Δευτέρα 20 Σεπτεμβρίου 2021
Connect with us

Ελλάδα

Χατζηδάκης: Οι επικουρικές συντάξεις των νέων μπορεί να είναι αυξημένες από 43% έως και 68%

Δημοσιεύθηκε

στις

«Η Ασφαλιστική Μεταρρύθμιση για τη Νέα Γενιά είναι ουσιαστικά η εισαγωγή του κεφαλαιοποιητικού συστήματος μόνο στις επικουρικές συντάξεις και μόνο για τους νέους. Αυτό ουσιαστικά σημαίνει ότι ο νέος ασφαλισμένος θα είναι πλέον άμεσα συνδεδεμένος με τη σύνταξή του». Αυτό αναφέρει, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης, σε συνέντευξή του στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, αναλύοντας τους λόγους για τους οποίους προωθείται αυτή η μεταρρύθμιση.

Όπως εξηγεί, «ο νέος ασφαλισμένος δεν θα δίνει πια όλες του τις εισφορές σε έναν μεγάλο “κορβανά” για όλους, χωρίς καμία επαφή και κανέναν έλεγχο, όπως συμβαίνει σήμερα. Αλλά, αντί αυτού, θα έχει έναν δικό του προσωπικό λογαριασμό, έναν προσωπικό “κουμπαρά”, όπου θα συγκεντρώνονται και θα επενδύονται οι ασφαλιστικές του εισφορές για την επικουρική του σύνταξη, έτσι ώστε να πάρει από εκεί στο τέλος την επικουρική του».

Τονίζει δε ότι η διεθνής εμπειρία από χώρες που εφαρμόζουν αυτό το σύστημα, όπως είναι οι περισσότερες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δείχνει ότι το σύστημα αυτό, με τις αναγκαίες κρατικές εγγυήσεις, λειτουργεί πιο σύγχρονα και αποτελεσματικά και οδηγεί σε μεγαλύτερες συντάξεις.

Ο κ. Χατζηδάκης επισημαίνει επίσης ότι το νέο σύστημα θα μπει σε εφαρμογή από 01.01.2022 και αφορά ουσιαστικά δύο κατηγορίες ασφαλισμένων: Υποχρεωτικά όσους εισέρχονται για πρώτη φορά στην αγορά εργασίας και, εφόσον το επιλέξουν, τους νέους εργαζόμενους, ηλικίας μέχρι 35 ετών.

Μάλιστα, ο υπουργός Εργασίας διαβεβαιώνει ότι στο νομοσχέδιο υπάρχει ένα σύστημα διπλής εγγύησης: «Η πρώτη εγγύηση είναι ότι δεν επηρεάζονται οι συντάξεις των νυν συνταξιούχων και των παλαιών ασφαλισμένων που δεν θα ενταχθούν στο νέο σύστημα. Και η δεύτερη εγγύηση είναι ότι, ακόμα και στην απίθανη περίπτωση που κάτι δεν πάει καλά με τις επενδύσεις των αποταμιεύσεων των νέων ασφαλισμένων που θα ενταχθούν στο σύστημα, το κράτος θα εγγυάται ότι η σύνταξή τους δεν θα είναι σε καμία περίπτωση χαμηλότερη από τις εισφορές που κατέβαλαν, συν τον πληθωρισμό».

Σχετικά με την κριτική που ασκεί ο ΣΥΡΙΖΑ, ο κ. Χατζηδάκης απαντά ότι οι ισχυρισμοί του ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι παρά fake news. «Ο ΣΥΡΙΖΑ, για να εξαπατήσει τον κόσμο, παραπέμπει στα αποτυχημένα παραδείγματα λατινοαμερικανικών χωρών, όπως η Βενεζουέλα, αφρικανικών χωρών, όπως η Γκάνα και χωρών του πρώην ανατολικού μπλοκ, όπως η Ρουμανία. Οι χώρες αυτές έκαναν κάτι που δεν κάνουμε εμείς: Ιδιωτικοποίησαν πλήρως την υποχρεωτική κοινωνική τους ασφάλιση. Εμείς αντιθέτως εισάγουμε κεφαλαιοποιητικά στοιχεία στην κοινωνική ασφάλιση, διατηρώντας το δημόσιο χαρακτήρα της, όπως κάνουν η Σουηδία, η Ολλανδία, η Δανία. Για άλλη μια φορά, ο ΣΥΡΙΖΑ κάνει το “άσπρο-μαύρο”, προσπαθώντας να μπερδέψει και τον κόσμο!» τονίζει ο υπουργός Εργασίας.

Παράλληλα, ο κ. Χατζηδάκης περιγράφει τις πρωτοβουλίες του υπουργείου, με στόχο τη μείωση των εκκρεμών συντάξεων, αλλά και τη βελτίωση της εξυπηρέτησης των πολιτών από τον e-ΕΦΚΑ. Μεταξύ άλλων, υπογραμμίζει ότι, σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, οι εκκρεμείς συντάξεις μειώθηκαν για έβδομο συνεχόμενο μήνα, παρά την αύξηση των νέων αιτήσεων συνταξιοδότησης, ενώ εκτιμά ότι, μέσα στο φθινόπωρο, θα καταγραφεί σημαντική αποκλιμάκωση των εκκρεμών συντάξεων. «Και ακόμα νωρίτερα από αυτό θα δει ο ασφαλισμένος σημαντική βελτίωση στον τρόπο και την ταχύτητα εξυπηρέτησής του από τον e-ΕΦΚΑ, μέσα από τη συνεχή επέκταση των ψηφιακών υπηρεσιών, αλλά και το νέο τηλεφωνικό κέντρο, που αναμένεται να λειτουργήσει σύντομα» προσθέτει ο υπουργός Εργασίας.

xatzidakis_pres-684

 

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης του Κωστή Χατζηδάκη, για το Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων:

Ερ: Κύριε Χατζηδάκη, το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων προωθεί με νομοσχέδιο μία νέα μεταρρύθμιση του συστήματος επικουρικής ασφάλισης, με την οποία εισάγονται κεφαλαιοποιητικά στοιχεία. Ποια είναι η βασική φιλοσοφία του νομοσχεδίου;

Απ: Η Ασφαλιστική Μεταρρύθμιση για τη Νέα Γενιά είναι ουσιαστικά η εισαγωγή του κεφαλαιοποιητικού συστήματος μόνο στις επικουρικές συντάξεις και μόνο για τους νέους.

