Κυριακή 5 Φεβρουαρίου 2023
Connect with us

Ελλάδα

Θεσσαλονίκη: Πώς η ομάδα ΔΙΑΣ συνέβαλε στο να σωθεί βρέφος με αιμορραγία

Δημοσιεύθηκε

στις

Την καταλυτική συνεισφορά των ανδρών της Άμεσης Δράσης στη διάσωση ενός βρέφους επτά μηνών, περιέγραψε σε ευχαριστήρια επιστολή του κάτοικος του Ωραιοκάστρου.

Το απόγευμα της Παρασκευής 29 Απριλίου, εκτυλίχθηκε μια παρ’ ολίγον τραγωδία στο Ωραιόκαστρο της Θεσσαλονίκης. Ένα βρέφος επτά μηνών παρουσίασε αιμορραγία στο στόμα και τη μύτη, με τους γονείς να ζητούν βοήθεια από γιατρό που διέμενε σε κοντινό σπίτι.

Ο γιατρός μαζί με τους γονείς που κρατούσαν στα χέρια τους το βρέφος, ξεκίνησαν αμέσως με ιδιωτικό αυτοκίνητο για το πλησιέστερο εφημερεύων νοσοκομείο, ενώ παράλληλα κάλεσαν την Άμεση Δράση. Σε διάστημα ελάχιστων λεπτών οργανώθηκε μια ταχύτατη επιχείρηση η οποία βοήθησε έτσι ώστε να παρακαμφθούν όλες οι δυσκολίες που θα μπορούσε να συναντήσει το όχημα καθ’ οδόν προς το νοσοκομείο.

Αντιλαμβάνεται κανείς την κρισιμότητα της παρέμβασης των ανδρών της Άμεσης Δράσης καθώς το μποτιλιάρισμα Παρασκευή απόγευμα στους δρόμους της Θεσσαλονίκης είναι τεράστιο. Παρόλα αυτά, όμως, με την καταλυτική τους συνεισφορά οι αστυνομικοί βοήθησαν έτσι ώστε το βρέφος να φτάσει έγκαιρα και με ασφάλεια στο Ιπποκράτειο, όπου παρασχέθηκε ιατρική φροντίδα στο επτά μηνών μωρό το οποίο κατάφερε να σωθεί.

«Θέλω να ευχαριστήσω από τα βάθη της καρδιάς μου την Ελληνική Αστυνομία και ειδικά τους αστυνομικούς της ΔΙΑΣ 201 και 202», ανέφερε χαρακτηριστικά σε ευχαριστήρια επιστολή του ο γιατρός. Είναι ενδεικτικό του πόσο σοβαρή ήταν η κατάσταση, αλλά και πόσο κρίσιμη η συνεισφορά των αστυνομικών, ότι ο γιατρός είχε δώσει τίτλο στην επιστολή του τη φράση «Δόξα τω Θεώ φτάσαμε»!

amesi-drasi


Ελλάδα

Νέα σύσκεψη στο Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας για την κακοκαιρία «ΜΠΑΡΜΠΑΡΑ» – Αυστηρή σύσταση για περιορισμό μετακινήσεων

Παρόν και ο Πατρινός Υποστράτηγος Γεώργιος Μιχαλόπουλος

Δημοσιεύθηκε

στις

Σε πλήρη ετοιμότητα και αυξημένη επιφυλακή βρίσκεται το σύνολο του μηχανισμού Πολιτικής Προστασίας για αντιμετώπιση της κακοκαιρίας «ΜΠΑΡΜΠΑΡΑ» που πλήττει μεγάλο μέρος της χώρας. Νέα συντονιστική σύσκεψη πραγματοποιήθηκε το πρωί υπό τον Υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Χρήστο Στυλιανίδη, για να αξιολογηθούν τα τελευταία μετερεωλογικά δεδομένα και να επικαιροποιηθούν οι οδηγίες προς τους αρμόδιους φορείς.

Στη σύσκεψη μετείχαν ο Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών Στέλιος Πέτσας, ο Υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Ευάγγελος Τουρνάς, ο Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη Ελευθέριος Οικονόμου, ο Γενικός Γραμματέας Πολιτικής Προστασίας Βασίλειος Παπαγεωργίου, ο Αρχηγός του Πυροσβεστικού Σώματος Αντιστράτηγος Γεώργιος Πουρναράς και ο Υπαρχηγός, Αντιστράτηγος Μάριος Αποστολίδης, ο Επιτελάρχης, Αντιστράτηγος Χρήστος Λάμπρης,  ο Αρχηγός της Ελληνικής Αστυνομίας, Αντιστράτηγος Κωνσταντίνος Σκούμας, ο  Προϊστάμενος κλάδου Τάξης/ΑΕΑ, Υποστράτηγος Γεώργιος Μιχαλόπουλος, ο Προϊστάμενος Επιτελείου ΑΕΑ, Αντιστράτηγος Ελευθέριος Γκαρίλας, ο Διευθυντής Τροχαίας Αττικής Ταξίαρχος Χρήστος Παπαφιλίππου, ο Διοικητής ΕΣΚΕΔΙΚ, Υποστράτηγος Θεόδωρος Βάγιας, ο Διευθυντής Σχεδιασμού Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας Δημήτρης Αλεξανδρής, η Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία (ΕΜΥ) και η επιστημονική ομάδα μετεωρολόγων.

Νέα σύσκεψη θα πραγματοποιηθεί στις 18:00.

