Connect with us

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Σανίδα σωτηρίας οι χειμερινές εκπτώσεις

Πρεμιέρα αύριο και στα εμπορικά καταστήματα της Πάτρας με μειωμένες τιμές στα εμπορεύματα

Published

on

Ξεκινούν αύριο οι χειμερινές εκπτώσεις στα καταστήματα, οι οποίες ολοκληρώνονται την Τρίτη 28 Φεβρουαρίου 2023.

Οι έμποροι της Πάτρας ευελπιστούν πως θα τονωθεί η αγοραστική κίνηση και να κατορθώσουν να καλύψουν μέρος του τζίρου που δεν έκαναν κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, προκειμένου να τονωθεί η ρευστότητα.

Ο πρόεδρος του Εμπορικού και Εισαγωγικού Συλλόγου Πατρών Κωνσταντίνος Ζαφειρόπουλος υπογραμμίζει στην «Γ» πως οι έμποροι περιμένουν τις εκπτώσεις ως «τονωτική ένεση» για να μπει ρευστό στο ταμείο τους και γι’ αυτό το ξεκίνημα θα ξεκινήσει με γενναίο «ψαλίδι»!

Η χθεσινή ημέρα, αν και εορταστική, η κίνηση ήταν υποτονική στα εμπορικά καταστήματα, όπως ανέφερε στην «Γ» ο κ. Ζαφειρόπουλος.

Ωστόσο, συνεχίζει, «από αύριο Δευτέρα θα ξεκινήσουμε τις εκπτώσεις με μεγάλα ποσοστά και περιμένουμε τους καταναλωτές να κάνουν τις αγορές τους. Στα ράφια μας υπάρχει αφθονία των προϊόντων και θα τα διαθέσουμε σε ελκυστικές τιμές προκειμένου να εξασφαλίσουμε ρευστότητα στην αγορά που τόσο έχουμε ανάγκη. Για πολλές επιχειρήσεις οι εκπτώσεις είναι σανίδα σωτηρίας».

Αξίζει να αναφερθεί πως κατά την εορταστική περίοδο τα εμπορικά καταστήματα της Πάτρας κινήθηκαν σε πτωτική περίοδο.

Σύμφωνα με τον κ. Ζαφειρόπουλο, το 70% των καταστημάτων της Πάτρας κινήθηκε στα ίδια επίπεδα με πέρυσι και το 30% χαμηλότερα, ενώ μόλις το 30% κατέγραψε άνοδο.

«Το ζητούμενο για τα εμπορικά καταστήματα είναι να υπάρξει αγοραστική κίνηση και ρευστότητα στις επιχειρήσεις για να προμηθευτούμε νέο εμπόρευμα. Γι’ αυτό και προσβλέπουμε στην χειμερινή εκπτωτική περίοδο και οι εκπτώσεις αναμένονται γενναίες από την έναρξή τους», καταλήγει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πατρών.

ΑΝΟΙΚΤΑ ΤΗΝ ΕΡΧΟΜΕΝΗ ΚΥΡΙΑΚΗ

Στη διάρκεια των εκπτώσεων τα καταστήματα θα είναι ανοιχτά μία Κυριακή και συγκεκριμένα στις 15 Ιανουαρίου, την πρώτη Κυριακή μετά την έναρξή τους.

Υπενθυμίζουμε ότι οι Κυριακές που θα είναι συνολικά ανοιχτά τα καταστήματα και τα σούπερ μάρκετ θα είναι μειωμένες μετά την κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων.

Σύσσωμοι οι παράγοντες του εμπορίου ζητούσαν την κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων. Εντέλει το υπουργείο Ανάπτυξης με νομοσχέδιο που κατατέθηκε πέρυσι τον Ιούλιο στη Βουλή, προχώρησε στην κατάργησή τους.

 

 

Τι πρέπει να προσέξουν

οι καταναλωτές

Με αυτή την αφορμή, η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, επισημαίνει στους καταναλωτές μερικά από τα δικαιώματά τους, κατά τη διάρκεια των εκπτωτικών περιόδων, με σκοπό την ασφαλέστερη και συνετή διενέργεια των αγορών:

– Κατά τη διενέργεια των προσφορών θα πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς, στα σημεία όπου πωλούνται τα προσφερόμενα προϊόντα, η αρχική και η νέα μειωμένη τιμή των προϊόντων, με αναφορά στην κατάλληλη μονάδα μέτρησης ανά προϊόν.

– Σε κάθε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής υποδεικνύεται η προγενέστερη τιμή που εφάρμοζε ο έμπορος για καθορισμένο χρονικό διάστημα πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια χρονικού διαστήματος όχι συντομότερο των τριάντα (30) ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Όταν το προϊόν κυκλοφορεί στην αγορά για λιγότερο από τριάντα (30) ημέρες, ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια χρονικού διαστήματος δέκα (10) ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Όταν η μείωση της τιμής αυξάνεται προοδευτικά, ως προγενέστερη τιμή νοείται η τιμή χωρίς τη μείωση της τιμής πριν από την πρώτη εφαρμογή της μείωσης της τιμής.

