Παρασκευή 27 Ιανουαρίου 2023
Connect with us

Υγεία

Πλεύρης: Αρχές Οκτωβρίου τα εμβόλια κατά των νέων μεταλλάξεων – Ποιοι θα προηγηθούν

Δημοσιεύθηκε

στις

Από τις αρχές Οκτωβρίου θα μπορούν να εμβολιάζονται οι ευπαθείς ομάδες και οι άνω των 60 ετών με τα επικαιροποιημένα εμβόλια κατά των μεταλλάξεων του κοροναϊού Ο4 και Ο5.

Αυτό ανέφερε στη Βουλή ο υπουργός Υγείας, Θάνος Πλεύρης, στο πλαίσιο συζήτησης επίκαιρης ερώτησης της βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Μερόπης Τζούφη για τη «μη καταβολή αμοιβών απασχολούμενων στα Εμβολιαστικά Κέντρα», στην οποία τέθηκε και το θέμα των αναμνηστικών εμβολίων.

Σύμφωνα με τον υπουργό Υγείας, αυτήν τη στιγμή ο κόσμος εμβολιάζεται με τα επικαιροποιημένα εμβόλια κατά της Ο1 και φιλοδοξούμε την πρώτη εβδομάδα του Οκτωβρίου να είναι στη διάθεσή μας και τα εμβόλια κατά της Ο4 και Ο5, προκειμένου να εμβολιάζεται ο πληθυσμός για τον οποίο υπάρχουν σχετικές οδηγίες (ευάλωτες ομάδες και πολίτες άνω των 60 ετών).

Όπως σημείωσε ο κ. Πλεύρης, παρά τη διάθεση της παραγωγού εταιρείας να εξαντληθούν πρώτα τα εμβόλια κατά της Ο1, πέρασε η πρόταση Ελλάδας και Κύπρου στο συμβούλιο υπουργών Υγείας της ΕΕ ώστε με το που βγουν τα νέα εμβόλια (Ο4 και Ο5) να σταματήσει η διάθεση των εμβολίων κατά της Ο1.

Κατά τη συζήτηση της ερώτησής της, η κ. Τζούφη ζήτησε στοιχεία για τα κρούσματα στον μαθητικό πληθυσμό μετά το άνοιγμα των σχολείων, κάνοντας λόγο για στοιχεία επανόδου της πανδημίας και τονίζοντας ότι ο παιδικός εμβολιασμός είναι σε χαμηλότερα ποσοστά από ό,τι σε άλλες χώρες της ΕΕ.

Ο υπουργός επεσήμανε ότι η χώρα μας δεν είναι «νησίδα», υπογραμμίζοντας πως όλες οι ευρωπαϊκές χώρες άνοιξαν τα σχολεία τους όπως εμείς.

Events

Στην Πάτρα ο διεθνούς φήμης Dr. Ανδρέας Τζάκης σε εκδήλωση για την “Μεταμόσχευση μήτρας”

Δημοσιεύθηκε

στις

Μια ενδιαφέρουσα εκδήλωση πραγματοποιεί ο Όμιλος Inner Wheel Πατρών Βορά – Ρίου το Σάββατο στις 28 Ιανουαρίου στις 18.30 στο αμφιθέατρο του Αρχαιολογικού Μουσείου.

Θέμα της εκδήλωσης είναι «Η μεταμόσχευση μήτρας» και ομιλητής θα είναι ο διακεκριμένος παγκοσμίως επιστήμονας, Ανδρέας Τζάκης.

Είναι ένα θέμα που απασχολεί αρκετές γυναίκες στις ημέρες μας, με τον Όμιλο να φέρνει έναν επιστήμονα που μπορεί να το αναπτύξει εμπεριστατώμενα.

Περισσότερα

Υγεία

Η αλήθεια πίσω από 5 μύθους σχετικά με τη διατροφή

Δημοσιεύθηκε

στις

Η διατροφή είναι ένα πεδίο που τα τελευταία χρόνια έχει γνωρίσει ραγδαία εξέλιξη.

Νέα ευρήματα σχετικά με τις διατροφικές μας συνήθειες έρχονται να ανατρέψουν τα παλιά, με αποτέλεσμα τα δεδομένα και οι προτεινόμενες «βέλτιστες πρακτικές» να μεταβάλλονται διαρκώς. Ακριβώς επειδή τα πράγματα εξελίσσονται με τέτοιους ρυθμούς που είναι δύσκολο να συμβαδίσει κανείς με τα νέα πρότυπα, πολλές εδραιωμένες αντιλήψεις και μύθοι για τη διατροφή φαίνεται να κρατούν καλά, παρόλο που η ορθότητά τους έχει ήδη καταρριφθεί από τους ειδικούς.

Ακολουθούν μερικοί από τους μεγαλύτερους μύθους σχετικά με τη διατροφή σου – και η αλήθεια πίσω από αυτούς.