Με βάση τα νέα μετεωρολογικά δεδομένα αποφασίστηκε όπως:

Πρώτον, να εφαρμοστεί για αύριο Δευτέρα, 6 Φεβρουαρίου, η τηλεργασία στο δημόσιο τομέα και να υπάρξει ισχυρή σύσταση για τηλεργασία σε όλες τις ιδιωτικές επιχειρήσεις όπου αυτό είναι εφικτό. Σχετικές ανακοινώσεις θα εκδοθούν από τα αρμόδια Υπουργεία Εσωτερικών και Εργασίας.

Δεύτερον, να εκδοθούν νέα μηνύματα από το 112, προς τους κατοίκους (α) Εύβοιας, Βοιωτίας, Φθιώτιδας, Μαγνησίας και Βορείων Σποράδων και (β) του συνόλου της Αττικής με αυστηρή σύσταση για δραστικό περιορισμό των μετακινήσεων. Ανάλογα με την εξέλιξη της κακοκαιρίας, εξετάζεται η πιθανότητα να εκδοθούν και άλλα προειδοποιητικά μηνύματα, προς τους κατοίκους και άλλων περιοχών.

Επαναλαμβάνεται η αυστηρή σύσταση στους πολίτες για δραστική μείωση των μετακινήσεών τους στις απολύτως αναγκαίες και για να λάβουν όλα τα απαραίτητα μέτρα αυτοπροστασίας σύμφωνα με τις οδηγίες της ΓΓΠΠ.

Η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας και το ΕΣΚΕΔΙΚ συντονίζουν την εφαρμογή του σχεδίου δράσης και του Σχεδίου «Βορέας 2» που αφορά στη διαχείριση των συνεπειών από την εκδήλωση χιονοπτώσεων και παγετού. Παραμένουν σε συνεχή επαφή με όλες τις συναρμόδιες κρατικές υπηρεσίες, τις περιφέρειες και τους δήμους της χώρας καθώς και  τους παραχωρησιούχους των αυτοκινητοδρόμων, που επηρεάζονται από την κακοκαιρία με στόχο την αποτελεσματική αντιμετώπιση των όποιων προβλημάτων προκύψουν.

Τονίζεται ότι η κακοκαιρία είναι έντονη, συνοδεία ισχυρών ανέμων και σε αρκετές περιπτώσεις έχουμε πτώσεις δέντρων. Ταυτόχρονα, αναμένεται να επικρατήσει παγετός, ειδικά τις πρώτες πρωινές ώρες αύριο, γι’ αυτό θα πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί. Ειδικά, όσοι χρειαστεί να μετακινηθούν πεζή ή με όχημα.

Σε περίπτωση που είναι αναγκαίο να μετακινηθούμε, προτού ξεκινήσουμε, ενημερωνόμαστε:

Υπογραμμίζεται ξανά ότι είναι υποχρεωτικός ο εφοδιασμός όλων των οχημάτων με αντιολισθητικά μέσα. Η Ελληνική Αστυνομία θα συνεχίσει να πραγματοποιεί αυστηρούς ελέγχους.

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με το επικαιροποιημένο έκτακτο  Δελτίο Επικίνδυνων Καιρικών Φαινομένων που εκδόθηκε σήμερα από την Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία (ΕΜΥ) και τα τελευταία προγνωστικά στοιχεία οι ψυχρές αέριες μάζες από τη βόρεια Ευρώπη έχουν ήδη φτάσει στη χώρα μας και προκαλούν κακοκαιρία με το όνομα ΜΠΑΡΜΠΑΡΑ (BARBARA). Τα κύρια χαρακτηριστικά είναι οι χαμηλές θερμοκρασίες, ο ισχυρός παγετός, οι κατά τόπους πυκνές χιονοπτώσεις σε περιοχές της ανατολικής Ελλάδας καθώς και οι θυελλώδεις βόρειοι άνεμοι εντάσεως 8 με 9 μποφόρ στα πελάγη.

Πιο αναλυτικά:

Χιονοπτώσεις θα σημειωθούν

1) Την Κυριακή (05/02/2023)

α. Στα νησιά του βορείου Αιγαίου, τη Χαλκιδική και τη Θράκη. Τα φαινόμενα από τις μεσημβρινές ώρες στη Χαλκιδική και τη Θράκη θα παρουσιάσουν πρόσκαιρη ύφεση.

β. Στις Σποράδες, στη Θεσσαλία (ιδιαίτερα στην ανατολική Μαγνησία), στην Εύβοια και στην ανατολική Στερεά. Οι χιονοπτώσεις θα είναι κατά περιόδους πυκνές και θα σημειωθούν ακόμη και σε περιοχές με χαμηλό υψόμετρο.

γ. Από το απόγευμα στις Κυκλάδες (κυρίως στα ορεινά) καθώς και σε ορεινές και ημιορεινές περιοχές της Κρήτης όπου θα είναι κατά περιόδους πυκνές.

δ. Καταιγίδες χιονιού θα εκδηλώνονται στις ανατολικές θαλάσσιες και παραθαλάσσιες περιοχές.

ε. Ειδικά για την Αττική πυκνές χιονοπτώσεις θα σημειωθούν ακόμα και σε περιοχές με χαμηλό υψόμετρο, εντός του αστικού ιστού. Οι χιονοπτώσεις θα παρουσιάσουν πρόσκαιρη ύφεση κατά τη διάρκεια της νύχτας. Τη Δευτέρα θα συνεχιστούν οι χιονοπτώσεις οι οποίες κατά διαστήματα θα είναι πυκνές.

