Δευτέρα 5 Δεκεμβρίου 2022
Connect with us

Πολιτισμός

«Μόνο Σο(ω)πέν, παρακαλώ»-Από σήμερα στο θέατρο «Αγορά» το θεατρικό έργο της Σεβ. Κουτρουμπάνου από την ομάδα «Τρίτο Κουδούνι»

Δημοσιεύθηκε

στις

Η ερασιτεχνική θεατρική ομάδα “Τρίτο Κουδούνι”, ανεβάζει το έργο «Μόνο Σο(ω)πέν, παρακαλώ» στο θέατρο Αγορά, Καραϊσκάκη 149, Πάτρα, τα τριήμερα 30/9-1/10-2/10 και 7/10-8/10-9/10, στις 21.30.

ΤΟ ΕΡΓΟ
Το έργο διαδραματίζεται στην πόλη κάποιας Νατοϊκής χώρας, στην οποία έχει
εγκατασταθεί η Ειρηνευτική Δύναμη, με πρόσχημα τους πρόσφυγες.
Οι σκηνές του έργου αντικατοπτρίζουν την κοινωνική πραγματικότητα, το φόβο
του πιθανού πολέμου, τις αντιδράσεις μερίδας του πληθυσμού για τους
πρόσφυγες, την εναντίωση αυτών που αμφισβητούν το ΝΑΤΟ, δίνοντας έμφαση
στους νέους, στο μέλλον της χώρας, και στη θέση που παίρνουν απέναντι στα
κοινωνικά ζητήματα.
Το στοιχείο υπερβολής που υπάρχει, εν δυνάμει, ίσως, είναι και μέσα στην
πραγματικότητα.
Το «Μόνο Σο(ω)πέν, παρακαλώ» είναι το δεύτερο θεατρικό έργο της ψυχολόγου, ψυχοθεραπεύτριας, κράνιοθεραπευτριας, Σεβαστιάνας Κουτρουμπάνου που ανεβαίνει στην Πάτρα, καθώς προηγήθηκε το «Ταξίδεμα» το 2019
ΟΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Σκηνοθεσία, Ευδοκία Στάμου. Παίζουν με τη σειρά που εμφανίζονται οι, Ελένη Χολέβα, Σεβαστιάνα Κουτρουμπάνου, Χρήστος Αβραντινής, Βασίλης Πεφάνης, Χριστίνα Καλυβιώτη, Αγγελος Αναγνωστόπουλος, Όλγα Κονταρίνη.
Πρωτότυπη μουσική σύνθεση παράστασης: Στέλιος Μέρτικας
Στην μουσική της παράστασης ακούγονται οι μουσικοί: πιάνο Ελένη Τζαβάρα, κιθάρα- μπάσο- φωνή, Στέλιος Μέρτικας, ακκορντεόν Ταξιάρχης- Φοίβος Μπλούνας, μπουζούκι, Νικόλας Κουτρουμπάνος, σαξόφωνο Άγγελος Αναγνωστόπουλος, κρουστά Σεβαστιάνα Κουτρουμπάνου, τραγούδι, Στέλιος Μέρτικας, Σεβαστιάνα Κουτρουμπάνου, Ελένη Χολέβα, χορωδία Βασίλης Πεφάνης, Χριστίνα Καλυβιώτη, Όλγα Κοταρίνη. Δημιουργικό αφίσας: Λίλη Λέζου, φωτισμός: Θέατρο Αγορά, σκηνικά: Τρίτο Κουδούνι.
Κρατήσεις θέσεων: 2610 439901& 6972 350743.

