Τετάρτη 7 Δεκεμβρίου 2022
Connect with us

Ελλάδα

Υπουργείο Υποδομών: Προκηρύχθηκαν οι διαγωνισμοί ΣΔΙΤ για 5 έργα συνολικού προϋπολογισμού 1,2 δισ. ευρώ

Δημοσιεύθηκε

στις

Στην προκήρυξη των διαγωνισμών ΣΔΙΤ για πέντε έργα συνολικού προϋπολογισμού 1,2 διs. ευρώ προχώρησε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Πρόκειται για δύο έργα φραγμάτων, δύο οδικά έργα καθώς και την ανάδειξη Φορέα Λειτουργίας και Συντήρησης του Μετρό της Θεσσαλονίκης.

Ειδικότερα:

Λειτουργία/Συντήρηση του Δικτύου του Μετρό Θεσσαλονίκης

Στο έργο περιλαμβάνεται η συντήρηση των σταθμών, των σηράγγων καθώς και του τροχαίου υλικού, ενώ αφορά τη βασική γραμμή και την επέκταση προς Καλαμαριά.

Προϋπολογισμός του έργου είναι 292 εκατ. ευρώ και η διάρκεια του ΣΔΙΤ είναι συνολικά 12 χρόνια.

Σημειώνεται ότι, η υλοποίηση του έργου μέσω ΣΔΙΤ εξασφαλίζει την παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών με τον κίνδυνο διαθεσιμότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών να μεταφέρεται στον ΙΦΣ, χωρίς ευθύνη και πρόσθετο κόστος σε βάρος του Δημοσίου.

Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση της Αναβάθμισης του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας) και λειτουργία/ συντήρηση του τμήματος γέφυρας Αξιού ποταμού – Έδεσσας

Το έργο με προϋπολογισμό 358.8 εκατ. ευρώ περιλαμβάνει την αναβάθμιση τριών τμημάτων του οδικού άξονα Θεσσαλονίκης – Έδεσσας (ειδικότερα στο κομμάτι Αξιού ποταμού – Έδεσσα) καθώς και την λειτουργία και συντήρηση.

Αναμένεται να συμβάλλει στη στην αναβάθμιση της ασφάλειας των οδικών υποδομών της κεντρικής Μακεδονίας και την καλύτερη εξυπηρέτηση των κατοίκων και επισκεπτών.

Σημαντική θα είναι, επίσης, η βελτίωση της οδικής προσπελασιμότητας και πρόσβασης στο διεθνές Αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης αλλά και σε μικρά περιφερειακά αεροδρόμια (π.χ. Κοζάνης, Καστοριάς).

Κάθετος Άξονας Δράμα – Αμφίπολη (Παλαιοκώμη)

Το έργο αφορά την κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση της αναβάθμισης της Εθνικής Οδού Δράμας – Αμφίπολης, είτε με αποκατάσταση και διαπλάτυνση τμημάτων της υπάρχουσας οδού είτε με κατασκευή εντελώς νέων τμημάτων κατά μήκος του τμήματος από Παλιοκώμη σε Μαυρολεύκη, και από Μαυρολεύκη σε Δράμα συνολικού μήκους 43 χλμ.

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 200,4 εκατ. ευρώ ενώ με τον αναβαθμισμένο οδικό άξονα, ο χρόνος διαδρομής αναμένεται να μειωθεί σημαντικά κατά 30 περίπου λεπτά για τα επιβατικά και κατά 45 περίπου λεπτά για τα βαρέα οχήματα.

Κατασκευή φράγματος ποταμού Ενιπέα Φαρσάλων (στη θέση Παλιοδερλί), δικτύων διανομής νερού και λοιπών συνοδών έργων

Αντικείμενο του έργου, προϋπολογισμού 185,5 εκατ. ευρώ, αποτελεί μεταξύ άλλων, η κατασκευή:

· του φράγματος στον ποταμό Ενιπέα σε θέση περίπου 5χλμ ανατολικά της κοινότητας Σκοπιάς, θέση Παλιοδερλί. Το φράγμα θα είναι λιθόρριπτο με αργιλικό πυρήνα, ύψους 77μ, μήκους στέψης 850μ, ταμιευτήρα ωφέλιμης χωρητικότητας 115 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων και επιφάνεια λίμνης 5.000 στρεμμάτων περίπου

· έργα προσαγωγής του νερού του ταμιευτήρα, για την άρδευση γεωργικής γης συνολικής έκτασης 107.500στρ..

