Connect with us

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

«Τα μαθηματικά ανοίγουν διαρκώς νέους ορίζοντες»-«Προετοιμάζουμε τους μαθητές για τις προκλήσεις του μέλλοντος»

Η Σύμβουλος εκπαίδευσης ΠΕ03 Αχαΐας Αθανασία Μπαλωμένου μιλά στην «Γ» για το 1ο Μαθηματικό Συνέδριο που θα διεξαχθεί το ερχόμενο Σαββατοκύριακο στην Πάτρα

Published

on

«Προετοιμάζουμε τους μαθητές για τις προκλήσεις του μέλλοντος»

Συνέντευξη στην Ελένη Α. Γεωργοπούλου

Το 1ο Μαθητικό Μαθηματικό Συνέδριο με τίτλο: «Μαθηματικές προ(σ)κλήσεις στον 21ο αιώνα» που απευθύνεται σια τα σχολεία της Β/θμιας Εκπαίδευσης Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας (Γυμνάσια-Λύκεια όλων των τύπων Δημόσιας και Ιδιωτικής Εκπαίδευσης), θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 20 και την Κυριακή 21 Απριλίου 2024 στο Συνεδριακό και Πολιτιστικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Πατρών και ώρες 4.00-9.00 μ.μ.
Η δράση υποστηρίζεται από την Περιφερειακή Ενότητα Αχαΐας, το Πανεπιστήμιο Πατρών, το Τμήμα Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Πατρών και τα παραρτήματα της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, ενώ τελεί υπό την αιγίδα και έγκριση της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας και του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Δυτικής Ελλάδας.
Σκοπός της πρωτοβουλίας είναι η ανάδειξη της χρησιμότητας των μαθηματικών στη καθημερινή ζωή όσο και στην πρόοδο της ανθρωπότητας, κυρίως μέσω της εφαρμογής τους σε ποικίλα επιστημονικά πεδία.
Η Σύμβουλος Εκπαίδευσης ΠΕ03 (Μαθηματικών) Αχαΐας Αθανασία Μπαλωμένου μιλά στην «Γ» για το συνέδριο που διοργανώνεται για πρώτη φορά, για τους στόχους αλλά και για την δημιουργία Δικτύου Σχολείων όπου οι μαθητές θα παρουσιάσουν στο Συνέδριο τις εργασίες τους, για τη στόχευση αυτής της πρωτοβουλίας και για τις προκλήσεις των Μαθηματικών.

«Γ»: Κυρία Μπαλωμένου, είναι η πρώτη φορά που διοργανώνεται ένα Μαθηματικό μαθητικό Συνέδριο στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας. Πώς προέκυψε η ιδέα και ποια η στόχευση;

Η ιδέα προέκυψε ως αναγκαιότητα επικοινωνίας και συνεργασίας της εκπαιδευτικής κοινότητας των εκπαιδευτικών μαθηματικών για την ανάδειξη της αξίας και χρησιμότητας των μαθηματικών στους μαθητές και τις μαθήτριές μας, ώστε να απαντηθεί το ερώτημα τους: πού θα μας χρειαστούν τα μαθηματικά;
Η στόχευση είναι διττή :
Για τους συμμετέχοντες μαθητές, στόχος είναι: 1) να αποκτήσουν το κίνητρο να ασχοληθούν ερευνητικά με πτυχές της Επιστήμης των μαθηματικών που τους κεντρίζουν το ενδιαφέρον και θα επιδράσουν ουσιαστικά στον επαγγελματικό τους προσανατολισμό, 2) να ανακαλύψουν τη σύνδεση των Μαθηματικών με άλλες επιστήμες (θεωρητικές, υγείας, θετικές ή τεχνολογικές), 3) να διαπιστώσουν την αξία των Μαθηματικών στην καθημερινότητα του πολίτη του 21ου αιώνα και να αντιληφθούν τη συμβολή τους στη διαμόρφωση του μέλλοντος.
Για τους εκπαιδευτικούς, στόχος είναι να δημιουργηθεί μια κοινότητα μάθησης, όπου εκπαιδευτικοί διαφόρων ειδικοτήτων θα έχουν την ευκαιρία να συνεργαστούν, να ανταλλάξουν ιδέες και καλές πρακτικές και να υποστηρίξουν τους μαθητές τους σε μια ομαδοσυνεργατική προσέγγιση της μαθηματικής γνώσης, αξιοποιώντας σύγχρονα εργαλεία και μοντέλα μάθησης και καλλιεργώντας δεξιότητες του 21ου αιώνα, σύμφωνα και με τη φιλοσοφία των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών.

