Κυριακή 28 Φεβρουαρίου 2021
Connect with us

Εκκλησιαστικά

Eπίβλεψη στις Πόρτες Αχαϊας

Δημοσιεύθηκε

στις

Στις Πόρτες Αχαϊας πήγε ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Πατρών κ. Χρυσόστομος για να επιβλέψει τις εργασίες ανακαίνισης στον ιερό ενοριακό ναό, ο οποίος τιμάται στην Μεταμόρφωση του Σωτήρος, αλλά εξόχως εκεί γιορτάζεται ο Άγιος Δημήτριος.

Ο Σεβασμιότατος ενημερώθηκε από τον εφημέριο της ενορίας, π. Νικόλαο Δαραμούσκα, για την πορεία των εργασιών και έδωσε οδηγίες για να συνεχιστεί απρόσκοπτα το επιτελούμενο έργο. Επίσης μετέβη στον Κοιμητηριακό Ναό Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης, όπου επίσης έδωσε οδηγίες για την ανακαίνιση του.

Εκκλησιαστικά

Ανοίγει σήμερα το Τριώδιο- Κεκλεισμένων των θυρών λόγω της έξαρσης της πανδημίας λειτούργησαν οι εκκλησίες

Κυριακή του Τελώνου και του Φαρισαίου

Δημοσιεύθηκε

στις

Πρώτη Κυριακή του Τριωδίου η σημερινή, η οποία ονομάζεται Κυριακή του Τελώνου και του Φαρισαίου, λόγω της σχετικής ευαγγελικής περικοπής που διαβάζεται στις Εκκλησίες.

Στο νομό Αχαΐας, ο οποίος είναι κόκκινος λόγω της πανδημίας, οι Ιεροί Ναοί λειτούργησουν κεκλεισμένων των θυρών εξαιτίας των απαγορευτικών μέτρων για την αποφυγή μετάδοσης του κορωνοϊού.

Σύμφωνα με την παραβολή, την εποχή του Χριστού, ο τελώνης ήταν αυτός που αγόραζε τους φόρους από την ρωμαϊκή αρχή και τους εισέπραττε από τους πολίτες, τους οποίους συχνά εκμεταλλευόταν ή εκβίαζε.

Γι’ αυτό οι τελώνες αναφέρονται στην Καινή Διαθήκη ως αμαρτωλοί, άδικοι και εκβιαστές. Οι Φαρισαίοι εκπροσωπούσαν μια μερίδα της Ιουδαϊκής θεοκρατίας με μεγάλη επιρροή στον Ιουδαϊκό λαό. Ήταν ζηλωτές του Μωσαϊκού Νόμου και φανατικοί εθνικιστές.

Ο Ιησούς τους έλεγχε με σφοδρότητα γιατί εκπροσωπούσαν την υποκριτική θεοσέβεια («τα πάντα ποιούντες προς το θεαθήναι τοις ανθρώποις»). Στην Καινή Διαθήκη αναφέρονται, επίσης, ως φιλάργυροι, φθονεροί, εκμεταλλευτές και άδικοι.

Σύμφωνα με την ανωτέρω ευαγγελική περικοπή, ο Ιησούς μιλώντας στους μαθητές του φανερώνει την αξία της ταπεινοφροσύνης και της συγγνώμης του Τελώνη, που έχει συναίσθηση των αμαρτιών του, αντίθετα με τον αλαζόνα Φαρισαίο, που με την υποκρισία του παρουσιάζει τον εαυτό του τέλειο άνθρωπο. Και καταλήγει με το γνωμικό: «Πας ο υψών εαυτόν ταπεινωθήσεται, ο δε ταπεινών εαυτόν υψωθήσεται».

Την εβδομάδα του Τελώνου και του Φαρισαίου (17-23 Φεβρουαρίου 2019), δεν υπάρχει η παραμικρή νηστεία. Γίνεται «κατάλυση στα πάντα», σύμφωνα με την εκκλησιαστική ορολογία, δηλαδή τρώγεται ελεύθερα κάθε φαγητό ακόμα και την Τετάρτη και Παρασκευή. Για το λόγο αυτό, η εβδομάδα αυτή ονομάζεται και «ελεύθερη» ή «απολυτή».

Περισσότερα

Εκκλησιαστικά

Υιοθετήστε τα διδάγματά τους-Η προτροπή του Μητροπολίτη προς τους μαθητές με αφορμή την χθεσινή εορτή των Τριών Ιεραρχών

Δημοσιεύθηκε

στις

Με ιερά κατάνυξη και την αρμόζουσα τιμή, εορτάστηκε χθες η μνήμη των Τριών Ιεραρχών, Βασιλείου του Μεγάλου, Γρηγορίου του Θεολόγου και Ιωάννου του Χρυσοστόμου, στην Ιερά Μητρόπολη Πατρών.