Περισσότερα

Πολιτισμός

Όλες οι παραστάσεις που μπορείτε να παρακολουθήσετε σήμερα στις σκηνές της πόλης

Δημοσιεύθηκε

στις

 

Ενδιαφέρουσες παραστάσεις και σήμερα στις θεατρικές σκηνές της Πάτρας για μικρούς και μεγάλους.
Συγκεκριμένα μπορείτε να παρακολουθήσετε:

«ΠΡΟΔΟΣΙΑ»
Την ιστορία ενός ερωτικού τριγώνου καταγράφει ο Χάρολντ Πίντερ στην Προδοσία, ένα από τα σπουδαιότερα έργα της παγκόσμιας δραματουργίας, στήνοντας για τους ήρωές του ένα ευφυές παιχνίδι με τον χρόνο. Το έργο ανεβαίνει στο θέατρο «Απόλλων» στις 20.00 και αποτελεί την κεντρική παραγωγή του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας σε
μετάφραση του Κωνσταντίνου Αρβανιτάκη και σκηνοθεσία Γιώργου Ζαμπουλάκη.
Παίζουν, Aurora Marion, Μάνος Βαβαδάκης, Παναγιώτης Γαβρέλας και Μάριος Μάνθος.
«Με την Προδοσία υποστηρίζεται η σταθερή θέση του θεάτρου να παρουσιάζει μεγάλα θεατρικά κείμενα και να προσφέρει, στην κοινωνία που απευθύνεται, καλλιτεχνικό έργο που συμβάλλει στη μόρφωση, στο διάλογο με τη σύγχρονη τέχνη και στη διανόηση της ύπαρξης του ανθρώπου», αναφέρει ο σκηνοθέτης σε σημείωμά του.
Τιμές εισιτηρίων: Γενική είσοδος 12 ευρώ. Ισχύει η πολιτική εισιτηρίων του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας.
Πληροφορίες-κρατήσεις στο τηλέφωνο του ταμείου :2610273613 και ηλεκτρονικά στο https://www.ticketservices.gr/event/prodosia-harold-pinter/?lang=el και στο Βιβλιοπωλείο Ροδόπουλος- Κορίνθου και Φιλοποίμενος, Πάτρα.

«ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΕΙΣ ΘΑΝΑΤΟΝ»
Η καινούρια θεατρική παραγωγή της Θέρος, «Ελευθερία είς θάνατον» παρουσιάζεται και σήμερα στο θέατρο act, στις 20.00.
Στις 31 Οκτωβρίου 1922 ξεκίνησε «η δίκη των έξι»: πέντε Έλληνες πολιτικοί και ένας στρατιωτικός παραπέμφθηκαν σε δίκη με την κατηγορία της εσχάτης προδοσίας, ως οι κύριοι υπαίτιοι της Μικρασιατικής Καταστροφής. Ακριβώς 100 χρόνια μετά, η «Θέρος» με την παράσταση «Ελευθερία εις Θάνατον» επιχειρεί να δώσει ένα τέλος σε αυτή τη δίκη που δεν ήταν παρά «εν είδος θεατρικής παραστάσεως δια να πεισθή η κοινή γνώμη ότι οι νόμιμοι τύποι ετηρήθησαν».
Ερμηνεύουν: Μαρία Μαμούρη, Άννα Μαρία Παπαϊωάννου, Ηλέκτρα Ελληνικιώτη.
Εισιτήρια: 15€ (κανονικό) 10€ (μειωμένο) 5€ (ατέλεια). Πληροφορίες- Κρατήσεις: 2610272037 & 6936122263.

«ΜΟΥ ΜΟΥ»
Και σήμερα στις 8.30 μ.μ. ανεβαίνει στον θεατρικό πολυχώρο «Μηχανουργείο» (Ευμήλου 2 – Όπισθεν Ι. Ναού Αγ. Ανδρέα), η κωμωδία «ΜΟΥ ΜΟΥ» του Jean de Létraz σε σκηνοθεσία Νικόλ Πετρουλή. Μια ξεκαρδιστική κωμωδία με εκπλήξεις, ανατρεπτικές εναλλαγές και καταστάσεις με μεγάλες δόσεις χιούμορ…
Παίζουν οι, Γιώργος Τσουκαλάς, Αλεξάνδρα Χρήστου, Ανδριάννα Παπανδρέου, Γιάννης Βλάχος, Χρήστος Γιαχαλής, Βίκυ Σταυροπούλου και Νίκος Γιαχαλής.
Σκηνοθεσία: Νικόλ Πετρουλή. Φροντιστήριο: Αγγελική Σαλπιστή
Γενική είσοδος: 8 ευρώ. Ομαδικά: 6 ευρώ. Κρατήσεις θέσεων/πληροφορίες: 6945333057.

