Connect with us

Ελλάδα

Το «φάντασμα» του πληθωρισμού επέστρεψε τον Ιούλιο

Published

on

Το κόστος των πρώτων υλών και οι δαπάνες για ενέργεια συνεχίζουν να προβληματίζουν τις βιομηχανίες τροφίμων απομακρύνοντας την πιθανότατα αποκλιμάκωσης των τιμών στο ράφι για αγαθά πρώτης ανάγκης.

Η άνοδος του πληθωρισμού τον Ιούλιο, με βάση τα στοιχεία που ανακοίνωσε προχθές η Eurostat, φαίνεται να «υποθηκεύει» υψηλά ποσοστά πληθωρισμού για μήνες. Ειδικότερα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Eurostat, ο εναρμονισμένος δείκτης τιμών καταναλωτή στην Ελλάδα τον Ιούλιο σημείωσε άνοδο στο 3,4% σε ετήσια βάση, από το αναθεωρημένο 2,8% τον Ιούνιο, βάζοντας έτσι τέλος στην πολύμηνη καθοδική πορεία που είχε ξεκινήσει από το προηγούμενο έτος και συγκεκριμένα από τον Οκτώβριο του 2022.

Στον αντίποδα, σε επίπεδο Ευρωζώνης συνεχίσθηκε η αποκλιμάκωση των τιμών αν και με αργό ρυθμό. Να σημειωθεί ότι τα στοιχεία για τον δείκτη τιµών καταναλωτή στην Ελλάδα τον Ιούλιο θα ανακοινωθούν από την ΕΛΣΤΑΤ την προσεχή Τρίτη 8 Αυγούστου.

Σε επίπεδο Ευρωζώνης, οι τιμές στα τρόφιμα, το αλκοόλ και τον καπνό παρέμειναν στα ύψη για άλλο ένα μήνα, ενώ και τον Ιούλιο ήταν η ομάδα με τη μεγαλύτερη ανοδική μεταβολή. Υπενθυμίζεται ότι η Ελλάδα τον Ιούνιο είχε βρεθεί στην κορυφή της Ευρώπης, εμφανίζοντας την υψηλότερη μηνιαία αύξηση τιμών, 3,3%, στην κατηγορία των τροφίμων, όχι μόνο στην Ευρωζώνη, αλλά συνολικά στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Σε ετήσια βάση, οι τιμές στην κατηγορία τρόφιμα ενισχύθηκαν κατά 10,8% στην Ευρωζώνη τον Ιούλιο, με βάση τις εκτιμήσεις της Eurostat, ενώ οι τιμές της ενέργειας τον ίδιο μήνα υποχώρησαν κατά 6,1%.

Οι εκτιμήσεις για την άνοδο του πληθωρισμού στη χώρα μας έρχονται την ώρα που το χρηματιστήριο εμπορευμάτων διατηρεί σε υψηλά επίπεδα το κόστος των αγροτικών πρώτων υλών, ενώ πολλοί ανησυχούν και για την εξέλιξη των τιμών σε σειρά κι άλλων βασικών προϊόντων, όπως είναι το κρέας, η ζάχαρη, ο καφές και το κακάο.

Αν και η άνοδος των διεθνών τιμών των σιτηρών, μετά την απόφαση της Ρωσίας να αποχωρήσει από την πρωτοβουλία της Μαύρης Θάλασσας, δεν έχει αποτυπωθεί ακόμη στις εγχώριες τιμές, η αγωνία από πλευράς της ελληνικής βιομηχανίας και βιοτεχνίας «τρέχει».

Παράλληλα, έκδηλη είναι η ανησυχία της αγοράς για την πορεία της εγχώριας κατανάλωσης μετά το πέρας της τουριστικής σεζόν. Κατά το πρώτο εξάμηνο του εφέτος, οι πωλήσεις των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών σε όγκο παρουσιάζουν μείωση κατά 2,5%, επιβεβαιώνοντας το γεγονός ότι η ανάπτυξη της αγοράς είναι καθαρά πληθωριστική, με την κατανάλωση να περιορίζεται.

Ροή ειδήσεων

Advertisement