Αυτό ουσιαστικά σημαίνει ότι ο νέος ασφαλισμένος θα είναι πλέον άμεσα συνδεδεμένος με τη σύνταξή του. Δεν θα δίνει, δηλαδή, πια όλες του τις εισφορές σε έναν μεγάλο «κορβανά» για όλους, χωρίς καμία επαφή και κανέναν έλεγχο, όπως συμβαίνει σήμερα. Αλλά, αντί αυτού, θα έχει έναν δικό του προσωπικό λογαριασμό, έναν προσωπικό «κουμπαρά», όπου θα συγκεντρώνονται και θα επενδύονται οι ασφαλιστικές του εισφορές για την επικουρική του σύνταξη, έτσι ώστε να πάρει από εκεί στο τέλος την επικουρική του.

Η διεθνής εμπειρία από χώρες που εφαρμόζουν αυτό το σύστημα, όπως είναι οι περισσότερες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δείχνει ότι το σύστημα αυτό, με τις αναγκαίες κρατικές εγγυήσεις, λειτουργεί πιο σύγχρονα και αποτελεσματικά και οδηγεί σε μεγαλύτερες συντάξεις.

Ερ: Για ποιους λόγους θεωρείτε ότι είναι αναγκαία αυτή η μεταρρύθμιση;

Απ: Προωθούμε αυτή τη μεταρρύθμιση για τέσσερις κυρίως λόγους: Πρώτον, διότι το διανεμητικό σύστημα, που ισχύει σήμερα στην Ελλάδα, (στο οποίο οι σημερινοί εργαζόμενοι πληρώνουν με τις εισφορές τους για τις συντάξεις των σημερινών συνταξιούχων) λειτουργεί αποτελεσματικά, όταν έχουμε πολλούς εργαζόμενους και λίγους συνταξιούχους. Κάτι που σήμερα πλέον δεν ισχύει.

Δεύτερον, το εισάγουμε, διότι με αυτό τον τρόπο οι νέοι ασφαλισμένοι θα αποκτήσουν έλεγχο πάνω στη σύνταξή τους και το ύψος της.

Τρίτον, θα αναπτυχθεί με το νέο σύστημα των ατομικών λογαριασμών η ιδέα της αποταμίευσης και με αυτό τον τρόπο θα γίνουν παραπάνω επενδύσεις και θα ενισχυθεί τελικά η ίδια η οικονομική ανάπτυξη.

Και, τέταρτον, διότι όπως έχει δείξει η διεθνής εμπειρία, μέσω της καλύτερης επένδυσης των αποταμιεύσεων του νέου ασφαλισμένου, οι συντάξεις που θα δοθούν τελικά θα είναι μεγαλύτερες. Σύμφωνα μάλιστα με αντίστοιχα εγχειρήματα σε άλλες προηγμένες χώρες της Ευρώπης, οι επικουρικές συντάξεις των νέων μπορεί να είναι αυξημένες από 43% έως και 68%. Δεδομένου αυτού, αναρωτιέμαι λοιπόν για ποιον λόγο ο ΣΥΡΙΖΑ στρέφεται εναντίον ενός συστήματος που μπορεί να δώσει καλύτερες συντάξεις στους νέους. Είναι σύγχρονη αντιπολίτευση αυτή; Ή μήπως είναι αντιπολίτευση που προδίδει την πλήρη αποσύνδεση του ΣΥΡΙΖΑ από τις ανάγκες της νέας γενιάς;

Ερ: Τι απαντάτε στην κριτική που δέχεστε ότι η προωθούμενη μεταρρύθμιση καταλύει τη βασική αρχή της «αλληλεγγύης των γενεών» και εμπεριέχει επενδυτικό ρίσκο για τους ασφαλισμένους;

Απ: Το ερώτημα που πρέπει να τεθεί είναι: Θέλουμε ένα δήθεν αλληλέγγυο σύστημα, το οποίο οδηγεί σε χαμηλές συντάξεις για όλους; Ή θέλουμε ένα νέο σύστημα, σαν και αυτό που εισάγουμε, το οποίο, όπως η διεθνής εμπειρία έχει δείξει, μπορεί να οδηγήσει σε υψηλότερες συντάξεις για τους νέους;

Άλλωστε, στο νομοσχέδιο, που παρουσιάσαμε, υπάρχει ένα σύστημα διπλής εγγύησης: Η πρώτη εγγύηση είναι ότι δεν επηρεάζονται οι συντάξεις των νυν συνταξιούχων και των παλαιών ασφαλισμένων που δεν θα ενταχθούν στο νέο σύστημα. Και η δεύτερη εγγύηση είναι ότι, ακόμα και στην απίθανη περίπτωση που κάτι δεν πάει καλά με τις επενδύσεις των αποταμιεύσεων των νέων ασφαλισμένων που θα ενταχθούν στο σύστημα, το κράτος θα εγγυάται ότι η σύνταξή τους δεν θα είναι σε καμία περίπτωση χαμηλότερη από τις εισφορές που κατέβαλαν, συν τον πληθωρισμό. Αναρωτιέμαι, λοιπόν, πού είναι το επενδυτικό ρίσκο, όταν το κράτος εγγυάται τη σύνταξή σου και οι εισφορές σου είναι απολύτως εξασφαλισμένες;

Ερ: Από πότε θα αρχίσει να εφαρμόζεται το νέο σύστημα επικουρικής ασφάλισης και ποιους ασφαλισμένους θα αφορά; Θα υπάρχει η δυνατότητα προαιρετικής ένταξης στο νέο σύστημα;

Απ: Το νέο σύστημα θα μπει σε εφαρμογή από 01.01.2022 και αφορά ουσιαστικά δύο κατηγορίες ασφαλισμένων: Υποχρεωτικά όσους εισέρχονται για πρώτη φορά στην αγορά εργασίας και, εφόσον το επιλέξουν, τους νέους εργαζόμενους, ηλικίας μέχρι 35 ετών.

