Connect with us

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

«Δεν θα δεχτούμε τείχη»- Να αποδοθεί στο Δήμο και το υπόλοιπο τμήμα του παραλιακού μετώπου, από Αγ. Νικολάου έως Θεσσαλονίκης ζητά ο Κ. Πελετίδης

Published

on

«Από τον Διακονιάρη έως την Αγίου Νικολάου η πόλη θα έχει θάλασσα, ενώ από το Μόλο έως την οδό Θεσσαλονίκης θα είναι ηπειρωτική;», αναρωτήθηκε χθες ο Δήμαρχος, Κώστας Πελετίδης ζητώντας να αποδοθεί στον Δήμο και το υπόλοιπο τμήμα και να μεταφερθούν όλες οι εμπορικές χρήσεις στο νέο λιμάνι. Ο κ. Πελετίδης διεμήνυσε ότι οι Πατρινοί «θα γκρεμίσουν τα τείχη σε όλο το μήκος του παραλιακού μετώπου», το οποίο όπως είπε ανήκει στην πόλη κι όχι στα οικονομικά συμφέροντα.

Παράλληλα ο Δήμαρχος, αναφέρθηκε και στην προώθηση εγκατάστασης μονάδας υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) μέσα στο νέο λιμάνι, τονίζοντας για μια ακόμα φορά, ότι «η λειτουργία μίας τέτοιας μονάδας δίπλα σε γειτονιές, σχολεία, επαγγελματικούς χώρους εγκυμονεί κινδύνους. Δεν μπορούμε να ζούμε δίπλα σε έναν εφιάλτη! Δεν θα γίνουμε Βηρυτός!».

ΖΗΤΑΜΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΑΚΗ ΖΩΝΗ

Συγκεκριμένα ο Δήμαρχος, ανέφερε τα εξής στην συνέντευξή του: «Το παραλιακό μέτωπο αποτελεί ζωτικής σημασίας χώρο, για την απρόσκοπτη επαφή του λαού και της νεολαίας με το υγρό στοιχείο. Αποτελεί το φυσικό περιβάλλον, που πρέπει να υπερασπίσουμε από την ιδιωτικοποίηση και την παράδοση σε επιχειρηματικούς ομίλους, πράγμα που είναι στους σχεδιασμούς της Κυβέρνησης, του ΤΑΙΠΕΔ, του ΟΛΠΑ. Ο πατραϊκός λαός διεκδίκησε την απόδοση της παραλιακής ζώνης, για να καλυφθούν οι λαϊκές ανάγκες στην αναψυχή, να είμαστε δίπλα στη θάλασσα, αφού είμαστε μια πόλη που «βλέπει» στην θάλασσα, χωρίς όμως να την έχει απολαύσει εξαιτίας της λιμενικής ζώνης.  Καταφέραμε την οριστική απόδοσή της από τον Διακονιάρη έως και τον Μώλο της Αγ. Νικολάου για 99 χρόνια. Απαιτούμε και το τμήμα του θαλάσσιου μετώπου στο οποίο υπάρχει ακόμα λιμενική δραστηριότητα, την μεταφορά του εμπορικού τμήματος στο νέο λιμάνι και την απόδοση του βόρειου τμήματος από Αγ. Νικολάου έως Θεσσαλονίκης».

Το θέμα «αναζωπύρωσε» η προετοιμασία του ΤΑΙΠΕΔ και του ΟΛΠΑ για τη σύνταξη

masterplan που αφορά το νέο λιμάνι, στο οποίο εντάσσεται και το βόρειο τμήμα του παλιού λιμανιού.

«Ο πατραϊκός λαός δε θα ανεχθεί την εφιαλτική προοπτική να αποκοπεί οριστικά η πόλη μας από τη θάλασσα, να καταργηθεί η συνέχεια του παραλιακού μετώπου, τα δικαιώματα των πατρινών στη θάλασσα, το «μάντρωμα» και μάλιστα στο πιο κεντρικό της σημείο, μπροστά στο ιστορικό της κέντρο, που φθάνει έως την οδό Καρόλου», είπε ο Δήμαρχος.

ΑΝΑΖΗΤΕΙΤΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ

Σύμφωνα με τον κ. Πελετίδη ήδη έχει γίνει ο Αρχιτεκτονικός Διαγωνισμός, που αφορά στην εκπόνηση μελέτης για την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου της Πάτρας, εμβαδού 330 στρεμμάτων, από τον Διακονιάρη έως την οδό Κανελλοπούλου, ενώ προχωρά ο σχεδιασμός για την οριστική μελέτη και τα αναγκαία έργα ανάπλασης του παραλιακού μετώπου, με την χρηματοδότηση από το πρόγραμμα ΕΣΠΑ 2021-2027.

Ο Δήμαρχος τόνισε ακόμη, πως σύμφωνα με τον σχεδιασμό που έχει εγκριθεί και από το Δημοτικό Συμβούλιο, αναμένεται η αξιοποίηση των λιμενολεκανών τόσο για λιμενική δραστηριότητα, όσο και για ναυταθλητισμό, η δημιουργία χώρων αναψυχής, η αξιοποίηση του  κυματοθραύστη κ.λπ.

«ΕΙΜΑΣΤΕ ΒΕΒΑΙΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΣΗ»

Εξ άλλου, ο Δήμαρχος συνδύασε την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου και με την υπογειοποίηση του τρένου λέγοντας πως «η πόλη μας, με την υπογειοποίηση του τρένου και το γκρέμισμα κάθε μάντρας που κόβει την επαφή με την θάλασσα, θα ικανοποιήσει το διαχρονικό αίτημα για ενοποίηση πόλης – θάλασσας, που ξεκίνησε από τον σχεδιασμό του Σταμάτη Βούλγαρη το 1829 και έμεινε ανεκπλήρωτο. Θα είναι μια πόλη που θα ευχαριστεί τους κατοίκους της και τους επισκέπτες».

Ροή ειδήσεων

Advertisement