξη των έργων  λόγω των επιπτώσεων της κακοκαιρίας DANIEL

Published

on

Δύο χρόνια πίσω, μετά το 2026, μετατίθεται το έργο της ολοκλήρωσης της διπλής γραμμής Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη (σιδηροδρομική ΠΑΘΕ) καθώς ένα όραμα δεκαετιών, η ολοκλήρωση της ηλεκτροδοτούμενης γραμμή με σύγχρονα συστήματα επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών, «βουλιάζει» στις επιπτώσεις περί το μισό τρις ευρώ (530 εκατ. ευρώ) για την κακοκαιρία Daniel και τις αναβολές άλλων έργων στη χώρα.

To πλήγμα από τη διακοπή των διεθνών και εμπορευματικών μεταφορών από το λιμάνι του Πειραιά, μέσω του τρένου Αθήνα – Θεσσαλονίκη είναι μεγάλο καθώς σιδηρόδρομος χωρίς εμπορευματικές μεταφορές στη χώρα δεν μπορεί να υφίσταται βιώσιμος.

Στα πλαίσια αυτά το Υπουργικό Συμβούλιο αποφάσισε πρόσφατα να εγκρίνει το νέο πρόγραμμα του Υπουργείου Υποδομών με τη μεταρρύθμιση και εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού τομέα για το 2024. Το νέο Στρατηγικό Σχέδιο Ανάπτυξης και Επενδύσεων για τον σιδηρόδρομο περιλαμβάνει ως βασικό άξονα την αξιοποίηση του ΕΣΠΑ και υποβάλλεται τροποποιημένο, στα πλαίσια του Δι-Ευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (Δ-ΔΕΜ), προκειμένου να τύχει χρηματοδότησης από την Ε.Ε. Η Ελλάδα αποτελεί μέρος του σιδηροδρομικού και μεταφορικού διαδρόμου των Δυτικών Βαλκανίων και τα έργα σύνδεσης με τα λιμάνια που εξυπηρετούν την Ανατολική Μεσόγειο που εξυπηρετούν, για η χώρα μας, τα λιμάνια σε Πάτρα και Ηγουμενίτσα.

Η Ελλάδα θα πρέπει να εξυπηρετεί όμως τον Ευρωπαϊκό Διάδρομο προς Αυστρία μέσω Βόρειας Μακεδονίας και Σερβίας και το δίκτυο προς Βαλτική μέσω Βουλγαρίας, προς Ουκρανία και Οδησσό.

Το μερίδιο των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών στη χώρα μας παραμένει σε τραγικά χαμηλά επίπεδα σε σχέση με του «27» της Ε.Ε. ενώ και η βιωσιμότητα του νέου ΟΣΕ, στον οποίο συγχωνεύονται ΕΡΓΟΣΕ και ΓΑΙΑΟΣΕ, εξαρτάται από τις χρηματοδοτήσεις του Δ-ΔΕΜ.

Εκτός της ολοκλήρωσης του ΠΑΘΕ και την αποκατάσταση των πληγών της κακοκαιρίας, έως και το 2026, η χώρα μας δεσμεύεται έως το 2029 να ολοκληρώσει τη σύνδεση του τρένου με το λιμάνι της Πάτρας και την ανάπτυξη Εμπορευματικού Κέντρου τα οποία αφορούν, με βάση το Στρατηγικό Σχεδιασμό, το νέο, νότιο λιμάνι και τις εγκαταστάσεις του ΟΛΠΑ στην πρώην Π-Π. Σε βάθος 10ετίας έως και 20ετίας, περνά πλέον η αποκατάσταση του παλαιού δικτύου του τρένου στην Πελοπόννησο και το Πάτρα – Πύργος!

Πιο συγκεκριμένα, έως το 229 προγραμματίζονται έργα 2,75 τρις ευρώ η ολοκλήρωση του τμήματος Ρίο-Πάτρα με χρηματοδότηση 477 εκατ. ευρώ από τα οποία διασφαλισμένα είναι τα 366 εκατ. ευρώ.

Σε πλάνο μεσοπρόθεσμο, 20ετές, έως το 2046, μπαίνει πλέον ο Προαστιακός Πάτρα – Πύργος με προϋπολογισμό 200 εκατ. ευρώ και χωρίς δεσμευμένη χρηματοδότηση και η συνολική αναβάθμιση του σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο με εκτιμώμενο προϋπολογισμό 1,5 τρις ευρώ και χωρίς δεσμευμένη πηγή χρηματοδότησης.

Υπενθυμίζεται ότι έως το 2026 μπαίνουν τα έργα αποκατάστασης στη Θεσσαλία στα 180 εκατ. ευρώ μαζί με τους άξονες του ΠΑΘΕ Θεσσαλονίκη – Ειδομένη και το τμήμα Ν. Καρβάλη Τοξότες και τον Προαστιακό στην Αττική.

Ροή ειδήσεων

Advertisement