Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου 2022
Connect with us

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Πάτρα: Συνάντηση για το τρένο με το Υπ. Υποδομών Κ. Καραμανλή είχε η Δημοτική Αρχή – Τί συζητήθηκε

Δημοσιεύθηκε

στις


Ολοκληρώθηκε πριν από λίγο, η συνάντηση της αντιπροσωπείας της Δημοτικής Αρχής της Πάτρας και φορέων της πόλης, με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, με θέμα την υπόγεια διέλευση του τρένου, σε όλο το τμήμα από το Ρίο έως το Νέο Λιμάνι.

Στη συνάντηση, που διήρκησε πάνω από μία ώρα, εκ μέρους της Δημοτικής Αρχής ήταν παρόντες, ο Δήμαρχος Πατρέων, Κώστας Πελετίδης και η Αντιδήμαρχος Πολεοδομικού, Κυκλοφοριακού Σχεδιασμού και Δόμησης, Αναστασία Τογιοπούλου.
Εκ μέρους των φορέων της πόλης, στη συνάντηση συμμετείχαν, ο Γιάννης Κανελλόπουλος, πρόεδρος του Πολιτιστικού Συλλόγου Καστελλοκάμπου, ο Νίκος Κορωναίος, πρόεδρος του Πολιτιστικού Συλλόγου Ρίου και ο Σταύρος Μπουρδόπουλος, γραμματέας του Συλλόγου Καστελλοκάμπου.
Από την πλευρά της Κυβέρνησης, παρόντες στη συνάντηση ήταν, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, ο Υφυπουργός, αρμόδιος για τις Μεταφορές, Γιώργος Καραγιάννης, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Βίνης, καθώς και ο Διευθυντής του γραφείου του Υπουργού, Διομήδης Νταούλας.

Στη συνάντηση, έγινε εκτενής παρουσίαση του Υπομνήματος που κατέθεσαν στον Υπουργό η Δημοτική Αρχή και οι φορείς (το υπόμνημα επισυνάπτεται), καθώς επίσης αναπτύχθηκαν εκτενώς τα επιχειρήματα της πόλης, υπέρ της πλήρους υπογειοποίησης.
Από την πλευρά του, ο Υπουργός, ανέφερε ότι μέχρι σήμερα δεν είναι διασφαλισμένο ούτε ένα ευρώ για το έργο συνολικά. Χαρακτηριστικά, ανέφερε ότι το έργο απορρίφθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, παρότι είχε υψηλή βαθμολογία, καθώς μπήκαν σε προτεραιότητα σιδηροδρομικά έργα στην Κεντρική Ευρώπη, στα οποία η Επιτροπή δίνει υψηλή προτεραιότητα, λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, που βρίσκεται τώρα σε εξέλιξη.
Σύμφωνα με τον Υπουργό, το Σεπτέμβρη θα βγει δεύτερη πρόσκληση, στην οποία θα επανυποβληθεί το έργο και θα έχουμε νεότερα έως το Μάρτη του 2023.
Εξέφρασε τη σιγουριά του για την εύρεση χρηματοδότησης για τα 5,2 χιλιόμετρα υπογειοποίησης, θεωρεί όμως ότι θα υπάρξει μεγάλη δυσκολία για την υπογειοποίηση των υπόλοιπων 2,8
χιλιομέτρων, από το Ρίο έως την Κανελλοπούλου. Σύμφωνα με τον ίδιο, από την προηγούμενη Κυβέρνηση, είχε υποβληθεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ανάλυση κόστους – οφέλους μόνο για 2,8 χιλιόμετρα υπογειοποίησης, από τον Άγιο Διονύσιο έως το Νέο Λιμάνι.
Η Δημοτική Αρχή και οι αντιπρόσωποι των φορέων, επέμειναν στη θέση, ότι το συγκεκριμένο έργο, θα καθορίσει τη ζωή της Πάτρας για δεκαετίες και εκατονταετίες, συνεπώς επιβάλλεται να
κατασκευαστεί τώρα, σύμφωνα με τις ανάγκες της πόλης και των κατοίκων της, δεν παίρνει διορθώσεις σε δεύτερο χρόνο, πράγμα που συνεπάγεται την αναγκαιότητα υπογειοποίησης σε όλο το
μήκος, από το Ρίο έως την Ακτή Δυμαίων.
Ξεκαθαρίστηκε, ότι απ’ την πλευρά μας, αυτός συνεχίζει να είναι ο απαράβατος όρος, για να προχωρήσει η κατασκευή, όπως άλλωστε προβλέπεται από το Γενικό Πολεοδομικό Σχεδιασμό της πόλης και το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας.