· έργα για την ύδρευση της πόλης των Φαρσάλων και 31 οικισμών της περιοχής Φαρσάλων.

Το έργο θα παρέχει, επιπλέον, νερό ύδρευσης άριστης ποιότητας στα Φάρσαλα και μια σειρά άλλων οικισμών της περιοχής, πληθυσμού περίπου 10.000 κατοίκων.

Έργα αξιοποίησης του υδάτινου δυναμικού του Ταυρωνίτη Ποταμού ΠΕ Χανίων Κρήτης

Πρόκειται για ένα αίτημα δεκαετιών για την άρδευση γεωργικών εκτάσεων μεγάλης απόδοσης, όπως η υψηλή ζώνη Πλατανιά και περιοχές της Δυτικής Κισάμου Χανίων, εξοικονομώντας νερό για άλλες χρήσεις, όπως η ύδρευση οικισμών και τουριστικών εγκαταστάσεων.

Στο φυσικό αντικείμενο του έργου περιλαμβάνεται, μεταξύ άλλων, η κατασκευή:

· του Φράγματος Ντεριανού (θέση Παπαδιανών) επί του παραπόταμου Ντεριανού του ποταμού Ταυρωνίτη και των συνοδών τεχνικών έργων,

· του Φράγματος Σεμπρωνιώτη επί του ομώνυμου παραπόταμου του ποταμού Ταυρωνίτη και των συνοδών τεχνικών έργων,

· της συνδετήριας σήραγγας των δύο δημιουργούμενων ταμιευτήρων, για τη μεταφορά νερών από τον ταμιευτήρα του Φρ. Σεμπρωνιώτη προς τον ταμιευτήρα του Φρ. Ντεριανού,

Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 215,4 εκατ. ευρώ.

«Από την αρχή της κυβερνητικής μας θητείας, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, είχαμε καταστήσει σαφές ότι ενθαρρύνουμε τα έργα ΣΔΙΤ. Και για να απορροφήσουμε τους κοινοτικούς πόρους, αλλά και για να αξιοποιήσουμε, προς όφελος όλων, την εξειδικευμένη τεχνογνωσία του ιδιωτικού τομέα, ώστε να δώσουμε λύσεις στα προβλήματα, με μικρά και μεγάλα έργα υποδομών σε όλη τη χώρα” τόνισε σε δήλωσή του ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κωστας Καραμανλής και πρόσθεσε: «Με την προκήρυξη των διαγωνισμών ΣΔΙΤ για πέντε νέα έργα συνολικού προϋπολογισμού 1,2 δισ. ευρώ, προάγουμε την καινοτομία, δουλεύουμε για την ανάπτυξη και υπηρετούμε το δημόσιο συμφέρον. Οι συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα, δεν αποτελούν για εμάς μόνο ένα επιπλέον χρηματοδοτικό εργαλείο, αλλά και μία συνειδητή πολιτική επιλογή στρατηγικής ως προς την υλοποίηση των έργων. Απόδειξη όλων αυτών είναι ότι προωθούμε 20 έργα ΣΔΙΤ συνολικού προϋπολογισμού πάνω από 4 δισ. ευρώ. Χωρίς δογματισμούς και ιδεοληψίες, προχωράμε στην υλοποίηση μικρών και μεγάλων έργων που αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα και βελτιώνουν την ποιότητα ζωής των πολιτών, τονώνουν τις τοπικές οικονομίες ενώ ταυτόχρονα συμβάλουν στην ενίσχυση της εθνικής οικονομίας μας. Παρά τις αντιξοότητες και τις έκτακτες περιστάσεις που βιώνουμε, συνεχίζουμε απερίσπαστοι το έργο μας».