«Γ»: Σε ποιους απευθύνεται η διοργάνωση και τι θα αποκομίσουν οι συμμετέχοντες;
Το Συνέδριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, μαθητές, γονείς αλλά και στο ευρύτερο κοινό που ενδιαφέρεται να γνωρίσει τα Μαθηματικά και τη συμβολή τους στις Επιστήμες και την καθημερινότητα του ανθρώπου.
Οι συμμετέχοντες αναμένεται να αποκομίσουν ενδιαφέρουσες επιστημονικές γνώσεις σε σημεία αιχμής των επιστημών, όπως για παράδειγμα, τεχνητή νοημοσύνη και ιατρική, αλλά και γνώσεις σχετικά με τη συνέργεια των μαθηματικών με άλλες επιστήμες, με τη θρησκεία, τις τέχνες κ.ο.κ. Οι εργασίες του Συνεδρίου είναι δομημένες σε 12 θεματικές, οι οποίες αναφέρονται αναλυτικά και στην ιστοσελίδα του συνεδρίου.

ΔΙΑΚΕΚΡΙΜΕΝΟΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ΣΤΗΝ ΤΕΛΕΤΗ ΕΝΑΡΞΗΣ
«Γ»: Το συνέδριο τιμούν με την παρουσία τους διακεκριμένοι ομιλητές.
Όντως, είναι ιδιαίτερη τιμή για εμάς να συμμετέχουν στο Συνέδριο ως κεντρικοί Ομιλητές διακεκριμένοι επιστήμονες.
ο κ. Γεώργιος Δάσιος, Ομότιμος Καθηγητής Πανεπιστημίου Πατρών και Αντεπιστέλλον Μέλος της Ακαδημίας Αθηνών,
η κα Βασιλική (Βάνα) Σύψα, Καθηγήτρια Επιδημιολογίας και Ιατρικής Στατιστικής, Ιατρική Σχολή, ΕΚΠΑ,
ο κ. Σπυρίδων Δουκάκης, Επίκουρος Καθηγητής στο Τμήμα Πληροφορικής του Ιονίου Πανεπιστημίου και Πρόεδρος του Ι.Ε.Π. και
ο κ. Μιχαήλ Λάμπρου, Ομότιμος Καθηγητής Πανεπιστημίου Κρήτης και υπεύθυνος του μαθητικού Διαγωνισμού Μαθηματικών «Καγκουρό».

«Γ»: Ποια είναι η συμβολή των Μαθηματικών στην Επιστήμη και την καθημερινότητα του ανθρώπου;
Δεν είναι υπερβολή να πω ότι τα Μαθηματικά είναι παντού: στις Φυσικές επιστήμες, τα οικονομικά, την τεχνολογία, την ιατρική, τις τέχνες, τη φύση, τη μουσική, την καθημερινή αλληλεπίδραση των ανθρώπων, τον τρόπο σκέψης, τη λήψη αποφάσεων και αλλού.