TO YΠΟΜΝΗΜΑ
To Υπόμνημα Δημοτικής Αρχής Πάτρας και φορέων της πόλης, προς τον Υπουργό Υποδομών, σχετικά με τη διέλευση του τρένου.
Κύριε Υπουργέ,
Ο Δήμος Πατρέων και οι φορείς της πόλης μας, έχοντας ως αποκλειστικό γνώμονα το συμφέρον της πόλης της Πάτρας και των δημοτών της και στην προσπάθειά μας να συμβάλλουμε στους προβληματισμούς που αναπτύσσονται για την εν γένει υλοποίηση του έργου της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής, στο τμήμα Ρίο – Πάτρα, που προβλέπεται να υλοποιηθεί και σε συνέχεια των έως τώρα επιστολών μας, έχουμε τις εξής επισημάνσεις:
1. Συμφωνούμε στο Σχεδιασμό για υπόγειο τμήμα από την οδό Κανελλοπούλου έως την Ακτή Δυμαίων και την εν συνεχεία σύνδεσή του με το λιμάνι της Πάτρας.
2. Θεωρούμε εσφαλμένη την επιφανειακή διέλευση του τρένου από το Ρίο έως την οδό Κανελλοπούλου, δεδομένου ότι:
Α) Το 1/3 περίπου του τμήματος, αποτελείται από ράμπες προσαρμογής στα εκατέρωθεν υπόγεια τμήματα, σημαντικού κόστους.
Β) Αποκόπτονται ουσιαστικά οι εκατέρωθεν γειτονιές και η συνοχή της πόλης στο αναφερόμενο τμήμα της πόλης.
Ως εκ τούτου, θεωρούμε μονόδρομο την πρότασή μας για ενοποίηση των δύο υπόγειων τμημάτων Ρίου και Πάτρας στο ανωτέρω τμήμα των τριών χιλιομέτρων, με κατασκευή υπογείως, των σταθμών Καστελλοκάμπου και Μποζαϊτίκων. Το επιπλέον κόστος των έργων στο ανωτέρω τμήμα δεν είναι μεγάλο, δεδομένου ότι δε χρειάζεται να υλοποιηθούν με την πρότασή μας, η ανισόπεδη διάβαση της οδού Ζαΐμη, η κάτω διάβαση της οδού Καστελλοκάμπου, η κάτω διάβαση της οδού Σκλάβου και η κάτω διάβαση της οδού Ανδρονίκου, μετά των συνοδών έργων τους, καθώς και η κατασκευή πέντε πεζογεφυρών που προβλέπονται με τον τρέχοντα σχεδιασμό.
3. Ο Δήμος μας έχει ζητήσει από την ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε., τη σύμφωνη γνώμη της για την παραχώρηση για χρήση, της επιφάνειας της μελλοντικά υπογειοποιημένης σιδηροδρομικής γραμμής, ώστε να την συμπεριλάβουμε στην υπό εκπόνηση μελέτη ανάπλασης του παραλιακού μετώπου της Πάτρας και στη συνέχεια να υλοποιήσουμε τα έργα που θα απαιτηθούν. Αυτό μπορεί να γίνει από σήμερα και τα εν λόγω έργα να αφαιρεθούν από την εργολαβία, στο τμήμα από την οδό Νόρμαν έως το Νέο Λιμάνι. Είμαστε στη διάθεσή σας, να διαμορφώσουμε την επιφάνεια έως το Ρίο (γραμμικό πάρκο), με δικές μας δαπάνες, όπως και τα έργα μετακίνησης δικτύων από τη ΔΕΥΑΠ. Αυτό, θα μειώσει το κόστος κατασκευής και θα βοηθήσει να έχουμε οικονομικούς πόρους για τη συνολική υπογειοποίηση του τρένου στο κομμάτι που αναφερόμαστε. Συνημμένα σας υποβάλλουμε το αίτημά μας προς τη ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε.
4. Η υπογειοποίηση του τμήματος Ρίου – Κανελλοπούλου και η δημιουργία στην επιφάνεια του γραμμικού πάρκου, με ανάπλαση, πεζοδρόμους, ασφαλή ποδηλατόδρομο, χωρίς κίνηση οχημάτων στη διαδρομή Ρίο – Κανελλοπούλου – Νότιο Πάρκο, μήκους περίπου οκτώ χιλιομέτρων, που προβλέπεται στο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ), το οποίο ολοκληρώνεται σε μερικούς μήνες, όπως και στο Γενικό Πολεοδομικό Σχεδιασμό (ΓΠΣ) της πόλης μας, δεν επιθυμούμε να μείνουν επί χάρτου. Η χρηματοδότηση και η υλοποίηση αυτού του έργου πρέπει να γίνει τώρα, που εξελίσσεται ο ανταγωνιστικός διάλογος και για το υπόλοιπο τμήμα των τριών χιλιομέτρων. Συνημμένα σας υποβάλλουμε το πρώτο τμήμα του ΣΒΑΚ.
Λαμβάνοντας υπ’ όψιν ότι στο ανωτέρω τμήμα δεν έχει υλοποιηθεί απολύτως τίποτε εδώ και πάνω από μια πενταετία (υπάρχει εγκατεστημένος εργολάβος της ΕΡΓΟΣΕ), θεωρούμε απόλυτα λογικά τα επιχειρήματά μας για υπόγειο τρένο από το Ρίο έως τον Άγιο Ανδρέα, με γνώμονα τη γενικότερη αξιοποίηση του παραλιακού μετώπου της Πάτρας, προς το συμφέρον των πολιτών και ιδιαίτερα των παιδιών μας.
Ο Δήμαρχος Πατρέων
Κώστας Πελετίδης

