Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου 2023
Connect with us

Διεθνή

Κορωνοϊός – Σανγκάη: Πώς το σκληρό lockdown προκαλεί ντόμινο στην παγκόσμια αγορά

Δημοσιεύθηκε

στις

Με τη Σανγκάη να παραμένει… αποκλεισμένη, λόγω του αυστηρού lockdown και της πολιτικής «μηδενικών κρουσμάτων» που ακολουθεί το Πεκίνο, αλλά και τον κορωνοϊό να κάνει αισθητή, πλέον, την παρουσία του και σε άλλες περιοχές, οι ειδικοί προειδοποιούν την Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες για νέες καθυστερήσεις και ελλείψεις στις εισαγωγές προϊόντων από την Κίνα.

Οι υγειονομικές αρχές της Σανγκάης ανακοίνωσαν πως το τελευταίο 24ωρο έχασαν τη ζωή τους 47 ασθενείς εξαιτίας επιπλοκών της Covid-19, πέντε λιγότεροι σε σύγκριση με την προηγούμενη ημέρα. Τα νέα κρούσματα κορωνοϊού στο οικονομικό κέντρο της ανατολικής Κίνας ανέρχονται σε 10.181. Εξ αυτών 1.249 αφορούν ασθενείς που έχουν εμφανίσει συμπτώματα της νόσου και 8.932 ασυμπτωματικούς φορείς του ιού. Συγκριτικά, ένα 24ωρο νωρίτερα είχαν ανακοινωθεί 15.032 νέες μολύνσεις στη Σανγκάη (5.487 ασθενείς με συμπτώματα της Covid-19 και 9.545 ασυμπτωματικοί φορείς του ιού).

Με τα παραπάνω δεδομένα και με τις κινεζικές αρχές να ανησυχούν για τη μεταφορά του ιού με κάθε πιθανό και απίθανο τρόπο, οι οδηγοί φορτηγών και τα φορτία τους περνούν από εξονυχιστικούς ελέγχους, με συνέπεια να παρατηρούνται σημαντικές καθυστερήσεις. Επιπλέον, βάσει των νέων μέτρων, οφείλουν να έχουν άδειες 24ωρης διάρκειας για να μετακινηθούν κι έτσι, αρκετοί παραμένουν εγκλωβισμένοι – ακόμα και 40 ώρες – σε εισόδους αυτοκινητοδρόμων, αδυνατώντας να φτάσουν στον προορισμό τους.

Αν, μαζί με αυτά, συνυπολογίσει κανείς το γεγονός πως το 76% των εμπορευμάτων στην αχανή Κίνα ταξιδεύει οδικώς και το γεγονός πως οι μεγάλες εταιρείες δεν έχουν δικούς τους στόλους για τη μεταφορά εμπορεύματος, αλλά «νοικιάζουν» τα φορτηγά και τους οδηγούς τους, τότε μπορεί εύκολα να καταλάβει το μπολύ μεγάλο πρόβλημα που έχει προκύψει τόσο στην εγχώρια εφοδιαστική αλυσίδα, όσο και στον εξαγωγικό τομέα. Αλλά ακόμα κι αν καταφέρουν οι εταιρείες να εξασφαλίσουν φορτηγά για τη μεταφορά του εμπορεύματος, η αύξηση της ζημιάς – ειδικά των φρέσκων προϊόντων – από τις πολύωρες αναμονές στους αυτοκινητόδρομους και οι «φόβοι» των ιδιοκτητών φορτηγών να κινηθούν προς περιοχές στις οποίες οι έλεγχοι… είναι αποπνικτικοί, συνθέτουν ένα εκρηκτικό σκηνικό.

Απόρροια των καθολικών περιορισμών που έχουν επιβληθεί στη Σανγκάη, είναι και η μείωση της ναυτιλιακής δραστηριότητας στην περιφέρεια κατά περίπου 30% τον Απρίλιο σε σύγκριση με προηγούμενους μήνες. Πλοία μεταφοράς εμπορευμάτων εξακολουθούν να περιμένουν έξω από τα κινεζικά λιμάνια (η αύξησή τους αγγίζει το 200% σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο), καθιστώντας έτσι εξαιρετικά προβληματικό τον εφοδιασμό της Σανγκάης και δημιουργώντας συνθήκες πανικού στους κατοίκους, ακόμα και για τα πιο απλά καταναλωτικά προϊόντα.

