Connect with us

Ελλάδα

«Καλάθι του νοικοκυριού»: Σταθεροποιούνται τα είδη και οι τιμές

Published

on

Με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας να δίνουν τον τόνο και τα επώνυμα να προέρχονται στη συντριπτική πλειονότητα από ελληνικές εταιρείες και όχι από τις πολυεθνικές, το πολυσυζητημένο «καλάθι του νοικοκυριού» διανύει την πέμπτη εβδομάδα εφαρμογής του. Οι κατάλογοι που ανακοινώθηκαν χθες από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ και από τις υπηρεσίες λιανικής των πλατφορμών efood και Wolt χαρακτηρίζονται, περισσότερο ίσως από κάθε άλλη εβδομάδα έως τώρα, από σταθερότητα σε ό,τι αφορά τόσο τις τιμές όσο και τα είδη. Υπάρχουν αλυσίδες και μάλιστα μεταξύ των κορυφαίων όπου δεν καταγράφηκε καμία μείωση τιμής –ευτυχώς ούτε και αύξηση–, με την όποια διαφοροποίηση να οφείλεται σε αντικατάσταση ενός προϊόντος με άλλο διαφορετικής επωνυμίας και ποσότητας. Τη σταθερότητα –στασιμότητα κατά άλλους– των τιμών στην πλειονότητα των προϊόντων επιβεβαιώνει και το υπουργείο Ανάπτυξης το οποίο σε χθεσινή ανακοίνωσή του αναφέρει ότι στο 71,2% των προϊόντων (581 σε σύνολο 816) η τιμή παρέμεινε σταθερή σε σύγκριση με την προηγούμενη εβδομάδα.

Το παραπάνω, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, οφείλεται στα εξής: πρώτον, όσο δεν συμμετέχουν πολλοί προμηθευτές επωνύμων στο «καλάθι» –με τη συμμετοχή ειδικά των πολυεθνικών να είναι ακόμη πιο μικρή–, τα περιθώρια που έχουν οι λιανέμποροι να ανταγωνιστούν μόνο με τα ιδιωτικής ετικέτας θα αρχίσουν να περιορίζονται. Δεύτερον, προμηθευτές και λιανέμποροι τηρούν στάση αναμονής και για τις τιμές, αλλά και για τα προϊόντα που θα εντάξουν στο «καλάθι του νοικοκυριού» και στο «εορταστικό καλάθι», ανακοινώσεις για το οποίο αναμένονται τις επόμενες ημέρες, δεδομένου ότι την περίοδο των Χριστουγέννων «τρέχουν» παράλληλα προγράμματα προωθητικών ενεργειών.

Οι πέντε μεγαλύτερες από άποψη τζίρου αλυσίδες παρουσίασαν την ακόλουθη εικόνα σε ό,τι αφορά τα «καλάθια» που ανακοίνωσαν χθες:

«Σκλαβενίτης»: Περίπου το 42% των προϊόντων πρόκειται για ιδιωτικής ετικέτας. Μείωση τιμής με βάση τη σύγκριση ίδιων κωδικών καταγράφηκε μόνο σε 2 προϊόντα.

«ΑΒ Βασιλόπουλος»: Το 57,5% των προϊόντων είναι ιδιωτικής ετικέτας. Οι τιμές στα προϊόντα διατηρήθηκαν στα ίδια επίπεδα με αυτά της προηγούμενης εβδομάδας, ενώ υπήρξαν ελάχιστες αλλαγές και ως προς τη σύνθεση των προϊόντων.

Lidl: Μείωση τιμής υπήρχε μόνο σε ένα προϊόν, ενώ περιορίστηκαν ακόμη περισσότερο τα λιγοστά έτσι κι αλλιώς επώνυμα προϊόντα που περιέχει το «καλάθι» του hard discounter.

Μy Market: Πρόκειται για την αλυσίδα που για μία ακόμη φορά έκανε τις περισσότερες αλλαγές σε εβδομαδιαία βάση στο «καλάθι» της, αφού ίδια παρέμειναν μόνο 17 από τα 54 συνολικά προϊόντα. Μέσα από τις αλλαγές αυτές σε κωδικούς η αλυσίδα πέτυχε αρκετά μικρότερη αξία καλαθιού (μείωση συνολικού κόστους καλαθιού κατά 9,65% σύμφωνα με το υπουργείο Ανάπτυξης) και γι’ αυτό ο υπουργός Ανάπτυξης Αδωνις Γεωργιάδης θα επισκεφθεί σήμερα κατάστημα της αλυσίδας. Επίσης, θα επισκεφθεί κατάστημα της αλυσίδας «Κρητικός». Το ποσοστό των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στο «καλάθι» της My Market είναι περίπου 38%.

«Μασούτης»: Λιγοστές αλλαγές σε κωδικούς και τιμές έκανε η βορειοελλαδίτικη αλυσίδα, με το ποσοστό των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας να ανέρχεται σε 52%.

efood: Ακριβώς ίδιο με αυτό της προηγούμενης εβδομάδας ήταν το «καλάθι» που παρουσίασε η πλατφόρμα.

Wolt: Αρκετές μειώσεις τιμών, αλλά και αλλαγές σε κωδικούς είχε το «καλάθι» της Wolt Market.

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Ροή ειδήσεων

Advertisement