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

«Απροστάτευτες οι επιχειρήσεις»-Παρέμβαση ΣΚΕΑΝΑ για τις νέες επιδοτήσεις στο ρεύμα 

Δημοσιεύθηκε

στις

Συνεπείς στον αγώνα για την διεκδίκηση μέτρων δομικού χαρακτήρα, με στόχο την ανακούφιση από το βάρος του ενεργειακού, τα μέλη του Δ.Σ. του Συλλόγου Καταστηματαρχών Εστίασης και Αναψυχής Νομού Αχαϊας (ΣΚΕΑΝΑ) παρενέβησαν πρόσφατα προς τους υπουργούς Περιβάλλοντος Κώστα Σκρέκα και Ανάπτυξης Άδωνι Γεωργιάδη με αφορμή την αλλαγή του τρόπου για την επιδότηση των λογαριασμών ρεύματος -στην χαμηλή τάση, για επαγγελματική χρήση- κατηγορία στην οποία εντάσσεται το σύνολο των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων της ευρύτερης περιοχής.

Όπως ανακοινώθηκε πρόσφατα, για τους εμπορικούς καταναλωτές, με παροχή ισχύος ως 35KVa, η επιδότηση για τις πρώτες 2.000 KWh κατά τον μήνα Οκτώβριο ανέρχεται στα 398 ευρώ/ΜWh, με την κυβέρνηση να υποστηρίζει ότι με αυτόν τον τρόπο θα απορροφηθεί το 80% της αύξησης.

Για τους μη οικιακούς καταναλωτές έως 35KVa που ξεπερνούν τις 2.000KWh αλλά και όλα τα υπόλοιπα μη οικιακά τιμολόγια χαμηλής μέση και υψηλής τάσης, η επιδότηση ανέρχεται σε 230 ευρώ/MWh ενώ για τους αγρότες, η επιδότηση είναι οριζόντια και ανέρχεται στα 436 €/MWh.