Οι καθυστερήσεις αυτές θα γίνουν αισθητές και στην Ευρώπη σε περίπου δύο μήνες, επειδή τα φορτηγά πλοία χρειάζονται 5 με 6 εβδομάδες για να προσεγγίσουν το λιμάνι του Αμβούργου κι άλλες δύο εβδομάδες για την εκφόρτωση και την παράδοση των εμπορευμάτων.

Καθυστερήσεις και στην ανάκαμψη τη οικονομίας

Πάντως οι νέες καθυστερήσεις είναι βέβαιο ότι θα επιδεινώσουν την κρίση της εφοδιαστικής αλυσίδας από τότε που κορυφώθηκε σε ολόκληρο τον κόσμο λόγω των πρώτων περιορισμών για τον Covid-19 την άνοιξη του 2020.Η πανδημία ανάγκασε αρχικά στο κλείσιμο μεγάλων τμημάτων της παγκόσμιας οικονομίας, γεγονός που οδήγησε εταιρείες εμπορευμάτων να ακυρώσουν τα δρομολόγια με την ναυτιλία. Αυτό είχε ως συνέπεια την ακινησία δεκάδων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που έχουν αγκυροβολήσει στις ακτές δυτικών και κινεζικών λιμανιών, συχνά σε λάθος τοποθεσία.

Το αποτέλεσμα; Οι ασυνήθιστα μεγάλες καθυστερήσεις στην ανάκαμψη τα τελευταία δύο χρόνια στα ¾ των λιμανιών του κόσμου. Πέρυσι έκλεισαν άλλα δύο κινεζικά λιμάνια γεγονός που επιδείνωσε τις ελλείψεις στο λιανικό εμπόριο και σε προϊόντα μεταποίησης. Η οικονομία της Γερμανίας αναπτύχθηκε μόνο κατά 2,7% το 2021, αντί 4,7%, όπως είχε προβλεφθεί, ο δε πληθωρισμός έφτασε σε επίπεδο ρεκόρ 30ετίας. Περιγράφοντας την παγκόσμια εικόνα, ο οικονομολόγος Στάμερ δήλωσε στην DW ότι περίπου ένα 12% των εμπορευμάτων που διακινούνται σε ολόκληρο τον κόσμο με εμπορευματοκιβώτια βρίσκονται εγκλωβισμένα σε αγκυροβολημένα πλοία. Το σύνηθες είναι κάτω από το 6%, ενώ το υψηλότερο που καταγράφηκε ήταν 14% στα τέλη του περασμένου καλοκαιριού.

Αξιωματούχοι από την Σανγκάη υποσχέθηκαν τις προάλλες να χαλαρώσουν τους ελέγχους για την πανδημία στους οδηγούς φορτηγών, ώστε να επιταχυνθούν οι παραδόσεις. Οι οδηγοί φορτηγών που φέρνουν εμπορεύματα στη Σαγκάη πρέπει να περάσουν πολλά σημεία ελέγχου και τεστ που ανάγκασαν ορισμένες ναυτιλιακές εταιρείες και οδηγούς να αποφεύγουν εντελώς την περιοχή. Το λοκντάουν φαίνεται να χαλαρώνει κι αυτό θα εξομαλύνει και θα επιταχύνει τη διέλευση φορτηγών προς το λιμάνι. «Η διαίσθησή μου λέει ότι μπορεί να χειροτερέψουν οι καθυστερήσεις πριν βελτιωθούν» προειδοποιεί όμως ο Στάμερ. Οι παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού «δεν θα επανέλθουν στο φυσιολογικά επίπεδα φέτος», καταλήγει.

Διεθνή

ΗΠΑ: Εκτελέστηκε με θανατηφόρα ένεση θανατοποινίτης για δολοφονία αστυνομικού

Δημοσιεύθηκε

στις

Θανατηφόρα ένεση στη φυλακή του Χάντσβιλ των ΗΠΑ, έγινε στον ισπανόφωνο Γουέσλι Ρουίς την Τετάρτη (1/2)  στον οποίο είχε επιβληθεί η συγκεκριμένη ποινή για τον φόνο αστυνομικού.

Η ποινή επιβλήθηκε παρά τις διαμαρτυρίες της υπεράσπισης ότι η δίκη του αμαυρώθηκε από ρατσιστικές προκαταλήψεις και έπρεπε να ακυρωθεί.

Έγινε ο τέταρτος θανατοποινίτης που εκτελέστηκε από την αρχή της χρονιάς στις ΗΠΑ.

«Είμαι έτοιμος να φύγω», ήταν τα τελευταία του λόγια.

