Δευτέρα 23 Νοεμβρίου 2020
Connect with us

Πολιτισμός

«Πυρκαγιές» και σήμερα

Η θεατρική παράσταση από την ομάδα «Από κοινού» της Α’ ΕΛΜΕ Αχαΐας στο θέατρο «Απόλλων»

Δημοσιεύθηκε

στις

Η θεατρική παράσταση «Πυρκαγιές» του Ουαζντί Μουαουάντ της θεατρικής ομάδας «Από κοινού» της Α’ ΕΛΜΕ Αχαΐας ανεβαίνει και σήμερα στις 20.00 στο Δημοτικό Θέατρο «Απόλλων» υπό την αιγίδα του Δήμου Πατρέων και του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας.

Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

Δύο νέα παιδιά, εκτελώντας την αινιγματική διαθήκη της μάνας τους, διανύουν ένα οδυνηρό ταξίδι στην Ανατολή, αφήνοντας την βολεμένη τους ζωή στην καπιταλιστική Δύση, για να ανακαλύψουν την αλήθεια που θα τα ανατρέψει όλα. Ένα επίπονο οδοιπορικό προς αναζήτηση της ταυτότητάς τους που τους σπρώχνει όλο και βαθύτερα στα σκοτάδια της ανθρώπινης ύπαρξης. Η ιδέα να φτάσουν στην πηγή της προέλευσής τους, να δουν τον εαυτό τους γυμνό στον καθρέπτη, χωρίς άμυνες, δοκιμάζοντας τα όριά τους, θα τους οδηγήσει στην συντριβή. Από εκεί όμως, από την αποσυναρμολόγηση παγιωμένων «σταθερών», θα ξεκινήσει η ανοικοδόμηση του εαυτού τους. Το ταξίδι τελικά είναι λυτρωτικό για κάθε νέα γενιά και το μεγάλο στοίχημα για να σταματήσει κάποια στιγμή η κακοδαιμονία αιώνων που σπρώχνει τους ανθρώπους στην καταστροφή. Οι «Πυρκαγιές» είναι μια παράσταση που ετοιμάστηκε με πολύ κόπο, με στόχο το σφυροκόπημα των θεατών με σφοδρά αισθήματα. Είναι μια συγκλονιστική αντιπολεμική ιστορία που αφορά και καταγγέλλει το δράμα των προσφύγων, αλλά ταυτόχρονα είναι και μια υπαρξιακή αναμέτρηση. Ένα έργο ανεξάντλητο, πολυπρισματικό, επικών διαστάσεων, ένα οικουμενικό δράμα με πλοκή και δράση που κόβει την ανάσα, με πολλαπλά μηνύματα, ένα παλίμψηστο, που λειτουργεί ως θρίλερ, ως βουτιά στο υποσυνείδητο, ως ανατομία του ανθρώπου να ψάξει και να αποδεχτεί την οδυνηρή αλήθεια.

ΟΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Μετάφραση: Έφη Γιαννοπούλου. Σκηνοθεσία, σχεδίαση σκηνικών, μουσική επιμέλεια: Φώτης Λάζαρης. Υλοποίηση σκηνικών: Χρήστος Σιάχος, Γιώργος Ντάφλος, Eno Shkadrani. Μουσική σύνθεση και ζωντανή εκτέλεση (συνθεσάιζερ, ηλεκτρική κιθάρα): Νίκος Αντωνίου. Σχεδιασμός Φωτισμών: Βασίλης Βανταράκης. Ρύθμιση Φωτισμών: Αγγελίνα Βγενοπούλου, Βασίλης Βανταράκης. Σχεδιασμός ηχητικού περιβάλλοντος: Νίκος Αντωνίου. Ρύθμιση ήχου: Νέλλη Χασιώτη, Νίκος Αντωνίου. Σχεδιασμός κοστουμιών: Θεατρική ομάδα «Από κοινού». Φωτογραφία: Βασίλης Λάγιος.