Ο επόμενος μήνας Οκτώβριος, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΚΕΑΝΑ Τάσο Γιατρά, θα είναι ο πρώτος κατά τον οποίο δεν θα υπάρξουν οριζόντια μέτρα στήριξης νοικοκυριών και επιχειρήσεων ενώ το όριο στις 2.000 KWh αφήνει εκτός του σύνολο των συναδέλφων του στην εστίαση.
«Η ανακοίνωση των επιδοτήσεων στους λογαριασμούς ενέργειας των επιχειρήσεων καθώς και της αποκλιμάκωσης αυτών για τις επιχειρήσεις που υπερβαίνουν τις 2.000 KWh αφήνουν απροστάτευτες χιλιάδες επιχειρήσεις εστίασης σε όλη τη χώρα. Όσο και αν προπαγανδίστηκε η στήριξη με αόριστα ποσά που δεν καλύπτουν τους τελικούς λογαριασμούς των ιδιοκτητών, η αλήθεια είναι πως το μέτρο δεν καλύπτει τις επιχειρήσεις του κλάδου» αναφέρει ο ΣΚΕΑΝΑ προς τους κ.κ. Σκρέκα και Γεωργιάδη, τονίζοντας ακόμη ότι «η εστίαση επιβάλλεται να επιδοτηθεί για το μήνα Οκτώβριο χωρίς κλίμακα κατανάλωσης, στα 398 ευρώ/ΜWh για το σύνολο αφού η πλειοψηφία των επιχειρήσεων είναι ενεργοβόρες λόγω της δραστηριότητάς τους».

Περισσότερα

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

«Κουβάρια» για την Κοινωφελή-Με… άρωμα εκλογών και σφοδρή πολιτική αντιπαράθεση το χθεσινό Δημοτικό Συμβούλιο για τους συμβασιούχους

Δημοσιεύθηκε

στις

Η παροχή στήριξης ή μη στον δικαστικό αγώνα των συμβασιούχων της Κοινωφελούς (2018) που διεκδικούν την παραμονή στις θέσεις τους αποτέλεσε για ακόμη μία φορά πεδίο σφοδρής πολιτικής αντιπαράθεσης στο Δημοτικό Συμβούλιο Πατρέων, το οποίο τελικά ενέκρινε με 22 ψήφους την πρόταση της παράταξης «Πρωτεύουσα Ξανά» έναντι 20 που έλαβε η πρόταση της «Λαϊκής Συσπείρωσης».

Οι συμβασιούχοι δια μέσω του δικηγόρου τους ζήτησαν από το Δημοτικό Συμβούλιο να «εγκρίνει» την εκδίκαση της υπόθεσης στο Πρωτοδικείο Πειραιά, να παραμείνουν στις θέσεις τους μέχρι να εκδοθεί η οριστική απόφαση του δικαστηρίου και να δοθεί εντολή στη Νομική Υπηρεσία του Δήμου να στηρίξει το αίτημά τους. Σημειώνεται ότι η Νομική Υπηρεσία του Δήμου απέκρουσε και χθες ομόφωνα τα αιτήματα των εργαζομένων. Ο Δήμαρχος, Κ. Πελετίδης στην εισήγησή του έκανε αποδεκτά τα δύο πρώτα αιτήματα, ξεκαθαρίζοντας ωστόσο, ότι η απόφαση είναι πολιτική και δεν μπορεί να επέμβει στην εισήγηση της Νομικής Υπηρεσίας, ενώ στην πρόταση που κατέθεσε η παράταξη Αλεξόπουλου πλην της αποδοχής των αιτημάτων των συμβασιούχων περιλαμβάνεται και η παρουσία του Δημάρχου ή του αρμόδιου αντιδημάρχου στο δικαστήριο για να στηρίξει το αίτημα των εργαζομένων.
Η εκδίκαση της υπόθεσης έχει προγραμματιστεί για τις 11 Οκτωβρίου.

