Connect with us

Τοπική αγορά

Μάριος Πραπόπουλος: Το παγωτό αλλιώς!

Ο υπεύθυνος του έργου «GELATOn the ROAD» για την Αγροδιατροφική Σύμπραξη της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, Μάριος Πραπόπουλος μιλά στη «Γ» για τη διασύνδεση του Gelato με τη γαστρονομία, τον πολιτισμό και τον τουρισμό

Published

on

Παγωτό: Το πιο δημοφιλές επιδόρπιο μικρών και μεγάλων που είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τα ελληνικά καλοκαίρια, τις διακοπές, την ανεμελιά και τη χαρά της ακαταμάχητης απόλαυσης.

Και μπορεί η παράδοση του παγωτού να χάνεται στα βάθη των αιώνων, σήμερα όμως, αποτελεί αδιαμφισβήτητα ένα προϊόν με εξαιρετική δυναμική που ανοίγει νέους δρόμους στη γαστρονομία, τον πολιτισμό, αλλά και τον τουρισμό.

Οι περισσότεροι απ’ εμάς έχουμε συνδέσει το παγωτό με ένα ακόμη τυποποιημένο και βιομηχανοποιημένο γλύκισμα, ωστόσο η παρασκευή του είναι πολλά περισσότερα, κυρίως για λαούς που έχουν μακριά παράδοση σ’ αυτό, όπως οι Ιταλοί και οι Γερμανοί, οι οποίοι εστιάζουν στο φρέσκο παγωτό, δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στην ποιότητα των πρώτων υλών.

Η τέχνη της παρασκευής του Gelato στην Ευρώπη έχει περάσει από γενιά σε γενιά ενσωματώνοντας τοπικά υλικά και γαστρονομικές παραδόσεις, αποτελώντας για αρκετούς λαούς σημείο αναφοράς, όχι μόνο ως τουριστικό, αλλά και ως πολιτιστικό προϊόν.

Αυτήν ακριβώς τη δυναμική έρχεται να αναδείξει και να αξιοποιήσει ένα πρωτοποριακό έργο, το GELATOn the ROAD που κύριο στόχο έχει να… χαράξει τον ευρωπαϊκό δρόμο του Gelato, ο οποίος θα περιλαμβάνει τις κύριες Ευρωπαϊκές τοποθεσίες που συνδέονται με την παραγωγή και την κουλτούρα του Gelato στην Ευρώπη, μεταξύ των οποίων και η Δυτική Ελλάδα.

Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

«Η Agrifoodwest (Αγροδιατροφική Σύμπραξη της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος) συμμετέχει σ’ αυτό το καινοτόμο έργο, το οποίο δημιουργεί τον πρώτο Ευρωπαϊκό Δρόμο Παγωτού (European Road of Gelato) με στόχο την προώθηση και τη διατήρηση της τοπικής πολιτιστικής κληρονομιάς και ταυτότητας της Ευρώπης γύρω από το παγωτό. Στο έργο συμμετέχουν 12 διαφορετικές χώρες της ΕΕ (Ιταλία, Βέλγιο, Ελλάδα, Γερμανία, Λουξεμβούργο, Σερβία, Σλοβενία, Κροατία, Αυστρία, Ισπανία, Πολωνία, Βουλγαρία) και 2 ευρωπαϊκοί οργανισμοί. Το GELATOn the ROAD βασίζεται σε κριτήρια της περιβαλλοντικής αειφορίας, στη ποιότητα των πρώτων υλών & των τελικών προϊόντων, καθώς και στη υιοθέτηση καινοτομιών στην παραγωγή Gelato. Η τέχνη της παρασκευής του Gelato στην Ευρώπη έχει περάσει από γενιά σε γενιά ενσωματώνοντας τοπικά υλικά και γαστρονομικές παραδόσεις. Το έργο είναι ένα βήμα προς την ευαισθητοποίηση του κοινού σχετικά με την πολιτιστική σημασία του Gelato και την βαθύτερη εκτίμηση της πλούσιας ιστορίας και της διαρκούς κληρονομιάς του», εξηγεί ο υπεύθυνος του έργου για τη Δυτική Ελλάδα, Μάριος Πραπόπουλος, επισημαίνοντας πως μέσα από το έργο «ενεργοποιείται» μια επαγγελματική αλυσίδα παραγωγής παγωτού (προμηθευτές πρώτων υλών, εταιρείες κατασκευής μηχανών παραγωγής παγωτού καθώς και καινοτόμοι παραγωγοί Gelato) και ταυτόχρονα οι ίδιοι οι καταναλωτές κάθε ηλικίας & εθνικότητας που θα δοκιμάσουν νέες γεύσεις παγωτού που θα δημιουργηθούν με τοπικά υλικά!