Απο την πλευρά του ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης δήλωσε ότι «πρόκειται για ένα σημαντικό ορόσημο ως προς την επιλογή μας να προχωρήσουμε με διαγωνισμούς ΣΔΙΤ χρήσιμα έργα, που θα είναι για πολλά χρόνια καλοσυντηρημένα και λειτουργικά. Κινηθήκαμε με ταχύτητα και μέσα σε περίπου 2 μήνες από την έγκριση των διαγωνισμών από τη Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ, προχωράμε στην προκήρυξή τους. Τα πέντε έργα συνολικού προϋπολογισμού άνω του 1 δισ. ευρώ πρόκειται να αναζωογονήσουν τις τοπικές οικονομίες, να ενισχύσουν την ανάπτυξη και να βελτιώσουν την οδική ασφάλεια. Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υλοποιούμε έργα ΣΔΙΤ προϋπολογισμού άνω των 4 δισ. ευρώ αξιοποιώντας με διαφάνεια και χωρίς αγκυλώσεις ένα σημαντικό χρηματοδοτικό εργαλείο».

Ελλάδα

Ανεργία – Εργασιακά: Ξεκινά το πρόγραμμα εργασιακής εμπειρίας για 3.900 νέους από την ΔΥΠΑ

Δημοσιεύθηκε

στις

Δημόσια Πρόσκληση αναμένεται να εκδοθεί εντός του μηνός για το νέο πρόγραμμα απόκτησης εργασιακής εμπειρίας για 3.900 ανέργους νέους ηλικίας έως 29 ετών.

Σύμφωνα με την απόφαση της ΔΥΠΑ που δημοσιεύτηκε , η δράση αυτή αποσκοπεί στην απόκτηση εργασιακής εμπειρίας από 3.900 ανέργους νέους, ηλικίας έως 29 ετών, που έχουν ολοκληρώσει πρόγραμμα θεωρητικής κατάρτισης σε τομέα ψηφιακής οικονομίας τουλάχιστον 50 ωρών και παραμένουν εκτός αγοράς εργασίας, εκπαίδευσης ή κατάρτισης, ώστε να διευκολυνθεί η είσοδός τους στην αγορά εργασίας.

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε ιδιωτικές επιχειρήσεις και γενικά εργοδότες του ιδιωτικού τομέα που ασκούν οικονομική δραστηριότητα σε όλη τη χώρα, σύμφωνα με τους όρους και προϋποθέσεις του άρθρου

Το πρόγραμμα υλοποιείται σε κύκλους ως εξής:

α) Ο πρώτος κύκλος αφορά στην προκήρυξη 3.900 θέσεων απόκτησης εργασιακής εμπειρίας.

β) Οι επόμενοι κύκλοι αφορούν στις υπολειπόμενες θέσεις που δεν θα καλυφθούν από τον α’ κύκλο έως εξαντλήσεως του συνολικού προϋπολογισμού του προγράμματος και θα εφαρμόζεται ξανά η αρχική ροή όπως περιγράφεται στα άρθρα της παρούσας.

γ) Ο κάθε επόμενος κύκλος προκηρύσσεται για τους ανέργους μετά την πάροδο τριών μηνών από την ημερομηνία λήξης υποβολής των αιτήσεων συμμετοχής των ανέργων του προηγούμενου κύκλου και εφόσον έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία τοποθέτησης των ανέργων του προηγούμενου κύκλου.

Φορείς υλοποίησης της δράσης

Υπεύθυνος φορέας για τη διαχείριση και παρακολούθηση της δράσης της παρούσας ορίζεται η Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση» (ΕΠΑΝΑΔΕΔΒΜ) του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

Δικαιούχος της δράσης ορίζεται η Δ.ΥΠ.Α.. Η Δ.ΥΠ.Α. είναι αρμόδια για την υποδοχή των ηλεκτρονικών αιτήσεων των ωφελουμένων και την κατάρτιση του πίνακα ωφελουμένων, τη σύζευξη των ωφελουμένων με τις θέσεις απόκτησης εργασιακής εμπειρίας των παρόχων/ επιχειρήσεων, τη διενέργεια επιτόπιων ελέγχων στους παρόχους/επιχειρήσεις και την καταβολή των αποζημιώσεων στους ωφελούμενους/ασκούμενους και των ασφαλιστικών εισφορών στον e-ΕΦΚΑ.