«Η ΩΡΑΙΑ ΚΟΙΜΩΜΕΝΗ ΤΟ ‘ΣΚΑΣΕ!»

Η παιδική σκηνή του θεάτρου Act παρουσιάζει και σήμερα στις 12 μ. την παράσταση «Η ωραία κοιμωμένη τό ‘σκασε!» σε σκηνοθεσία Γεωργίας Ηλιοπούλου και κείμενα του Τηλέμαχου Τσαρδάκα. Πρόκειται για μια φρέσκια εκδοχή του κλασικού παραμυθιού με καταιγιστικό χιούμορ και χαρούμενα τραγούδια. Παίζουν: Ζαχαρή Αχιλλεοπούλου, Θάνος Δημόπουλος, Βιργινία Κοσμάτου, Νικόλας Τσίχλας.
Εισιτήρια: 7€ (παιδικό) 8€ (ενηλίκων). Πληροφορίες – Κρατήσεις: 2610272037 – 6936122263.

«ΝΑΙ ΣΕ ΟΛΑ»
Τελευταία παράσταση σήμερα στις 20.00 για το ξεκαρδιστικό έργο «Ναι σε όλα» στο Επίκεντρο+. Παίζουν, Τζίμης Πολίτης (Υπουργός), Ιάσονας Φωτήλας (Ειδικός Γραμματέας), Κώστας Τσορτός (Διευθυντής Ξενοδοχείου), Πολύδωρος Παπαδόπουλος (Γκρουμ Ξενοδοχείου), Τζούλια Ροδοπούλου (Ερωμένη Υπουργού), Κωνσταντίνος Γκότσης (Ντετέκτιβ), Σπύρος Ρηγόπουλος (Ντετέκτιβ), Ζήνος Μπουγιουκλής (Σύζυγος ερωμένης), Ιωάννα Κάμαρη (Σύζυγος Υπουργού), Νάνσυ Κορδώνη (Νοσοκόμα).
Γενική είσοδος: 10 ευρώ. Πληροφορίες – κρατήσεις στο 2610 46 10 50.

«ΟΙ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ ΕΝΟΣ ΜΟΝΟΚΕΡΟΥ»
«Οι Περιπέτειες ενός Μονόκερου» περιοδεύουν στην Πάτρα, από την Παιδική Σκηνή Θεσσαλονίκης, σήμερα στις 11:30 και στις 16:30 στο Θέατρο Πάνθεον.
«Οι Περιπέτειες ενός Μονόκερου» είναι μια αστεία, αλλά και συνάμα τρυφερή ιστορία, που θα συναρπάσει όλους τους μικρούς, αλλά και τους μεγάλους φίλους. Είναι μια ιστορία, που μας μιλάει για την δύναμη της φαντασίας, την αγάπη, την φιλία, την διαφορετικότητα, τον σεβασμό και την πίστη που πρέπει να έχουμε στον εαυτό μας. Παίζουν οι ηθοποιοί: Ελένη Βουγιατζή, Κατερίνα Γανδά, Δήμητρα Θεοδουλίδου, Ευθύμης Ιωαννίδης, Τάσος Ταλιανίδης.
Εισιτήρια: από 10 ευρώ.