Και, για να απαντήσω και στο ερώτημα που ίσως έχουν ορισμένοι αναγνώστες «γιατί μόνο αυτοί;», ο λόγος είναι πολύ απλός: Όπως έγινε σε ολόκληρη την Ευρώπη όπου εισήχθη αυτό το σύστημα, πάμε να κάνουμε μία προσεκτική, σταδιακή μετάβαση. Διότι, αν φύγουν όλοι οι σημερινοί ασφαλισμένοι και κάνουν «κουμπαράδες», δεν θα υπάρχουν εισφορές, για να πληρωθούν οι συντάξεις των σημερινών συνταξιούχων.

‘Αρα, πρέπει να πάμε, όπως το έχουμε σχεδιάσει. Δηλαδή, μεταβατικά και με στήριξη από τον προϋπολογισμό.

Ερ: Μιλήσατε για τη δημιουργία «ατομικού κουμπαρά», στον οποίο θα συγκεντρώνονται οι ασφαλιστικές εισφορές που καταβάλλονται. Πώς θα επενδύονται αυτά τα κεφάλαια και πώς θα διασφαλιστεί η διαφάνεια;

Απ: Η διαχείριση των ατομικών λογαριασμών, των προσωπικών «κουμπαράδων», για τους οποίους σας μίλησα, θα γίνεται μέσω ενός νέου δημόσιου Ταμείου, που θα δημιουργηθεί, το οποίο θα είναι Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου. Θα ονομάζεται ΤΕΚΑ, που σημαίνει Ταμείο Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης.

Το Διοικητικό του Συμβούλιο θα έχει αυξημένα προσόντα και θα επιλέγεται μέσα από διαδικασίες ενισχυμένης διαφάνειας σε σχέση με τον υπόλοιπο δημόσιο τομέα: με ανοιχτό διαγωνισμό και προεπιλογή από ανεξάρτητο Συμβούλιο Επιλογής, που θα απαρτίζεται από τον Πρόεδρο του ΑΣΕΠ, την Πρόεδρο της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, τον Υποδιοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος, τον Γενικό Διευθυντή του ΟΔΔΗΧ και έναν Καθηγητή ΑΕΙ.

Ειδικά, ο Πρόεδρος του ΔΣ θα υπόκειται σε δημόσια ακρόαση και γνώμη από την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής. Ο δε Διευθύνων Σύμβουλος θα πρέπει να είναι πιστοποιημένος στη διαχείριση χαρτοφυλακίων και να έχει πολυετή εμπειρία σε αντίστοιχες θέσεις, θα προεπιλέγεται δε από το Συμβούλιο Διοίκησης, μετά από ανοιχτό διαγωνισμό.

Το Ταμείο θα υπόκειται σε ισχυρή κρατική εποπτεία και θα επενδύει τα κεφάλαιά του με αυστηρά και διαφανή κριτήρια. Θα το κάνει αυτό είτε μόνο του, όπως κάνει σήμερα η ΕΔΕΚΤ, θυγατρική του ΕΦΚΑ, η οποία «αθόρυβα» έχει κάνει πολύ καλές αποδόσεις ακόμα και μέσα στο «τσουνάμι» της οικονομικής κρίσης, των μνημονίων, κλπ. Αργότερα, θα μπορεί να συνεργάζεται ίσως και με μεγάλους πιστοποιημένους θεσμικούς φορείς, όπως άλλωστε γίνεται στις προηγμένες ευρωπαϊκές χώρες.

Σε κάθε περίπτωση, όμως, όπως ήδη σημείωσα, όπως και να πάνε τα πράγματα στις αγορές, θα υπάρχει εγγύηση του κράτους ότι θα πάρεις τις εισφορές σου συν τον πληθωρισμό.

Ερ: Ο ασφαλισμένος πώς θα συμμετέχει σε αυτή τη διαδικασία;

Απ: Ο νέος ασφαλισμένος θα έχει τη δυνατότητα να επενδύει, μέσω του Ταμείου αυτού, τις αποταμιεύσεις του, έχοντας πρώτα διαλέξει και το αντίστοιχο επενδυτικό προφίλ: «συντηρητικό» ή «ισορροπημένο» ή «επιθετικό».

Και κάθε 5 χρόνια θα μπορεί να αλλάζει προφίλ, ενώ θα έχει πλήρη και ανά πάσα στιγμή πρόσβαση στις εισφορές του και τις αποδόσεις τους μέσω κινητού και υπολογιστή, όπως γίνεται σήμερα με το e-banking.

Δεν θα χάνουν πλέον οι νέοι την επαφή τους με τις εισφορές τους και τις μελλοντικές συντάξεις τους. Αντίθετα, με τους προσωπικούς αυτούς λογαριασμούς, θα αποκτήσουν έλεγχο πάνω στο τελικό ύψος της σύνταξής τους!

Ερ: Ποιο είναι το ύψος των εισφορών που θα κληθούν να καταβάλουν οι ασφαλισμένοι που θα ενταχθούν στο νέο σύστημα;

Απ: Δεν αλλάζει τίποτα σε σχέση με τις εισφορές. Σήμερα, οι εισφορές για τις επικουρικές συντάξεις είναι 6,5% (3,25% για τον εργαζόμενο και 3,25% για τον εργοδότη) και ήταν ήδη προγραμματισμένο να πέσουν στο 6% από τα μέσα του 2022 και θα μείνουμε σε αυτό.

‘Αρα, οι ασφαλισμένοι θα συνεχίσουν να πληρώνουν τα ίδια χρήματα που πληρώνουν και σήμερα. Απλά τα χρήματα αυτά θα κατευθύνονται πλέον στο νέο σύστημα που δημιουργείται και επαναλαμβάνω αυτό αφορά μόνο τους νέους ασφαλισμένους.

Ερ: Πώς θα καλυφθεί το κόστος μετάβασης;

Απ: Κατά την προετοιμασία της μεταρρύθμισης, εκπονήσαμε τρεις επιστημονικές μελέτες, προκειμένου να υπολογίσουμε το κόστος. Αναρτήθηκαν ήδη μαζί με το νομοσχέδιο, έτσι ώστε όλοι να έχουν πρόσβαση. Θα υπάρχει μία σχετική ισορροπία.

Σε επίπεδο πεντηκονταετίας θα έχουμε από τη μια πλευρά ένα κενό 56 δις και από την άλλη έσοδα 50 δις στο σύστημα, λόγω της αύξησης της αποταμίευσης, των επενδύσεων, της ανάπτυξης.

