Connect with us

Auto

Πως το Drive to Survive άλλαξε για πάντα τη Formula 1

Published

on

Η αρχή της άνοιξης δε φέρνει μόνο ήλιο και την προσμονή για το καλοκαίρι. Φέρνει και την έναρξη της σεζόν 2023 στο πρωτάθλημα της Formula 1. Κάτι που εκτός από περισσότερες επιλογές για live στοίχημα στη Novibet σημαίνει και μια ολοκαίνουργια σεζόν στο Drive to Survive. Ένα αθλητικό reality που άλλαξε για πάντα το πως βλέπει ο κόσμος το ακριβότερο και δημοφιλέστερο πρωτάθλημα αυτοκινήτων του κόσμου.

Βλέποντας και την τελευταία σεζόν, που στην ουσία επαναλαμβάνει το μοτίβο των προηγούμενων πέντε με ελάχιστες προσθαφαιρέσεις, προσπαθήσαμε να καταλάβουμε τι κρατάει εκατομμύρια κόσμου καθηλωμένο στις οθόνες του κάθε φορά που κυκλοφορούν καινούργια επεισόδια. Τόσο μάλιστα που το Netflix ακυρώνει αρκετές από τις τηλεοπτικές σειρές που παράγει το ίδιο, προς όφελος των κάθε είδους reality και ντοκιμαντέρ. Και ενώ αρκετά μεγάλο κομμάτι του κόσμου αντιδρά στα κοψίματα αυτά, φαίνεται πως το συνδρομητικό δίκτυο έχει χτυπήσει «φλέβα χρυσού» με παραγωγές όπως το Drive to Survive.

Οι υπεύθυνοι της FIA, του οργανισμού που βρίσκεται πίσω από το πρωτάθλημα της Formula 1, έχουν ιστορικό στη λήψη καλών αποφάσεων. Έχουν χτίσει άλλωστε ένα brand δισεκατομμυρίων, που γεμίζει πίστες 500 και πλέον χιλιάδων ανθρώπων όποτε έχει αγώνα. Το να επιτρέψουν στις κάμερες του Netflix να μπουν στα παρασκήνια της διοργάνωσης αποδείχτηκε μια κίνηση – κλειδί για τη δημοτικότητα του σπορ. Ειδικά σε μια περίοδο σημαντικών προκλήσεων.

Καταρχήν απέβαλλε το «απρόσιτο» προφίλ των οδηγών – σταρ από τις συνειδήσεις του κόσμου. Για δεκαετίες οι οδηγοί του κορυφαίου πρωταθλήματος μηχανοκίνητων στον κόσμο αντιμετωπίζονταν περίπου ως «θεότητες». Τόσο από τα media όσο και από τον κόσμο. Απρόσιτοι και αγοραφοβικοί, τόσο πορωμένοι με το τιμόνι που σπάνια έδιναν σημασία στις εκδηλώσεις του κοινού γύρω τους. Πλέον, η παραγωγή της εκπομπής εστιάζει κατά κύριο λόγο στο να αναδείξει το χαμογελαστό (αν και όχι πάντα) πρόσωπο) των σημερινών πρωταγωνιστών. Νέα – ως επί το πλείστον – παιδιά που βλέπουν τη Formula 1 όχι μόνο σαν ένα επικίνδυνο και επικερδές σπορ. Ακόμα και ο βαρύς Lewis Hamilton, που φέρει τον τίτλο του Sir στη Μεγάλη Βρετανία, αναδεικνύεται  σε έναν πολύπλευρο και ενδιαφέροντα χαρακτήρα μέσω της εκπομπής.

Και δεν είναι μόνο αυτό….Η FIA χρησιμοποιεί έξυπνα το show για να δείξει στον κόσμο πως απαντά ο οργανισμός στις προκλήσεις των καιρών μας. Στις προκλήσεις αναφορικά με την ασφάλεια των οδηγών και των αυτοκινήτων, στις προκλήσεις αναφορικά με το περιβάλλον αλλά και με την κοινωνική ευαισθητοποίηση της ομοσπονδίας. Αφαίρεσε από τα μονοθέσια όλες τις διαφημίσεις που δε συνάδουν με την εποχή μας (τσιγάρα, αλκοόλ), ενώ σε αρκετά επεισόδια εστιάζει στις συζητήσεις εντός των ομάδων για τα νέα καύσιμα που είναι φιλικότερα προς το περιβάλλον. Έστω και αν τα καύσιμα των μονοθεσιών καθαυτά είναι ένα μικρό ποσοστό της ζημιάς που προκαλείται στο περιβάλλον σε κάθε Grand Prix. Πέτυχε όμως το σκοπό της, που δεν είναι άλλος από την ευαισθητοποίηση του κόσμου μέσω του show.

Τέλος, δεν μπορούμε να παραλείψουμε και μια αναφορά στον κορυφαίο ίσως λόγο που η FIA επιμένει να στηρίζει την παραγωγή του Drive to Survive. Η αγορά των ΗΠΑ υπήρξε για δεκαετίες απρόσιτη για τη Formula 1. Τα αφεντικά της είχαν δοκιμάσει τα πάντα. Από αγώνες σε οβάλ πίστες του Indy 500 μέχρι στοχευμένες συμμετοχές Αμερικανών οδηγών και ομάδων στο πρωτάθλημα. Τίποτα δε λειτουργούσε. Μέχρι που το ντοκιμαντέρ του Netflix έκοψε μια για πάντα το «γόρδιο δεσμό». Ότι δεν κατάφεραν τα παραπάνω τα κατάφερε το Netflix μέσα από 10 επεισόδια των 45’. Εξήγησε στον Αμερικάνο θεατή τι είναι η Formula 1. Πόσο δημοφιλής είναι στον υπόλοιπο πλανήτη, πόσο επικίνδυνο και συναρπαστικό μπορεί να γίνει μπροστά και πίσω από τις κάμερες και πόσο διαφορετικό είναι σε σχέση με τα δικά τους πρωταθλήματα μηχανοκίνητων. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως η σεζόν που ξεκινάει θα δει για πρώτη φορά τρεις αγώνες σε έδαφος ΗΠΑ: Miami, Austin και ντεμπούτο για την πίστα του Las Vegas. Ποιος άραγε θα περίμενε κάτι τέτοιο πριν μερικά χρόνια….

Ροή ειδήσεων

Advertisement