Παίζουν με την σειρά που εμφανίζονται: Άγγελος Μπουμπούλης, Ελένη Νταή, Βασίλης Παπαδόπουλος, Χρήστος Σιάχος, Μαρία Δαλαμήτρου, Ευτυχία Χρυσοβέργη, Νίκος Κωσταντόπουλος , Νίκος Παναγόπουλος, Χρήστος Σταθόπουλος, Παναγιώτα Οικονόμου, Στέφανος Στάθης, Φώτης Λάζαρης, Δήμητρα Βαρβαρίγου, Δέσποινα Μάη.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΘΕΑΤΡΟΥ

Την ίδια ώρα, ο πρόεδρος του Δ.Σ. του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, Π. Βάης ανακοίνωσε τους κανόνες για την ασφαλή λειτουργία του θεάτρου λόγω του κορωνοϊού. Για το επίπεδο 2 που βρίσκεται η Αχαΐα προβλέπει πληρότητα κατά 50%, δηλαδή 119 θεατές, οι οποίοι παίρνουν τη θέση τους με το ηλεκτρονικό εισιτήριο που εξασφαλίζουν από την ιστοσελίδα https://www.ticketservices.gr ηλεκτρονικά (μπορούν να πάρουν πληροφορίες από το ταμείο του θεάτρου τις καθορισμένες ώρες λειτουργίας, 10.00-13.00 και 18.00-21.00). Η επίδειξη της κράτησης σε έντυπο ή σε κινητό γίνεται ηλεκτρονικά στην είσοδο του θεάτρου. Δεν γίνεται εκτύπωση εισιτηρίων από το ταμείο.

Επίσης, είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας για όλους (εργαζόμενους και θεατές) εκτός και εντός του θεάτρου και καθ’ όλη τη διάρκεια της παράστασης, ενώ στην είσοδο στο θεάτρου γίνεται θερμομέτρηση όλων των θεατών.

Πολιτισμός

Χωρίς εκπτώσεις…

Πλούσιο και το φετινό πρόγραμμα του Φεστιβάλ Εθνογραφικού Κινηματογράφου παρά τις συνθήκες του κορωνοϊού

Δημοσιεύθηκε

στις

Το φετινό 11ο Φεστιβάλ Εθνογραφικού Κινηματογράφου Αθήνας – Ethnofest πραγματοποιείται διαδικτυακά από τις 26 Νοεμβρίου – 6 Δεκεμβρίου, προσαρμοσμένο στις τρέχουσες συνθήκες θα παρουσιάσει στη διαδικτυακή εκδοχή 40 ταινίες και παράλληλες εκδηλώσεις.

ΤΑΙΝΙΕΣ

Το φετινό πρόγραμμα του φεστιβάλ, αφουγκραζόμενο την εποχή μας και την πληθώρα των διαδικτυακών ερεθισμάτων, προχώρησε σε μια μικρότερη σε αριθμό ταινιών εκδοχή του διατηρώντας όπως πάντα ακέραια τη δυναμική του. Οι ταινίες προβάλλονται μόνο με αγγλικούς υπότιτλους με εξαίρεση το τμήμα του Πανοράματος στο οποίο θα παρέχεται και δυνατότητα ελληνικού υποτιτλισμού.

-Φοιτητικές Ταινίες

Κάθε χρόνο, το Φεστιβάλ παρουσιάζει μια επιλογή των πιο άρτιων δειγμάτων από τις ταινίες που παράγονται στο πλαίσιο μεταπτυχιακών προγραμμάτων στην Οπτική Ανθρωπολογία και σε συναφή πεδία. Φέτος, οι δέκα προσεκτικά επιλεγμένες ταινίες του προγράμματος αποδεικνύουν τη σπουδαιότητα του κινηματογραφικού μέσου και το βαθμό εξέλιξης της χρήσης του στα ακαδημαϊκά προγράμματα.

Αυτοί Που Έχουν Μάτια Να Δουν, Θα Δούνε (Those Who Have Eyes To See, Shall See, Melanie Grant) σύμφωνα με ρητό των Πνευματικών Βαπτιστών του Τρινιντάντ, από όπου παίρνει και τον τίτλο της η ομώνυμη ταινία που εξερευνά τον τρόπο θέασης, συγκρίνοντας τη σαρκική, την πνευματική και την εθνογραφική ματιά. H ταινία Κόσμος (Mundo, Ana Edwards) διερευνά το εκτενές φαινόμενο του ευαγγελικού προσηλυτισμού αυτόχθονων πληθυσμών στη Νότια Αμερική και παρατηρεί πώς το τοπίο αναδιαμορφώνεται μέσα από τις ευαγγελικές αντιλήψεις. Το Θαρραλέο Κορίτσι Στην Ιπτάμενη Κούνια (The Daring Young Girl On The Flying Trapeze, Nina Ross), πρόκειται για μια καθαρή υπενθύμιση για τη μεταχείριση των ατόμων με αναπηρία, αλλά είναι πολύ περισσότερο η αξιοθαύμαστη ιστορία μιας γυναίκας που αρνήθηκε να περιοριστεί στις προσδοκίες που η κοινωνία είχε από εκείνη.

