Connect with us

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Στην τελική ευθεία η ΔΕΣΦΑ

Προετοιμασία στη Ρεβυθούσα για την διανομή του LNG στη Δυτική Ελλάδα  -Προβλήτας εφοδιασμού στο Λιμάνι της Πάτρας

Published

on

 

 

 

Τη δημιουργία ενός δικτύου διακίνησης υγροποιημένου φυσικού αερίου που θα καλύψει τις ανάγκες νοικοκυριών, επιχειρήσεων και βιομηχανιών και στη Δυτική Ελλάδα σηματοδοτεί η έναρξη λειτουργίας του νέου σταθμού εφοδιασμού βυτιοφόρων οχημάτων στις εγκαταστάσεις του τερματικού σταθμού φυσικού αερίου του ΔΕΣΦΑ στη Ρεβυθούσα.

Πλέον με τις νέες αυτές εγκαταστάσεις θα δίνεται η δυνατότητα σε βυτιοφόρα οχήματα που θα περνούν από το λιμάνι της Ελευσίνας στη Ρεβυθούσα, να εφοδιάζονται με υγροποιημένο φυσικό αέριο το οποίο θα μεταφέρεται οδικώς στην Πάτρα, το Αγρίνιο και τον Πύργο όπου ήδη η Περιφέρεια προετοιμάζεται για τις δεξαμενές και τα δίκτυα διανομής.

Μέχρι τα τέλη του 2023 ο χρόνος της μετάβασης στις εγκαταστάσεις του ΔΕΣΦΑ θα περιοριστεί καθώς τα βυτιοφόρα θα μπορούν να μεταφέρονται με ferry από το λιμάνι του Περάματος ενώ όταν ετοιμαστεί το λιμάνι της Αρμύρας Μεγάρων ο χρόνος θα περιοριστεί στα 10 λεπτά.

Ο χρόνος που χρειάζεται για να γεμίσει ένα φορτηγό με LNG υπολογίζεται στα 30 λεπτά ενώ η πρόσβαση στις εγκαταστάσεις θα προγραμματίζεται από τις εταιρείες διαχείρισης, οι οποίες θα πρέπει να κλείσουν τους αποθηκευτικούς χώρους των δεξαμενών.

Μέσω της μεταφοράς του LNG με φορτηγά από τη Ρεβυθούσα, θα μπορούν πλέον οι καταναλωτές να καρπωθούν τα οφέλη που συνεπάγεται η χρήση του καυσίμου, όπως το ανταγωνιστικό κόστος σε σύγκριση με το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο των αγωγών αλλά και το χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Το κυριότερο είναι ότι πλέον θα αποκτήσουν πρόσβαση στο φυσικό αέριο και καταναλωτές που δεν είναι συνδεδεμένοι με το δίκτυο του φυσικού αερίου, καθώς επίσης και φορτηγά και βαρέα οχήματα.

Όπως επισημάνθηκε κατά την προχθεσινή τελετή εγκαινίων του Truck Loading Station, στις πρώτες υποψήφιες περιοχές για χρήση του LNG είναι η Δυτική Ελλάδα.

Το φυσικό αέριο θα φθάσει στην Πάτρα, το Αγρίνιο και τον Πύργο, με έργα συνολικού προϋπολογισμού 42 εκατ. ευρώ (πλέον Φ.Π.Α.) τα οποία συγχρηματοδοτούνται από κεφάλαια της ΔΕΔΑ και πόρους του ΕΣΠΑ 2014-2020 και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων της Περιφέρειας.

Στο πλαίσιο των έργων θα κατασκευαστούν συνολικά 208 χιλιόμετρα δικτύου με ορίζοντα ολοκλήρωσης το τέλος του 2023.

 

Η διευθύνουσα σύμβουλος του ΔΕΣΦΑ Μαρία Ρίτα Γκάλι ανήγγειλε επίσης προχθές και την επένδυση του small scale LNG, δηλαδή της ανάπτυξης στο λιμάνι της Πάτρας προβλήτας με εγκαταστάσεις αποθήκευσης και εφοδιασμού για μικρότερα δεξαμενόπλοια.

Οι εγκαταστάσεις αυτές θα ανοίξουν το δρόμο ώστε το LNG να χρησιμοποιείται ως καύσιμο για τη ναυτιλία καθώς επίσης και για τη μεταφορά του σε νησιά για να χρησιμοποιείται από νοικοκυριά και επιχειρήσεις.

Αρνητική στο ενδεχόμενο κατασκευής δεξαμενής αποθήκευσης του LNG για ναυτιλιακή χρήση, είναι η Δημοτική αρχή της Πάτρας.

Ροή ειδήσεων

Advertisement