Ποσοστό έκπτωσης

– Κατά τη διενέργεια εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης. Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης και στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»). Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.

Καταστήματα STOCK ή OUTLET

– Τα καταστήματα STOCK ή OUTLET υποχρεούνται να αναγράφουν στις πινακίδες που προβλέπονται από τις ισχύουσες διατάξεις: (α) την παλαιά τιμή πώλησης, διαγραμμένη και (β) τη νέα μειωμένη τιμή πώλησης, με τρόπο που να επικοινωνεί στον καταναλωτή τη σαφή διάκριση μεταξύ των δύο αυτών τιμών. Προαιρετικά, επιτρέπεται να αναγράφεται εντός του καταστήματος και σε κάθε άλλη εμπορική επικοινωνία με τον καταναλωτή το ποσοστό της μείωσης. Στις περιόδους εκπτώσεων ή προσφορών τα καταστήματα αυτά υποχρεούνται να εμφανίζουν στις πινακίδες όλες τις ενδιάμεσες τιμές διαγραμμένες και, με έντονη γραφή, τη νέα μειωμένη τιμή διάθεσης και να αναγράφουν σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία μόνο τις λέξεις «εκπτώσεις», «προσφορές».

– Αν οι εκπτώσεις, προσφορές ή οποιαδήποτε ανακοίνωση περί μείωσης της τιμής είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό της έκπτωσης ή ως προς τις τιμές ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση ή σε προσφορά προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται σε βάρος του εμπόρου πρόστιμο έως το 2% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι μικρότερο από 20.000 ευρώ. Αν στον έμπορο επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε (5) ετών, το ανώτατο ύψος του προστίμου προσαυξάνεται στο 4% του ετήσιου κύκλου εργασιών του.

 

Διπλές τιμές στις βιτρίνες

Κατά την διενέργεια των εκπτώσεων και σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις, εκτός από την αναγραφή της προγενέστερης και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης.

Εφόσον πραγματοποιούνται εκπτώσεις σε ποσοστό μεγαλύτερο από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, το ποσοστό έκπτωσης επιβάλλεται, οπότε θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία.

Στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»). Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.

Στην πράξη, η αναγραφή προγενέστερης και νέας τιμής είναι επιβεβλημένες και υποχρεωτικές, ενώ η αναφορά ποσοστού έκπτωσης είναι καταρχήν προαιρετική. Στις περιπτώσεις που οι μειωμένες τιμές επεκτείνονται, σύμφωνα με την πολιτική και την πρωτοβουλία της επιχείρησης, σε ποσοστό άνω του 60% των πωλουμένων ειδών, τότε και μόνο τότε η αναγραφή ποσοστού καθίσταται υποχρεωτική, οπότε – επιβεβλημένα – θα αναγράφονται και τα δύο, ήτοι προγενέστερη και νέα τιμή και ποσοστό έκπτωσης.

Ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια των τελευταίων 30 ή/και περισσότερων ημερών πριν από την έναρξη των εκπτώσεων. Όταν το προϊόν κυκλοφορεί στην αγορά για λιγότερο από 30 ημέρες πριν την έναρξη των εκπτώσεων, ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά την διάρκεια των 10 ημερών πριν από την έναρξη των εκπτώσεων».

Ο νόμος προβλέπει κυρώσεις

Στην ίδια ανακοίνωση, επισημαίνεται πως: «Ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή, πρέπει να αντιστοιχεί στην αλήθεια και να είναι ακριβής. Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η προγενέστερη τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Επιβάλλεται λοιπόν προσοχή από τους εμπόρους στην διεξαγωγή των εκπτώσεων, στον ορθό υπολογισμό και αναγραφή της προγενέστερης και νέας τιμής των προϊόντων και κατόπιν – εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις του νόμου – του ποσοστού έκπτωσης. Οι παραπάνω διατάξεις ισχύουν και για τις επιχειρήσεις που προσφέρουν τα προϊόντα τους διαδικτυακά. Σε ότι αφορά τις κυρώσεις, τα πρόστιμα έχουν πλέον διπλασιαστεί και χρειάζεται τα μέλη να επιδείξουν την ανάλογη επιμέλεια, καθώς είναι εντελώς αχρείαστο να επιβάλλονται αναίτια ποινές που μπορεί να πλήξουν την βιωσιμότητα της επιχείρησης.

 

Της Ελένης Α. Γεωργοπούλου

 

 

Ροή ειδήσεων

Advertisement