Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου 2023
Connect with us

Auto

Ζώνη ασφαλείας αυτοκινήτου – χρησιμοποιήστε την σωστά για την μέγιστη προστασία

Δημοσιεύθηκε

στις

Ποιος είναι ο σωστός τρόπος για να χρησιμοποιήσετε την ζώνη ασφαλείας του αυτοκινήτου;

Ευτυχώς στις μέρες μας η ζώνη ασφαλείας αυτοκινήτου έχει γίνει τρόπος ζωής για τους περισσότερους οδηγούς. Παλαιότερα η ζώνη ασφαλείας θεωρούνταν ένα είδος πολυτελείας ή ένα είδος που αν χρησιμοποιούταν σήμαινε ότι ο οδηγός του αυτοκινήτου δεν είχε σωστή οδηγική συμπεριφορά και φοβόταν να οδηγήσει. Όλα αυτά βέβαια είναι ένα μύθος και ευτυχώς όλη αυτή η λάθος νοοτροπία έχει πλέον εξαλειφθεί. Σήμερα, δεν υπάρχει σχεδόν κανένας οδηγός που η πρώτη κίνηση που θα κάνει όταν θα μπει στο αμάξι είναι να ψάξει για να βρει την ζώνη ασφαλείας και να την φορέσει. Η ζώνη ασφαλείας αποτελείται από πολλά μέρη. Αυτά όμως που βλέπουμε εμείς δεν είναι πολλά και πιο συγκεκριμένα βλέπουμε μόνο τον ιμάντα και την μεταλλική γλώσσα.

Τον ιμάντα τον χωρίζει η μεταλλική γλώσσα σε δύο σημεία, αφού κουμπωθεί στην ειδική υποδοχή που υπάρχει στο κάθισμα. Το πάνω μέρος του ιμάντα διαπερνά το μπροστινό μέρος του κορμού του οδηγού, ενώ το κάτω μέρος τους περνά πάνω από την λεκάνη για ακόμη μεγαλύτερη ασφάλεια. Ένα από τα πράγματα που πρέπει να έχετε κατά νου αν το αμάξι σας είναι παλιό άρα το ίδιο και οι ζώνες, είναι οι φθορές που μπορεί να έχουν. Οι πιο συχνές φθορές συναντώνται στην υφή του ιμάντα και στην θήκη που βρίσκεται στο κάθισμα και μπαίνει η μεταλλική γλώσσα. Καλό θα ήταν να ρίχνετε μια ματιά μια στο τόσο για να επιτύχετε την μέγιστη δυνατή προστασία.

Πληροφορίες για τα μέρη από τα οποία αποτελείται μια ζώνη ασφαλείας αυτοκινήτου

Η ζώνη ασφαλείας αυτοκινήτου αποτελεί το νούμερο ένα στοιχείο για την επίτευξη μιας 100% ασφαλούς εμπειρίας οδήγησης. Χωρίς αυτή την προσθήκη διακινδυνεύουμε την σωματική μας ακεραιότητα κάθε στιγμή, θυσιάζοντας ενδεχομένως την προστασία για ένα εσφαλμένο αίσθημα ευκολίας. Αυτό σημαίνει ότι σε ένα τέτοιο χαρακτηριστικό πρέπει να δίνουμε την δέουσα σημασία, ιδιαίτερα αν το αυτοκίνητό μας είναι σχετικά παλιό και έχει υποστεί φθορές, μικρές ή μεγαλύτερες. Η ζώνη ασφαλείας αποτελείται από πολλά και διαφορετικά μέρη, όπως για παράδειγμα:

  • Ιμάντας
  • Μεταλλική γλώσσα
  • Αναστολέας
  • Βρόγχος συγκράτησης
  • Προεντατήρας

Όλα τα παραπάνω μέρη ολοκληρώνουν μια ασφαλή ζώνη αυτοκινήτου που μπορεί σε περίπτωση ατυχήματος να λειτουργήσει τόσο καλά και να σώσει ακόμη και την ζωή σας. Ο ιμάντας είναι το πιο εμφανές μέρος του μηχανισμού, εφόσον είναι αυτό που καλύπτει τον κορμό του οδηγού. Στην μέση του ιμάντα υπάρχει η μεταλλική γλώσσα που είναι αυτή που ασφαλίζει τον ιμάντα και κουμπώνει στον βρόγχο συγκράτησης που βρίσκεται τοποθετημένος στο πλαϊνό μέρος του αυτοκινήτου.