Μύθος #1: Δεν έχει σημασία τι τρώω, αρκεί να καταναλώνω τον σωστό αριθμό θερμίδων

Αλήθεια: Δεν είναι λίγοι αυτοί που πιστεύουν ότι οι θερμίδες είναι απλά ένας αριθμός και ότι αρκεί να μην τον υπερβεί κανείς για να ελέγξει το βάρος του. Το να μείνεις πιστός στις θερμίδες συντήρησης που αντιστοιχούν στο δικό σου σωματικό βάρος, το φύλο και τη σωματική σου δραστηριότητα θα σου επιτρέψει πράγματι να παραμείνεις «στα κιλά σου». Ωστόσο, δεν έχουν όλες οι τροφές την ίδια επενέργεια στο σώμα σου. Η ποιότητα της τροφής που καταναλώνεις θα καθορίσει τα επίπεδα της ενέργειάς σου και θα ρυθμίσει με διαφορετικό τρόπο το αίσθημα του κορεσμού – στοιχείο σημαντικό αν ο στόχος σου είναι να χάσεις βάρος.

Μύθος #2: Τα λιπαρά κάνουν κακό και θα πρέπει να αποφεύγονται

Αλήθεια: Για χρόνια τα λιπαρά είχαν… δαιμονοποιηθεί στους διατροφικούς κύκλους, ως αποκλειστικός υπεύθυνος για παραπανίσια κιλά και επικίνδυνες παθήσεις. Στην πραγματικότητα όμως τα καλά λιπαρά αποτελούν αναπόσπαστο μέρος μιας ισορροπημένης διατροφής και η πλήρης απουσία τους από το διαιτολόγιό σου μπορεί να σαμποτάρει την ομαλή λειτουργία του οργανισμού σου. Κι αυτό γιατί βοηθούν στην απορρόφηση των βιταμινών Α, D και Ε, που είναι αποκλειστικά λιποδιαλυτές, από τους ιστούς του σώματος. Μη διστάσεις, λοιπόν, να τα συμπεριλάβεις στα γεύματά σου με τη μορφή των ξηρών καρπών, του ελαιόλαδου ή ενός ψαριού πλούσιου σε λιπαρά.

Μύθος #3: Οι υδατάνθρακες παχαίνουν

Αλήθεια: O πιο ανθεκτικός ίσως στον χρόνο διατροφικός μύθος απέχει πολύ από την πραγματικότητα. Όπως κάθε άλλη ομάδα τροφίμων, οι υδατάνθρακες μπορούν να είναι ωφέλιμοι για το σώμα και δεν οδηγούν αυτόματα σε αύξηση βάρους, εφόσον καταναλώνονται με μέτρο. Στην πραγματικότητα, μάλιστα, το σώμα μας χρειάζεται τους υδατάνθρακες για να λειτουργήσει σωστά, καθώς αυτοί αποτελούν τη βασικότερη πηγή ενέργειας για τον οργανισμό. Είναι το «καύσιμο» των μυών σου και διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη λειτουργία του εγκεφάλου και την ομαλή λειτουργία του πεπτικού σου συστήματος. Αντί λοιπόν να προσπαθήσεις να τους εξαφανίσεις πλήρως από τη διατροφή σου, φρόντισε να τους καταναλώνεις με μέτρο σε συνδυασμό με τροφές από όλες τις υπόλοιπες διατροφικές ομάδες.

Μύθος #4: Για να χάσω κιλά πρέπει να κόψω το αλάτι

Αλήθεια: Το αλάτι κάνει κατακράτηση υγρών στο σώμα μας και η πλήρης αποχή από αυτό μπορεί πράγματι να οδηγήσει σε μια μικρή απώλεια βάρους. Πέρα από αυτή την αρχική απώλεια υγρών, όμως, το νούμερο στη ζυγαριά είναι απίθανο να πέσει περισσότερο κόβοντάς το αλάτι. Το νάτριο που περιέχεται στο αλάτι, μάλιστα, είναι ένα μεταλλικό στοιχείο απαραίτητο για πολλές από τις λειτουργίες του οργανισμού – όπως η λειτουργία των μυών και του νευρικού συστήματος. Όπως καθετί στη διατροφή μας πάντως, πρέπει να καταναλώνεται με μέτρο.

Μύθος #5: Η ζάχαρη πρέπει να αποφεύγεται σε κάθε της μορφή

Αλήθεια: Άλλος ένας συνήθης ύποπτος ανάμεσα στις τροφές που κατηγορούνται πως οδηγούν σε αύξηση βάρους, η ζάχαρη, όπως και τα λιπαρά έχει λάβει και αυτή το δικό της μερίδιο… κακής δημοσιότητας επί σειρά ετών. Στην πραγματικότητα, όλα εξαρτώνται από το είδος ζάχαρης για το οποίο γίνεται λόγος. Υπάρχει, δηλαδή, τεράστια διαφορά ανάμεσα στην επεξεργασμένη ζάχαρη που περιέχει ένα αναψυκτικό ή την επιπρόσθετη ζάχαρη που θα βρεις σε γλυκίσματα και επιδόρπια, και τα φυσικά σάκχαρα των φρούτων, τα οποία είναι απαραίτητα για να τροφοδοτείται ο οργανισμός με ενέργεια και να λειτουργεί ομαλά.

