Connect with us

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Αδειάζει το ράφι-Δέσμευση των εμπόρων της Πάτρας για πραγματικές εκπτώσεις σε όλα τα χειμερινά είδη, από Δευτέρα

Published

on

Ξεκινούν αυτή τη Δευτέρα 8 του μηνός, με στόχο κατά βάση να καλύψουν και άλλο από το χαμένο έδαφος του περασμένου τετραμήνου, περίοδο κατά την οποία η αγορά υπέστη μεγάλο κύμα ακρίβειας και ανατιμήσεων, οι χειμερινές εκπτώσεις του 2024.

Πάνω στη… γεύση που αφήνει η αυξημένη κίνηση της εορταστικής περιόδου στα καταστήματα της Πάτρας, στόχος των εμπόρων είναι να καλυφθεί όλο το έδαφος που χάθηκε μετά τον Σεπτέμβριο καθώς με τις αλλεπάλληλες αυξήσεις του τιμάριθμου, κατά 10% το μήνα κυρίως στα τρόφιμα, η αγορά βρέθηκε να χάνει σε ποσοστό έως και 30% σε σχέση με το 2022.

Σύμφωνα με τοπικούς παράγοντες του εμπορίου, από τα τέλη Νοέμβρη έως και τις παραμονές της Πρωτοχρονιάς, καλύφθηκε ένα 50% της απώλειας του περασμένου  τριμήνου, από τον Σεπτέμβριο και όχι ισομερώς καθώς κάποιοι κλάδοι διατηρούν τις απώλειες λόγω και της συνεχιζόμενης καλοκαιρίας η οποία αποτρέπει πολλούς καταναλωτές να ανανεώσουν την… γκαρνταρόμπα τους σε επίπεδο ρουχισμού αλλά και την αγορά υποδημάτων και ειδών κατοικίας.

Οι εκπτώσεις στην αγορά της Πάτρας θα επικεντρώσουν σε αυτά τα είδη καθώς δώρα, παιχνίδια και παιδικά έχουν ανακάμψει σημαντικά μέσα στις γιορτές. Εορταστική ανάκαμψη είχαμε και σε είδη αρτοποιείου και ζαχαροπλαστείου αν και από την Πρωτοχρονιά η αγορά κινείται σε χαμηλές ταχύτητες καθώς το δώρο έχει εξανεμιστεί ενώ και το κοκτέιλ ιώσεων έχει παράπλευρες απώλειες τα τελευταία 24ωρα στην κίνηση και τον τζίρο στην αγορά.

Συνδικαλιστές του τοπικού εμπορίου αναφέρουν επίσης ότι η κάλυψη των απωλειών του φθινοπώρου δεν μπορεί να προσφέρει σημαντική ανάσα κερδοφορίας καθώς οι τζίροι οριακά «πιάνουν» ή ξεπερνούν τα δεδομένα του πληθωρισμού και τη ζημιά που έχουν προκαλέσει οι ανατιμήσεις.

Εκτός από τα στοιχεία ανά κλάδο, περιορισμένη χαρακτηρίστηκε η ανάκαμψη στα μικρά και μεσαία καταστήματα και επιχειρήσεις καθώς οι μεγάλες αλυσίδες στο λιανεμπόριο και οι πολυεθνικές «είδαν» διπλάσιο ποσοστό αύξησης των καθαρών κερδών σε σχέση με τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Η αισιοδοξία, ενόψει και των εκπτώσεων, διατηρείται στις τάξεις των μικρομεσαίων που επιθυμούν να διατηρήσουν κατά βάση το πελατολόγιο καθώς τα γιορτινά πορτοφόλια εξανεμίζονται σταδιακά!

Η έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων είναι μια περίοδος κατά την οποία το εμπόριο πρέπει να αδειάσουν τα ράφια της προηγούμενης περιόδου με το χειμώνα όμως να μην έχει κάνει την εμφάνισή του, πριν πιάσουμε τα ανοιξιάτικα.

Ελπίζουμε πάντως ότι θα ισχύσει αυτό που διαχρονικά έχουν στη συνείδησή τους οι καταναλωτές, ότι τώρα θα βρουν πολύ μεγάλες εκπτώσεις ώστε να καλύψουν ανάγκες που, είτε λόγω του περιορισμένου διαθέσιμου εισοδήματος, είτε λόγω του καιρού και των ανατιμήσεων, δεν το έκαναν» αναφέρει στην «Γ» γνωστός έμπορος της Πάτρας.