Το 2007 στο Ντάλας, είχε καταδιωχθεί από αστυνομικούς, που υποπτεύονταν ότι το αυτοκίνητό του είχε χρησιμοποιηθεί σε ανθρωποκτονία. Κατά τη διάρκεια της καταδίωξης, πυροβόλησε μια φορά εναντίον αστυνομικού που επιχειρούσε να σπάσει το παράθυρο του αυτοκινήτου με ρόπαλο. Η σφαίρα σκότωσε τον αστυνομικό.

Στη δίκη του, ο Γουέσλι Ρουίς είπε πως φοβόταν για τη ζωή του και πυροβόλησε «σε νόμιμη άμυνα», κατά δημοσιεύματα τον Τύπο. Οι ένορκοι δεν τού αναγνώρισαν κανένα ελαφρυντικό· του επιβλήθηκε η θανατική ποινή.

Τα χρόνια που ακολούθησαν, οι συνήγοροί του έκαναν επανειλημμένες προσφυγές αμφισβητώντας την καταδίκη.

Καθώς πλησίαζε η ημερομηνία της εκτέλεσής του, υπέβαλαν επείγον αίτημα, επιχειρηματολογώντας πως οι ένορκοι εμφορούνταν από «ανοικτά ρατσιστικές» απόψεις και βασίστηκαν σε «στερεότυπα ξεκάθαρα εχθρικά για τους λατινοαμερικάνους» όταν αποφάνθηκαν για την «επικινδυνότητα» του κατηγορούμενου.

Ένας τον χαρακτήρισε «ζώο»«τρελό σκύλο», κι υποστήριξε πως άλλοι ισπανόφωνοι στη δίκη ήταν «μέλη συμμοριών», επιχειρηματολόγησαν στην προσφυγή τους.

Όμως η προσφυγή απορρίφθηκε κατά σειρά σε πρώτο βαθμό, στην έφεση και κατέληξε στο Ανώτατο Δικαστήριο.

Εξάλλου, ο Γουέσλι Ρουίς συμμετείχε σε προσφυγή θανατοποινιτών στο Τέξας, που λένε πως οι αρχές έχουν αφήσει να παρέλθει η ημερομηνία λήξης των χημικών ουσιών που χρησιμοποιούν στις εκτελέσεις.

Όπως λένε στην προσφυγή, αυτό μπορεί να τους προκαλέσει σφοδρούς πόνους, κάτι παράνομο με δεδομένα ότι το Σύνταγμα των ΗΠΑ απαγορεύει ρητώς τις «απάνθρωπες τιμωρίες».

Οι πολιτειακές αρχές αντιτείνουν πως τα αποθέματα πεντοβαρβιτόλης που διαθέτουν δεν εγείρουν κανένα πρόβλημα.

Περισσότερα

Διεθνή

Ουκρανία: Η Ευρώπη δεν αποκλείει την αποστολή μαχητικών αεροσκαφών στο Κίεβο

Δημοσιεύθηκε

στις

Ο επικεφαλής της ευρωπαϊκής διπλωματίας Ζοζέπ Μπορέλ δήλωσε πως δεν θα τον εξέπληττε το ενδεχόμενο οι ΗΠΑ και η Γερμανία να καταλήξουν να αντιστρέψουν τη θέση τους όσον αφορά την παράδοση μαχητικών αεροσκαφών στις ουκρανικές ένοπλες δυνάμεις.

Η παράδοση βαρέων αρμάτων μάχης στο Κίεβο προκαλούσε επίσης αρχικά διαμάχες, θύμισε ο κ. Μπορέλ σε δημοσιογράφους στις Βρυξέλλες ενόψει της συνόδου ΕΕ-Ουκρανίας την Παρασκευή στο Κίεβο.

Ομως κλείστηκε συμφωνία και αυτή η «κόκκινη γραμμή» ξεπεράστηκε, συνέχισε. Όλες οι παραδόσεις όπλων στην Ουκρανία συνοδεύονται από προειδοποιήσεις για τον κίνδυνο περαιτέρω κλιμάκωσης της σύρραξης, συμπλήρωσε.

Ο Υπατος Εκπρόσωπος απέφυγε να τοποθετηθεί για το ζήτημα ερωτηθείς αν τάσσεται υπέρ της αποστολής μαχητικών. «Η δική μου δουλειά είναι να προσπαθώ να επιτευχθεί συναίνεση, κι ένας από τους καλύτερους τρόπους για αυτό είναι να μην παίρνεις θέσεις που θα μπορούσαν να τη θέσουν σε κίνδυνο», εξήγησε ο κ. Μπορέλ.