-Πανόραμα

Το φετινό Πανόραμα έχει άρωμα Λατινικής Αμερικής με ταινίες από την Αργεντινή, τη Βραζιλία και το Μεξικό. Μέσα από την προβολή επτά ντοκιμαντέρ πρωτοπόρων καλλιτεχνών διερευνά πολλαπλές θεματικές με έμφαση σε ζητήματα φύλου, ανθρωπίνων δικαιωμάτων και πολιτιστικής ταυτότητας αναδεικνύοντας την αφηγηματική και ποιητική δύναμη της εικόνας μέσα από την ανθρωπολογική ματιά και ευαισθησία των κινηματογραφιστών. Οι ταινίες του τμήματος του Πανοράματος προβάλλονται με ελληνικούς υπότιτλους.

Η Βασίλισσα Της Λάπα (Queen of Lapa, Luana Muniz ) εξερευνά τις καθημερινές ζωές, τις αντιπαλότητες και τις αναζητήσεις για την αγάπη των εργατριών του σεξ σε μια πόλη γεμάτη εχθρότητα απέναντι στην κοινότητα LGBTQ. Τα Τραγούδια Που Δεν Τελειώνουν Ποτέ (Songs That Never End, Yehuda Sharim) είναι ένας λυρικός και ποιητικός διαλογισμός σχετικά με τον εκτοπισμό. Η Επιμονή (Persistence) Anne Huffschmid και Jan-Holger Hennies) μας ταξιδεύει στα τοπία εξαφάνισης του Μεξικού, ανάμεσα σε μαζικούς τάφους και θραύσματα, οικογένειες θυμάτων και ανθρωπολόγους ιατροδικαστές.

-Ειδική Θεματική Ενότητα – Επανεξετάζοντας το Brexit

Αυτή τη χρονιά, η ειδική θεματική ενότητα αφιερώνεται στο φαινόμενο του Brexit και τους αμέτρητους σχηματισμούς του. Την ενότητα επιμελείται o κοινωνικός ανθρωπολόγος Θεόδωρος Ρακόπουλος (Πανεπιστήμιο του Όσλο) ως καλεσμένος επιμελητής του Ethnofest. Το Brexit αποτέλεσε ένα διαρκές γεγονός του οποίου η έκβαση ακόμα ξεδιαλύνεται. Όσα προηγήθηκαν (μια παγκόσμια πιστωτική κρίση, κρίσεις δημοσίου χρέους), όσα έφεραν οι εντάσεις της περιόδου (με την άνοδο απολυταρχικών ηγεσιών και λαϊκισμού) και ό,τι ακολούθησε (η κρίση του κορονοϊού) διαμορφώνουν ένα φάσμα πολλαπλών κρίσεων άξιων προβληματισμού. Σε αντίθεση με άλλες τρέχουσες κρίσεις, το Brexit ήταν μια δημοφιλής επιλογή. Σαν μια μορφή έκφρασης της “άμεσης φωνής” του κόσμου, μια εκδήλωση λαϊκής κυριαρχίας, η ψήφος αποχώρησης δοκίμασε τα όρια και τους περιορισμούς της ίδιας της δημοκρατίας. Το δράμα που ακολούθησε, με το κράτος να ταλαντεύεται μεταξύ του “λαού”, του κοινοβουλίου αλλά και της δικαστικής εξουσίας, φανέρωσε πως ό,τι συνέβη στο Ηνωμένο Βασίλειο είναι μια περίπτωση ενδεικτική για την ταυτότητα της σύγχρονης δημοκρατίας.

Οι τρεις ταινίες της ενότητας, Way My It Did I (Μαρία Αναστασίου), Ακούστε Τη Βρετανία, (Listen to Britain, Rhys Lewis) και ο Τελευταίος Γύρος Jaldi 5 (Last Round of Jaldi 5, Ellen Lapper) παρουσιάζουν διαφορετικές κινηματογραφικές προσεγγίσεις που επικεντρώνονται στον πυρήνα του διαλόγου πάνω στο φλέγον αυτό ζήτημα.