«ΝΤΙΛΗΣ Ο ΜΕΓΑΛΟΠΡΕΠΗΣ»
Σήμερα στις 11:30 π.μ. στο Μηχανουργείο ανεβαίνει η παράσταση «Ντίλης ο Μεγαλοπρεπής» του Γιάννη Ταϊπλιάδη.
Παίζουν με σειρά εμφάνισης: Βαγγέλης Παναγιωτόπουλος, Κυριάκος Νάσος Αμερικάνος, Μαρία Γκλαβά, Βασίλης Καλαντζής, Γεράσιμος Ντάβαρης, Κυριακή Τσώνη.
Εισιτήρια: 8 ευρώ παιδικό, 7 ευρώ συνοδών-ενηλίκων-μειωμένο. Τηλέφωνο κρατήσεων 6937492516.

Περισσότερα

Πολιτισμός

«Ελευθερία εις Θάνατον»-Aπό σήμερα έως την Κυριακή η καινούρια θεατρική παραγωγή της «Θέρος» για τη «δίκη των έξι»

Δημοσιεύθηκε

στις

Η καινούρια θεατρική παραγωγή της Θέρος, που πραγματοποιήθηκε στις 19 & 20 Αυγούστου 2022 στο Επταπύργιο Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο του προγράμματος «Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός», θα παρουσιαστεί στο θέατρο act μόνο για τρεις μόνο παραστάσεις από σήμερα έως και την Κυριακή 4 Δεκεμβρίου.

Η ΥΠΟΘΕΣΗ

Στις 31 Οκτωβρίου 1922 ξεκίνησε «η δίκη των έξι»: πέντε Έλληνες πολιτικοί και ένας στρατιωτικός παραπέμφθηκαν σε δίκη με την κατηγορία της εσχάτης προδοσίας, ως οι κύριοι υπαίτιοι της Μικρασιατικής Καταστροφής. Το πρωί της 15ης Νοεμβρίου 1922 καταδικάστηκαν σε θάνατο και εκτελέστηκαν με συνοπτικές διαδικασίες την ίδια μέρα στο Γουδί.

Εκείνο το πρωί, ο Πρόεδρος του Έκτακτου Στρατοδικείου, διαβάζει την ετυμηγορία και, όντας τρομερά ταραγμένος, ξεχνάει να τηρήσει το πρωτόκολλο και αποχωρεί από την αίθουσα χωρίς να πει «λύεται η συνεδρίασις». Η δίκη των έξι τυπικά δεν λύθηκε ποτέ. Εξακολούθησε σιωπηλά να συντελείται σε όλο τον 20ο αιώνα. Και τα ερωτήματα του τότε παρέμειναν αναλοίωτα: ήταν μια δίκαιη ή μια άδικη δίκη; Ήταν αθώοι ή ένοχοι; Η εκτέλεση των έξι έδωσε ένα οριστικό τέλος στον Εθνικό Διχασμό ή βάθυνε την πληγή του, γέννησε τον Εμφύλιο και μόλυνε εσαεί την εθνική συνείδηση;
Ακριβώς 100 χρόνια μετά, η «Θέρος» με την παράσταση «Ελευθερία εις Θάνατον» επιχειρεί να δώσει ένα τέλος σε αυτή τη δίκη που δεν ήταν παρά «εν είδος θεατρικής παραστάσεως δια να πεισθή η κοινή γνώμη ότι οι νόμιμοι τύποι ετηρήθησαν».
Σήμερα άραγε, πόσα και τι μορφής δικαστήρια στήνονται «για να πεισθεί η κοινή γνώμη»; Πόσα πραγματικά γεγονότα μεταμφιέζονται σε φανταστικά και αντίστροφα; Πόσες ανθρώπινες καταστροφές κρύβουν οι εθνικοί θρίαμβοι; Πόσο δημοκρατικό είναι ένα πολιτικό σύστημα που είναι ικανό να κάνει τα πάντα για να σώσει τον εαυτό του- ακόμα και φόνο; Και τελικά, ο καθένας από εμάς, πώς βλέπει, αντιλαμβάνεται και ερμηνεύει τον κόσμο που τον περιβάλλει;

ΟΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Δραματουργία – Σκηνοθεσία: Ηλέκτρα Ελληνικιώτη. Μελέτη σκηνικού χώρου – Κοστούμια: Δήμητρα Λιάκουρα. Μουσική – Σχεδιασμός Ήχου: Γρηγόρης Ελευθερίου. Φωτισμοί: Ισμήνη Σταρίδα. Συνεργάτις Σκηνοθέτις: Τέρψη Κονταργύρη. Επιστημονικός Συνεργάτης: Μάνος Λαμπράκης. Διεύθυνση – Εκτέλεση Παραγωγής: Θέρος-Εταιρεία Θεάτρου.
Ερμηνεύουν: Μαρία Μαμούρη, Άννα Μαρία Παπαϊωάννου, Ηλέκτρα Ελληνικιώτη
Παραστάσεις: σήμερα και αύριο στις 21.30, Κυριακή στις 20.00.
Εισιτήρια: 15€ (κανονικό) 10€ (μειωμένο) 5€ (ατέλεια). Πληροφορίες- Κρατήσεις: 2610272037 & 6936122263

Περισσότερα

Πολιτισμός

Ο Ηνίοχος των Δελφών όπως δεν τον ξέραμε

Δημοσιεύθηκε

στις

Επιβλητικός, καθώς στέκεται ευθυτενής πάνω στο άρμα του, είναι αναγνωρίσιμος με την πρώτη ματιά, διότι αποτελεί ένα από τα πλέον εμβληματικά και ένα από τα ελάχιστα σωζόμενα χάλκινα γλυπτά του αρχαίου ελληνικού κόσμου. Είναι όμως η εικόνα που έχουμε για τον Ηνίοχο των Δελφών η πραγματική; Ή μήπως πίσω από το πρασινωπό άγαλμα που δεσπόζει στο μουσείο του διασημότερου μαντείου της αρχαιότητας «κρυβόταν» ένας υπέρλαμπρος νέος με κόκκινα χείλη, δόντια από ασήμι, μάτια καμωμένα από τέσσερις διαφορετικούς λίθους και ταινία γύρω από το κεφάλι κοσμημένη με έναν ασημένιο μαίανδρο;

Αυτήν ακριβώς την εικόνα του Ηνιόχου, με ακρίβεια που αγγίζει το 100%, υποστηρίζει πως αποκατέστησε πολυμελής ερευνητική ομάδα που αποτελείται από στελέχη της Γαλλικής Σχολής Αθηνών, της Εφορείας Αρχαιοτήτων Φωκίδος, του Μουσείου του Λούβρου, του Κέντρου Ερευνας και Συντήρησης των Μουσείων της Γαλλίας, με τη σύμπραξη ελληνικών και γαλλικών φορέων. Και θα παρουσιάσει το αποτέλεσμα της τριετούς μελέτης της (2019-2021) την 1η Δεκεμβρίου μέσω ενός ντοκιμαντέρ κι ενός επιστημονικού συνεδρίου που θα ακολουθήσει τις επόμενες ημέρες. «Για πρώτη φορά έχουμε τη σωστή εικόνα του Ηνιόχου βασισμένη σε αναλύσεις που δεν είχαν γίνει ποτέ μέχρι σήμερα. Είναι ένας γνωστός άγνωστος, τον οποίο καταφέραμε να ξεκλειδώσουμε. Καθετί που παρουσιάζουμε είναι απολύτως τεκμηριωμένο», λέει στα «ΝΕΑ» η διευθύντρια της Γαλλικής Σχολής Αθηνών Βερονίκ Σανκόφσκι.

