Connect with us

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Την επόμενη εβδομάδα η επίσκεψη Μητσοτάκη στα εργοτάξια της Πατρών-Πύργου

Published

on

Για τα τέλη της επόμενης εβδομάδας, την προσεχή Πέμπτη κατά πάσα πιθανότητα, ή εναλλακτικά την Παρασκευή, προγραμματίζεται πλέον η επίσκεψη του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη και του υπουργού Υποδομών, Κώστα Καραμανλή στα εργοτάξια της Πατρών – Πύργου.

Η επίσκεψη που αναβλήθηκε πριν μερικές μέρες, αφενός λόγω της ασθένειας του πρωθυπουργού από κορωνοϊό και αφετέρου λόγω των υποχρεώσεων που ανέκυψαν στο μεσοδιάστημα (λόγω του πολέμου στην Ουκρανία και της Συνόδου Κορυφής της ΕΕ και του ΝΑΤΟ), αναμένεται να πραγματοποιηθεί τις αμέσως επόμενες μέρες και σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες, θα περιλαμβάνει επίσκεψη και στα τρία εργοτάξια του νέου αυτοκινητόδρομου, με εκκίνηση από την Αμαλιάδα προς την Πάτρα, ενώ ο πρωθυπουργός αναμένεται να έχει επαφές και στην αχαϊκή πρωτεύουσα με τοπικούς φορείς και κομματικά στελέχη. Όλα αυτά βέβαια, εφόσον δεν ανακύψουν νέες, έκτακτες συνθήκες… Πάντως, η βούληση του πρωθυπουργού να επισκεφθεί την περιοχή είναι δεδομένη και με την ευκαιρία έναρξης των εργασιών της Πατρών – Πύργου, στην ατζέντα της επίσκεψης αναμένεται να περιλαμβάνονται και άλλα ζητήματα που αφορούν την περιοχή, όπως η πορεία αποκατάστασης των πυρόπληκτων περιοχών της Ηλείας, η αντιμετώπιση των επιπτώσεων της διάβρωσης των ακτών και των πλημμυρικών φαινομένων, η σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού της Πάτρας, κ.ά.
ΤΡΙΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΕΡΓΟΤΑΞΙΑ
Ως προς την εξέλιξη του μεγάλου οδικού έργου, σημειώνεται ότι οι κατασκευαστικές εταιρείες της «Ολυμπίας Οδού» έχουν ήδη διαιρεθεί σε τρία τμήματα, με αντίστοιχα εργοτάξια. Συγκεκριμένα, η Άβαξ αναλαμβάνει το τμήμα από το Μιντιλόγλι (τέλος περιμετρικής Πατρών) μέχρι τα Καραίικα (0-21ο χλμ.), η Άκτωρ το τμήμα από Καραίικα έως Γαστούνη (22ο – 54ο χλμ.) και η ΤΕΡΝΑ το τμήμα από Γαστούνη έως Πύργο (53ο – 74,8ο χλμ.). Όπως έχει γίνει γνωστό, τα πρώτα 13 χλμ θα κατασκευαστούν με διαπλάτυνση της υφιστάμενης Εθνικής Οδού (ΕΟ), ενώ τα υπόλοιπα 61,8χλμ θα κατασκευασθούν σε νέα χάραξη. Υπολογίζεται πως το τμήμα μεταξύ Κ. Αχαΐας και Πύργου θα είναι έτοιμο σε 35 μήνες, ενώ το τμήμα Μιντιλόγλι – Κ. Αχαΐα, που είναι και το πιο δύσκολο, θα ολοκληρωθεί σε 40 μήνες.
ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Σημειώνεται επίσης ότι ο νέος αυτοκινητόδρομος θα έχει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, καθώς επίσης λωρίδες έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) και λωρίδα ασφαλείας στην κεντρική νησίδα (συνολικού πλάτους 2,10 μ), ενώ επίσης θα διαμορφωθούν χώροι στάθμευσης (parking) με τις συνοδές λωρίδες εισόδου–εξόδους.
Ο δρόμος θα έχει 8 ανισόπεδους κόμβους / ημικόμβους: Μιντιλογλίου (χ.θ.-0+002), ΒΙ.ΠΕ. (χ.θ.6+940), Κ. Αχαΐας (χ.θ.17+734), Βάρδας (χ.θ.33+036), Κυλλήνης (χ.θ.46+016), Γαστούνης (χ.θ.53+676), Αμαλιάδας (χ.θ.62+679) και Πύργου (χ.θ.73+843.). Περιλαμβάνονται επίσης συνοδά έργα αποχέτευσης ομβρίων-αποστράγγισης, σήμανσης-ασφάλειας-περίφραξης, μεγάλα και μικρά τεχνικά έργα, έργα περιβάλλοντος, Η/Μ εργασίες κ.λπ.
Στο νέο αυτοκινητόδρομο προβλέπονται δύο μετωπικοί σταθμοί διοδίων. Ο πρώτος θα είναι μετά τον κόμβο της ΒΙΠΕ Πατρών και ο δεύτερος μετά τον κόμβο της Αμαλιάδας. Επίσης προβλέπονται πλευρικοί σταθμοί διοδίων στους κόμβους Κάτω Αχαΐας & Αμαλιάδας.
ΕΡΓΟ – ΓΕΦΥΡΑ ΣΤΟ ΝΕΟ ΕΣΠΑ
Υπενθυμίζεται ότι το υπουργείο Υποδομών πέτυχε την απρόσκοπτη χρηματοδότηση του έργου και από το νέο ΕΣΠΑ (έργο – γέφυρα), έτσι δεν θα προκύψει κάποιο πρόβλημα μετά την λήξη του τρέχοντος ΕΣΠΑ, στο τέλος του 2023. Μάλιστα, όπως έχει γίνει γνωστό, στο τρέχον ΕΣΠΑ θα κατασκευαστεί το 47% των έργων και στο νέο ΕΣΠΑ το 53% των έργων.

Ροή ειδήσεων

Advertisement