-Κινηματογραφικοί Πειραματισμοί στην Εθνογραφία

Όταν οι δημιουργοί πειραματίζονται με τα όρια της κινηματογραφικής φόρμας, τις τεχνικές αφήγησης και την εθνογραφική έρευνα, τα αποτελέσματα διευρύνουν τα όρια του κινηματογραφικού είδους και των κοινωνικών επιστημών, προσφέροντάς μας νέες εμπειρίες θέασης.

Στο Δάσος Από Σύννεφα (Cloud Forest, Eliane Esther Bots), πέντε Ολλανδέζες οδηγούν το θεατή σε ένα φαντασιακό ταξίδι μέσα από αναμνήσεις και εικόνες που έχουν δημιουργήσει από τις εμπειρίες των γονιών τους στον πόλεμο της πρώην Γιουγκοσλαβίας και μας καλούν να γίνουμε μέρος των στενών δεσμών της οικογένειάς τους. Η Απουσία (Absence, Roxanne Abel Gintz), είναι μια ερμηνευτική αυτοεθνογραφική ταινία που εκθέτει τις πρώτες αναλύσεις των δυσκολιών και των γνώσεων που συναντά μια ερευνήτρια κατά τη διάρκεια επιτόπιας έρευνας σε αγροτικές περιοχές της Βραζιλίας. Με τη φωνή της, η ερευνήτρια επαναδιεκδικεί τα συναισθήματα, τις διαισθήσεις και τις ευαισθησίες, οι οποίες, τη στιγμή που βιώθηκαν, είχαν υποτιμηθεί και με τη συνεργάτιδά της προσπαθούν να σπάσουν τη σιωπή της καταπίεσης που προέρχεται από την τοξική πατριαρχική αρρενωπότητα.

-Initiations

Στο εκπαιδευτικό περιβάλλον των ανθρωπιστικών και κοινωνικών επιστημών αναδεικνύεται όλο και περισσότερο η σημασία της χρήσης των οπτικοακουστικών μέσων κατά την ερευνητική διαδικασία. Το τμήμα Initiations φιλοξενεί αυτές τις πρώτες απόπειρες νέων δημιουργών, οι οποίοι μέσα στο πλαίσιο των ποικίλων ακαδημαϊκών προγραμμάτων και summer schools καταφέρνουν να δημιουργήσουν ταινίες ανθρωπολογικού ενδιαφέροντος.

-Ειδικές Προβολές

Φέτος, στο πλαίσιο των Ειδικών Προβολών, η ενότητα Focus on Archive εξετάζει την επίκαιρη τάση της δημιουργικής χρήσης του αρχείου στο ντοκιμαντέρ έχοντας στόχο να αποτελέσει ένα πρώτο βήμα στην ανάδειξη και εξερεύνηση της τάσης που θα μας απασχολήσει έντονα στο μέλλον. Η συνθήκη του lockdown έχει κάνει επιτακτική την ψηφιακή ανάδειξη και την δημιουργική ενασχόληση με το αρχείο ενώ μέσα από αυτή, έχει προκύψει μια πολύ ενδιαφέρουσα τάση για συνέργειες, διεπιστημονικότητα, και διάλογο μεταξύ καλλιτεχνών και ανθρωπολόγων.

Οι τέσσερις ταινίες της ενότητας χαρακτηρίζονται από διαφορετικές μεταξύ τους δημιουργικές χρήσεις του αρχείου στην κινηματογραφική αφήγηση και αποτελούν έμπνευση και έναυσμα για διάλογο.

-Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά – Ειδικό Αφιέρωμα Πολιτισμικό Τοπίο και Πολιτιστική Κληρονομιά

Το Ethnofest, διατηρώντας ως βασική του σταθερά την αναγνώριση της σημασίας της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς για την ανάδειξη των πολιτισμικών ταυτοτήτων μιας χώρας, εξετάζει στο φετινό πρόγραμμά του το Πολιτισμικό Τοπίο και τη σχέση του με το πεδίο της Πολιτιστικής Κληρονομιάς.

