Connect with us

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Άνοιξη στο Χελμό-Αισιόδοξη η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας για την έναρξη της επένδυσης των 18,5 εκατ. ευρώ στο Χιονοδρομικό

Δυσπιστία και αιχμές για καθυστερήσεις, με «ψαλίδι» στις αρχικές προδιαγραφές του έργου στα Καλάβρυτα

Published

on

Αισιόδοξος ότι το τέλος της φετινής χειμερινής σεζόν θα είναι η αφετηρία μιας νέας εποχής για τα Καλάβρυτα και το Χελμό, με την έναρξη της επένδυσης των 18,25 εκατ. ευρώ δηλώνει ο Αντιπεριφερειάρχης Ανδρέας Φίλιας, εκτίμηση την οποία επίσης διατηρεί και η Δημοτική αρχή των Καλαβρύτων με το Δ.Σ. της ΑΕ-ΟΤΑ Χιονοδρομικό κέντρο.

Το έργο για την Αναβάθμιση και Εκσυγχρονισμό του Χιονοδρομικού διαθέτει ήδη, εδώ και ένα τρίμηνο, ανάδοχο την εταιρεία Υιοί Ν. Νουλίκα Ο.Ε. και αυτή την περίοδο πραγματοποιείται ο έλεγχος νομιμότητας προκειμένου να υπογραφεί η σύμβαση.
Το έργο το οποίο έχει ενταχθεί εδώ και μια 5ετία περίπου στις Δημόσιες Επενδύσεις έχει περάσει από αρκετές περιπέτειες μέχρι ότου αποκτήσει τον τελικό ανάδοχο με επαναληπτικές δημοπρασίες και νομικές ενστάσεις.

Όπως αναφέρει ο κ. Φίλιας, στην πορεία για την ωρίμανση του διαγωνισμού και την επιλογή αναδόχου, εμφανίστηκαν προβλήματα και γραφειοκρατικού χαρακτήρα αλλά και σε σχέση με τον ανταγωνισμό μεταξύ των λίγων εταιρειών με εμπειρία σε έργα βουνού στην Ελλάδα.
«Χρειάστηκε το έργο να περάσει τελικά ως προμήθεια. Λύθηκαν οι απορίες από το Ελεγκτικό, ξεπεράστηκε με ειδική νομοθετική ρύθμιση το πρόβλημα της χρηματοδότησης μιας Α.Ε., έστω και αν αυτή ανήκει σε ΟΤΑ. Σήμερα, τουλάχιστον όσον αφορά το κύριο σκέλος της επένδυσης, τους νέους αναβατήρες και τα κτιριακά, δεν υπάρχει άλλος σκόπελος και ο ορίζοντας είναι καθαρός. Ευελπιστούμε ότι σύντομα θα έχει ολοκληρωθεί ο έλεγχος νομιμότητας και η σύμβαση θα ενεργοποιηθεί προκειμένου οι εργασίες να ξεκινήσουν μετά τη λήξη της χειμερινής σεζόν και της περιόδου λειτουργίας του» αναφέρει ο κ.Φίλιας.

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό της επένδυσης, ο νέος αναβαθμισμένος εξοπλισμός θα περιλαμβάνει τους δύο νέους αναβαθμισμένους κεντρικούς αναβατήρες του Χιονοδρομικού, «Αχιλλέα» και «Στύγας».

Ο «Αχιλλέας» θα γίνει μία δεκαπλή αποσυμπλεκόμενη καμπίνα για την μεταφορά των επισκεπτών και των χιονοδρόμων, από τη βάση έως και τη μέση του Χιονοδρομικού, ενώ η «Στύγα» θα γίνει μία εξαπλή αποσυμπλεκόμενη καρέκλα για την μεταφορά, από τη μέση ως την κορυφή του. Αυτό σημαίνει ότι τετραπλασιάζεται η μεταφορική ικανότητα των δύο αυτών κεντρικών αναβατήρων, ενώ ο χρόνος μεταφοράς μειώνεται περίπου στο 80%.
Σήμερα η «Στύγα» χρειάζεται 16΄– 17΄ για να ανέβει από τη μέση ως την κορυφή του ενώ μετά τον εκσυγχρονισμό θα χρειάζεται μόλις 5΄.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΔΥΝΑΜΙΚΟΤΗΤΑΣ