2) Τη Δευτέρα (06/02/2023) κατά περιόδους πυκνές χιονοπτώσεις θα εξακολουθήσουν να σημειώνονται στα νησιά του βορείου και ανατολικού Αιγαίου, τη Θράκη, τις Σποράδες, την Εύβοια, την ανατολική Στερεά, τις Κυκλάδες και την Κρήτη.

3) Την Τρίτη (07/02/2023) οι χιονοπτώσεις αναμένεται να συνεχιστούν στην ανατολική Ελλάδα από τη Θεσσαλία και νοτιότερα (προσήνεμες περιοχές) καθώς επίσης και στις Κυκλάδες και την Κρήτη, με μικρότερη όμως ένταση.

Χαμηλές θερμοκρασίες

Βαθμιαία πτώση της θερμοκρασίας προβλέπεται από βορρά προς νότο της τάξεως των 8 με 10 βαθμών. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την επικράτηση ισχυρού παγετού κυρίως στα ηπειρωτικά, ο οποίος θα είναι κατά τόπους στα κεντρικά και βόρεια ολικός (καθ όλη τη διάρκεια της ημέρας αρνητικές θερμοκρασίες).

Θυελλώδεις Άνεμοι

Βόρειοι βορειοανατολικοί άνεμοι εντάσεως 8 με 9 μποφόρ θα πνέουν στα πελάγη, οι οποίοι από το απόγευμα της Κυριακής στο Ιόνιο και από την Τρίτη (07/02/2023) στο Αιγαίο, σταδιακά θα εξασθενήσουν.

 

Για την εξέλιξη των έκτακτων καιρικών φαινομένων οι πολίτες μπορούν να ενημερώνονται καθημερινά από τα τακτικά δελτία καιρού της ΕΜΥ και στην ιστοσελίδα της ΕΜΥ στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.emy.gr

Η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας συνιστά στους πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, μεριμνώντας για τη λήψη μέτρων αυτοπροστασίας από κινδύνους που προέρχονται από την εκδήλωση των έντονων καιρικών φαινομένων.

Ειδικότερα, σε περιοχές όπου προβλέπεται η εκδήλωση χιονοπτώσεων και παγετού:

Αν πρόκειται να μετακινηθούν με το αυτοκίνητο:

  • Να ενημερωθούν για τον καιρό και για την κατάσταση του οδικού δικτύου
  • Να έχουν στο όχημά τους αντιολισθητικές αλυσίδες και το ρεζερβουάρ γεμάτο καύσιμα
  • Να ταξιδεύουν, εφόσον είναι αναγκαίο, κατά προτίμηση στη διάρκεια της ημέρας προτιμώντας τους κεντρικούς δρόμους
  • Να ενημερώνουν τους οικείους τους για τη διαδρομή που πρόκειται να ακολουθήσουν
  • Να μεταβάλλουν το πρόγραμμα των μετακινήσεών τους ώστε να αποφεύγουν την αιχμή των καιρικών φαινομένων
  • Να ακολουθούν πιστά τις οδηγίες των κατά τόπους αρμοδίων φορέων, όπως Τροχαία κλπ.

Αν μετακινούνται πεζή :

  • Να ντύνονται με πολλά στρώματα από ελαφριά ρούχα αντί για ένα βαρύ ρούχο και να φορούν κατάλληλα παπούτσια ώστε να αποφύγουν τραυματισμούς λόγω της ολισθηρότητας
  • Να αποφεύγουν τις άσκοπες μετακινήσεις κατά την διάρκεια αιχμής των φαινομένων (έντονη χιονόπτωση,  συνθήκες παγετού)

Επίσης, σε περιοχές όπου προβλέπεται η εκδήλωση έντονων βροχοπτώσεων, καταιγίδων ή θυελλωδών ανέμων:

  • Να ασφαλίσουν αντικείμενα τα οποία αν παρασυρθούν από τα έντονα καιρικά φαινόμενα ενδέχεται να προκαλέσουν καταστροφές ή τραυματισμούς.
  • Να βεβαιωθούν ότι τα λούκια και οι υδρορροές των κατοικιών δεν είναι φραγμένα και λειτουργούν κανονικά.
  • Να αποφεύγουν να διασχίζουν χειμάρρους και ρέματα, πεζή ή με όχημα, κατά τη διάρκεια καταιγίδων και βροχοπτώσεων, αλλά και για αρκετές ώρες μετά το τέλος της εκδήλωσής τους
  • Να αποφεύγουν τις εργασίες υπαίθρου και δραστηριότητες σε θαλάσσιες και παράκτιες περιοχές κατά τη διάρκεια εκδήλωσης των έντονων καιρικών φαινομένων (κίνδυνος από πτώσεις κεραυνών).
  • Να προφυλαχτούν αμέσως κατά τη διάρκεια μιας χαλαζόπτωσης. Να καταφύγουν σε κτίριο ή σε αυτοκίνητο και να μην εγκαταλείπουν τον ασφαλή χώρο, παρά μόνο όταν βεβαιωθούν ότι η καταιγίδα πέρασε. Η χαλαζόπτωση μπορεί να είναι πολύ επικίνδυνη και για τα ζώα.
  • Να αποφύγουν τη διέλευση κάτω από μεγάλα δέντρα, κάτω από αναρτημένες πινακίδες και γενικά από περιοχές, όπου ελαφρά αντικείμενα (π.χ. γλάστρες, σπασμένα τζάμια κλπ.) μπορεί να αποκολληθούν και να πέσουν στο έδαφος (π.χ. κάτω από μπαλκόνια).
  • Να ακολουθούν πιστά τις οδηγίες των κατά τόπους αρμοδίων φορέων, όπως Τροχαία κλπ.