Έχουμε για παράδειγμα υπολογίσει ότι οι εγχώριες επενδύσεις θα αυξηθούν μεσοσταθμικά κατά 0,6% του ΑΕΠ την περίοδο 2022-2070.

Επομένως, ως καθαρό κόστος μένουν βασικά 6 δις για 50 χρόνια, τα οποία αντιστοιχούν σε 120 εκατ. το χρόνο. Κόστος που θα καλυφθεί από τον προϋπολογισμό. Αυτά τα 120 εκατ. ευρώ το χρόνο είναι ένα απόλυτα διαχειρίσιμο ποσό, αν ληφθεί υπόψη ότι ο κρατικός προϋπολογισμός ενισχύει το συνταξιοδοτικό σύστημα με 15 δισ. ευρώ το χρόνο!

Ερ: Ο ΣΥΡΙΖΑ ισχυρίζεται ότι τα κεφαλαιοποιητικά συστήματα εγκαταλείπονται διεθνώς. Τι απαντάτε;

Απ: Αυτοί οι ισχυρισμοί του ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι παρά fake news: Στις περισσότερες χώρες του ΟΟΣΑ, (όπου ανήκει η Ελλάδα και ανήκουν επίσης οι πιο ανεπτυγμένες χώρες του κόσμου), πάνω από το 50% των εργαζομένων καλύπτεται συμπληρωματικά από κάποιο κεφαλαιοποιητικό πρόγραμμα ασφάλισης. Αυτό συμβαίνει για παράδειγμα με το 55% των ασφαλισμένων στη Γερμανία, το 50% στο Βέλγιο και το 32% στη Γαλλία, ενώ το 100% των Σουηδών και το 80% των Δανών ασφαλισμένων καλύπτονται από δημόσια υποχρεωτική κεφαλαιοποιητική ασφάλιση, που είναι το μοντέλο που επιλέγουμε και εμείς.

Ο ΣΥΡΙΖΑ, για να εξαπατήσει τον κόσμο, παραπέμπει στα αποτυχημένα παραδείγματα λατινοαμερικανικών χωρών, όπως η Βενεζουέλα, αφρικανικών χωρών, όπως η Γκάνα και χωρών του πρώην ανατολικού μπλοκ, όπως η Ρουμανία. Οι χώρες αυτές έκαναν κάτι που δεν κάνουμε εμείς: Ιδιωτικοποίησαν πλήρως την υποχρεωτική κοινωνική τους ασφάλιση. Εμείς αντιθέτως εισάγουμε κεφαλαιοποιητικά στοιχεία στην κοινωνική ασφάλιση, διατηρώντας το δημόσιο χαρακτήρα της, όπως κάνουν η Σουηδία, η Ολλανδία, η Δανία. Για άλλη μια φορά, ο ΣΥΡΙΖΑ κάνει το «άσπρο μαύρο», προσπαθώντας να μπερδέψει και τον κόσμο!

Ερ: Τι δείχνει λοιπόν η εμπειρία άλλων ευρωπαϊκών χωρών και των χωρών του ΟΟΣΑ οι οποίες έχουν υιοθετήσει την εφαρμογή κεφαλαιοποιητικών συστημάτων;

Απ: Δείχνει ότι το μοντέλο που πάμε να εφαρμόσουμε είναι σωστό. Πάρτε για παράδειγμα τη Σουηδία που είναι και το μοντέλο από το οποίο εμπνεόμαστε βασικά. Τα τελευταία 25 χρόνια λειτουργούν εκεί δύο παράλληλα συστήματα δημόσιας κοινωνικής ασφάλισης. Το ένα είναι διανεμητικού χαρακτήρα και το άλλο είναι το κεφαλαιοποιητικό, σαν αυτό που σχεδιάζουμε. Για την περίοδο 1995-2019, το κεφάλαιο του διανεμητικού συστήματος αυξήθηκε κατά 52%, ενώ αυτό του κεφαλαιοποιητικού κατά 180%!

Όπως, όμως, ανέφερα και πριν, έχουμε και εγχώρια παραδείγματα, όπως αυτό της ελληνικής ΕΔΕΚΤ, η οποία, στα κεφάλαια τα οποία της εμπιστεύτηκαν τα ασφαλιστικά ταμεία, πέτυχε αποδόσεις 113% την περίοδο 2003-2020.

Στη βάση λοιπόν αυτών και άλλων ανάλογων παραδειγμάτων έχουμε υπολογίσει ότι, ενώ σήμερα ένας ασφαλισμένος με μέσο ετήσιο μισθό 14.000 ευρώ ευρώ και 40 έτη ασφάλισης θα πάρει επικουρική στα 235 ευρώ, με το νέο σύστημα μπορεί να πάει στα 337, που είναι και ο μέσος όρος των χωρών του ΟΟΣΑ. Αν μάλιστα δούμε τις χώρες με τις υψηλότερες αποδόσεις, πάμε στα 479 ευρώ επικουρική σύνταξη!

Αλλά ακόμη και αν δεν συμβεί αυτό και πάμε απλά από τα 235 ευρώ στα 337 ευρώ, δεν νομίζω ότι είναι μικρή αύξηση. Εκτός αν θέλουμε να ακολουθήσουμε το ΣΥΡΙΖΑ ο οποίος, από όσο φαίνεται, είναι υπεράνω των όποιων αυξήσεων στις επικουρικές συντάξεις!

Ερ: Το νομοσχέδιο για την Προστασία της Εργασίας είναι πλέον νόμος του κράτους. Ωστόσο, δεχτήκατε έντονη κριτική. Τι απαντάτε;

Απ: Στο νόμο για την Προστασία της Εργασίας υιοθετήσαμε πολιτικές που εφαρμόζονται στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες. Γνωρίζω ότι θα κριθούμε στην πράξη. Όχι μόνο εμείς, αλλά και οι αντίπαλοί μας.

Ορισμένες θετικές προβλέψεις για τους εργαζόμενους, όπως οι νέες, μεγαλύτερες μεγαλύτερες γονικές άδειες με επιδότηση από τον ΟΑΕΔ και η νέα άδεια πατρότητας ήδη μπαίνουν σε εφαρμογή. Έχουμε ξεκινήσει παράλληλα, σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, την προετοιμασία για την εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, που είναι η εγγύηση για την τήρηση του ωραρίου του εργαζομένου, την καταπολέμηση της «μαύρης» εργασίας και της εισφοροδιαφυγής.