Στέλιος Καζαντζίδης: Πώς μια χειροβομβίδα τον έκανε να εγκαταλείψει τις νυχτερινές πίστες
«Τα χρώματα δεν είναι επίθετα. Πρόκειται για διαφορετικά κράματα μετάλλων, στη σύνθεση των οποίων οφείλεται και το διαφορετικό χρώμα», εξηγεί ο προϊστάμενος της Υπηρεσίας Συντήρησης της ΓΣΑ Αριστοφάνης Κωνσταντάτος και επισημαίνει πως το πράσινο χρώμα με το οποίο έχει ταυτιστεί το γλυπτό που χρονολογείται μεταξύ των ετών 478 και 474 π.Χ. οφείλεται στα ανθρακικά προϊόντα διάβρωσης που έχουν επικαθίσει στην επιδερμίδα του μετάλλου. Οσοι το θαύμαζαν στο Ιερό του Απόλλωνα στους Δελφούς αντίκριζαν έναν νικητή της αρματοδρομίας των Πυθίων που έλαμπε στο χρυσαφί του ορείχαλκου. Τα μάτια του δε ήταν λίθινα και ο αρχαίος τεχνίτης είχε χρησιμοποιήσει οψιδιανό για το μαύρο της κόρης, καλχηδόνιο για να αποδώσει το καφέ χρώμα της ίριδας, μαγνησίτη για το λευκό του σκληρού χιτώνα και κοράλλι για να σχηματίσει τον δακρυϊκό αδένα.

Κάτω από την επιφάνεια

Το αληθινό πρόσωπο του Ηνιόχου μπορεί να είναι εκείνο που κλέβει εν πρώτοις την παράσταση, δεν είναι όμως η μοναδική έκπληξη που κρύβει αυτή η έρευνα. Για πρώτη φορά οι επιστήμονες κατάφεραν να δουν τα «σωθικά» του αγάλματος, να διαπιστώσουν τον τρόπο κατασκευής του και να βρεθούν μπροστά σε απρόσμενα συμπεράσματα. «Είναι γεγονός ότι προέκυψαν πολλές εκπλήξεις. Μία από αυτές είναι ότι ο Ηνίοχος δεν είναι μονοκόμματος. Πρόκειται για ένα σύνθετο γλυπτό που αποτελείται από πολλά διαφορετικά τμήματα – άγνωστο ακόμη πόσα ακριβώς καθώς η έρευνα βρίσκεται σε εξέλιξη -, ενωμένα με “ραφές”, κάτι που δεν γνωρίζαμε, καθώς εξωτερικά είναι τόσο τέλειος, ώστε οι ενώσεις να μη διακρίνονται διά γυμνού οφθαλμού», λέει ο Αριστοφάνης Κωνσταντάτος και η Βερονίκ Σανκόφσκι προσθέτει: «Ακόμη πιο εντυπωσιακό είναι ότι δεν έχουν όλα τα τμήματα του Ηνιόχου την ίδια προέλευση. Το υλικό για το κυρίως σώμα εκτιμούμε ότι προέρχεται από τη Σίφνο, αλλά έχουμε εντοπίσει ακόμη τουλάχιστον τέσσερα κράματα και λίθους με καταγωγή από τις Κυκλάδες έως την ιταλική χερσόνησο. Κι αυτή η διαπίστωση κάνει τον Ηνίοχο να μοιάζει με ένα πορτρέτο του ελληνικού κόσμου του 5ου αι. π.Χ. που δεν θα μπορούσε να βρίσκεται πουθενά αλλού πέρα από τον Ομφαλό της Γης, τους Δελφούς. Εκείνο όμως που ξεπέρασε κάθε φαντασία είναι πόσο προχωρημένες ήταν οι τεχνικές γνώσεις των καλλιτεχνών στις αρχές του 5ου αι. π.Χ. Οι πληροφορίες που είχαμε από τις πηγές δεν ήταν λεπτομερείς. Μέχρι τώρα βασιζόμασταν σε υποθέσεις και τώρα έχουμε τις αποδείξεις».