Για περισσότερες πληροφορίες και οδηγίες αυτοπροστασίας από τα έντονα καιρικά φαινόμενα, οι πολίτες μπορούν να επισκεφθούν την ιστοσελίδα του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας.

Περισσότερα

Ελλάδα

Καραμανλής: Υλοποιούνται 188 σημαντικά έργα έως το 2030 – Ανοίγουν 178.000 νέες θέσεις εργασίας

Δημοσιεύθηκε

στις

Για τα μεγάλα έργα υποδομής (οδικά, σιδηροδρομικά, αντιπλημμυρικά, υδρευτικά-αρδευτικά, κτιριακά λιμενικά και έργα αεροπορικών μεταφορών), που σχεδιάζονται και υλοποιούνται αλλά και τον θετικό αντίκτυπο στην οικονομία αλλά και στις χιλιάδες θέσεις εργασίας που θα ανοίξουν μίλησε σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Καθημερινή» της Κυριακής ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής.

Επίσης ο κ. Καραμανλής προανήγγειλε ένα νέο κλάδο του Μετρό που θα συνδέσει το Θησείο με το Κέντρο Πολιτισμού Σταύρος Νιάρχος. Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σχολίασε επίσης και τις επικείμενες εκλογές και την προοπτική αυτοδυναμίας της ΝΔ.

Τρέχουμε για να καλύψουμε τον χρόνο που χάθηκε από τις προσφυγές στο Μετρό Θεσσαλονίκης, ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Καραμανλής.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών δήλωσε πως είναι ρεαλιστικός ο στόχος για την λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης στο τέλος του έτους σημειώνοντας πως «γίνεται αγώνας δρόμου, ώστε στο τέλος του 2023 να είναι έτοιμο κατασκευαστικά το έργο και να αποδοθεί στο κοινό. Τρέχουμε για να καλύψουμε το χρόνο που χάθηκε από τις προσφυγές, που καθυστερούσαν το έργο. Αυτό απαιτεί συνεχή προσπάθεια, δεν μπορούμε να χαλαρώσουμε τώρα που είναι προεκλογική περίοδος. Πιέζουμε τον ανάδοχο σε καθημερινή βάση». Απαντώντας σχετικά με το κόστος του έργου σημείωσε ότι «οι αριθμοί είναι αποκαλυπτικοί, καθώς μας δείχνουν πώς σε μεγάλα έργα όταν δεν υπάρχει σωστός σχεδιασμός εκτροχιάζονται οι προϋπολογισμοί και τα χρονοδιαγράμματα. Ο αρχικός προϋπολογισμός της βασικής γραμμής του μετρό το 2004 ήταν 1,052 δισ. ευρώ. Η σύμβαση υπεγράφη το 2006 με καταληκτική ημερομηνία το 2012 -έχουμε 2023 πλέον- και με συμβατικό τίμημα 945 εκατ. ευρώ. Μέχρι τώρα, με διαιτησίες και θετικές ζημιές έχουμε καταβάλλει περίπου 1,23 δισ. ευρώ. Απομένει να πληρώσουμε περί τα 100-120 εκατ. ευρώ από το συμβατικό τίμημα, ενώ εκκρεμούν κάποιες οικονομικές διαφορές στα δικαστήρια. Εκτιμώ ότι το βασικό έργο θα ξεπεράσει το 1,5 δισ. ευρώ. Τι σημαίνει όλο αυτό; Δυστυχώς, εξαιτίας των πολιτικών αντιπαραθέσεων, τις προσφυγές στο ΣτΕ και της απίστευτης πολιτικοποίησης του ζητήματος, το έργο στοίχισε πολύ περισσότερο». Σχετικά με τις αρχαιολογικές ανασκαφές για την υλοποίηση του έργου δήλωσε πως «Ένας αρχαιολόγος μου έχει πει -και νομίζω ότι έχει δίκιο- ότι ένα έργο μετρό είναι η καλύτερη αρχαιολογική ανασκαφή».

Δημιουργούμαι ένα νέο κλάδο του Μετρό, που θα συνδέσει το Θησείο με το Κέντρο Πολιτισμού Στ. Νιάρχος