Στους ορεινούς οικισμούς της Ηπείρου τα ιερά δάση λειτουργούν ως τοπικά προσαρμοσμένα συστήματα διαχείρισης. Η ταινία Ιερά Δάση Ζαγορίου του Κώστα Βρακά, πραγματεύεται τη διατήρηση της φύσης μέσω θρησκευτικών δοξασιών και υπό το φόβο υπερφυσικών τιμωριών. Η ταινία St. Viniri – Το Ιερό Δάσος της Κωνσταντίνας Μεσσήνη, επικεντρώνεται στο δάσος της Αγίας Παρασκευής στη Βωβούσα, στο Ανατολικό Ζαγόρι ως ένα από τα εναπομείναντα ιερά δάση.

-Παράλληλες Εκδηλώσεις

Με εκπαιδευτικό αλλά και κινηματογραφικό ενδιαφέρον, οι παράλληλες εκδηλώσεις έρχονται να πλαισιώσουν τις ταινίες του φετινού προγράμματος, να διευρύνουν την οπτική γύρω από την έρευνα και την παραγωγή μέσα από τη ματιά σκηνοθετριών και σκηνοθετών, ερευνητών και άλλων επαγγελματιών και να προσδώσουν ένα πιο διαδραστικό χαρακτήρα.

 

Εργαστήρι για παιδιά

 

Η εθελοντική ομάδα Αιγίου «ΔΙΕΞΟΔΟΣ» του Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Αχαΐας σε συνεργασία με τη Δημοτική Κοινωφελή Επιχείρηση Αιγιαλείας διοργανώνουν εργαστήρι με θέμα «Αναγνωρίζω και Εκφράζω τα συναισθήματά μου».

Το εργαστήρι θα υλοποιηθεί την Κυριακή 29 Νοεμβρίου  και ώρες 18:00 –

19:30 μέσω της πλατφόρμας τηλε-εκπαίδευσης της ΔΗ.Κ.ΕΠ.Α. #Εκπαιδευόμαστε_Σπίτι.

Η δράση αφορά παιδιά που φοιτούν στις τάξεις Ε΄ και ΣΤ΄ του Δημοτικού Σχολείου

και όσοι ενδιαφέρονται μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή στο τηλέφωνο 2691026150 από τη Δευτέρα 23/11 έως και την Τετάρτη 25/11 και ώρες 10:00 – 12:00 το πρωί.

Καθώς ο αριθμός των θέσεων είναι περιορισμένος, θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

 

Περισσότερα

Πολιτισμός

«Ο νυχτερινός περίπατος της γιαγιάς»

 Κυκλοφόρησε το τελευταίο βιβλίο της Άλκης Ζέη από τις εκδόσεις Μεταίχμιο

Δημοσιεύθηκε

στις

«Ο νυχτερινός περίπατος της γιαγιάς», το τελευταίο λογοτεχνικό «δώρο» της Άλκης Ζέη  στους απανταχού αναγνώστες της κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μεταίχμιο.

Μέσα από τις σελίδες αυτού του βιβλίου η αγαπημένη συγγραφέας ξεγλυστρά από τη ζωή σ’ έναν ονειρικό νυχτερινό περίπατο ολοκληρώνοντας τον μεγάλο περίπατο της ζωής της. Πρόκειται για ένα μικρό, κομψό αφήγημα, που ξετυλίγεται στην πίσω αυλή του σπιτιού στις Βρυξέλλες, όπου η Άλκη περνούσε κάθε χειμώνα με την κόρη και τα εγγόνια της, τα τελευταία 30 χρόνια. Αφηγείται το τέλος της ζωής της ποιητικά, με ζεστασιά και μία γλυκιά μελαγχολία. Γραμμένο για παιδιά και μεγάλους, με τον τρόπο που μόνο εκείνη ήξερε, εικονογραφημένο από τον Νικόλα Χατζησταμούλο.

Μέρος των εσόδων από τις πωλήσεις του βιβλίου θα διατεθούν υπέρ των σκοπών του ΟΔΥΣΣΕΑ, μη κερδοσκοπικού οργανισμού που ιδρύθηκε το 2012 στο Βερολίνο από τη Δάφνη Βλουμίδη και Γερμανούς φίλους του ξενοδοχείου «Βότσαλα» στη Μυτιλήνη, με προγράμματα απασχόλησης, μάθησης και επικοινωνίας για νέους πρόσφυγες που βρίσκονται στο νησί της Λέσβου.

