Connect with us

Ελλάδα

Δεν δίδεται σωστό στίγμα’-Νέες επικρίσεις για τη νέα την φορολόγηση με βάση το τεκμαρτό εισόδημα 

Published

on

Η κυβέρνηση επιχείρησε να ‘στρογγυλέψει’ τις αποφάσεις της για την εισαγωγή της τεκμαρτής φορολόγησης, με ‘πλαφόν’ εισοδήματος τον κατώτατο μισθό των 10.990 ευρώ ετήσια, με παρατάσεις σε μια διαδικασίες που αφορούν το σύνολο των επαγγελματιών και μικρομεσαίων και σχετίζονται με τις ψηφιακές συναλλαγές (απογραφή και διασύνδεση POS με ταμειακές και ΑΑΔΕ, ενημέρωση του myDATA και παρατάσεις σε ειδικούς φορολογικούς μηχανισμούς στην Εστίαση).

Παράλληλα έδωσε διευκρινίσεις σχετικά με το τεκμαρτό, όπως η έκπτωση στο τέλος επιτηδεύματος έως 50% που μειώνει το μέσο φόρο κάτω από τα 1.500 ευρώ το χρόνο αλλά και η απαλλαγή, κλιμακωτά, από τη νέα φορολογία για νέους επαγγελματίες, έως και 5 έτη.
Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, αυτές οι δύο κινήσεις, νέες παρατάσεις στην ψηφιακή μετάβαση της οικονομίας και η επιμονή στην νέα, οριζόντια φορολόγηση, κινούνται στην αντίθεση κατεύθυνση!
«Θέλουν να ‘χρυσώσουν’ το χάπι της νέας φορολογίας, καθυστερώντας τη διαδικασία ψηφιοποίησης των συναλλαγών μέσω ΑΑΔΕ και myDATA η οποία προκαλεί τεράστια προβλήματα προσαρμογής. Και ενώ τραβούμε από τη μια, για ομαλή ψηφιακή μετάβαση στην οικονομία, μας κυνηγούν από την άλλη με το παλαιό σύστημα φορολόγησης. Όσον αφορά τις κινητοποιήσεις, θα πρέπει να υπάρχει ο οργάνωση στα σωματεία, από τη μία και μια επιχείρηση προσέγγισης και διαλόγου με τη κυβέρνηση από την ΕΣΕΕ που μας εκπροσωπεί σε ανώτατο επίπεδο. Αυτή την ώρα δεν πρέπει να περιοριστούμε σε ντουφεκιές στον αέρα αλλά να φροντίσουμε να εισακουστούμε» εκτιμά ο Λάμπης Παπαδόπουλος, αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας Πελοποννήσου (ΟΕΕΣΠ).
«Ένας οριζόντιος φόρος, θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί με βάση άλλες μεθόδους που θα έπρεπε να έχουν ήδη προσχωρήσει αλλά καθυστερούν όπως οι ηλεκτρονικές πληρωμές στο σύνολο του λιανεμπορίου, σύνδεση με POS, έλεγχοι και διασταυρώσεις στις κινήσεις σε συνδεδεμένους επιχειρηματικούς τραπεζικούς λογαριασμούς, καλύτερη αξιολόγηση κλάδων που εμφανίζουν συστηματικά χαμηλά έσοδα αλλά και στοχευμένο έλεγχο για την πολυτελή διαβίωση σε αναντιστοιχία με το εισόδημα. Ενώ υπάρχουν ανοικτά κεφάλαια με κεφαλαιουχικές επιχειρήσεις και ανώνυμες εταιρείες που αποφεύγουν φόρους μέσα από τις ‘ενδοομιλικές συναλλαγές’, πιέζονται πάρα πολλές μικρές ατομικές επιχειρήσεις που θα υποχρεωθούν να περάσουν σε αλλαγή αντικειμένου, προκειμένου να αποφύγουν τη φορολόγηση» εκτιμά ο Γιώργος Παππάς, ελεγκτής κεφαλαίου και πρόεδρος στο Περιφερειακό Παράρτημα Βορειοδυτικής Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδος του Οικονομικού Επιμελητηρίου.
Σύλλογοι και σωματεία αξιολογούν τις αντιδράσεις τους, καταγγέλλοντας αρχικά την κυβέρνηση «κρεμά ταμπέλες» σε μικρομεσαίους και ανοίγει τον… ασκό σε μια περίοδο δύσκολη, με αυξημένα λειτουργικά και χαμηλούς τζίρους.
«Είναι ηθικής τάξης να αντιδράσουμε και με δικαστικά μέτρα έναντι της ισοπεδωτικής λογική που προσπαθεί να επιβληθεί σε σχέση με την ευθύνη για τη φοροδιαφυγή στη χώρα» σχολιάζει ο Σπύρος Σπυρόπουλος, οικονομικός επόπτης της Ομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας Πελοποννήσου (ΟΕΕΣΠ). «Η αγορά έχει ατονήσει πλήρης μετά το καλοκαίρι. Υπάρχουν ενοίκια, ασφαλιστικές και άλλες φορολογικές υποχρεώσεις, έξοδα μισθοδοσίας και ατελείωτοι λογαριασμοί. Πως είναι δυνατόν ο στεγασμένος επαγγελματίας να αντιμετωπίζεται εξίσου με τον μισθωτό;» αναρωτιέται ο κ. Σπυρόπουλος.
«Τα περιθώρια ανοχής μας εξαντλούνται, δεν θα γίνουμε ‘καταδότες’ ούτε μπορούμε να αποδεχτούμε να μας ‘κράζουν’ ως μπαταχτσήδες» σχολιάζει ο Δημήτρης Ντερντές πρ. Πρόεδρος του Εμπορικού, Εισαγωγικού και Επιχειρηματικού Συλλόγου Αιγιαλείας και πρόεδρος του Σ.Ε.Α.Μ.Α. (Σύλλογος Επισκευαστών Αυτοκινήτων και Μοτοσυκλετών Αιγιαλείας). «Η τοπική αγορά περνά κρίση, υπάρχουν συνάδελφοι που κατά τους χειμερινούς μήνες που έρχονται θα ‘τρώνε’ από τα έτοιμα. Πρέπει να αντιδράσουμε δυναμικά, ως σύλλογοι, για τον κλάδο και το τοπικό εμπόριο της Αιγιαλείας που περνά δύσκολες μέρες» σχολιάζει ακόμη δίνοντας το στίγμα των αντιδράσεων.

Ροή ειδήσεων

Advertisement