Ο κ. Καραμανλής απαντώντας σχετικά με το χρονοδιάγραμμα της γραμμής 4 σημείωσε ότι «καταφέραμε να ξεμπλοκάρουμε το έργο και να ξεκινήσει, να έχουν στηθεί παντού εργοτάξια, είναι μια πολύ μεγάλη επιτυχία. Δεν έχει γίνει τόσο μεγάλης κλίμακας έργο Mετρό στην Αθήνα από τότε που κατασκευάστηκε η βασική γραμμή. Είμαστε λίγο πίσω γιατί υπήρξαν ορισμένα ζητήματα. Να σας θυμίσω μόνο τι έγινε στο σταθμό Εξαρχείων με τις αντιδράσεις μιας μειοψηφίας. Όμως τα εργοτάξια έχουν στηθεί, ο μετροπόντικας έχει έρθει, οι πρόδρομες εργασίες έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί και είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε το κυρίως έργο». Αναφέρθηκε στην εξέλιξη του μετρό της Αθήνας λέγοντας πως «εκτός από την επέκταση προς Ίλιον που έχει ήδη δημοπρατηθεί, έχουμε πλέον αποφασίσει να δρομολογήσουμε τη σύνδεση του δικτύου με το Κέντρο Πολιτισμού στην Καλλιθέα. Μια συμβατική υποχρέωση που είχε αναλάβει το Δημόσιο το 2008 έναντι του Ιδρύματος Στ. Νιάρχου και δεν την είχε τιμήσει. Εκτιμώ ότι θα είμαστε σε θέση να δημοπρατήσουμε το έργο σε δύο χρόνια. Ήδη έχει ολοκληρωθεί η μελέτη χάραξης, με τη δημιουργία ενός υπόγειου κλάδου της γραμμής 1 μέσω διακλάδωσης μετά τον σταθμό Θησείου. Θα έχει μήκος περίπου 5 χλμ και τέσσερις σταθμούς: Άνω Πετράλωνα, Πλατεία Δαβάκη, Λόφος Φιλαρέτου και το Κέντρο Πολιτισμού. Ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός είναι 450 εκατ. ευρώ. Το έργο θα εξυπηρετήσει πυκνοκατοικημένες περιοχές των Πετραλώνων και του δήμου Καλλιθέας». Όσον αφορά την χρηματοδότηση του έργου υπογράμμισε με βεβαιότητα πως δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα διότι τα έργα μετρό τα προκρίνει η Ευρωπαϊκή Ένωση και τα στηρίζει η ΕΤΕπ. «Αντίθετα αντιμετωπίζαμε δυσκολία για άλλα έργα, λ.χ. τα οδικά, γιατί κατά το παρελθόν οι κυβερνήσεις υπέκυπταν στην πολιτική πίεση να υπερδιαστασιολογούν τα έργα. Πώς το αντιμετωπίσαμε; Μειώσαμε τα τεχνικά χαρακτηριστικά των έργων αυτών και εξασφαλίσαμε χρηματοδότηση. Ένα παράδειγμα είναι η παράκαμψη Χαλκίδας, την οποία θα συμβασιοποιήσουμε μέσα στον Φεβρουάριο» σημείωσε.

Δεν μπορούμε να δεχθούμε υπέρμετρες αυξήσεις στις τιμές των διοδίων

Αναφορικά με την πρόσφατη απόφαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την απαγόρευση των παραχωρησιούχων να επιβάλλουν την ετήσια τιμαριθμική αύξηση στις τιμές των διοδίων ο κ. Καραμανλής τόνισε πως «έχει ληφθεί μια απόφαση συνολικά από την κυβέρνηση. Δεν μπορούμε να δεχθούμε αλόγιστες και υπέρμετρες αυξήσεις στις τιμές των διοδίων. Είμαστε σε συνεννόηση με τους παραχωρησιούχους. Δεν θα κάνουμε σπασμωδικές κινήσεις, ούτε θα έρθουμε σε διαμάχη. Πρέπει να βρούμε μια λύση. Και στην Αττική Οδό, πάντως, θα μπορούσαν βάσει της σύμβασής τους να είχαν αυξήσει τα διόδια εδώ και χρόνια αλλά δεν το έκαναν».

Παράλληλα, ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στις αποζημιώσεις των οδηγών που είχαν εγκλωβιστεί στην Αττική Οδό πέρυσι εξηγώντας πως «έγινε κάτι πρωτοφανές για τα ελληνικά δεδομένα. Ο ίδιος ο πρωθυπουργός έδωσε εντολή να αποζημιωθούν όσοι εγκλωβίστηκαν, κάτι το οποίο δέχθηκε ο παραχωρησιούχος, αναλαμβάνοντας μέρος της ευθύνης. Υποβλήθηκαν συνολικά 11.808 αιτήματα από τα οποία η εταιρεία σε συνεργασία με ανεξάρτητο ελεγκτή ενέκρινε τα 3.990 – να θυμίσω ότι οι πρώτοι υπολογισμοί ήταν για 2.500 ΙΧ – και απέρριψε τα 7.818. Μέχρι σήμερα έχουν πληρωθεί 3.529 πολίτες, ενώ οι υπόλοιποι δεν έχουν πληρωθεί επειδή δεν έχουν στείλει τα απαραίτητα δικαιολογητικά, ή είχαν ελλείψεις στον φάκελό τους». Απαντώντας για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού ο κ. Καραμανλής σημείωσε «Ήρθαμε σε συνεννόηση με την Lamda Development για να αντιμετωπίσουμε το τεράστιο ζήτημα που έχουμε με τη σήραγγα Ηλιουπόλεως, γιατί δεν υπήρχε μελετητική ωριμότητα. Πρέπει να ωριμάσουν οι μελέτες, να δούμε ποια θα είναι η λύση και ποια η χάραξη, ώστε να μιλήσουμε για προϋπολογισμό και χρηματοδότηση. Η μελέτη θα παραδοθεί σε ενάμισι έτος». Παράλληλα, απαντώντας για την διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος από την συνεργασία με μια ιδιωτική εταιρεία επισήμανε πως «υπάρχουν κανόνες και πολύ αυστηρή επίβλεψη και εποπτεία από το υπουργείο. Κατά τα λοιπά δεν έχουμε αγκυλώσεις για τη συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα, είναι μια πρακτική που χρησιμοποιείται πολύ σε όλη την Ευρώπη. Αν δημοπρατούσαμε τη μελέτη με τις διαδικασίες του νόμου περί δημοσίων έργων (ν.4412) θα χρειαζόμασταν πολύ περισσότερο χρόνο. Πρέπει να κινηθούμε με ταχύτητα».