Η ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ

Η Άλκη Ζέη γεννήθηκε στην Αθήνα. Ο πατέρας της καταγόταν από την Κρήτη και η μητέρα της από τη Σάμο, όπου πέρασε τα πρώτα παιδικά της χρόνια. Παντρεύτηκε τον θεατρικό συγγραφέα και σκηνοθέτη Γιώργο Σεβαστίκογλου, που πέθανε το 1991. Απέκτησαν δύο παιδιά.

Σπούδασε στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, στη Δραματική Σχολή του Ωδείου Αθηνών και στο Κινηματογραφικό Ινστιτούτο της Μόσχας, στο τμήμα σεναριογραφίας.

Από πολύ μικρή ασχολήθηκε με το γράψιμο. Στις πρώτες ακόμη τάξεις του Γυμνασίου άρχισε να γράφει κείμενα για το κουκλοθέατρο. Ένας από τους ήρωες που δημιούργησε, ο Κλούβιος, έγινε κατοπινά ο ήρωας του γνωστού κουκλοθέατρου «Μπαρμπα – Μυτούσης», εμπνεύστρια του οποίου ήταν η Ελένη Θεοχάρη-Περάκη.

Πρώτο της μυθιστόρημα ήταν «Το καπλάνι της βιτρίνας» (1963), που το είχε εμπνευστεί από τα παιδικά της χρόνια στη Σάμο και είναι σχεδόν αυτοβιογραφικό. Ακολούθησε μια σειρά μυθιστορημάτων για παιδιά, και το 1987 κυκλοφόρησε το πρώτο της βιβλίο για μεγάλους, «Η αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα». Το 2013 κυκλοφόρησε το αυτοβιογραφικό της βιβλίο «Μμολύβι φάμπερ νούμερο δύο», και το 2017 το «Πόσο θα ζήσεις ακόμα, γιαγιά;».

Το 2010, τιμήθηκε με το Βραβείο της Ακαδημίας Αθηνών για το σύνολο του έργου της. Ο καθαρός τρόπος γραφής της, η γλωσσική αρτιότητα, η κριτική στάση απέναντι σε πρόσωπα και καταστάσεις, το χιούμορ και η διεισδυτική ματιά στα γεγονότα, ήταν τα χαρακτηριστικά των έργων της Άλκης Ζέη που το έχουν κάνει να αγαπηθεί από το ελληνικό και το ξένο αναγνωστικό κοινό.

«Η αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα», «Το καπλάνι της βιτρίνας» και «Ο μεγάλος περίπατος του Πέτρου», συμπεριλαμβάνονται στα διαχρονικά ευπώλητα βιβλία της σύγχρονης ελληνικής λογοτεχνίας. Τα βιβλία της απευθύνονται κυρίως στα παιδιά και τους εφήβους, πάντα όμως διαβάζονται με μεγάλη ευχαρίστηση και από τους ενήλικες. Εμπνέονται από προσωπικές της εμπειρίες, υφαίνοντας την υπόθεσή τους παράλληλα με ιστορικά γεγονότα. Τα θέματα που πραγματεύονται είναι καθημερινά και πανανθρώπινα.

«Το Καπλάνι της βιτρίνας», το πρώτο της μυθιστόρημα, υπήρξε έργο – σταθμός για την ελληνική παιδική λογοτεχνία και θεωρείται πλέον ένα κλασικό έργο της παγκόσμιας λογοτεχνίας για παιδιά, με συνεχείς επανεκδόσεις από το 1963 που πρωτοκυκλοφόρησε στην Ελλάδα και πολλές μεταφράσεις και διακρίσεις στο εξωτερικό.

Η Άλκη Ζέη υπήρξε πρέσβειρα της σύγχρονης ελληνικής λογοτεχνίας στο εξωτερικό, καθώς το σύνολο του έργου της είναι μεταφρασμένο και κυκλοφορεί σε πολλές χώρες ανά τον κόσμο. Η ίδια είχε, επίσης, μεταφράσει από τα γαλλικά, τα ιταλικά και τα ρωσικά αρκετά βιβλία.

