Connect with us

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Λειτουργεί με 50% λιγότερο προσωπικό η ΔΕΥΑΠ

Επιστολή Πελετίδη στον υπουργό Εσωτερικών για τις 101 προσλήψεις στη ΔΕΥΑΠ που ενώ εγκρίθηκαν… αγνοούνται από το 2019

Published

on

Σοβαρά λειτουργικά προβλήματα αντιμετωπίζει η Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης και Αποχέτευσης της Πάτρας εξαιτίας της δραματικής συρρίκνωσης του αριθμού των εργαζομένων της.

Η ΔΕΥΑΠ λειτουργεί σήμερα με 50% λιγότερο προσωπικό, το οποίο μέσα στα επόμενα δύο χρόνια θα μειωθεί κι άλλο, λόγω συνταξιοδοτήσεων, ενώ την ίδια ώρα, παραμένουν στον… πάγο οι προσλήψεις που είχαν εγκριθεί πριν από τρία χρόνια.

Την αναγκαιότητα προκήρυξης θέσεων εργασίας στη ΔΕΥΑΠ επισημαίνει με νέα επιστολή του προς τον υπουργό Εσωτερικών, Μάκη Βορίδη, ο Δήμαρχος Πατρέων, Κώστας Πελετίδης αναφέροντας μεταξύ άλλων πως «η ΔΕΥΑΠ λειτουργεί με διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια, αφού λειτουργεί με ανταποδοτικότητα. Το έργο της κρίνεται αναγκαίο για την κοινή ωφέλεια, ενώ από το 2014, έχουν υλοποιηθεί  από την επιχείρηση, έργα ύδρευσης και αποχέτευσης, συνολικού κόστους πάνω από 50 εκ. ευρώ, με ίδια κεφάλαια και με μεγάλη απορρόφηση  κονδυλίων από ευρωπαϊκούς πόρους. Δυστυχώς, όμως, η  επιχείρηση σήμερα ουσιαστικά υπολειτουργεί, αφού δουλεύει με ελάχιστο προσωπικό, πολύ λιγότερο αριθμητικά από αυτό που προβλεπόταν αρχικώς από τον Ο.Ε.Υ. (πρόβλεψη για 385 θέσεις εργασίας τακτικού προσωπικού, με σχέση εργασίας ΙΔΑΧ, συνολικά, κατά κλάδο και ειδικότητα). Σήμερα, μετά και από τις φυσιολογικές αποχωρήσεις λόγω συνταξιοδότησης, η ΔΕΥΑΠ αριθμεί 173 υπαλλήλους, με αποτέλεσμα η υποστελέχωση να απειλεί την εύρυθμη συνέχιση των νευραλγικών υπηρεσιών που παρέχει η ΔΕΥΑΠ στους δημότες της Πάτρας.

Με την υπ. αριθμ. 40703/2016 (εγκύκλιος 25) του  Υπουργείου  Εσωτερικών,  καθώς και το υπ. αριθμ. 11276/25-05-2017 έγγραφο του ανωτέρω Υπουργείου, δόθηκε η δυνατότητα στην επιχείρηση να υποβάλει αίτημα προς έκδοση προκήρυξης πλήρωσης θέσεων διαφόρων ειδικοτήτων.

Το  Υπουργείο Εσωτερικών ενέκρινε την κίνηση διαδικασιών για την πρόσληψη  101  ατόμων, με σχέση εργασίας ΙΔΑΧ στη ΔΕΥΑΠ και με την επισήμανση «ότι η προκαλούμενη δαπάνη από την πρόσληψη των ανωτέρω ατόμων θα βαρύνει τον προϋπολογισμό των οικείων φορέων και θα καλυφθεί εξ ολοκλήρου από τα εισπραττόμενα ανταποδοτικά τέλη, τα οποία επιβάλλονται για την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας ηλεκτροφωτισμού και ύδρευσης – άρδευσης – αποχέτευσης».

Έκτοτε, δεν έχει γίνει καμία ενέργεια από το αρμόδιο τμήμα του Υπουργείου για αποστολή του αιτήματος στο αρμόδιο τμήμα του ΑΣΕΠ, για την έναρξη των διαδικασιών για έκδοση προκήρυξης πλήρωσης θέσεων.

Τα επόμενα δύο έτη, σύμφωνα με τα ηλικιακά στοιχεία των υπαλλήλων, αναμένεται να αποχωρήσουν λόγω συνταξιοδότησης ακόμη 30 υπάλληλοι διάφορων κατηγοριών. Η εξέλιξη αυτή, σε συνδυασμό με την ήδη υπάρχουσα έλλειψη προσωπικού, περιάγει την Δ.Ε.Υ.Α.Π σε εντελώς οριακή κατάσταση ως προς την συνέχιση της λειτουργίας της, καθώς τα κενά εντοπίζονται στα πλέον σημαντικά για την δημόσια υγεία τμήματά μας (συντήρηση Βιολογικού Καθαρισμού, ύδρευση , αποχέτευση κλπ), αλλά και στις διοικητικές υπηρεσίες.

Είναι επιβεβλημένη η άμεση προώθηση των διαρκών αιτημάτων μας, για την κάλυψη τακτικών θέσεων εργασίας το συντομότερο δυνατό, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η υποστελέχωση της επιχείρησης».

Ροή ειδήσεων

Advertisement