Όπως τονίζει ο κ. Πραπόπουλος το συγκεκριμένο έργο επί της ουσίας μπορεί να ανοίξει τον πρώτο ευρωπαϊκό «δρόμο φαγητού» συνδέοντας τον την πολιτιστική κληρονομιά της Ευρώπης, όπως επίσης, και να αποτελέσει «πιλότο» και για άλλα προϊόντα.
«Το έργο έχει ήδη ξεκινήσει. Ολοκληρώσαμε πρόσφατα τη διακήρυξη του έργου, για το ποιοι είμαστε, τι θέλουμε να πετύχουμε και ποια θα είναι τα οφέλη τόσο για όσους εμπλέκονται στην παρασκευή Gelato, όσο και για το καταναλωτικό κοινό. Παράλληλα, εστιάζουμε τις προσπάθειές μας, ώστε να δημιουργηθεί και ένα σήμα ποιότητας, προκειμένου οι καταναλωτές να γνωρίζουν κατά την επιλογή τους πως το Gelato παρασκευάζεται από αγνές, τοπικές πρώτες ύλες που το καθιστούν μοναδικά ποιοτικό και το διαφοροποιούν επί της ουσίας από το βιομηχανικό παγωτό. Αυτά ακριβώς τα standards θα αποτελέσουν την ‘χάρτα’ που θα καλούνται να εφαρμόζουν όλοι οι εμπλεκόμενοι επαγγελματίες, τους οποίους το κοινό θα ‘ανακαλύπτει’ μέσα από μία εφαρμογή (application) στην οποία θα αναρτώνται όλες οι ‘τζελατερίες’ που θα φέρουν το ειδικό σήμα ποιότητας.

GELATO MADE IN WESTΕRN GREECE

Το παγωτό μπορεί να έχει τοπικά χαρακτηριστικά, τα οποία σύμφωνα με τον κ. Πραπόπουλο θα καθορίζονται από την προέλευση των πρώτων υλών, τα αρώματα και τις γεύσεις που επιλέγουν όσοι εμπλέκονται με την παρασκευή του. «Το παγωτό μπορεί να έχει τοπικά χαρακτηριστικά. Αν για παράδειγμα οι ζαχαροπλάστες προμηθεύονται το γάλα τους από κτηνοτροφικές μονάδες της Δυτικής Ελλάδος, ή αν προτείνουν ιδιαίτερες τοπικές γεύσεις και αρώματα. Όλα αυτά θα αναδειχθούν και μέσα από το διαγωνισμό “Sustainability Scoops” θα διεξαχθεί σε τοπικά & Ευρωπαϊκά», ανέφερε ο κ. Πραπόπουλος, επισημαίνοντας πως το παγωτό μπορεί να αποτελέσει και προϊόν υψηλής γαστρονομίας. «Είναι ένα προϊόν που μπορεί να λειτουργήσει ως συνδετικός κρίκος της αγροτοδιατροφής και του αγροτουρισμού. Το φρέσκο παγωτό μπορεί να αποτελέσει μια δυναμική καινούρια αγορά & ένα σημείο αναφοράς για τη Δυτική Ελλάδα, καθώς εμπλέκει πολλά επαγγέλματα.

15 Φεβρουαρίου η πρώτη ανοικτή δράση
Όπως ανακοίνωσε ο κ. Πραπόπουλος η πρώτη ανοικτή δράση του έργου θα πραγματοποιηθεί στις 15 Φεβρουαρίου, στο ξενοδοχείο Βυζαντινό, στο οποίο θα φιλοξενηθεί Gelato Making Masterclass με εισηγητή Ιταλό Gelato Expert.
Άλλες δράσεις που που δρομολογούνται είναι:
-«Διακήρυξη» σε συνεργασία με τις Εθνικές & Ευρωπαϊκές αρχές για τη διασφάλιση ενός Gelato υψηλής ποιότητας και αειφορίας στην παραγωγή του.
-Sustainability Label με δείκτες και κριτήρια που θα κατοχυρώνει την υψηλή ποιότητα των προϊόντων Gelato.
-«Ευρωπαϊκός Δρόμος Gelato» (ERoG) που θα περιλαμβάνει 12 ευρωπαϊκούς προορισμούς, με άμεση εμπλοκή τοπικών παραγωγών Gelato.
-«Pop-Up Μουσείο» που θα κάνει στάση σε 12 χώρες, και στην Δυτική Ελλάδα, με φεστιβάλ μαγειρικής, διαγωνισμό νέων γεύσεων Gelato και εκπαιδευτικά σεμινάρια.
-«GELATOn the ROAD app» όπου ο χρήστης θα μπορεί να συνδεθεί με τις δράσεις, τις στάσεις του pop-up μουσείου και τις πληροφορίες σχετικά με το έργο.
-«Gelato Passport», ένα ‘διαβατήριο’ που θα ενθαρρύνει το κοινό να ακολουθήσει το δρόμο του gelato και να επισκεφθεί όσο το δυνατόν περισσότερες τζελατερίες.
-«Sustainability Scoops» ένας διαγωνισμός νέων γεύσεων Gelato, παρασκευασμένες με χρήση τοπικών υλικών και με έπαθλα για τους νικητές
«Είμαι υπερήφανοι για τη συμμετοχή μας στο έργο. Η Agrifoodwest είναι ένα ‘παιδί’ της Περιφέρειας που υπό την ηγεσία του Ν. Φαρμάκη έχει εξελιχθεί σε ένα πολύ δυναμικό και εξωστρεφές όχημα που προωθεί τα προϊόντα της ‘Ολυμπιακής Γης’», τόνισε ο κ. Πραπόπουλος.

Ροή ειδήσεων

Advertisement