Επιπλέον, η προωθούμενη αναβάθμιση του ΕΡΓΑΝΗ σε ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ θα οδηγήσει σε ορατά αποτελέσματα για τους εργαζόμενους ήδη μέσα στο καλοκαίρι, ενώ, προχωρούμε στο προσεχές διάστημα στην προκήρυξη για το Συμβούλιο Διοίκησης της νέας ανεξάρτητης διοικητής αρχής, της Επιθεώρησης Εργασίας.

Είναι από αυτά που θα κριθούμε. Όχι από τη χωρίς χαλινάρι, λαϊκίστικη κριτική που δέχτηκε ο νόμος αυτός από την αντιπολίτευση. Διότι είναι ένας νόμος με τον οποίο η Ελλάδα πλησιάζει πολύ περισσότερο τον ευρωπαϊκό μέσο όρο στα θέματα της εργασίας και αυτό θα φανεί στην πράξη!

Ερ: Πώς προχωράει η διαδικασία απονομής των εκκρεμών συντάξεων; Πότε ξεκινάει η συνδρομή των πιστοποιημένων δικηγόρων και λογιστών στο έργο της εκκαθάρισης των εκκρεμών αιτήσεων συνταξιοδότησης;

Απ: Στο μέτωπο των εκκρεμών συντάξεων, έχουμε ήδη από τον Απρίλιο ρίξει στη μάχη το «όπλο» της προκαταβολής εθνικών συντάξεων μαζί με τα αναδρομικά τους.

Τώρα περνάμε στο επόμενο στάδιο με δύο σημαντικές δράσεις. Η πρώτη αφορά τους πιστοποιημένους δικηγόρους και λογιστές/φοροτεχνικούς οι οποίοι θα μας βοηθήσουν να «γκρεμίσουμε» το βουνό των εκκρεμών συντάξεων. Μόλις την Παρασκευή, υπέγραψα την υπουργική απόφαση που ρυθμίζει όλες τις λεπτομέρειες για τη διαδικασία της εκπαίδευσης και πιστοποίησής τους. Προχωράμε επίσης, το συντομότερο, στην ολοκλήρωση της ειδικής πλατφόρμας που θα χρησιμοποιήσουν για την απονομή συντάξεων και προσδοκούμε να έχουμε τους πρώτους πιστοποιημένους δικηγόρους και λογιστές μέσα στο καλοκαίρι.

Η δεύτερη σημαντική δράση αφορά τη συγκρότηση μιας «ομάδας κρούσης» στο λεγόμενο «πράσινο κτίριο» του ΕΦΚΑ στην Κηφισίας. Πρόκειται για μια δομή ταχείας απονομής συντάξεων. Πρώτος στόχος της είναι να καλύψει το μεγαλύτερο μέρος των εκκρεμών συντάξεων πρώην ΙΚΑ και πρώην ΟΑΕΕ, καθώς και να διαχειριστεί τις νέες αιτήσεις διαδοχικής ασφάλισης πρώην ΙΚΑ-ΟΑΕΕ και πρώην ΟΑΕΕ-ΙΚΑ για το μεγαλύτερο τμήμα της Αττικής, διότι εκεί βρίσκεται ο βασικός όγκος εκκρεμών συντάξεων, που φτάνει το 40% του συνόλου και, σταδιακά, να επεκταθεί στην υπόλοιπη Ελλάδα, ξεκινώντας από τη Θεσσαλονίκη. Στόχος είναι να ελαχιστοποιηθούν οι χρόνοι με τη χρήση σύγχρονων ψηφιακών τεχνολογιών.

Στο πράσινο κτίριο θα δημιουργηθεί επίσης ένα «επιχειρησιακό κέντρο» που θα παρακολουθεί καθημερινά και θα συντονίζει τη διαδικασία απονομής συντάξεων πανελλαδικά! Είναι κάτι που θα γίνει μάλιστα σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα για την καλύτερη οργάνωση του εγχειρήματος.

Ήδη πάντως βλέπουμε ενθαρρυντικά αποτελέσματα, καθώς, σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, οι εκκρεμείς συντάξεις μειώθηκαν για έβδομο συνεχόμενο μήνα. Και αυτό, παρά την αύξηση των νέων αιτήσεων συνταξιοδότησης! Ελπίζω λοιπόν ότι με αυτές τις πρόσθετες δράσεις θα δούμε μέσα στο φθινόπωρο σημαντική αποκλιμάκωση των εκκρεμών συντάξεων. Και ακόμα νωρίτερα από αυτό θα δει ο ασφαλισμένος σημαντική βελτίωση στον τρόπο και την ταχύτητα εξυπηρέτησής του από τον e-ΕΦΚΑ, μέσα από τη συνεχή επέκταση των ψηφιακών υπηρεσιών, αλλά και το νέο τηλεφωνικό κέντρο, που αναμένεται να λειτουργήσει σύντομα.

Ερ: Το τελευταίο χρονικό διάστημα, έχετε πραγματοποιήσει κάποιες αιφνιδιαστικές επισκέψεις σε υποκαταστήματα του e-ΕΦΚΑ και, όπως έχετε καταστήσει ξεκάθαρο, υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης της εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων. Είναι χαρακτηριστικό ότι πρόσφατα ανακοινώσατε πειθαρχικό έλεγχο «για 10 περιπτώσεις ακραίας ταλαιπωρίας πολιτών από τις υπηρεσίες του φορέα». Τι σχεδιάζετε προς την κατεύθυνση της περαιτέρω αναβάθμισης των παρεχόμενων υπηρεσιών;

Απ: Έχω περάσει από αρκετά υπουργεία και μπορώ να πω ότι δεν έχω ξανασυναντήσει κάτι τόσο προβληματικό όσο ο ΕΦΚΑ. Υπάρχει φυσικά εξήγηση: Όλοι θυμόμαστε πόσο προβληματικοί ήταν πολλοί από τους προκατόχους του ΕΦΚΑ (ΙΚΑ, ΤΕΒΕ, ΤΣΑΥ, κ.ο.κ.). Όταν λοιπόν συνενώθηκαν όλοι αυτοί φύρδην-μίγδην από τον ΣΥΡΙΖΑ το 2016, χωρίς κανένα σχέδιο και ουσιαστικό προγραμματισμό, το πρόβλημα διογκώθηκε.