Ο Πολωνός πρωθυπουργός Ματέους Μοραβιέτσκι δηλώνει σε συνέντευξή του που δημοσιεύεται την Πέμπτη πως η Βαρσοβία θα έστελνε μαχητικά στο Κίεβο, αν υπήρχε συναίνεση για αυτό στο NATO.

«Αν λαμβανόταν απόφαση του συνόλου (των κρατών μελών) του NATO, θα αντιμετώπιζα ευνοϊκά την αποστολή αυτών των καταδιωκτικών», τονίζει ο κ. Μοραβιέτσκι στη συνέντευξη που παραχώρησε στη γερμανική ταμπλόιντ Bild.

Το τι θα πράξει η Βαρσοβία θα εξαρτηθεί από αυτό «που θα αποφασίσουν μαζί οι χώρες μέλη του NATO», επιμένει και υπογραμμίζει την ανάγκη να υπάρξει «συλλογικός στοχασμός» της ατλαντικής συμμαχίας για τη λήψη απόφασης.

Ωστόσο η Γερμανία και οι ΗΠΑ, που πρόσφατα υποσχέθηκαν να προμηθεύσουν το Κίεβο με βαριά άρματα μάχης για να αποκρούσει τα ρωσικά στρατεύματα που εισέβαλαν στην ουκρανική επικράτεια πριν από σχεδόν έναν χρόνο, την 24η Φεβρουαρίου 2022, απέρριψαν κατηγορηματικά την ιδέα να παραδοθούν στις ουκρανικές ένοπλες δυνάμεις δυτικά μαχητικά αεροσκάφη.

Αλλες δυτικές κυβερνήσεις δηλώνουν έτοιμες να διαθέσουν αεροσκάφη, ανάμεσά τους η Σλοβακία, που διαθέτει σοβιετικού σχεδιασμού MiG-29, καθώς και η Ολλανδία, που έχει αρχίσει να αντικαθιστά με F-35 τον στόλο των F-16.

«Η Γερμανία έχει τη δυνατότητα να προσφέρει πολύ περισσότερη υποστήριξη από ό,τι έχει κάνει μέχρι τώρα· έχει τη δυνατότητα να προωθήσει αποφάσεις στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, έχει τα χρήματα, έχει διπλωματική επιρροή», νουθετεί ο Πολωνός πρωθυπουργός.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Περισσότερα

Διεθνή

Βρετανία: Σε απεργιακό κλοιό όλη η χώρα – Στους δρόμους και οι εκπαιδευτικοί

Δημοσιεύθηκε

στις

Ξεκίνησε την Τετάρτη (1/2), η πρώτη μέρα απεργιακής δράσης της Εθνικής Εκπαιδευτικής Ένωσης στην Μεγάλη Βρετανία.

Συγκεκριμένα, τα σχολεία κλείνουνακυρώνονται τα μαθήματα στα πανεπιστήμια και τα δρομολόγια στο σιδηροδρομικό δίκτυο διαταράσσοντας μεγάλο μέρος του δημόσιου τομέα αυτή την εβδομάδα, καθώς τα συνδικάτα διοργανώνουν μια από τις μεγαλύτερες ημέρες συντονισμένης δράσης τους τελευταίους μήνες.

Συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας θα πραγματοποιήσει την ίδια ημέρα το εργατικό Συνδικάτο, κατά της αντιαπεργιακής νομοθεσίας της κυβέρνησης και της άρνησης να αυξήσει τους μισθούς για τους εργαζόμενους στον δημόσιο τομέα.

Συγκεκριμένα περισσότερα από 100.000 μέλη του Συνδικάτου Δημοσίων και Εμπορικών Υπηρεσιών, θα απεργήσουν σε 123 κρατικές υπηρεσίες και υπηρεσίες .

Το συνδικάτο έχει επίσης ορίσει ημερομηνίες για μεταγενέστερες απεργίες, συμπεριλαμβανομένων και υπαλλήλων του Βρετανικού Μουσείου.

Συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας θα πραγματοποιήσει την ίδια ημέρα το εργατικό Συνδικάτο, κατά της αντιαπεργιακής νομοθεσίας της κυβέρνησης και της άρνησης να αυξήσει τους μισθούς για τους εργαζόμενους στο δημόσιο τομέα.

Περισσότερα
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement

Αυτή την εβδομάδα