Connect with us

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Οριστικό «πράσινο» για την Πατρών – Πύργου!

Published

on

Το πολυπόθητο (επίσημο) «πράσινο φως» για την εκκίνηση κατασκευής της Πατρών – Πύργου ως τμήμα της Ολυμπίας Οδού, δόθηκε χθες!

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε ότι, βάσει των κανόνων της Ε.Ε., εγκρίνει τη χρηματοδότηση ύψους 217 εκατ. ευρώ από το ελληνικό δημόσιο για την κατασκευή του τμήματος Πάτρας-Πύργου της Ολυμπίας Οδού στην Ελλάδα. Δεδομένου ότι η κατασκευή και λειτουργία του τμήματος Πάτρας-Πύργου θα ενσωματωθεί στην υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης με την παραχωρησιούχο Ολυμπία Οδό ΑΕ, η Επιτροπή αξιολόγησε και ενέκρινε επίσης την εφαρμογή, στο τμήμα Πάτρας-Πύργου, του υφιστάμενου μηχανισμού επιμερισμού διοδίων στο πλαίσιο της σύμβασης, καθώς και την υπό όρους παράταση της περιόδου παραχώρησης για 3 έτη.

«Η χρηματοδότηση αυτή θα επιτρέψει να ολοκληρωθεί και να λειτουργήσει μέρος του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου, χωρίς να προκληθούν στρεβλώσεις του ανταγωνισμού» αναφέρεται στην σχετική ανακοίνωση και η εκτελεστική αντιπρόεδρος, κ. Μαργκρέιτε Βέστεϊγιερ, αρμόδια για την πολιτική ανταγωνισμού, δήλωσε σχετικά:

«Η κατασκευή του τμήματος Πάτρας-Πύργου της Ολυμπίας Οδού θα συμβάλει στην ανάπτυξη των σχετικών περιοχών και των οικονομικών δραστηριοτήτων στις περιοχές αυτές. Η εν λόγω απόφαση επιτρέπει στην Ελλάδα να στηρίξει την κατασκευή αυτής της σημαντικής υποδομής, η οποία αποτελεί μέρος του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου και η οποία αναμένεται επίσης να βελτιώσει σημαντικά τις συνθήκες οδικής ασφάλειας στην περιοχή».

Η ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ ΒΗΜΑΤΑ

Η χθεσινή εξέλιξη επιβεβαιώνει πλήρως τον υπουργό Υποδομών, Κώστα Καραμανλή και το υπουργείο Υποδομών, που είχε αναφέρει ότι η επίσημη έγκριση της Ε.Ε. αναμένεται μέχρι το τέλος του χρόνου, προκειμένου να «τρέξουν» από εκεί και έπειτα οι διαδικασίες υλοποίησης του έργου. Συγκεκριμένα, η σύμβαση του Ελληνικού Δημοσίου με την Ολυμπία Οδό βρίσκεται ήδη στο Ελεγκτικό Συνέδριο και απομένει η δημοσιοποίηση της απόφασης, που επίσης αναμένεται να είναι θετική. Αμέσως μετά, η σύμβαση θα έρθει στη Βουλή για κύρωση και έτσι, ανοίγει εντελώς ο δρόμος για το στήσιμο των εργοταξίων, κάτι που αναμένεται να συμβεί μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2022. Οι εργασίες, αναμένεται να ξεκινήσουν άμεσα, με στόχο το έργο να έχει ολοκληρωθεί στο μεγαλύτερο μέρος του μέχρι το τέλος του 2024, ενώ σταδιακά θα αποδίδονται στην κυκλοφορία τα τμήματα που θα ολοκληρώνονται.
Υπενθυμίζεται πως η Βουλή έβαλε τη «σφραγίδα» της στην «επανασυγκόληση» της Πατρών – Πύργου με την Ολυμπία Οδό τον περασμένο Νοέμβριο, ενώ σε εκκρεμότητα παραμένει το τμήμα μετά τον Πύργο, όπου λόγω των προβλημάτων με τη διέλευσή του από την προστατευόμενη περιοχή του Καϊάφα, μπορεί να χρειαστεί ακόμα και νέα χάραξη.

ΤΙ ΔΙΑΠΙΣΤΩΝΕΙ Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ

Σημειώνεται πως η Ελλάδα κοινοποίησε στην Ε.Ε. τα σχέδιά της να χορηγήσει δημόσια στήριξη στην Ολυμπία Οδό Α.Ε. για την κατασκευή του τμήματος Πάτρας-Πύργου, μήκους 74,5 χλμ., της Ολυμπίας Οδού. Η δημόσια στήριξη θα συνίσταται σε: i) επιχορήγηση ύψους 216,6 εκατ. ευρώ, ii) παροχή υψηλότερου μεριδίου εσόδων από διόδια για την παραχωρησιούχο βάσει της σύμβασης παραχώρησης για να στηριχθούν ορισμένες συμφωνημένες και συμβατικές ανώτατες δαπάνες, και απόδοση για την παραχωρησιούχο που να αντικατοπτρίζει την κατασκευή του πρόσθετου τμήματος και iii) πιθανή τριετή παράταση της περιόδου παραχώρησης βάσει της σύμβασης σε περίπτωση που η παραχωρησιούχος δεν επιτύχει ορισμένη απόδοση έως το τέλος της τρέχουσας περιόδου παραχώρησης.
Η Επιτροπή διαπίστωσε τα εξής:
• Η ενίσχυση θα συμβάλει στην ανάπτυξη των οικονομικών περιοχών, τις οποίες εξυπηρετεί κυρίως το τμήμα Πάτρας-Πύργου: τη Δυτική Ελλάδα και την Πελοπόννησο. Θα ενισχύσει ορισμένες οικονομικές δραστηριότητες και θα στηρίξει τις επενδύσεις και τη δημιουργία θέσεων εργασίας στις περιοχές αυτές, βελτιώνοντας τη διαλειτουργικότητα, την προσβασιμότητα και την ασφάλεια του οδικού δικτύου.
• Τα μέτρα στήριξης είναι αναγκαία και αναλογικά για την υλοποίηση του έργου. Ειδικότερα, η Ελλάδα κατέδειξε ότι i) η δημόσια χρηματοδότηση, η οποία θα καλύψει μέρος του κόστους κατασκευής, δεν υπερβαίνει το χρηματοδοτικό κενό· ii) το ποσό της ενίσχυσης βασίζεται σε εύλογες εκτιμήσεις κόστους, σε σύγκριση με εκείνες άλλων αυτοκινητοδρόμων· και iii) η δημόσια χρηματοδότηση επιτρέπει στην παραχωρησιούχο απόδοση σύμφωνη με τους όρους της αγοράς. Ως εκ τούτου, οι θετικές επιπτώσεις του μέτρου όσον αφορά τη συμβολή στην ανάπτυξη οικονομικών περιοχών και δραστηριοτήτων υπερτερούν των περιορισμένων αρνητικών επιπτώσεών του όσον αφορά τις στρεβλώσεις του ανταγωνισμού και τον αντίκτυπο στις συναλλαγές μεταξύ των κρατών μελών.
Σε αυτή τη βάση, η Επιτροπή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η δημόσια χρηματοδότηση που χορηγήθηκε για την κατασκευή του τμήματος Πάτρας-Πύργου της Ολυμπίας Οδού είναι σύμφωνη με τους κανόνες της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις.

Ροή ειδήσεων

Advertisement