Από την άλλη ο αναστολέας είναι το κουτί που υπάρχει στα πλαϊνά μέρη του αυτοκινήτου και περιέχει το ρολό κύλισης του ιμάντα για να υπάρχει η τέλεια εφαρμογή στο σώμα αυτού που φορά την ζώνη. Ο προεντατήρας από τη μεριά του είναι ο μηχανισμός που λειτουργεί αυτόματα κατά την διάρκεια της σύγκρουσης και διατηρεί το σώμα του επιβάτη στην ίδια θέση, δηλαδή στην πλάτη του καθίσματος.

Τι να κάνετε εάν διαπιστώσετε κάποια βλάβη στη ζώνη ασφαλείας;

Η ζώνη ασφαλείας αποτελεί ένα από τα θεμελιώδη μέρη του αυτοκινήτου, που αναμένεται να χρησιμοποιείται σε καθημερινή βάση. Επομένως, ενδεχόμενες φθορές είναι απολύτως αναμενόμενες. Ωστόσο, η ελαττωματική λειτουργία ενός τόσο σημαντικού στοιχείου δεν πρέπει να αγνοείται ούτε για ελάχιστο χρονικό διάστημα. Αντιθέτως, η εύρυθμη λειτουργία είναι “εκ των ων ουκ άνευ” για όλα τα οχήματα και γι’ αυτό οποιαδήποτε αλλαγή στον τρόπο που χρησιμοποιείται η ζώνη οφείλετε να την παρατηρήσετε και να την ελέγξετε άμεσα. Έχετε κατά νου ότι αν νιώσετε ότι για κάποιο λόγο η ζώνη ασφαλείας του αυτοκινήτου σας δεν ανοίγει εύκολα ή ασφαλίζει χωρίς να υπάρχει λόγος, τότε σίγουρα θα χρειαστεί αλλαγή και μάλιστα χωρίς καμία χρονοτριβή.

Πηγαίνετε στο πλησιέστερο συνεργείο αυτοκινήτων, έτσι ώστε να ρίξουν μια ματιά στις ζώνες ασφαλείας που αποτυγχάνουν να σας εξυπηρετήσουν όπως θα έπρεπε και να σας πουν την άποψή τους. Αξίζει να θυμάστε πως πέρα από τη ζώνη ασφαλείας του οδηγού, εξίσου σημαντικές είναι και εκείνες που εξυπηρετούν τον συνοδηγό, αλλά και τις πίσω θέσεις. Κάθε ζώνη πρέπει να λειτουργεί άψογα, προστατεύοντας κάθε επιβάτη του αυτοκινήτου ανεξαιρέτως. Εξάλλου, ο άρτιος έλεγχος και η σωστή συντήρηση αποτελούν κλειδιά για την οδηγική ασφάλεια.

Πηγές: https://www.autodoc.gr/info/gr-oni-asfaleias-kanones-chrisis-leitoyrgies-problimata

https://www.aodos.gr/odiki-asfaleia/arthra/xrisi_zonis_asfaleias

Auto

Νέα, φρέσκια εμφάνιση για τις BMW X5 και X6

Δημοσιεύθηκε

στις

Η Χ5 θα διαθέτει πλέον στον βασικό εξοπλισμό τα στοιχεία του πακέτου «xLine», ενώ θα ξεχωρίζει τόσο από τους νέους, πιο στενούς προβολείς όσο και από την επανασχεδιασμένη μάσκα που στις εκδόσεις με τα 6κύλινδρα σύνολα θα είναι και φωτιζόμενη.

Αντίστοιχες είναι οι αλλαγές και στο εμπρός μέρος της X6, ενώ εδώ το πακέτο «M Sport Pro» θα είναι στάνταρ και θα τονίζει ακόμα πιο πολύ το σπορ χαρακτήρα του μεγάλου κουπέ SUV. Ο οποίος έχει την κορυφαία του έκφραση στα μοντέλα M, που διαφοροποιούνται ακόμα περισσότερο οπτικά.

Στο εσωτερικό η σημαντικότερη αλλαγή είναι η υιοθέτηση του Curved Display, που αποτελείται από έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών και από μια οθόνη αφής για το τελευταίας γενιάς σύστημα infotainment με διαγώνιο 14,9 ιντσών. Αναβαθμισμένα είναι και τα συστήματα υποβοήθησης καθώς και οι ψηφιακές υπηρεσίες.