Επίσης, αυτή τη στιγμή ο κάθε αναβατήρας μπορεί να εξυπηρετήσει 800 – 1.000 άτομα ανά ώρα, ενώ μετά την αναβάθμιση θα εξυπηρετούνται περισσότερα από 2.000 άτομα από τον καθένα αναβατήρα, με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι διελεύσεις που θα μπορεί να κάνει κάθε χιονοδρόμος σε μια ώρα.
Το έργο των 18,5 εκατ. ευρώ περιλαμβάνει και τη δημιουργία ενός νέου Υ/Σ, ο οποίος θα παρέχει ενέργεια για τη λειτουργία όλων των σύγχρονων εγκαταστάσεων, ενώ θα τοποθετηθεί και μία γεννήτρια, ώστε να μην σταματά η λειτουργία σε περίπτωση διακοπής του ρεύματος.
Παράλληλα θα δημιουργηθεί σαλέ στη μέση του Χιονοδρομικού, το οποίο θα έχει περιμετρικά μπαλκόνια με πανοραμική θέα σε όλο το Κορινθιακό, ενώ θα γίνουν και κάποια άλλα έργα, για την διαμόρφωση των πιστών και την τοποθέτηση χιονοφρακτών, ώστε να μπορεί να συγκρατηθεί το χιόνι.

ΔΥΣΠΙΣΤΙΑ ΛΟΓΩ ΤΩΝ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΩΝ

Οι εξελίξεις σε επίπεδο γραφειοκρατίας και η παρατεταμένη ανασφάλεια που προκάλεσαν, συνεχίζουν να προκαλούν δυσπιστία στην πόλη, τουλάχιστον σε σχέση με επαγγελματίες που ασκούν δραστηριότητα στο Χελμό. Όπως αναφέρει προπονητής και πρώην υπεύθυνος χιονοδρομίας του Κέντρου, Κώστας Κακκαβάς, «το 2018 το Χιονοδρομικό είχε ενταχθεί στο Π.Δ.Ε. για ένα πρόγραμμα 20 και πλέον εκατομμυρίων ευρώ. «Από το 2019 ξεκινά μια σειρά ενεργειών θέτουν αυτό το μεγάλο έργο σε επισφάλεια, να μην μπορεί καν να εξελιχθεί.

Πλέον έχουμε ένα έργο κατά πολύ μικρότερο από αυτό που είχε εγκριθεί το 2018».
Ο κ. Κακκαβάς δέχεται ότι ο τρόπος υλοποίησης του έργου, με ιδιώτη ανάδοχο, δικαιούχο την ΑΕ-ΟΤΑ «Χιονοδρομικό Κέντρο» και χρηματοδότη – επιβλέποντα την Π.Δ.Ε. ήταν εξ αρχής αρκετά ιδιαίτερος. «Το 2019 μια νέα Περιφερειακή αρχή (σ.σ. του κ. Φαρμάκη) το εκκίνησε με τα προβλήματα που βρήκε, όμως από εκεί και πέρα περνάμε στο κομμάτι της δημοπράτησης. Εδώ ξεκινούν οι μεγάλες ευθύνες της Περιφερειακής Αρχής. Όταν παρέλαβε υπήρχαν έτοιμες μελέτες για τους αναβατήρες. Η Περιφέρεια επέλεξε να διαμορφώσει νέες δικές της μελέτες, πράγμα που ‘έφαγε’ χρόνο. Κρίσιμο χρόνο. Τελικά διαμόρφωσε νέες προδιαγραφές που διαφοροποιούνται σημαντικά από αυτές που είχε παραδώσει η επιχείρηση. Έτσι, σήμερα, μειώνεται το αντικείμενο του έργου και στενεύει ο κύκλος εκείνων των εταιρειών που θα μπορούσαν να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό» υποστηρίζει.

Ροή ειδήσεων

Advertisement