Τον Ιανουάριο του 2015, έλαβε τον Χρυσό Σταυρό του Τάγματος της Τιμής, διάκριση που αποδίδεται από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας σε διαπρεπείς προσωπικότητες των τεχνών, των επιστημών και των γραμμάτων, ενώ τον Σεπτέμβριο του 2015 τιμήθηκε από τη Γαλλία με τον τίτλο του Ταξιάρχη του Τάγματος των Τεχνών και των Γραμμάτων (Commandeur de l’Ordre des Arts et des Lettres).

Περισσότερα

Πολιτισμός

Έρχονται τα Χριστούγεννα-Οι καθηγητές του εικαστικού εργαστηρίου δημιουργούν εν μέσω καραντίνας δώρα και διάκοσμο

Δημοσιεύθηκε

στις

To δικό τους ξεχωριστό μήνυμα και αποτύπωμα, στο φετινό εορτασμό των Χριστουγέννων και των δράσεων που ετοιμάζει ο Πολιτιστικός Oργανισμός του Δήμου Πατρέων, θα αφήσουν οι νεοπροσληφθέντες καθηγητές του εικαστικού εργαστηρίου.

Μπορεί τα μέτρα για τον κορωνοϊό να οδήγησαν σε αναστολή των μαθημάτων του εργαστηρίου, αλλά οι νέοι διδάσκοντες προσφέρουν τις γνώσεις τους και την καλλιτεχνική τους πείρα, συμμετέχοντας στην προετοιμασία της Χριστουγεννιάτικης διακόσμησης της πόλης, καταγράφοντας- ταξινομώντας και αξιοποιώντας μια μεγάλη δωρεά κεραμικών έργων του σπουδαίου Πατρινού καλλιτέχνη, Γιώργου Χατζηγιάννη, κατασκευάζοντας Χριστουγεννιάτικα δώρα τα οποία θα διατεθούν δωρεάν στους οικονομικά και κοινωνικά ευάλωτους πολίτες της πόλης, προκειμένου να τους εμψυχώσουν σε αυτές τις δύσκολες συγκυρίες και μαγνητοσκοπώντας βίντεο δημιουργίας εικαστικών κατασκευών που θα προβληθούν ψηφιακά από την ιστοσελίδα του Πολιτιστικού Οργανισμού.

Την προσφορά των συγκεκριμένων εκπαιδευτικών μέσα στις δύσκολες συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί, επισημαίνει η πρόεδρος του Πολιτιστικού Οργανισμού Κατερίνα Γεροπαναγιώτη.

Η πρόεδρος του Πολιτιστικού Οργανισμού επισημαίνει, ότι είναι «επιτακτική η ανάγκη για άμεση χρηματοδότησή, ώστε να καλυφθεί πλήρως το κόστος η μισθοδοσία των εργαζόμενων ωρομίσθιων εικαστικών για όλο το διάστημα της αναγκαστικής παύσης λειτουργίας του Εικαστικού Εργαστηρίου, από τον κρατικό προϋπολογισμό.», σημειώνοντας συγχρόνως ότι «είναι καθήκον της κυβέρνησης να στηρίξει τους εργαζόμενους, ιδιαίτερα στο χώρο του πολιτισμού που δικαίως διεκδικούν το δικαίωμα στην εργασία και την ικανοποίηση των αιτημάτων τους, όπως αυτά εκφράζονται μέσα από τα συλλογικά τους όργανα.

Για μια ακόμα φορά επιβεβαιώνεται η ανάγκη για άμεσες προσλήψεις που να καλύπτουν τις ανάγκες της καλλιτεχνικής παιδείας στο σύνολό τους. Δε νοείται ένας από τους μεγαλύτερους Δήμους της Ελλάδας να μην έχει μόνιμο προσωπικό εικαστικών και να υποχρεώνεται από το κράτος να απασχολεί σε τόσο σημαντικές δομές της πόλης εργαζόμενους με οκτάμηνες συμβάσεις.

Υπενθυμίζεται, ότι κατά την περίοδο του πρώτου lockdown, με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου δεν εισπράχθηκαν δίδακτρα από τους μαθητές, με τους εκπαιδευτικούς του Εικαστικού Εργαστηρίου και του Δημοτικού Ωδείου να αμείβονται όπως ήταν σωστό και όφειλε να πράξει ο Οργανισμός από τον προϋπολογισμό του, με την συνολική δαπάνη να ανέρχεται στα 50.000 ευρώ».

Περισσότερα
Advertisement
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement
Advertisement

Αυτή την εβδομάδα