«ΣΥΝΟΔΟΙΠΟΡΟΣ ΜΑΣ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ»

«Γ»: Πώς προέκυψε η ιδέα για την δημιουργία δικτύου σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και η συνεργασία με το παράρτημα της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας;

Η ιδέα προέκυψε αφενός ως αναγκαιότητα να βρεθεί η εκπαιδευτική κοινότητα σε ένα δίκτυο σχολείων όπου Μαθηματικοί θα συνεργαστούν διαθεματικά και διεπιστημονικά με άλλες ειδικότητες και θα λειτουργήσουν ως μια κοινότητα μάθησης και πρακτικής, προετοιμάζοντας τους μαθητές τους στις προκλήσεις του μέλλοντος και των Νέων προγραμμάτων σπουδών. Τα Νέα Προγράμματα Σπουδών θα εφαρμοστούν από το νέο σχολικό έτος σε όλα τα σχολεία της Ελλάδας.
Αφετέρου, η ιδέα αποτελεί τη συνέχεια μια εξαιρετικής συνεργασίας μου ως Σύμβουλος Εκπαίδευσης με συναδέλφους εκπαιδευτικούς που μαζί οραματιστήκαμε αυτό το μαθητικό μαθηματικό συνέδριο ως ένα βήμα προς τους μαθητές μας να παρουσιάσουν το έργο τους για το οποίο συνεργάστηκαν με συμμαθητές τους, με την υποστήριξη των εκπαιδευτικών τους. Η συντονιστική επιτροπή του Συνεδρίου απαρτίζεται από τους:
• Δρ. Αθανασία Μπαλωμένου, Σύμβουλος Εκπαίδευσης ΠΕ03 Αχαΐας,
• Δρ. Γεώργιος Αφράτης, Πρόεδρος Παραρτήματος ΕΜΕ Αχαΐας,
• Ελένη Γαργαλιώνη, εκπαιδευτικός ΠΕ03 του 12ου ΓΕΛ Πατρών,
• Λεωνίδας Κωνσταντόπουλος, εκπαιδευτικός ΠΕ03 του 7ου ΓΕΛ Πατρών,
• Πηνελόπη Μπαλαφούτη, εκπαιδευτικός ΠΕ03.05 του 14ου Γυμνασίου Πατρών,
• Βασιλική Παπαρώδη, εκπαιδευτικός ΠΕ03 του 2ου Γυμνασίου Πατρών.
Σε μια τέτοια πρωτοβουλία δεν θα μπορούσε να μην είναι συνοδοιπόρος η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, η επίσημη επιστημονική κοινότητα των Μαθηματικών της Ελλάδας. Σε επίπεδο Δυτικής Ελλάδας έχουμε τη χαρά να συνεργαζόμαστε στενά και σε πολλαπλά επίπεδα με την ΕΜΕ Αχαΐας και τον πρόεδρο της Γεώργιο Αφράτη με τον οποία συνδιοργανώνουμε πολλές δράσεις. Το δίκτυο Σχολείων και το ομώνυμο συνέδριο αποτελεί μια ξεχωριστή δράση, με μεγάλη απήχηση στην εκπαιδευτική κοινότητα και την τοπική κοινωνία.

«Γ»: Ποιες είναι οι προκλήσεις για τους μαθητές την σημερινή εποχή;
Πολλές και σε πολλαπλά επίπεδα. Δεν είναι πλέον η γνώση η κυρίαρχη πρόκληση. Σημαντικό για τους μαθητές μας, πολίτες του 21ου αιώνα, είναι η προετοιμασία για την προσαρμογή τους και την εξέλιξη τους σε ένα κόσμο που αλλάζει με ραγδαίους ρυθμούς. Ενδεικτικά αναφέρω: Περιβαλλοντικές Προκλήσεις, αλματώδης τεχνολογική εξέλιξη, Κοινωνικές Ανισότητες και Διακρίσεις, η πρόκληση της τεχνητής νοημοσύνης κ.α.
Τα μαθηματικά, μπορούν να υποστηρίξουν στην ολοκληρωμένη ανάπτυξη του ατόμου, την καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων, την ανάπτυξη κριτικής σκέψης, τις δεξιότητες συνεργασίας, επικοινωνίας, αλλά και να δείξουν το δρόμο για μια επαγγελματική σταδιοδρομία που θα τους ανοίγει διαρκώς νέους ορίζοντες.

 

 

Ροή ειδήσεων

Advertisement