Επιστρατεύοντας τις δυνατότητες της τεχνολογίας και αξιοποιώντας διαγνωστικές μη καταστρεπτικές μεθόδους, η ερευνητική ομάδα μεταξύ άλλων είδε για πρώτη φορά το εσωτερικό του Ηνιόχου. «Μοιάζει με αδρό πατημένο πηλόχωμα», περιγράφει ο κ. Κωνσταντάτος. Η ομάδα εντόπισε επίσης τις καρφίδες με τις οποίες συγκρατούνταν το πήλινο πρόπλασμα, πάνω στο οποίο χυτεύτηκε το γλυπτό, ενώ ήδη έχουν ληφθεί δείγματα χώματος από τον πυρήνα του Ηνιόχου για περαιτέρω ανάλυση.

Σε «πυρηνικό εργαστήριο»

Για να εξαχθούν όλα αυτά τα συμπεράσματα και να γνωρίσουμε την αληθινή όψη του Ηνιόχου αλλά και τα μυστικά που κρύβει στο εσωτερικό του, χρειάστηκε οι ερευνητές να στήσουν ένα διαγνωστικό κέντρο γύρω από το εμβληματικό γλυπτό μέσα στο Μουσείο των Δελφών, αφού δεν δύναται να μετακινηθεί. Για να μπορέσουν να προχωρήσουν στην ακτινογραφία του χρειάστηκαν μια ραδιενεργή πηγή – ιριδίου -, η εφαρμογή της οποίας έπρεπε για πρώτη φορά στην Ελλάδα να γίνει σε δημόσιο χώρο. Το εγχείρημα αποδείχθηκε ακόμη δυσκολότερο καθώς το εργοτάξιο γύρω από τον Ηνίοχο στηνόταν σε καθημερινή βάση τηρώντας όλα τα πρωτόκολλα ασφαλείας που είχαν οριστεί από τον «Δημόκριτο» και εν συνεχεία αποσυρόταν για να λειτουργήσει το μουσείο, ενώ πολλές φορές οι μελετητές έπρεπε να εργάζονται ως τα μεσάνυχτα. Εκτός από τις πρώτες του ακτινογραφίες εξετάστηκε εσωτερικά με ιατρικό ενδοσκόπιο, το οποίο πέρασε από οπές που υπάρχουν εξαιτίας μιας θραύσης στην πλάτη και διατρήσεων στα πόδια, οπότε και αποκαλύφθηκαν οι κατασκευαστικές του λεπτομέρειες. Εξετάστηκε δε και με υπερήχους, οπότε και χρειάστηκε να φτιαχτεί ένα ειδικό τζελ ως αγωγός μετάδοσης του σήματος, καθώς εκείνο που χρησιμοποιείται στις δικές μας εξετάσεις δεν μπορούσε να εφαρμοστεί επειδή βασίζεται στο νερό και θα είχε καταστρεπτικές συνέπειες στην επαφή του με το μέταλλο.

«Εν κατακλείδι μπορούμε να πούμε ότι ο Ηνίοχος είναι αποτέλεσμα συσσωρευμένης εμπειρίας. Είναι το απόσταγμα της τέχνης και της τεχνολογίας της εποχής», καταλήγουν η Βαλερί Σανκόφσκι και ο Αριστοφάνης Κωνσταντάτος επισημαίνοντας πως η έρευνα δεν έχει ολοκληρωθεί. «Υπάρχει ακόμη πολύς δρόμος και πολλή δουλειά. Το μεγάλο κέρδος είναι ότι δουλέψαμε πάνω στον Ηνίοχο που είναι με βεβαιότητα χρονολογημένος και μπορεί να λειτουργήσει ως πρότυπο και οδηγός για άλλες μελέτες και συγκρίσεις. Τα συμπεράσματα της έρευνάς μας είναι το δώρο του Ηνιόχου προς τον κόσμο».

tanea.gr

Περισσότερα
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement

Αυτή την εβδομάδα