Υπενθυμίζεται ότι οι τακτικές χειμερινές εκπτώσεις ξεκινούν τη Δευτέρα και λήγουν την Πέμπτη 29 Φεβρουαρίου ενώ τα καταστήματα μπορούν να παραμείνουν προαιρετικά ανοικτά δύο Κυριακές, τη μεθεπόμενη 14 του μηνός αλλά και 21 Ιανουαρίου 2024, με προτεινόμενο ωράριο λειτουργίας στην Πάτα 11:00 – 20:00.

Προσοχή στις τιμές

Κάθε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής αυτή την περίοδο, πρέπει υποχρεωτικά να έχει την εξής μορφή:

-Είτε ποσοστού (%), π.χ. «20% έκπτωση».

-Είτε συγκεκριμένου ποσού, π.χ. «10 ευρώ έκπτωση».

-Είτε αναγραφή νέας (χαμηλότερης) τιμής μαζί με την αναγραφή της προγενέστερης (υψηλότερης) τιμής που εφαρμόστηκε. Η προηγούμενη τιμή μπορεί να εμφανίζεται σε διαγραμμένη μορφή π.χ. «τώρα 50 ευρώ, πριν 100 ευρώ» ή «50 ευρώ 100 ευρώ».

Ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος 30 ημέρες πριν από τη μείωσης της τιμής.

«Επισημαίνουμε για την προστασία των συναδέλφων και του καταναλωτικού κοινού ότι κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων, πέραν της αναγραφής της παλαιάς και της νέας τιμής των προϊόντων και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης. Σε όσους παραβαίνουν τις διατάξεις περί εκπτώσεων με εκπτώσεις ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό τους ή ως προς την ακρίβεια των αναγραφόμενων τιμών ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση του καταναλωτή, επιβάλλονται ιδιαίτερα υψηλά πρόστιμα από τις αρμόδιες ελεγκτικές αρχές» επισημαίνει σε ανακοίνωσή του χθες ο Εμπορικός Σύλλογος της Πάτρας.

«Καλούμε το καταναλωτικό κοινό να επωφεληθεί της εκπτωτικής περιόδου δείχνοντας για ακόμη μία φορά την εμπιστοσύνη του στις τοπικές εμπορικές επιχειρήσεις που προσφέρουν προϊόντα ποιότητας σε ιδιαίτερα ελκυστικές τιμές» καταλήγει ο Εμπορικός.

Ακριβότερο 12% ήταν το εορταστικό τραπέζι

Το σκηνικό των συνεχών αυξήσεων στις τιμές βασικών τροφίμων διατηρήθηκε και τον Δεκέμβριο με αποκορύφωμα την αύξηση κατά περίπου 12% που είχε το χριστουγεννιάτικο τραπέζι. Οι πρώτες εκτιμήσεις, από τα υπουργεία Εθνικής Οικονομίας και Ανάπτυξης θέλουν τις τιμές στα τρόφιμα για το σύνολο του προηγούμενου μήνα, να κινούνται ανοδικά με διψήφιο ποσοστό όπως σχεδόν το σύνολο του 2023.

Πρωταγωνιστές στις ανατιμήσεις, το ελαιόλαδο με αύξηση τιμής σε ένα χρόνο περίπου 55% λόγω και των προβλημάτων της παραγωγής, οι τιμές των νωπών φρούτων και λαχανικών οι οποίες αυξήθηκαν πάνω από 12% αλλά και οι τιμές των κρεάτων που είχαν αύξηση κοντά στο 10%. Η ελπίδα του οικονομικού επιτελείου, είναι ότι μέσα στους πρώτους μήνες του χρόνου, οι τιμές στα τρόφιμα θα ενσωματώσουν το σύνολο των μειώσεων στις τιμές της ενέργειας.

Έτσι, αν οι τιμές δεν σταθεροποιηθούν σε κάποια τρόφιμα που είχαν μεγάλες αυξήσεις, τουλάχιστον θα έχουμε από εδώ και πέρα μικρότερες ή οριακές αυξήσεις.

 

 

Ροή ειδήσεων

Advertisement