Είχε λοιπόν ήδη ξεκινήσει μία προσπάθεια αναδιοργάνωσης με σταδιακή επέκταση των ψηφιακών συναλλαγών, αλλά ο ΕΦΚΑ χρειάζεται και άλλες, πολύ μεγαλύτερες παρεμβάσεις γρήγορα και συστηματικά.

Τρία είναι τα βασικά μέτωπα: Το μέτωπο των εκκρεμών συντάξεων, για το οποίο ήδη σας μίλησα.

Το μέτωπο της εξυπηρέτησης, όπου δυστυχώς ο ΕΦΚΑ δεν τα πάει καθόλου καλά. Και γι’ αυτό προχωρούμε, όπως σας είπα, με τη δημιουργία ενός τηλεφωνικού κέντρου, το οποίο θα ενοποιήσει τα διάσπαρτα τηλεφωνικά κέντρα που λειτουργούν σήμερα στο υπουργείο και στους εποπτευόμενους φορείς (ΕΦΚΑ, ΟΑΕΔ, ΟΠΕΚΑ κλπ). Θα εξυπηρετεί δεκάδες χιλιάδες πολίτες καθημερινά και αυτό θα γίνεται μέσω μιας δωρεάν γραμμής, 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα και με μηδενικούς χρόνους αναμονής.

Το τηλεφωνικό κέντρο θα διαθέτει, επίσης, ομάδες back office για την αντιμετώπιση σύνθετων ζητημάτων, αλλά και ένα σύστημα ticketing στις αναβαθμισμένες ιστοσελίδες του ΕΦΚΑ, με στόχο τα χιλιάδες ηλεκτρονικά ερωτήματα των πολιτών να λαμβάνονται οργανωμένα, να «χρεώνονται» προς διεκπεραίωση και να απαντώνται γρήγορα.

Το τρίτο μέτωπο έχει να κάνει με αυτή καθ’ αυτή τη συμπεριφορά των υπαλλήλων του ΕΦΚΑ. Το λέω αυτό χωρίς να ξεχνώ τους πολλούς ευσυνείδητους υπαλλήλους. Αλλά είναι αλήθεια ότι υπάρχουν και πολλοί που αδιαφορούν. Το έχω πει αρκετές φορές και το ξαναλέω: Δεσποτικές συμπεριφορές δεν θα γίνουν ανεκτές! Οι πολίτες δικαιούνται να εξυπηρετούνται γρήγορα και αποτελεσματικά. Και είμαι αποφασισμένος να κάνω ό,τι περνάει από το χέρι μου γι’ αυτό!

Ελλάδα

Κορωνοϊός – ΕΟΔΥ: Κάθε Τετάρτη οι ανακοινώσεις για τα κρούσματα σε παιδιά

Δημοσιεύθηκε

στις

Κάθε Τετάρτη θα ανακοινώνονται τα κρούσματα κορωνοϊού σε παιδιά από τον ΕΟΔΥ και ειδικότερα για τις ηλικίες από 4 έως 17 ετών.

Αυτό είπε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου απαντώντας σε ερώτηση για το σχέδιο που έχει η κυβέρνηση για την αντιμετώπιση αυτού του φαινομένου.

Ο κ. Οικονόμου, είπε ακόμα ότι στην ηλικιακή αυτή ομάδα έχουν αυξηθεί κατακόρυφα τα κρούσματα το τελευταίο διάστημα, τόνισε ωστόσο ότι υπάρχει κυβερνητικό σχέδιο για να παραμείνουν ανοιχτά τα σχολεία που βασίζεται στη δυνατότητα εμβολιασμού, το ειδικό πλαίσιο λειτουργίας εντός των σχολείων αλλά και στο προαύλιο αλλά και το αυξημένο τέστινγκ.

Περισσότερα

Ελλάδα

Σχολεία: Στην σχολική κάρτα αύριο το αποτέλεσμα, για self test και rapid test

Δημοσιεύθηκε

στις

Σήμερα θα πρέπει να πραγματοποιήσουν self test οι μαθητές σε όλη τη χώρα, έτσι ώστε να την δηλώσουν στο self-testing.gov.gr και να παραστούν αύριο στο σχολείο με τον αρνητικό τους αποτέλεσμα. Ωστόσο, η δήλωση του αποτελέσματος θα γίνει μεθαύριο, Τρίτη, 21 Σεπτεμβρίου, είτε στη σχολική κάρτα είτε στο self-testing.gov.gr.

Οι μαθητές, ως γνωστόν, πήγαν και την Παρασκευή στα σχολεία τους με την σχολική κάρτα όπου πάνω της αναγραφόταν το αποτέλεσμα του self test.

Το υπουργείο Παιδείας σε ανακοίνωσή του της προηγούμενης εβδομάδας ανέφερε ότι οι μαθητές θα πρέπει να διενεργήσουν το δεύτερο self-test έως και 24 ώρες πριν από την προσέλευση στο σχολείο την Παρασκευή 17/9. Άρα το self test για μαθητές πρέπει να παρουσιαστεί στο σχολείο την Παρασκευή.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας ανέφερε τα εξής:

Έως και την Παρασκευή 17 Σεπτεμβρίου 2021 οι μαθητές όλων των βαθμίδων θα προμηθεύονται έξι (6) δωρεάν αυτοδιαγνωστικά (self) τεστ από τα φαρμακεία, προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες ελέγχου της τρέχουσας και των επόμενων δύο εβδομάδων (13-3/10), δηλαδή ολόκληρου του Σεπτεμβρίου, και να προσέρχονται στο σχολείο σύμφωνα με τις οδηγίες των ειδικών,

*Για την τρέχουσα εβδομάδα οι μαθητές θα πρέπει να διενεργήσουν το δεύτερο self-test έως και 24 ώρες πριν από την προσέλευση στο σχολείο την Παρασκευή 17 Σεπτεμβρίου 2021,

*Το self-test θα πραγματοποιείται δύο φορές την εβδομάδα, Τρίτη και Παρασκευή, έως και 24 ώρες πριν από την προσέλευση στο σχολείο,