Η δράση υλοποιείται με τη μορφή επιχορήγησης από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) προς τη Δ.ΥΠ.Α..

Περιεχόμενο και διάρκεια του προγράμματος

Η διάρκεια του προγράμματος ορίζεται στους έξι μήνες και αφορά στην τοποθέτηση σε παρόχους/επιχειρήσεις, ανέργων που έχουν ολοκληρώσει θεωρητική κατάρτιση σε τομείς ψηφιακής οικονομίας τουλάχιστον 50 ωρών, δίνοντας στους ασκούμενους/ωφελούμενους την ευκαιρία να αποκτήσουν εργασιακή εμπειρία.

Μετά τη λήξη του προγράμματος η Δ.ΥΠ.Α. παρέχει στον ασκούμενο/η βεβαίωση ολοκλήρωσης του προγράμματος.

Περισσότερα

Ελλάδα

Πιερρακάκης: Ευκαιρία για την Ελλάδα η βιομηχανία ημιαγωγών

Δημοσιεύθηκε

στις

Tις ευκαιρίες που υπάρχουν για την Ελλάδα στον κλάδο των ημιαγωγών τόνισε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης σε χαιρετισμό που απηύθυνε στο Emerging Tech Forum που διοργανώνει στην Αθήνα η Hellenic Emerging Technologies Industry Association (HETIA).

Το μέλος της κυβέρνησης έδωσε έμφαση στη μεγάλη σημασία για τα chips διεθνώς, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «οι Financial Times πριν από λίγες ημέρες έβαλαν ως προτεινόμενο βιβλίο για το 2022 το παγκόσμιο best seller «Chip War» του Chris Miller, ένα βιβλίο που περιγράφει την έλλειψη ουσιαστικά, των chips, και πώς συντελείται η ευρύτερη ανακατάταξη της αλυσίδας. Και εκ των πραγμάτων, με δεδομένη την πρόταση κανονισμού Chips Act που έρχεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, πρέπει και εμείς ως χώρα να λάβουμε συγκεκριμένες αποφάσεις για το πώς θα ενταχθούμε σε αυτή την αλυσίδα αξίας».

Πρόσθεσε επίσης ότι η Ελλάδα διαθέτει πολλούς σημαντικούς πόρους και δυνατότητες σε αυτόν το χώρο, τόσο στα πανεπιστήμια όσο και στο αναδυόμενο οικοσύστημα επιχειρήσεων, τονίζοντας, «ότι οι επόμενες κινήσεις πρέπει να είναι οι εξής:

  • Το ένα είναι να κάνουμε capacity building. Δηλαδή, να βρούμε πώς αυτό το αποτύπωμα μπορεί να πολλαπλασιαστεί τα επόμενα χρόνια. Μοχλεύοντας διαθέσιμους πόρους εθνικούς και ευρωπαϊκούς, αξιοποιώντας τις πολύ σημαντικές ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες οι οποίες θα έρθουν τα επόμενα χρόνια μέσω του Chips Act και μέσω των διαθέσιμων χρηματοδοτικών εργαλείων.
  • Ένα κομμάτι της εξίσωσης είναι πώς μπορούμε για τον συγκεκριμένο χώρο να κάνουμε παρεμβάσεις οι οποίες να είναι έξυπνες, ενδεχομένως, σε επίπεδο νομοθεσίας, ώστε να απελευθερωθεί μεγαλύτερη αξία.
  • Και βεβαίως να προσπαθήσουμε, όπως κάναμε σε άλλες περιπτώσεις, σε αυτή τη μεγάλη γεωπολιτική ανακατάταξη η οποία συμβαίνει, να διεκδικήσουμε και εμείς το δικό μας κομμάτι, με δεδομένο ότι στη χώρα συντελείται μία πάρα πολύ σημαντική πρόοδος γενικά στον τομέα της Τεχνολογίας και του Digital».