ΚΑΤΑ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ Η ΕΓΚΡΙΣΗ ΤΟΥ ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟΥ

Εξ άλλου, χθες σε ειδική συνεδρίαση εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία με 26 ψήφους υπέρ, 11 λευκά και 4 κατά, ο ισολογισμός και ο οικονομικός απολογισμός για το 2021, τον οποίο εισηγήθηκε ο Αντιδήμαρχος Διοίκησης, Οικονομικών, Διαχείρισης Προσόδων, Τοπικής Οικονομίας, Εξυπηρέτησης Πολιτών και Νομικής Υπηρεσίας, Διονύσης Πλέσσας.
Ο κ. Πλέσσας περιέγραψε τη δεινή οικονομική κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο Δήμος, αναφέροντας ενδεικτικά πως για το 2021 αντί για 91 εκατ. € που δικαιούται ο Δήμος Πατρέων από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς πόρους πήρε 25 εκατ. 808 χιλ. € για τη λειτουργία των Υπηρεσιών και για μισθοδοσία προσωπικού, η οποία όμως ανήλθε στα 32 εκατ. € δηλαδή 7 περίπου εκατ. παραπάνω.
«Έχουμε μειώσεις εσόδων στα ανταποδοτικά κατά 3 εκατ. 472 χιλ. € το -21 σε
σύγκριση με το -20 και 1 εκατ. 368 χιλ. € μείον από ίδια έσοδα για το -20 και -21.
Μπροστά μας όμως έχουμε άλλη μια κρίση και είναι οι τεράστιες ανατιμήσεις στη
ενέργεια, στα βασικά αγαθά που έχει ανάγκη ο λαός για την επιβίωση του, στα
καύσιμα για το στόλο της καθαριότητας και των οχημάτων του Δήμου, στο πετρέλαιο
θέρμανσης για τα παιδιά στα σχολεία μας, τις ανατιμήσεις σε κάθε υλικό που μέσω
των προμηθειών προμηθεύεται ο Δήμος. Είναι ζητήματα τεράστιων ανατιμήσεων με εξισώσεις που δεν βγαίνουν. Ήδη οι δαπάνες μας στις ανταποδοτικές Υπηρεσίες στις 31/08/2022 είναι κατά 2.181.764 € αυξημένες σε σύγκριση με 31/08/2021 λόγω ανατιμήσεων στην ενέργεια και καύσιμα και έχουμε άλλους 4 μήνες ακόμα μετά τον Αύγουστο.
Είναι ασήκωτα τα οικονομικά βάρη που οι Δήμοι επωμίζονται και τώρα με τη νέα
κρίση οδηγούμαστε σε νέα και μεγάλα οικονομικά αδιέξοδα στο Δήμο μας. Θα τα
πούμε και στη συζήτηση για τον προϋπολογισμό του ‘23», τόνισε ο κ. Πλέσσας.

 

Περισσότερα

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Πάτρα: Συμπολίτες που “έφυγαν” από τη ζωή και κηδεύονται την Πέμπτη(28/9)

Δημοσιεύθηκε

στις

ΕΥΣΤΑΘΙΑ (χήρα) ΙΩΑΝ. ΚΡΙΛΗ
(ΕΤΩΝ 86)
Κηδεύουμε Πέμπτη 29-9-2022 και ώρα 12 μ. από τον Ιερό Ναό Αγίου Ανδρέα Εγλυκάδος. Η ταφή θα γίνει στο Νεκροταφείο Λεοντίου.
Τα παιδιά της: Ανδρέας Κρίλης και Ευγενία Νικολοπούλου. Οι αδελφοί: Λουκάς και Sharon Βακράκου (εν Σικάγο), Ευαγγελία και Γκίνης Πολυδωρόπουλος (εν Αυστραλία). Οι εγγονοί: Γιάννης, Χριστίνα. Οι ανιψιοί. Οι λοιποί συγγενείς.
Γραφείο Τελετών & Μνημοσύνων ΣΑΜΙΩΤΗ. Πανεπιστημίου 83, Ζαβλάνι (πλησίον Α΄ Νεκροταφείου Πάτρας), τηλ.: 2610-454.184, fax: 2610-450.732, κιν.: 6944-320.495, τηλ.: 2610-455.151. Γίνονται τελετές με όλα τα ασφαλιστικά ταμεία. Διανυκτερεύει.