Για αρχή τόσο η X5 όσο και η X6, στις συμβατικές εκδοχές τους, θα είναι διαθέσιμες με τους εξακύλινδρους βενζίνης και diesel των 380 και 298 ίππων αντίστοιχα, ενώ και οι δύο θα έχουν ήπια υβριδική υποβοήθηση 48V.

Αναβαθμισμένη θα είναι και η plug-in υβριδική έκδοση X5 xDrive50e, με συνδυαστική απόδοση πλέον τους 490 ίππους και τα 700 Nm. Παράλληλα η ενεργειακή χωρητικότητα της μπαταρίας έχει αυξηθεί στις 25,7 kWh και η ηλεκτρική αυτονομία κυμαίνεται από 94 έως και 110 χλμ.

Όσο για τον V8 των 4,4 λίτρων των BMW Χ5 και X6 M60i xDrive, που αντικαθιστούν τις μέχρι τώρα Μ50i, είναι καινούργιος με απόδοση 530 ίππων καi 750 Nm, που εξασφαλίζει ένα 0-100 χλμ./ ώρα σε μόλις 4,3 δευτερόλεπτα.

Περισσότερα

Auto

Η Lamborghini αποχαιρετά τον θρυλικό V12

Δημοσιεύθηκε

στις

Δύο μοναδικά αυτοκίνητα της φίρμας από την Sant’Agata, ένα roadster και ένα coupe, σηματοδοτούν το τέλος εποχής των supercar μοντέλων της που εφοδιάζονταν με τον θρυλικό V12 κινητήρα.

Μόλις λίγες εβδομάδες απομένουν για τα αποκαλυπτήρια του νέου υβριδικού μοντέλου της Lamborghini, με το οποίο η εταιρεία μπαίνει στην νέα εποχή. Τώρα, ως φόρο τιμής για τον περίφημο ατμοσφαιρικό V12 που «συνόδευσε» τις κορυφαίες της προτάσεις μέχρι σήμερα, η Lamborghini αποκαλύπτει τις Invencible και Autentica.

Πρόκειται για δύο μοναδικά αυτοκίνητα, δεν θα παραχθούν σε περισσότερες από μια μονάδες, τα οποία αναδεικνύουν το DNA της μάρκας και αντιπροσωπεύουν την πλέον ακραία δυναμική της, για προσφορά εξατομίκευσης στις παραγγελίες. Τα δύο αυτά μοναδικά αυτοκίνητα σχεδιάστηκαν από τη Lamborghini Centro Stile χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα V12.

Η Invencible και η Autentica αποτίουν φόρο τιμής στα αριστουργήματα της σχεδίασης της Lamborghini, την Sesto Elemento, που ήταν ένας φόρος τιμής στους αγώνες αυτοκινήτου και του περιορισμένου βάρους που παίζει ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο σε αυτούς, την Reventon αλλά και τη Veneno, δύο ακόμα ιδιαίτερες προτάσεις της εταιρείας που αναζητούσαν την αεροδυναμική τελειότητα.

Και τα δύο νέα αυτοκίνητα μοιράζονται το ίδιο μονοκόκ από ανθρακονήματα της Aventador, που παράγεται στις εγκαταστάσεις της εταιρείας, ενώ από το ίδιο υλικό είναι και όλα τα τμήματα του αμαξώματος.  Το εξάγωνο, ένα πολύ γνωστό μοτίβο της σύγχρονης σχεδίασης Lamborghini, ενσωματώνεται αρμονικά όσο και εντυπωσιακά, στα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω

Στο εσωτερικό και των δύο αυτοκινήτων κυριαρχούν οι καθαρές γραμμές, με ένα μινιμαλιστικό ταμπλό ενισχυμένο από εξαγωνικούς αεραγωγούς κατασκευασμένους σε 3D εκτυπωτές και χωρίς όργανα στην κονσόλα, για να υπογραμμιστεί η προσπάθεια για περιορισμό του βάρους και να εστιαστεί η προσοχή στην καθαρή οδηγική απόλαυση.

Ο 12κύλινδρος κινητήρας με τη χωρητικότητα των 6,5 λίτρων στην προκειμένη περίπτωση αποδίδει 780 ίππους και 720 Nm ροπής και συνδυάζεται με 7άρι κιβώτιο ταχυτήτων ISR, τετρακίνηση και τετραδιεύθυνση.