Υλοποιούμε 188 σημαντικά έργα, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2030 και προϋπολογισμό σχεδόν 28 δισ. ευρώ

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σημείωσε ότι: «Έχουμε δημοπρατήσει έργα αξίας περίπου 10 δισ. ευρώ και από αυτά έχουμε συμβασιοποιήσει τα μισά. Κάναμε μια μελέτη-καταγραφή με τη Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης, από την οποία καταλήξαμε ότι σχεδιάζουμε και υλοποιούμε 188 σημαντικά έργα, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2030 και προϋπολογισμό σχεδόν 28 δισ. ευρώ. Πρόκειται για οδικά, σιδηροδρομικά, αντιπλημμυρικά, υδρευτικά-αρδευτικά, κτιριακά λιμενικά και έργα αεροπορικών μεταφορών. Αποδεικνύουμε ότι υπάρχει ένας πολύ σοβαρός σχεδιασμός για το μέλλον. Δεν δημοπρατούμε απλά όποιο έργο έχει μελετητική ωριμότητα. Υπολογίζουμε ότι η επίδραση των έργων στην απασχόληση την περίοδο της κατασκευής θα είναι 178.000 άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας ετησίως, παίζοντας πολύ σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της χώρας». Μάλιστα, πρόσθεσε ότι «αν για κάτι νιώθω υπερήφανος, ελπίζω χωρίς να φανώ υπερόπτης, είναι ότι μετατρέψαμε το brain drain σε brain gain. Πολλοί Έλληνες μηχανικοί που μετανάστευσαν τη δεκαετία της κρίσης επιστρέφουν. Ίσως στο μέλλον να χρειαστεί να εξετάσουμε το brain import, είναι κάτι που συζητάμε στην κυβέρνηση, το πώς θα χρειαστεί στο μέλλον να βοηθήσουμε τις τεχνικές εταιρείες να καλύψουν τις θέσεις εργασίες. Προς το παρόν όμως δεν υπάρχει τέτοιο πρόβλημα».

Ταυτόχρονα όμως υπογράμμισε ότι ο τομέας υποδομών και μεταφορών που αποτελούσε ένα από τα τρία τομεακά προγράμματα που είχε παρουσιάσει η ΝΔ προεκλογικά σε μεγάλο βαθμό έχει υλοποιηθεί. «Αυτό που θεωρώ ότι δεν είχαμε υπολογίσει είναι οι ταχύτητες του ελληνικού δημοσίου. Τον πρώτο χρόνο είχαμε καθυστερήσεις στο να ωριμάσουμε γρήγορα τα έργα, τις οποίες είχαμε υποεκτιμήσει» επισήμανε.

Σχετικά με την αγορά νέων λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη σημείωσε ότι «στόχος μας είναι μέχρι το τέλος της θητείας μας να έχουμε υπογράψει τις συμβάσεις. Υπάρχει προσωρινός ανάδοχος σε έναν από τους διαγωνισμούς, για τα 100 λεωφορεία CNG (σσ. συμπιεσμένο φυσικό αέριο). Ρεαλιστικά, τα πρώτα CNG λεωφορεία θα έρθουν κατά τα μέσα του έτους και τα πρώτα ηλεκτρικά πριν από το τέλος του 2023. Να θυμίσω ότι είχαμε να αγοράσουμε λεωφορεία από το 2009».

Αναφορικά με τα εξέλιξη για τα έργα του Μεγάλου Περιπάτου στην Αθήνα δήλωσε πως «η προσπάθεια του δήμου είναι στη σωστή κατεύθυνση, όμως η υλοποίηση υπήρξε προβληματική» και σημείωσε ότι αυτό που θεωρεί προβληματικό στο κέντρο της πρωτεύουσας είναι «η άναρχη στάθμευση και το γεγονός ότι οι Αθηναίοι αρνούμαστε να αφήσουμε το αυτοκίνητό μας και να περπατήσουμε». Μάλιστα πρόσθεσε ότι ο ίδιος προσπαθεί να χρησιμοποιεί το μετρό, τουλάχιστον μια-δύο φορές το μήνα, για να έχει εικόνα της λειτουργίας του.

Η χώρα έχει ανάγκη από μια σταθερή κυβέρνηση

Ο κ. Καραμανλής απαντώντας στην κριτική της κυβέρνησης περί επιδοματικής πολιτικής υποστήριξε ότι «η κυβέρνηση στηρίζει τα κοινωνικά στρώματα που έχουν ανάγκη, χωρίς να διαταράξει τις δημοσιονομικές ισορροπίες. Και αυτό είναι μια ειδοποιός διαφορά με το παρελθόν. Δεν δανειζόμαστε για να δώσουμε επιδόματα. Οι ρυθμοί οικονομικής ανάπτυξης και τα δημόσια οικονομικά μας επιτρέπουν με πολύ συγκεκριμένο τρόπο, όπως έκαναν όλα τα κράτη της Ευρώπης κατά τη διάρκεια της πανδημίας, να στηρίξουμε πολίτες και επιχειρήσεις. Και στα ζητήματα τις ενέργειας, να φτάσουμε τα 8,2 δισ. ευρώ σε ενισχύσεις. Αν δεν υπήρχε – όπως στην υπόλοιπη Ευρώπη – αυτή η στήριξη προς τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις, θα μπορούσε να ανταπεξέλθει η ελληνική κοινωνία; Εξάλλου, αν υπήρχε η πραγματική αμφιβολία για την οικονομική μας πολιτική, δεν θα είχαμε αναβαθμιστεί πάνω από δέκα φορές από τους διεθνείς οίκους αξιολόγησης». Πρόσθεσε δε ότι ο στόχος της αυτοδυναμίας που έχει θέσει η ΝΔ για τις επόμενες εκλογές είναι απολύτως εφικτός γιατί «η χώρα έχει ανάγκη από μια σταθερή κυβέρνηση. Γι’ αυτό και με ενοχλεί η ακραία πολιτική αντιπαράθεση που υπάρχει την περίοδο αυτή στον πολιτικό διάλογο. Είναι επικίνδυνο για τον κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία, δίνει τροφή σε ακραία, δήθεν αντισυστημικά σχήματα και διευκολύνει την είσοδό τους στη Βουλή. Επίσης απωθεί τους νέους ανθρώπους, τους αποτρέπει από τη συμμετοχή στη δημόσια σφαίρα και το δημόσιο διάλογο».