Συχνά είναι δύσκολο να διακρίνεις τους μύθους γύρω από τη διατροφή σου, ειδικά όταν κάποιοι από αυτούς μοιάζουν τόσο παγιωμένοι. Γι’ αυτό μείνε ενημερωμένος σχετικά με τις πιο πρόσφατες μελέτες από έγκυρες πηγές και μην ξεχνάς: το μέτρο είναι πάντα ένας καλός οδηγός για μια ισορροπημένη διατροφή!

Περισσότερα

Υγεία

Επείγον περιστατικό: Τέσσερα πράγματα που δεν πρέπει να κάνουμε για το καλό του ασθενούς

Δημοσιεύθηκε

στις

Η στιγμή που ένα αγαπημένο μας πρόσωπο καταρρέει μπροστά μας ή σταματά να αναπνέει είναι η στιγμή που η λογική μας εγκαταλείπει και το ένστικτο αρχίζει να καθοδηγεί κάθε μας κίνηση.

Οι γιατροί όμως τονίζουν ότι σε μια τόσο κρίσιμη στιγμή το συναίσθημα δεν έχει θέση. Μην το αφήσετε να σας κυριεύσει λοιπόν επειδή η εξέλιξη μπορεί να αποβεί μοιραία.

Συγκεκριμένα υπάρχουν τέσσερα πράγματα που δεν πρέπει να κάνουμε σε μια έκτακτη ανάγκη και τα επισημαίνει ο δρ John Torres εντατικολόγος στο Κέντρο Επειγόντων Premier Urgent Care & Occ Med στο Colorado Springs.

Οι συμβουλές του έρχονται επ’ αφορμή της πρόσφατης είδησης ότι στις 02/01/2023 ο Damar Hamlin παίκτης του αμερικανικού ποδοσφαίρου υπέστη καρδιακή ανακοπή στην έναρξη του αγώνα και έλαβε επί τόπου τις σωτήριες πρώτες βοήθειες. Χάρη στην επείγουσα καρδιοπνευμονική αναζωογόνηση (ΚΑΡΠΑ) η καρδιά του αθλητή άρχισε να χτυπά και σήμερα πλέον είναι εκτός κινδύνου (αν και έχει μια μακρόχρονη πορεία ανάνηψης μπροστά του).

Photo: Shutterstock

Ποια είναι λοιπόν τα λάθη που δεν πρέπει να κάνουμε σε ένα επείγον περιστατικό σύμφωνα με τον δρ Torres;

Το πρώτο λάθος που κάνουν πολλοί είναι να τηλεφωνήσουν σε ένα αγαπημένο τους πρόσωπο – γονιό, παιδί, αδελφό/ή – ζητώντας βοήθεια και φυσικά χάνοντας πολύτιμο χρόνο. Η σωστή κίνηση είναι να καλέσετε το 166 άμεσα.

Το δεύτερο λάθος είναι να μετακινήσετε τον ασθενή και να το οδηγήσετε στο νοσοκομείο. Με τον τρόπο αυτό αυξάνεται η πιθανότητα ατυχήματος στο δρόμο, ενώ ο ασθενής χάνει την ευκαιρία να λάβει νωρίτερα φροντίδα εντός του ασθενοφόρου. Φυσικά θα πρέπει να προσθέσουμε εδώ, ότι ο μέσος χρόνος ανταπόκρισης του ασθενοφόρου παίζει καθοριστικό ρόλο στην απόφαση για μεταφορά του ασθενούς με δικό μας μέσο στο νοσοκομείο.

Όταν φτάσετε στο νοσοκομείο μείνετε μαζί με τον ασθενή, ενημερώστε για την κατάστασή του και πιέστε αν χρειαστεί να λάβει άμεσα την απαραίτητη φροντίδα. Μην τον αφήσετε μόνο στα επείγοντα – αυτό είναι το τρίτο λάθος.

Τέλος μην ξεχάσετε τον φορτιστή του κινητού σας. Ο δρ Torres αναφέρει πολλά παραδείγματα συνοδών των οποίων η μπαταρία του κινητού έσβησε, κάτι διόλου απρόσμενο αν αναλογιστεί κανείς ότι ο μέσος όρος αναμονής στα επείγοντα μπορεί να φτάσει τις δύο ώρες (ο ίδιος αναφέρεται στις ΗΠΑ), ενώ σπανίως οι συνοδοί/συγγενείς σκέφτονται εκ των προτέρων ότι μπορεί να περάσουν μέρες στο νοσοκομείο.

ygeiamou.gr

Περισσότερα
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement

Αυτή την εβδομάδα