Connect with us

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Από το ράφι περνά η… ανάκαμψη-Τις μειώσεις σε βασικά είδη κατανάλωσης αναμένουν οι έμποροι της Πάτρας μετά την παταγώδη αποτυχία των εκπτώσεων

Published

on

Μια εποχή με καλύτερες προσδοκίες ξεκίνησε από χθες για τους εμπόρους της Πάτρας που αναμένουν βελτίωση του οικονομικού κλίματος, με τις μειώσεις τιμών στα Σούπερ Μάρκετ και την τόνωση της αγοράς, μέσα στο επόμενο 15ήμερο λόγω και της αύξησης της επισκεψιμότητας για την περίοδο του Πατρινού Καρναβαλιού

Οι φετινές εκπτώσεις έχουν ήδη περάσει στην ιστορία ως οι χειρότερες των τελευταίων ετών καθώς οι 8 στις 10 επιχειρήσεις είχαν μείωση του κύκλου εργασιών τους σε σύγκριση με την αντίστοιχη χρονική περίοδο του 2023.

Στον αντίποδα πάντως, καταστήματα που διαθέτουν και «ψηφιακή βιτρίνα» είχαν μείωση στις πωλήσεις σε ποσοστό 50%, σαφώς μικρότερο από τα εμπορικά που δεν κάνουν ψηφιακές πωλήσεις και ανήκουν παραδοσιακά σε ένδυση και υπόδηση.

Οι τελευταίες κυβερνητικές πρωτοβουλίες με τις χαμηλότερες τιμές στο ράφι, από χθες 1-3-2024 για 1.500 κωδικούς, αρχικά που, μέσα στο μήνα, αναμένεται να αυξηθούν στους 3.000, αυξάνουν πάντως τους δείκτες αισιοδοξίας στην τοπική επιχειρηματική κοινότητα.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του υπουργείου Ανάπτυξης από τη μείωση του μέτρου των εκπτώσεων προμηθευτών προς τα σούπερ μάρκετ οι καταναλωτές θα δουν μειώσεις που φτάνουν έως και 18,1%. Ήδη από την εφαρμογή της μέτρου για την αποτροπή αδικαιολόγητων ανατιμήσεων τον Φεβρουάριο, είχαμε περιορισμό καταγγελιών κατά 76% σε σχέση με το 2023. Οι έμποροι της Πάτρας, εφόσον αποκλιμακωθεί η ακρίβεια στο λιανικό εμπόριο διεκδικούν μερίδιο ενός τζίρου 1,6 δισ. ευρώ που κατευθυνόταν αποκλειστικά είδη διατροφής.

Ο Εμπορικός Σύλλογος Πάτρας

«Τα αποτελέσματα των χειμερινών εκπτώσεων μας απογοήτευσαν, πλέον επενδύουμε στο καρναβάλι ιδιαίτερα κατά το τελευταίο τριήμερο, 15 έως και 17 Μαρτίου» αναφέρει η πρόεδρος του Εμπορικού και Εισαγωγικού Συλλόγου της Πάτρας Ερμίνα Διονυσάτου, επισημαίνοντας ότι «για αρκετό καιρό οι καταναλωτές είχαν μονομερώς το βλέμμα τους στο Σουπερ Μάρκετ ενώ το παραδοσιακό εμπόριο, τα είδη δώρων και η ένδυση ακολουθούσε ασθμαίνοντας. «Το εμπόριο συγκρατεί έως σήμερα μια εικόνα της ανάγκης επιβίωσης που έχουν οι περισσότερες οικογένειες» καταλήγει.

Σύμφωνα με έρευνα της ΕΣΕΕ, τις μεγαλύτερες επιπτώσεις διαχρονικά, κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης και της πανδημίας, η παραδοσιακή δραστηριότητα στην ένδυση έχασε το μισό σχεδόν από το μερίδιο στις πωλήσεις, από 6,3% το 2008, στο 3,6 το 2022. Κάθε χρόνο ενώ οι Ευρωπαίοι έφτασαν να καταναλώνουν κατά μέσο όσο 490 ευρώ για ρούχα, στη χώρα μας το ποσό έπεσε στα 260, σχεδόν στο μισό…

Σταθερά ψηλά ο τιμάριθμος και τον Φεβρουάριο

Αμετάβλητος διατηρήθηκε ο πληθωρισμός στην Ελλάδα τον περασμένο μήνα, ενώ σε επίπεδο ευρωζώνης εμφάνισε μεν επιβράδυνση αλλά όχι στο βαθμό που περίμεναν οι αναλυτές. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat, o Δείκτης Τιμών Καταναλωτή (ΔΤΚ) στην Ελλάδα αυξήθηκε με ρυθμό 3,2% ετησίως τον Φεβρουάριο όσο και τον περασμένο μήνα, όταν είχε επιβραδύνει τότε από το 3,7% του Δεκεμβρίου. Σε σύγκριση μήνα ο δείκτης εμφάνισε ανεπαίσθητη αύξηση κατά 0,1% από τον Ιανουάριο.

Σε επίπεδο ευρωζώνης, ο ΔΤΚ έτρεξε με 2,6% ετησίως μετά το 2,8% του Ιανουαρίου.

Παρόμοια ήταν η τάση και στο επίπεδο των υποκείμενων πληθωριστικών πιέσεων, με το λεγόμενο «δομικό μέρος» του δείκτη να επιβραδύνει μεν αλλά όχι όσο προέβλεπε η αγορά.

Συγκεκριμένα, εξαιρουμένων των τιμών στους κλάδους των τροφίμων και της ενέργειας, ο δομικός ΔΤΚ στην ευρωζώνη αυξήθηκε με ρυθμό 3,1% ετησίως τον περασμένο μήνα μετά το 3,3% του Ιανουαρίου.

Σε επίπεδο μήνα δε, ο δομικός πληθωρισμός παρουσίασε αύξηση κατά 0,7% από τον Ιανουάριο μετά την πτώση κατά 0,9% που είχε εμφανίσει στην προηγούμενη μηνιαία σύγκριση.

Στις βασικές συνιστώσες του πληθωρισμού, η κατηγορία τρόφιμα, αλκοόλ και καπνικά είχε τη μεγαλύτερη συνεισφορά στον ρυθμό του ΔΤΚ με ετήσια αύξηση 4% τον Φεβρουάριο, αν επιβράδυνε από το 5,6%.

 

 

Ροή ειδήσεων

Advertisement