Χθες ανήμερα της εορτής, ο κεντρικός ἑορτασμός πραγματοποιήθηκε στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Ευαγγελιστρίας Πατρών, όπου την θεία λειτουργία τέλεσε ο Μητροπολίτης κ. Χρυσόστομος, ο οποίος κήρυξε και τον θείο λόγο.
Ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε: α) Στην εποχή που έζησαν οι Τρεις Ιεράρχαι, Δ’ αιών, ο οποίος εξ’ αιτίας της μεγάλης δραστηριότητος και πνευματικής εργασίας των Αγίων Ιεραρχών, ονομάσθηκε χρυσούς αιών της Εκκλησίας.
β) Στο τεράστιο εκκλησιαστικό και εν γένει πνευματικό και κοινωνικό έργο των Τριών Ιεραρχών, στην φιλόθεη και φιλάνθρωπη δραστηριότητα και προσφορά τους, στο αδέλφωμα δύο στοιχείων, δύο κόσμων, του Ελληνικού και του Χριστιανικού με την έννοια της αποκεκαλυμμένης από τον Θεό αληθείας. Στο συγγραφικό τους έργο, στους αγώνες τους εναντίον των αιρέσεων και της εκκλήσεως των ηθών, στις παιδαγωγικές αρχές και τα παιδαγωγικά αξιώματα, που είναι οι βάσεις όλων των μετά ταύτα παιδαγωγικών συγγραμμάτων, παγκοσμίως.
γ) Στην δική μας εποχή, στα προβλήματα που αντιμετωπίζομε γενικά ως κοινωνία, στα δύσκολα θέματα που αντιμετωπίζει το παιδαγωγικό σύστημα και εν γένει η παιδεία, όχι μόνο στην πατρίδα μας, αλλά παγκοσμίως και
δ) Στην ανάγκη, υιοθετήσεως όλων των διδαγμάτων, των πνευματικών παρακαταθηκών και παιδαγωγικών αρχών που κατέλειπαν σε μας οι Τρεις μέγιστοι Φωστήρες της Τρισηλίου Θεότητος.
Ο Σεβασμιώτατος έκανε ειδική αναφορά στους ευσυνειδήτους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, τους ευχαρίστησε για το μεγάλο έργο που προσφέρουν και τους επήνεσε για το λειτούργημα που επιτελούν με βαθειά αίσθηση ευθύνης σε μια τόσο δύσκολη εποχή.
Επίσης, μίλησε με αγάπη για τους μαθητές και φοιτητές και προέτρεψε τα παιδιά να ζουν με αξιοπρέπεια και υπευθυνότητα, να αξιοποιούν τον χρόνο της ζωής τους και να φροντίζουν να αποκτήσουν όχι μόνο την κατά κόσμον γνώσιν, αλλά και την κατά Θεόν σοφίαν.
Απευθυνόμενος στους γονείς των μαθητών, ευχήθηκε να έχουν δύναμη από τον Θεό, υγεία και υπομονή στην τεράστια προσπάθειά τους, για την ανατροφή των παιδιών τους.
Στον Μητροπολιτικό Ναό χθες εκκλησιάσθη αντιπροσωπεία από τους μαθητές του Εκκλησιαστικού Λυκείου Πατρών, κρατώντας την σημαία.
Τους άρτους προσέφερε το Στρούμπειο Σχολείο Πατρών, ενώ την εικόνα των Τριών Ιεραρχών στόλισαν με άνθη, τα Αρσάκεια Σχολεία Πατρών.

 

Περισσότερα

Εκκλησιαστικά

Τιμώνται σήμερα οι Τρεις Ιεράρχες

Δημοσιεύθηκε

στις

Τους τρεις Ιεράρχες, τους προστάτες των Γραμμάτων τιμά σήμερα η Εκκλησία μας. Στην Πάτρα γιορτάζει ο ομώνυμος Ιερός Ναός στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, ενώ χθες σε πολλούς Ιερούς Ναούς της πόλης μας χθες τελέστηκαν θείες λειτουργίες μετ’ αρτοκλασία παρουσία αντιπροσωπείων εκπαιδευτικών σχολείων της πόλης.

Στον Μητροπολιτικό Ναό της Ευαγγελίστριας τελέστηκε θεία λειτουργία (μεταδόθηκε ζωντανά μέσω του τηλεοπτικού σταθμού Λύχνος), στη διάρκεια της οποίας ο προϊστάμενος του Ιερού Ναού Αρχιμανδρίτης π. Αμβρόσιος Γκουρβέλος κατά την ομιλία του αναφέρθηκε στον βίο και στην μεγάλη προσφορά των τριών Φωστήρων της Ορθοδοξίας, υπογράμμιζοντας την ανάγκη επαναπροσδιορισμού του νοήματος της εορτής.
Οι Τρεις Ιεράρχες θεωρούνται οι τρεις επιφανείς Άγιοι και Θεολόγοι, ο Βασίλειος ο Μέγας, Ιωάννης ο Χρυσόστομος και ο Γρηγόριος ο Ναζιανζηνός. Για τη σοφία τους και τη χριστιανική τους ζωή, η Ορθόδοξη Εκκλησία τους ονόμασε αγίους και γιορτάζουν ο καθένας ξεχωριστά. Αλλά επειδή δημιουργήθηκε μια διαφωνία μεταξύ των χριστιανών για το ποιος από τους τρεις πρόσφερε τα περισσότερα, αποφασίστηκε και καθιερώθηκε από τα τέλη του 4ου αιώνα να υπάρχει και για τους τρεις μια κοινή γιορτή στις 30 Ιανουαρίου κάθε έτους.

Περισσότερα
Advertisement
Advertisement
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement

Αυτή την εβδομάδα