*Ο προσυμπτωματικός διαγνωστικός έλεγχος για τον νέο κορονοϊό μέσω αυτοδιαγνωστικής δοκιμασίας (self-test) είναι υποχρεωτικός για τους μαθητές και τις μαθήτριες,

*Βεβαίωση self-test οφείλουν να φέρουν οι μαθητές που δεν έχουν πιστοποιητικό εμβολιασμού (για τους μαθητές 12 ετών και άνω) ούτε βεβαίωση παρελθούσας νόσησης (τελευταίου εξαμήνου),

*Οι εμβολιασμένοι μαθητές δεν δικαιούνται δωρεάν self-test, καθώς δεν οφείλουν να τα διενεργούν εφόσον δεν προκύψει ειδικός λόγος,

*Η δωρεάν διάθεση self-test από τα φαρμακεία γίνεται μόνο κατά τις εργάσιμες μέρες και ώρες, ώστε κατά τις διημερεύσεις και διανυκτερεύσεις να μπορούν να εξυπηρετούν έκτακτες ανάγκες.

Επίσης, για την τρέχουσα εβδομάδα οι εκπαιδευτικοί, τα μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) των σχολικών μονάδων που δεν έχουν πιστοποιητικό εμβολιασμού έναντι του COVID-19 ή πιστοποιητικό νόσησης τελευταίου εξαμήνου, θα πρέπει να προσκομίσουν αρνητικό αποτέλεσμα εργαστηριακού διαγνωστικού ελέγχου [ταχείας δοκιμασίας ανίχνευσης αντιγόνου (rapid test) ή μοριακού τεστ (RT-PCR)], στο οποίο θα έχουν υποβληθεί έως και 48 ώρες πριν από την προσέλευση την Παρασκευή 17 Σεπτεμβρίου 2021.

Νέα πλατφόρμα edupass.gov.gr για δηλώσεις

Στην ψηφιακή πλατφόρμα edupass.gov.gr, η οποία θα στοχεύει στη θωράκιση της δια ζώσης λειτουργίας των εκπαιδευτικών δομών όλων των βαθμίδων, θα φιλοξενούνται όλα τα δεδομένα νόσησης, εμβολιασμού, αλλά και εργαστηριακών ελέγχων φοιτητών, μαθητών και καθηγητών.

Η νέα πλατφόρμα θα είναι προσβάσιμη μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr-ΕΨΠ) και θα στοχεύει στον έλεγχο τήρησης των υγειονομικών προϋποθέσεων, ανάλογα με την ιδιότητά τους, για τη συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία με φυσική παρουσία σε όλες τις εκπαιδευτικές δομές, ανεξαρτήτως βαθμίδας.

 

Περισσότερα

Ελλάδα

Κορονοϊός: Η μετάλλαξη Δέλτα «καταργεί» την απόσταση των δυο μέτρων – Μολύνει τους πνεύμονες σε 30 δευτερόλεπτα

Δημοσιεύθηκε

στις

Η μετάλλαξη Δέλτα του κορονοϊού έρχεται να ανατρέψει όλα όσα ξέραμε για την απόσταση των δυο μέτρων προκειμένου να μην κολλήσει κάποιος. Νέα μελέτη δείχνει ότι η απόσταση των δυο μέτρων στους κλειστούς χώρους δεν είναι αρκετή και αυτό μπορεί να φέρει ανατροπές στα μέτρα που θα ισχύσουν τον χειμώνα. Τι λένε οι Έλληνες επιστήμονες για τα νέα δεδομένα στην κοινωνική αποστασιοποίηση.

Η νέα έρευνα για την κοινωνική απόσταση που επιβάλει ο κορονοϊός έγινε από τη σχολή Αρχιτεκτονικής Μηχανικής του πανεπιστημίου της Πενσιλβάνια (Penn State). Έδειξε ότι η μετάλλαξη Δέλτα και εξαπλώνεται ταχύτερα και μολύνει ευκολότερα…

Η μεταφορά των σωματιδίων που περιέχουν τον ιό και εκλύονται στον αέρα από μολυσμένους ανθρώπους, δεν αποτρέπεται σε συνθήκες εσωτερικού χώρου, όταν τα άτομα τηρούν απόσταση έως δύο μέτρα» συμπεραίνει η νέα μελέτη. Τα αποτελέσματα της έρευνας θα δημοσιευθούν αρχές Οκτωβρίου στην επιθεώρηση Sustainable Cities and Society.

Σχολιάζοντας τις τελευταίες εξελίξεις στο iatropedia.gr ο καθηγητής Περιβαλλοντικής Μηχανικής του ΑΠΘ, Δημοσθένης Σαρηγιάννης, εξηγεί ότι η ανατροπή αυτή προήλθε από την επιστημονική παρατήρηση της συμπεριφοράς του νέου στελέχους Δέλτα, το οποίο έχει την ικανότητα να μεταδίδεται σε ταχύτερους χρόνους, επιμολύνοντας ευκολότερα τους ανθρώπου.

Πιο συγκεκριμένα έχει υπολογιστεί, όπως λέει, ότι σε δεδομένη δόση αερομεταφερόμενων σταγονιδίων (το αερόλυμα χρειάζεται μεγαλύτερη ποσότητα), η μετάλλαξη Δέλτα μολύνει το επιθήλιο των πνευμόνων σε μόλις 30 δευτερόλεπτα, ενώ στο αρχικό στέλεχος της Γουχάν χρειαζόταν 15 ολόκληρα λεπτά!

 

«Δηλαδή με το παλιό στέλεχος έπρεπε ο άλλος να μιλάει δυνατά κοντά μου, να φτερνίζεται για 15 λεπτά για να κολλήσω χωρίς μάσκα, ενώ στην περίπτωση του Δέλτα, με την ίδια συμπεριφορά, για να κολλήσω χρειάζεται μόλις μισό λεπτό. Με το αερόλυμα χρειάζεται περισσότερος χρόνος και στις δύο περιπτώσεις, αλλά αυτή είναι η διαφορά ανάμεσα στο παλιό και στο νέο στέλεχος. Η απόσταση, είναι το μέτρο που παίρνουμε για να μειώσουμε τις πιθανότητες, όμως, αυτή πλέον δείχνει πως δεν επαρκεί. Ο δεύτερος τρόπος είναι να μειώσεις το φορτίο που υπάρχει στον εσωτερικό αέρα, με καλό εξαερισμό ή απολύμανση του αέρα», λέει ο Δημοσθένης Σαρηγιάννης.