Τον πολυαγαπημένο μας
ΕΥΑΓΓΕΛΟ ΓΕΡΑΣ. ΜΕΝΑΓΙΑ
(ΕΤΩΝ 52)
Κηδεύουμε Πέμπτη 29-9-2022 και ώρα 3 μ.μ. από τον Ιερό Ναό Αγίου Μηνά Λεύκας Β΄ Κοιμητηρίου Πατρών.
Η μητέρα: Μαρία (χήρα) Γερασ. Μενάγια. Οι αδελφοί: Ανδρέας και Ιουλία Μενάγια. Ο εγγονός: Γεράσιμος. Οι θείοι. Οι ανιψιοί. Οι λοιποί συγγενείς.
Γραφείο Τελετών ΓΙΑΝΝΗΣ Δ. ΧΑΡΙΤΑΤΟΣ. Γερμανού 108, Πάτρα. Τηλ.: 2610-277.839, 2610-276.810, κιν.: 6944-269.704.

Την αγαπημένη μας
ΜΑΡΙΑ (ΜΑΡΙΤΣΑ) (χήρα) ΠΑΡΑΣΚΕΥΑ ΜΟΥΓΚΟΓΙΑΝΝΗ
(ΕΤΩΝ 87)
Κηδεύουμε σήμερα Πέμπτη 29-9-2022 και ώρα 4 μ.μ. από τον Ιερό Ναό Αγίας Τριάδος στο Καλαμάκι (Χαρμπιλέικα) Δήμου Δυτικής Αχαΐας.
Τα παιδιά: Χρήστος και Δήμητρα Μουγκογιάννη, Γεώργιος και Αγγελική Μουγκογιάννη. Τα εγγόνια: Χρυσοβαλάντης-Παρασκευάς, Μαρία, Παρασκευή, Δωροθέα. Τα αδέλφια: Αθηνά και Αποστόλης Αυλωνίτης, Βάσω (χήρα) Αναστ. Μουγκογιάννη. Οι ανιψιοί. Οι λοιποί συγγενείς.
ΓΙΑΝΝ. ΛΥΡΑΣ. Αγίας Τριάδος 25 (πλησίον Πέντε Δρόμων), Πάτρα. Τηλ.: 2610-337.126, 340.873, κιν.: 6932-318.103, fax: 2610-340.871, e-mail: [email protected]

Τον πολυαγαπημένο μας πατέρα, παππού, αδελφό και θείο
ΔΙΟΝΥΣΙΟ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟ
(ΕΤΩΝ 88)
Κηδεύουμε Πέμπτη 29-9-2022 και ώρα 4 μ.μ. από τον Ιερό Ναό Αγίου Μηνά Β΄ Δημοτικού Κοιμητηρίου Λεύκας Πατρών.
Τα παιδιά: Μαρία και Χρήστος Ναστόπουλος. Τα εγγόνια: Ηλίας, Διονύσιος, Αλκιβιάδης. Τα αδέλφια: Ιωάννης και Δέσποινα Λαμπροπούλου, Θεοδώρα (χήρα) Γεωργίου Αθανασάτου, Βασιλική (χήρα) Σπυρίδωνος Λαμπροπούλου, Αιμιλία (χήρα) Γεωργίου Σκαρμούτσου. Οι ανιψιοί. Οι εξάδελφοι. Οι λοιποί συγγενείς.
Γραφεία Τελετών – Μνημοσύνων ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ, Αγ. Ιωάννη Πράτσικα 165, Πάτρα. Τηλ.: 2610-361.555. Κιν.: 6979-140.091, 6975-730.357.

Περισσότερα
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement

Αυτή την εβδομάδα