Περισσότερα

Auto

Θα πέσουν οι τιμές στα καινούργια αυτοκίνητα;

Δημοσιεύθηκε

στις

Πότε θα καταλαγιάσει αυτό το πρωτοφανές κύμα ακρίβειας; Πότε η βενζίνη θα πέσει πολύ κάτω από το δίευρω; Πότε θα δούμε τις τιμές στα ράφια των σούπερ μάρκετ να επανέρχονται σε φυσιολογικά επίπεδα;

Ερωτήματα που καίνε όμως δυστυχώς οι ενδείξεις δείχνουν πως ο πληθωρισμός θα μείνει σε υψηλά επίπεδα και η οικονομική ύφεση θα είναι σχετικά μεγάλη και για το 2023.

Ακόμη όμως και αν οι τιμές στα καταναλωτικά αγαθά πρώτης προτεραιότητας μειωθούν, ακόμη και αν οι τιμές των υγρών καυσίμων και της ενέργειας πέσουν, μην περιμένετε οι τιμές των νέων αυτοκινήτων να επανέλθουν στα πάλαι ποτέ επίπεδα. Και όταν μιλάμε για αυτά δε μιλάμε για δεκαετίες πίσω αλλά μόλις για ένα και κάτι χρόνο, όπως μπορείτε να δείτε στον ενδεικτικό πίνακα στο τέλος του άρθρου.

Τα μοντέλα που έχουν επιλεχθεί είναι τυχαία και ίδιας γενιάς και οι τιμές τους είναι ενδεικτικές και στρογγυλοποιημένες. Ενδεχομένως να υπάρχουν κάποιες αποκλίσεις σε αυτές ή να υπάρχουν περισσότερα στοιχεία εξοπλισμού, αλλά όπως και να το κάνουμε οι διαφορές είναι πολύ μεγάλες όταν μιλάμε για τα ίδια αυτοκίνητα.

Σε τι οφείλονται οι τεράστιες αυξήσεις στις τιμές;

Σε πολλά και διάφορα. Κάτι η πανδημία και η έλλειψη σε πρώτες ύλες, κάτι ο πόλεμος Ουκρανίας-Ρωσίας, κάτι ενεργειακή κρίση, κάτι η συμμόρφωση με τους αυστηρότερους κανονισμούς για τους ρύπους, κάτι τα παιχνίδια των ίδιων των κατασκευαστών για την προώθηση μεγαλύτερων μοντέλων (εκεί που υπάρχουν μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους)… και ίσως να έχετε μερικά από τα κομμάτια του παζλ για τους λόγους που ένα μικρό SUV κοστίζει όσο μια βασική Mercedes.

Το θέμα είναι ένα: πως αν αναβάλλετε την αγορά ενός νέου αυτοκινήτου περιμένοντας να πέσουν οι τιμές, αυτό δεν θα γίνει ποτέ και μάλιστα χαμένοι μπορεί να βγείτε αφού συνεχώς αυξάνονται.

Από την άλλη, αυτό που ίσως δούμε να γίνεται όταν σε περίπου ένα χρόνο αμβλυνθεί το θέμα με τις παραδόσεις των νέων αυτοκινήτων, είναι να μειωθούν ελαφρώς οι τιμές των μεταχειρισμένων. Αλλά και πάλι, μην περιμένετε κάποιο σπουδαίο όφελος…

Μοντέλο Τιμή βασικής έκδοσης (Q1 2021) Τιμή βασικής έκδοσης (Q4 2022)
Alfa Romeo Giulia 2.0 42.700€ 47.400€
BMW X3 20i 57.700€ 62.600€
Citroen C4 Cross 1.2 17.950€ 23.650€
Dacia Duster 1.0 LPG 14.180€ 19.490€
Hyundai i10 1.2 11.750€ 14.090€
Ford Puma 1.0 20.932€ 26.313€
Mercedes GLB 200 41.429€ 43.000€
Nissan Juke 1.0 18.700€ 22.400€
Peugeot 208 1.2 100 PS 16.800€ 21.500€
Suzuki Swift 1.2 13.350€ 15.080€
Toyota Yaris 1.0 13.770€ 16.020€
VW Golf 1.0 TSI 20.200€ 25.300€

Περισσότερα
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement

Αυτή την εβδομάδα