Τα νέα επιστημονικά δεδομένα, ενδέχεται να φέρουν αλλαγές στα υγειονομικά πρωτόκολλα που θα ισχύσουν τον ερχόμενο χειμώνα, ώστε τα μέτρα να είναι πιο αποτελεσματικά για να περιοριστεί η διασπορά της μετάλλαξης Δέλτα, σε εργασιακούς χώρους, καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, σχολεία, πανεπιστήμια, αλλά και μέσα μαζικής μεταφοράς.

Κοινωνική αποστασιοποίηση: Τι έδειξε η νέα μελέτη

Οι ερευνητές στα πειράματα τους εξέτασαν τρεις βασικούς παράγοντες: την ποσότητα και ταχύτητα κυκλοφορίας του αέρα εντός ενός κλειστού χώρου, τη ροή και κατεύθυνση του αέρα όταν χρησιμοποιούνται πηγές εξαερισμού και τον τρόπο εκπομπής αερόλυματος μέσω της αναπνοής και της ομιλίας.

Στην εξίσωση μελέτησαν, επίσης, τη μεταφορά αερίων που εκπέμπονται συνήθως σε αεροστεγείς χώρους σε συνάρτηση με τα ανθρώπινα αναπνευστικά αερολύματα -μεγέθους από 1 έως 10 μικρόμετρα- τα οποία και μεταφέρουν τον ιό SARS-CoV-2 (κορονοϊός), που προκαλεί τη νόσο COVID-19.

Ο κύριος συγγραφέας της μελέτης, αναπληρωτής καθηγητής Αρχιτεκτονικής Μηχανικής στο Πανεπιστήμιο Penn State, Ντονχιάν Ριμ τόνισε ότι «σύμφωνα με τα αποτελέσματά μας, τα σωματίδια που φέρουν τον ιό και εκλύονται από ένα μολυσμένο άτομο όταν εκείνο μιλά και δεν φορά μάσκα, μπορούν γρήγορα να ταξιδέψουν – για την ακρίβεια μέσα σε ένα λεπτό – ως τη ζώνη αναπνοής ενός άλλου ατόμου, ακόμη και αν τα δύο αυτά άτομα τηρούν απόσταση δύο μέτρων».

Στη μελέτη τονίζεται, ότι μεγαλύτερος κίνδυνος υπάρχει στα σπίτια και στα γραφεία, όπου υπάρχει παλιός εξαερισμός στο ταβάνι, καθώς στην περίπτωση αυτή το αερόλυμα ταξιδεύει πιο γρήγορα και πιο μακριά. Αυτό συμβαίνει γιατί ο φρέσκος αέρας που ρέει, παρασύρει τον “παλιό” αέρα ψηλά, δηλαδή από το πάτωμα προς το φρεάτιο εξαερισμού στο ταβάνι.

Αυτός ο τύπος συστήματος αερισμού, που έχουν πολλά σπίτια, μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα το κάθε άτομο να εκτεθεί σε επτά φορές υψηλότερες συγκεντρώσεις αερολύματος από τον ιό σε σύγκριση με κτίρια όπου υπάρχει μεικτό σύστημα αερισμού.

Σαρηγιάννης: Ποιες λύσεις προτείνει η μελέτη

Τα συμπεράσματα της μελέτης, οδηγούν στην ανάγκη αναθεώρησης των υπαρχόντων υγειονομικών πρωτοκόλλων που θεωρούν επαρκή και ασφαλή την απόσταση των δύο μέτρων για τη μη μετάδοση του ιού, αλλά και στην ανάγκη εξεύρεσης νέων λύσεων.

Ο καθηγητής Σαρηγιάννης υποστηρίζει ότι η μελέτη βάζει τα εξής ζητήματα: «Τα ουσιαστικά ζητήματα που βάζει η μελέτη είναι, είτε η διάταξη του χώρου να αλλάξει στα 4 μέτρα απόσταση ή και παραπάνω, είτε να υπάρξει ενεργός τρόπος να μειώσει κανείς το διαθέσιμο ιικό φορτίο σε επίπεδο αερολύματος. Αυτό σημαίνει δύο πράγματα: είτε καλός εξαερισμός με ρεύμα αέρα που ανακυκλώνει όλο τον όγκο της ατμόσφαιρας στον εσωτερικό χώρο είτε τη χρήση συσκευών απολύμανσης του αέρα».

 

Η λύση με τα ανοιχτά παράθυρα για την ανακύκλωση του αέρα -που συστήνονται και αποτελούν πράγματι σημαντικό μέτρο για τον περιορισμό της διάδοσης του ιού- δεν είναι σε πολλές περιπτώσεις εφικτή κατά τη διάρκεια του χειμώνα.

 

Επίσης, ο αέρας δεν ανακυκλώνεται σε καθολικό βαθμό. Σύμφωνα με τον Δημοσθένη Σαρηγιάννη, σε παλιότερη μελέτη που είχε πραγματοποιήσει ο ίδιος μετά από εντολή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, για την ποιότητα του αέρα εξαιτίας του καπνίσματος στις παμπ της Ιρλανδία, είχε αποδειχθεί -όπως λέει ο ίδιος- ότι η ατμόσφαιρα καθαρίζει αποτελεσματικά από μολυσματικά σωματίδια, μόνο εάν υπάρχουν 20 εναλλαγές αέρα κάθε μία ώρα!

 

«Πρέπει δηλαδή, όπως είχαμε δει στη μελέτη, να κάνεις τόσο δυνατό εξαερισμό, που να είναι 20 εναλλαγές αέρα την ώρα, δηλαδή να αλλάξεις τον όγκο του αέρα 20 φορές σε μία ώρα. Αυτό αντιστοιχεί σε συνθήκες τυφώνα, σε παίρνει και σε σηκώνει, δηλαδή. Άρα δεν υπάρχει δυνατότητα να κάνει κανείς αυτό σε εσωτερικό χώρο, ώστε να προσεγγίσει τον ασφαλή εξαερισμό του κλειστού χώρου», καταλήγει.

/ Πηγή: iatropedia.gr

 

 

 

Περισσότερα
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement

Αυτή την εβδομάδα