Περισσότερα

Ελλάδα

Φορολογικό διαζύγιο: Σε ποιες περιπτώσεις συμφέρει – Τα «ατού», οι «παγίδες» και η προθεσμία για τις αιτήσεις

Δημοσιεύθηκε

στις

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την λήξη της προθεσμίας που καθορίστηκε προκειμένου να υποβάλουν αίτηση όσα ζευγάρια επιθυμούν να λάβουν φορολογικό… «διαζύγιο»: Εκείνοι οι οποίοι έχουν αποφασίσει να υποβάλλουν χωριστές δηλώσεις θα πρέπει να γνωστοποιήσουν την πρόθεσή τους στην φορολογική αρχή μέσω της ΑΑΔΕ ώστε να κάνουν ξεχωριστές δηλώσεις για τα εισοδήματα που εισέπραξαν κατά το φορολογικό έτος 2022, ακόμη και εάν είχαν κάνει ανάλογη αίτηση την περασμένη χρονιά.

Γράφει ο Βαγγέλης Δουράκης

Η συγκεκριμένη διαδικασία σύμφωνα με το enikonomia.gr δίνει διεξόδους, κρύβει όμως και «παγίδες» για όσους το αποφασίσουν να υποβάλλουν τις σχετικές αιτήσεις ως και τις 28 Φεβρουαρίου, οπότε και λήγει η προθεσμία. Η γνωστοποίηση του φορολογικού «διαζυγίου» γίνεται μέσω ειδικής ηλεκτρονικής εφαρμογής στον διαδικτυακό τόπο http://www.aade.gr, στον σύνδεσμο www.aade.gr/polites/eisodima/gnostopoiisi-horistis-dilosis με τους κωδικούς του TAXIS.

Φορο-διαζύγιο: Ποια είναι τα «ατού» και τα μειονεκτήματα των χωριστών δηλώσεων

Στην περίπτωση που ένα ζευγάρι επιλέξει να υποβάλλει χωριστές φορολογικές δηλώσεις τότε θα έχει τα εξής πλεονεκτήματα:

-έκδοση φορολογικής ενημερότητας του ενός συζύγου ακόμα και αν υπάρχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τη φορολογική διοίκηση από τον άλλο σύζυγο
-Εάν ο ένας σύζυγος δικαιούται επιστροφή δεν θα γίνει συμψηφισμός με τις οφειλές του άλλου συζύγου.
-Ο κάθε σύζυγος ορίζει ατομικά την πληρωμή του φόρου εισοδήματος
-Διατήρηση των προσωπικών δεδομένων

Αρκετά ωστόσο είναι και τα μειονεκτήματα, καθώς οι φορολογούμενοι χάνουν το δικαίωμα της «μεταφοράς» εισοδήματος από τον έναν στον άλλο σύζυγο για την κάλυψη τεκμηρίων και θα πρέπει να αρκεστούν στο ατομικό τους εισόδημα.

Δεν είναι λίγες και οι περιπτώσεις που μπορεί να χαθούν επιδόματα τα οποία ορίζουν ως κριτήριο το οικογενειακό και όχι το ατομικό εισόδημα.\

Επίσης, στην ατομική επιχείρηση χάνεται το δικαίωμα μεταφοράς της ζημιάς, αν προκύψει διαφορά τεκμηρίων.\

Στην ηλεκτρονική πλατφόρμα οι φορολογούμενοι θα μπορούν να γνωστοποιήσουν την επιλογή τους για την υποβολή χωριστών φορολογικών δηλώσεων, ενώ όσοι το έκαναν πέρυσι θα πρέπει να υποβάλουν ξανά αίτηση φέτος.  Σε περίπτωση που κανείς από τους συζύγους δεν γνωστοποιήσει το σχετικό αίτημα μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου τότε θα πρέπει να υποβάλουν φέτος κοινή φορολογική δήλωση.

Πού κρύβονται οι «παγίδες» στο «φορολογικό διαζύγιο»

Όπως προαναφέρθηκε οι χωριστές δηλώσεις κρύβουν «παγίδες» και για αυτό οι φορολογούμενοι θα πρέπει να γνωρίζουν τα εξής:

  • Τεκμήρια. Στις χωριστές δηλώσεις δεν υφίσταται η έννοια του οικογενειακού εισοδήματος για την κάλυψη των τεκμηρίων διαβίωσης (αυτοκίνητα, κατοικίες κ.α) και απόκτησης περιουσιακών στοιχείων καθενός από τους συζύγους, καθώς βαρύνουν τον κάθε σύζυγο ατομικά ενώ για τη δυνατότητα κάλυψης τεκμηρίων με ανάλωση κεφαλαίου δεν μπορεί να γίνει επίκληση εισοδημάτων από τη δήλωση του άλλου συζύγου. Σημειώνεται ότι το τεκμήριο ελάχιστης αντικειμενικής δαπάνης διαβίωσης για το άτομο είναι τα 3.000 ευρώ, αντί για 5.000 ευρώ που χρεώνεται στο ζευγάρι στην περίπτωση κοινής δήλωσης. Συνεπώς με βάση τα παραπάνω υπάρχει κίνδυνος κάποιοι να κληθούν να πληρώσουν έξτρα φόρο λόγω μη κάλυψης των τεκμηρίων διαβίωσης και του «πόθεν έσχες».
  • Αποδείξεις. Δεν υπάρχει δυνατότητα μεταφοράς ποσού αποδείξεων από τον ένα σύζυγο στον άλλο οπότε αν κάποιος έχει έλλειμμα αποδείξεων θα βρεθεί αντιμέτωπος με την επιβολή του πέναλτι 22% επί του ποσού που θα λείπει από το όριο του 30%.
  • Επιδόματα. Για τη χορήγηση των επιδομάτων λαμβάνεται υπόψη το οικογενειακό εισόδημα και όχι το ατομικό που θα δηλώσει ο κάθε σύζυγος στη φορολογική του δήλωση.
  • Κατοικίες. Ο κάθε σύζυγος συμπληρώνει το ποσοστό ιδιοκτησίας του σε περίπτωση ιδιόκτητης κατοικίας, το ποσοστό του ως μισθωτής σε περίπτωση μισθωμένης κατοικίας και το ποσοστό της δωρεάν παραχώρησης, αντίστοιχα. Ο σύζυγος που δεν διαθέτει καθόλου ποσοστό συνιδιοκτησίας ή χρήσης, συμπληρώνει στον πίνακα 6 την ένδειξη «συνοίκηση με σύζυγο». Ο άλλος σύζυγος δεν συμπληρώνει καμία ένδειξη.
  • Τέκνα. Τα τέκνα που προέρχονται από κοινό γάμο καθώς και τα αναγνωρισμένα τέκνα δηλώνονται ως εξαρτώμενα μέλη και από τους δύο συζύγους. Το εισόδημα του ανήλικου τέκνου που δεν φορολογείται στο όνομα του τέκνου, προστίθεται στα εισοδήματα του γονέα που έχει το μεγαλύτερο εισόδημα και δηλώνεται μόνο από αυτόν τον γονέα. Το εισόδημα και οι αντικειμενικές δαπάνες διαβίωσης και απόκτησης περιουσιακών στοιχείων των προστατευόμενων τέκνων βαρύνουν τον σύζυγο με το υψηλότερο εισόδημα. Αν τα εισοδήματα είναι ίσα, τότε βαρύνουν τον πατέρα. Στην περίπτωση που ένας εκ των δύο γονέων έχει τα γονική μέριμνα το εισόδημα του ανήλικου τέκνου προστίθεται στα εισοδήματα του γονέα αυτού.
  • Ενημερότητα. Δεν «μπλοκάρεται» η έκδοση φορολογικής ενημερότητας του ενός συζύγου όταν ο άλλος σύζυγος έχει ληξιπρόθεσμες οφειλές προς την εφορία.
  • Συμψηφισμοί. Δεν διενεργείται συμψηφισμός της εκκαθάρισης. Αν για παράδειγμα ο σύζυγος με βάση το εκκαθαριστικό πρέπει να καταβάλλει επιπλέον φόρο αλλά η σύζυγος έχει επιστροφή φόρου, τότε δεν γίνεται αυτόματος συμψηφισμός, πράγμα που σημαίνει ότι ο σύζυγος θα πληρώσει τον επιπλέον φόρο και η σύζυγος θα λάβει το ποσό της επιστροφής.
  • Προσωπικά δεδομένα. Ο κάθε σύζυγος διαχειρίζεται και τηρεί τα προσωπικά του φορολογικά δεδομένα για το ύψος των εισοδημάτων, των καταθέσεών ή άλλων περιουσιακών του στοιχείων.

Σε ποιες περιπτώσεις είναι υποχρεωτική η χωριστή δήλωση

  • Επισημαίνεται ότι με βάση το ισχύον νομοθετικό καθεστώς η υποβολή ξεχωριστής φορολογικής δήλωσης είναι υποχρεωτική στις ακόλουθες περιπτώσεις:
    Έχει διακοπεί η έγγαμη συμβίωση κατά τον χρόνο υποβολής της δήλωσης. Το έγγραφο που απαιτείται να κατατεθεί στο μητρώο της εφορίας είναι το διαζευκτήριο ή η λύση συμφώνου συμβίωσης.
  • Έχει δηλωθεί διάσταση μετά από αίτηση του ενός μέρους τουλάχιστον με αποδεικτικό αίτησης κατάθεσης αγωγής διαζυγίου ή αίτηση συναινετικού διαζυγίου, χωρίς να έχει εκδοθεί η απόφαση.
  • Ο ένας από τους δύο συζύγους βρίσκεται σε κατάσταση πτώχευσης ή έχει υποβληθεί σε δικαστική συμπαράσταση.
  • Υφίσταται λύση γάμου που έχει προέλθει από θάνατο. Ακόμη και αν δεν έχει γίνει διακοπή του ΑΦΜ του θανόντος, με τη ληξιαρχική πράξη θανάτου, η οικογενειακή κατάσταση μεταβάλλεται «σε χηρεία».

Περισσότερα
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement

Αυτή την εβδομάδα