Τέλος, ο κ. Πιερρακάκης τόνισε ότι «βήμα – βήμα προσπαθούμε να περάσουμε σε μια νέα εποχή. Στο πλαίσιο των ανακατατάξεων, θέματα counter risk και θέματα αξιολόγησης και ποσοτικοποίησης του ρίσκου μπαίνουν στην εξίσωση του τι είναι εφοδιαστική αλυσίδα και πώς πρέπει να λειτουργεί. Αλλά βλέπουμε στην πραγματικότητα μία «επαναβιομηχάνιση» της Δύσης να συμβαίνει το τελευταίο διάστημα, και κομμάτια των εφοδιαστικών αλυσίδων να περνάνε πίσω σε χώρες από τις οποίες είχαν φύγει».

Τέλος, ο κ. Πιερρακάκης αναφέρθηκε στον τριπλασιασμό των ψηφιακών υπηρεσιών στο gov.gr από τις 500 στις 1.500, ενώ σημείωσε ότι «έχουμε εκατονταπλασιάσει τις ψηφιακές συναλλαγές: από 8,8 εκατομμύρια το 2018 θα φτάσουμε το ένα δισεκατομμύριο φέτος. Άρα, βήμα-βήμα καλύψαμε βασικά τις εκκρεμότητες του χθες. Αλλά, θα έλεγα ότι καταφέραμε στο μεσοδιάστημα να υπερβούμε την νομοθετική, καταρχήν, επίλυση των εκκρεμοτήτων και να πάμε και σε έναν διάλογο με όσα αφορούν το σήμερα και το αύριο. Είτε ήταν το 5G και ο τρόπος που κτίσαμε μία από τις πιο καινοτόμες δημοπρασίες στην Ευρώπη – εάν όχι στον κόσμο, με τη δημιουργία του “Φαιστός”, με τη διάθεση δωρεάν φάσματος σε επιχειρήσεις startups και ερευνητικά κέντρα, με την επιτάχυνση της ίδιας της δημοπρασίας, είτε για τον τελευταίο νόμο που ψηφίσαμε το περασμένο Ιούλιο για τις αναδυόμενες τεχνολογίες».

Περισσότερα

Ελλάδα

Διάβημα διαμαρτυρίας της Λιβύης για τις έρευνες της ExxonMobil νοτιοδυτικά της Κρήτης

Δημοσιεύθηκε

στις

Ανακοίνωση για τις έρευνες της Ελλάδας νότια της Κρήτης εξέδωσε το υπουργείο Εξωτερικών της Λιβύης, λέγοντας ότι πρόκειται για αμφισβητούμενα ύδατα. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του τηλεοπτικού σταθμού Open, πρόκειται για μια πολύ επιθετική ανακοίνωση που έρχεται λίγες ημέρες μετά την επέκταση της NAVTEX για έρευνες από τον αμερικανικό κολοσσό ExxonMobil για έρευνες νοτιότερα από τον αρχικό του προγραμματισμό.

Το ΥΠΕΞ της Λιβύης αναφέρει ότι «η Ελλάδα ενεργεί με ζήλο για την εκμετάλλευση της λιβυκής κρίσης και επιβάλει τετελεσμένα σε ό,τι αφορά την οριοθέτηση των ελληνολιβυκών θαλασσίων συνόρων, συνάπτοντας συμβόλαια για εξεύρεση υδρογονανθράκων σε αμφισβητούμενη μεταξύ μας περιοχή νοτιοδυτικά της Κρήτης».

Παράλληλα καταδικάζει και προειδοποιεί για τις επιπτώσεις αυτής της συμπεριφοράς, λέει ότι έγινε επίσημη διαμαρτυρία και τονίζει ότι θα υπερασπιστεί τα θαλάσσια σύνορά και κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας με όλα τα εφικτά νομικά και διπλωματικά μέσα.

Περισσότερα
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement

Αυτή την εβδομάδα